Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

Postprzez Motion » 19 kwi 2016, 17:52

Po raz drugi zaobserwowałem taką sytuację. Jadę dojeżdżam do świateł zatrzymuję się załącza się I-stop. Zapala się zielone wciskam sprzęgło i nic. Silnik się nie odpala. Dopiero przeklikanie przyciskiem Start/Stop powoduje uruchomienie silnika. Czy ktoś spotkał się z takim objawem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2014, 17:33
Posty: 49 (7/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3, Sedan, SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez artur1313 » 19 kwi 2016, 21:38

A czy przytrzymanie dłużej wciśniętego sprzęgła nie pomaga? Trafia mi się też, że zanim auto się zatrzyma, załącza się istop, a tu już trzeba ruszać. Wtedy dłuższe przytrzymanie sprzęgła uruchamia silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2014, 22:58
Posty: 166 (1/7)
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion, JetBlack

Postprzez Megas » 19 kwi 2016, 21:45

Minimalny czas wyłączenia silnika to chyba 3 sekundy (tak coś kojarzę z instrukcji, ale nie mam jej pod ręką, żeby sprawdzić). Też miewam przypadki, że stanę za ciężarówką zza której nic nie widzę, silnik zgaśnie, a tu okazuje się, że trzeba ruszać no i silnik nie odpala błyskawicznie, tylko trzeba tę sekundę – dwie odczekać. Wydaje mi się jednak, że autor nie pisałby tu gdyby chodziło o te sekundy, a problem musi być poważniejszy. Cóż, w nowym aucie to chyba najlepiej jechać do aso, a później sprawę tu szczegółowo opisać.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez malkontent » 19 kwi 2016, 21:46

Ja bym marudził serwisowi. Jeżeli usterka jest powtarzalna i bez problemu ją wywołasz w serwisie, to niech się tym zajmują.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 21:14
Posty: 35
Auto: Mazda 3 BM, htb. skyMotion 120km

Postprzez Motion » 19 kwi 2016, 21:55

Nie panowie to nie jest ta sytuacja kiedy samochód gaśnie i za kilka sekund odpalam – takich sytuacji w korku unikam i wyłączam i stop. Silnik w moim przypadku był wyłączony na pewno dłużej niż 15-20 sekund. Odpalenie dopiero po wyłączeniu zapłonu start/stop i ponownym włączeniu. Tak jak wspomniałem dopiero wystąpiło to 2 razy. Jednak mi się to nie podoba. Podobny objaw znalazłem na forum CX-5 ale w automacie tyle że kolega skończył na lawecie bo nie mógł wrócić do pozycji N by odpalić silnik. Przegrali mu jakiś soft. Pytam z ciekawości bo z pewnością do ASO zajadę jeśli mi się to zdarzy jeszcze raz. Jednak znając życie to na kompie może nic nie być. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=504&t=181895
Ostatnio edytowano 20 kwi 2016, 10:55 przez Motion, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2014, 17:33
Posty: 49 (7/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3, Sedan, SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez darrecki » 19 kwi 2016, 23:21

Jesli dzieja sie takie rzeczy, to blad musi byc w kompie. U mnie juz od dluzszego czasu jakis siedzi, ale z lenistwa nie chce mi sie do serwisu jechac. Z tym, ze u mnie mimo, ze wszystkie 3 rzeczy (silnik, aku i klima) sa gotowe to system jest "nie gotowy" i sie i-stop nie zalacza. Dzieje sie tak 1x 10 przypadkow albo i zadziej. Moj blad to "brak komunikacji z PCM"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez lukaszjakubowski » 20 kwi 2016, 12:33

Zauważyłem też, że gdy przy uruchomionym i-stopie wbijecie 1 bieg i naciśnięcie sprzęgło to silnik trwale gaśnie, wyświetlą się kontrolki i wtedy żeby uruchomić silnik trzeba wcisnąć przycisk.
Zdażyło mi się, że podczas ruszania ze świateł delikatnie szybciej włączyłem 1 bieg i kiedy wcisnąłem sprzęgło to silnik się wtedy właśnie nie uruchomił.
lukaszjakubowski
 

Postprzez child » 20 kwi 2016, 17:44

Tzn. najpierw wbiłeś bieg, a potem wcisnąłeś sprzęgło? <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez czarmi » 20 kwi 2016, 17:54

... no, to już swoistego rodzaju mistrzostwo :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez lukaszjakubowski » 20 kwi 2016, 18:54

Tak to wygląda ale nie do końca, bo zdążyłem położyć rękę na drążku zmiany biegów i leciutko przechyliłem w przód ale nie włączyłem jeszcze biegu. To było na tyle delikatnie, że kiedy zdarzyło mi się to pierwszy raz to nie wiedziałem co się stało, bo nie miałem wbitego biegu i myślałem że coś z i-stopem jest nie tak.
Za drugim razem już się skapnąłem o co chodzi.
To było w sytuacji kiedy chciałem szybko ruszyć bo już było zielone.
lukaszjakubowski
 

Postprzez czarmi » 20 kwi 2016, 22:04

lukaszjakubowski napisał(a):nie wiedziałem co się stało, bo nie miałem wbitego biegu i myślałem że coś z i-stopem jest nie tak.
Za drugim razem już się skapnąłem o co chodzi.

Swoją szosą to dobrze, że przynajmniej wiesz o co chodzi i, że to nie była wina auta ;)
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez lukaszjakubowski » 21 kwi 2016, 05:02

Pisząc ten post chciałem dać do zrozumienia, że nie wszystkie dziwne sytuacje to wina auta, tylko również nasza.
lukaszjakubowski
 

Postprzez ulmen » 21 kwi 2016, 08:16

Kontrolka I-Stop zaczyna migać jeśli przechyli się drążek zmiany biegów w pozycję skrajnie prawą ale dalej w neutralu. Nigdy nie miałem odwagi przytrzymać tak tego drążka i poczekać co się stanie. I to wszystko bez wciskania sprzęgła.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez lukaszjakubowski » 21 kwi 2016, 08:58

Włączenie biegu bez sprzęgła przy włączonym i-stopie powoduje przedłużenie działania tego systemu czyli wstrzymuje włączenie silnika do momentu wyłączenia biegu.
lukaszjakubowski
 

Postprzez creet » 21 kwi 2016, 13:47

Nie wydaje Ci się to oczywiste? Jak sobie wyobrażasz włączenie silnika na biegu bez rozłączonego sprzęgła (wciśniętego pedała) np w korku? Przecież samym rozrusznikiem przepchnąłbyś auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Motion » 5 maja 2016, 22:58

OK jest tak jak pisze lukaszjakubowski przetestowałem. Małżonka dostała instruktaż <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2014, 17:33
Posty: 49 (7/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3, Sedan, SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez befree » 26 maja 2017, 11:29

U mnie była sytuacja taka, że żonka na postoju trzymałą hamulec do dechy i z włączonym sprz i biegiem auto nie odpalało, dopiero po zwolnieniu hamulca. Auto odpala momentalnie jeśli hamulec jest wcisniety do połowy bądz lżej.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2015, 16:04
Posty: 17
Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon

Postprzez lukaszjakubowski » 26 maja 2017, 11:37

A to coś nowego.
Myślałem, że tylko przy automacie działa start stop z hamulcem.
lukaszjakubowski
 

Postprzez befree » 31 maja 2017, 00:07

Można sprawdzić latwo, zależy od specyfiki jazdy, ja nigdy nie trzymam hamulca nożnego na postoju wiec tego problemu nie zauważe. Jak ktoś do automatu przyzwyczajony + inne wynalazki wel. techniki "wyuczone" to może się spotkać w pewnych sytuacjach np. na wzniesieniu bez ręcznego.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2015, 16:04
Posty: 17
Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon

Postprzez Wojtek » 5 cze 2017, 19:45

Motion napisał(a):Po raz drugi zaobserwowałem taką sytuację. Jadę dojeżdżam do świateł zatrzymuję się załącza się I-stop. Zapala się zielone wciskam sprzęgło i nic. Silnik się nie odpala

Jest to błąd w oprogramowaniu komputera (ECU).
Jest na tą dolegliwość akcja serwisowa... <głaszcze>


Vehicle Details
Reference : R/2014/134
Manufacturer Ref : AE021A
Make: MAZDA
Model : 6 & 3
Launch Date : 21/10/2014
Numbers Involved : 394
Build Start Date : 30/10/2013
Build End Date : 28/02/2014
Recall Details
Concern : ENGINE MAY STALL
Description : Engine may not restart when customer expects after i-stop operation. Although check engine light on dashboard will illuminate.
Remedial Action : Recall the vehicles that are likely to be affected and re-programme the engine Power Control Module (PCM) with a modified calibration.
Vehicle Id :
JMZGJ***21 154313 to JMZGJ***21 169715
JMZBM5476 21 124994 to JMZBM5476 21 140892
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323