Realne spalanie kontra wskazania komputera – skąd różnica?

Postprzez wizbek » 27 sty 2016, 19:42

Komputer mojej Mazdy pokazuje zużycie paliwa o ok. 0,2 l niższe, od tego które wynika z ilości benzyny wlanej na stacji paliw. Czy czasem komputer nie pokazuje dobrze, a różnica nie wynika z tego?:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/uwaga-n ... iwa/fwfqtt

;)
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 20:31
Posty: 61 (0/6)
Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0, 120 KM 6MT, HB, SoulRed.
2014 r.

Postprzez redhotek » 28 sty 2016, 22:13

Ale rozmawiamy o Mazdzie 2 nie o 3? :)
Generalnie większość samochodów zaniża spalanie, jeśli chodzi o obliczenia komputera pokładowego. Nie tylko Mazdy. Rozbieżność może wynikać chociażby z limitacji algorytmu obliczającego spalanie. 0,2 różnicy to Pikuś. Nie wiem jak w innych modelach, ale wyczytałem tu gdzieś na forum jak poprawić obliczenia komputera co do spalania w Mazdzie 6 poprzez ukryte menu (np. zwiększyć wyświetlany wynik o 5%). Poszukaj, jak masz ochotę się pobawić. Fajny opis był krok po kroku i spróbuj zastosować u siebie.
A co do artykułu o przekłamaniach dystrybutorów, to tys prowda.
Avatar użytkownika
 
Od: 28 kwi 2015, 23:18
Posty: 53 (1/3)
Auto: Mazda 2 DE
1.3 benz.
2008

Postprzez wizbek » 29 sty 2016, 17:55

Przepraszam wszystkich za pomyłkę – mam oczywiście tak jak w opisie przy nicku Mazdę 3 i ten post powinien się ukazać w dziale "trójki" BM. Nie wiem jak się to stało, że znalazł się tutaj :| . Jeszcze raz sorry.

Edit
Post napisałem dobrze – w dziale BM, tylko w temacie spalania. Tutaj przeniósł go moderator. Wychodzi na to, że biję się w piersi za kogoś <lol> .
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 20:31
Posty: 61 (0/6)
Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0, 120 KM 6MT, HB, SoulRed.
2014 r.

Postprzez Mr_Bartek » 29 sty 2016, 18:00

Przeniesione do odpowiedniego działu. :)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez darrecki » 29 sty 2016, 20:47

Mr_Bartek napisał(a):Przeniesione do odpowiedniego działu. :)


UPS, mój błąd, wydzieliłem i jakimś cudem przeniosłem do złego działu. Dzięki za naprawianie błędu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Rorert » 30 sty 2016, 19:28

U mnie też zaniża o 0,2 l. Nie sądzę żeby była to wina stacji bo poprzedni samochód nie zaniżał zazwyczaj.
Przeglądałem kiedyś instrukcję serwisową i na pewno była możliwość korekty wskazań.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2014, 19:50
Posty: 47 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM hb Titanium flash, SkyEnergy+xenon+nawi, 2,0 120KM MT, 2014r.

Postprzez Wojtek » 30 sty 2016, 19:39

0.2 l/100km to tylko szklanka różnicy hahaha
Błąd do przyjęcia...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Maniuś » 2 lut 2016, 17:50

Witam.

Zarówno licznik paliwa na dystrybutorze oraz wskazania komputera samochodu jak każde urządzenie pomiarowe mierzą z pewnym błędem i taka różnica jest więcej jak poprawna.
Jeszcze mi się nie zdarzyło w innych samochodach aby w/w pomiary się zgadzały. Różnice zawsze były i to znacznie większe.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 14:04
Posty: 40 (1/1)
Auto: Mazda CX 30-Kanjo, skrzynia 6MT
2,0 -150 kM

Postprzez ereste83 » 4 lut 2016, 10:42

Może i błąd, ale u mnie też zaniża właśnie o 0,2 l.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez Jaskoo » 9 lut 2016, 12:24

Jeśli chodzi o różnicę z tematu tego wątku, to zaobserwowałem u siebie pewną ciekawą regularność. W tygodniu z reguły pokonuję około 500km (dodjazdy i powroty z pracy – 100km dziennie po tej samej trasie). Na tym dystansie moja średnia oscyluje w okolicach 5.8 l/100km ale to co mnie najbardziej nurtuję to średnia z pierwszego przejazdu (pierwsze 50km) zaraz po wyzerowaniu średniej w komputerze, bo zaskakująco oscyluje w okolicach 5.0 l/100km i bez zerowania komputera rośnie z każdym kolejnym przejazdem. Kiedyś wyknonałem próbę przejechania 500km z zerowaniem komputera po każdych przejechanych 50km i okazało się, że moje średnie spalanie na dystansie 500km powinno łącznie wyjść gdzieś w okolicach 5.1 l/100km a w rzeczywistości było 5.7 l/100km.

Dane z ostatnich 15330 km: łącznie spalonych zostało 887 litrów co daje 5.79 l/100km (średnia wyliczona na podstawie średnich mierzonych przez komputer to 5.8 l/100km)

Przykład z ostatniej chwili: dzisaj zatankowałem do pełna, wyzerowałem średnie spalanie i odczytałem średnie spalanie po 50km. Wynik 4.9 l/100km. Czy ma on coś wspólnego z rzeczywistością? Według mnie nic.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2015, 14:29
Posty: 22 (0/1)
Auto: M3 BM '15 2.0 120KM SDN SkyEnergy

Postprzez ellipsis » 9 lut 2016, 13:10

No dobrze ale sam dojazd na stacje rozgrzewa już silnik i komp. po wyzerowaniu zaczyna pomiar już na cieplym silniku, dlatego wyniki sa małe. Z biegiem km komp. wyciaga srednia z wiekszej ilośći danych w tym pracy silnika na zimno odrazu po wyjechaniu z garazu/parkingu a to zdecydowanie podnosi spalanie. Wyzeruj sobie licznik rano przed wyjazdem tak aby zaczal pomiar na zimnym silniku, napewno nie bedziesz mial 5 litrow.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Jaskoo » 9 lut 2016, 14:34

Z garażu do stacji mam wprawdzie 600m, ale wziąłem i to pod uwagę dlatego wykonałem kilka prób z zimnym silnikiem, o czym zresztą już pisałem w swoim poście.

Dopisano 9 lut 2016, 14:34:

Z garażu do stacji mam wprawdzie 600m, ale wziąłem i to pod uwagę dlatego wykonałem kilka prób z zimnym silnikiem, o czym zresztą już pisałem w swoim poście.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2015, 14:29
Posty: 22 (0/1)
Auto: M3 BM '15 2.0 120KM SDN SkyEnergy

Postprzez ellipsis » 9 lut 2016, 19:40

Caly czas piszesz ze resetujesz licznik po tankowaniu wiec chyba nie masz dystrybutora w garazu. 600metrów to silnik benzynowy już ma z 50 C. Najwieksze spalanie jest odrazu po odpaleniu kiedy mamy ssanie i 1500 obr. U mnie np. jak zatankuje poprzedniego dnia i zrobie powiedzmy 10-15km to nastepnego ranka po odpaleniu auta wyjechaniu z garazu, zamknieciu bramy srednia potrafi podskoczyc o litr czy nawet 1,5 wiec wzrost spalania chwile pod odpaleniu musi być ogromny skoro tak diametralnie podnosi spalanie z kilkunastu km w 2 min ;)

Reasumując nie zawracaj sobie glowy tymi pomiarami na 50km tylko resetuj zawsze po tankowaniu, niech komp. liczy wiekszy przebieg. Akurat mazdowski algorytm jest bardzo dokladny i zaniża ok 0.2 litra w stosunku do dystrybutora wiec pod tym wzgledem jest ok.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 9 lut 2016, 19:48

ellipsis napisał(a):Najwieksze spalanie jest odrazu po odpaleniu kiedy mamy ssanie i 1500 obr.

Sedno sprawy.
ellipsis napisał(a):Reasumując nie zawracaj sobie glowy tymi pomiarami na 50km tylko resetuj zawsze po tankowaniu, niech komp. liczy wiekszy przebieg. Akurat mazdowski algorytm jest bardzo dokladny i zaniża ok 0.2 litra w stosunku do dystrybutora wiec pod tym wzgledem jest ok.

Pełna zgoda <ok>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Jaskoo » 10 lut 2016, 11:43

Aktualizacja do mojego wczorajszego posta:
wczorajszy powrót: uzyskana średnia po wyzerowaniu komputera 5.5 l/100km (profil trasy bardziej niekorzystny w drodze powrotnej oraz mocno wiejący halny)
dzisiejszy przyjazd: średnia po wyzerowaniu w garażu jeszcze przed pierwszym rozruchem to 5.2 l/100km (warunki pogodowe oraz drogowe zbliżone z tym, że wczoraj jechałem sam a dzisiaj miałem pasażera około 100kg razem z bagażem)

Biorąc pod uwagę uzyskane wyniki z trzech przejazdów (zakładając, że to wczorajsze 4.9 to 5.2) to średnia z całego tygodnia kształtuje się gdzieś na poziomie 5.35 l/100km

Dane z ostatnich czterech tygodni, w ktorych jeździłem tylko dom-praca praca-dom:
komputer: 5.8, 5.9, 5.9, 5.8
rzeczywisty: 5.87, 5.93, 6.03, 5.87

Jak widać rozrzut między danymi z komputera a rzeczywistymi z całego tygodnia nie jest duży w moim przypadku natomiast porównując tylko średnie zmierzone przez komputer z całego tygodnia ze średnią tygodniową wyliczoną na podstawie średnich z odcinków 50km to uzyskuję sporą rozbieżność. Dlatego od jakiegoś czasu z dużym dystansem podchodzę do średniej mierzonej przez komputer na krótkich odcinkach.

Ot, taka ciekawostka
Początkujący
 
Od: 28 maja 2015, 14:29
Posty: 22 (0/1)
Auto: M3 BM '15 2.0 120KM SDN SkyEnergy

Postprzez ellipsis » 10 lut 2016, 14:23

Bo średnia z krotkich odc. jest mniej wiarygodna niż ta z calego baku. Po wyzerowaniu licznika zobacz jakie sa duże zmiany – raz mozna miec 4 litry a za chwile po przyspieszeniu czy korku mamy już 8. Dopiero ustabilizaowany wynik jest miarodajny. BTW, chcialbym miec taki problem dlaczego auto pali 4.8 czy 5.1. Moja żłopie 9-10 w miescie i 7 w trasie <płacze>
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez przemgaw » 27 lut 2016, 15:35

U mnie rozbieżności zazwyczaj oscylują w okolicach 0..+0.2 l/100km, ale po kilku tankowaniach zdarzało się i +0.5l/100km.
 
Od: 14 mar 2015, 21:11
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 2015, 120KM 6AT, SED Soul Red, SkyEnergy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323