Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?

Postprzez krabdul » 22 maja 2017, 23:09

Po co na siłę kombinujesz?
Mazda jest głupia i celowo doradza olej niszczący jej silniki...?
PS: G-120 przy 140km/h ma 2900 rpm i nie spidziewałbym się zerwania filmu olejowego nawet przy największych upałach.
Rób jak uważasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Steel » 23 maja 2017, 12:06

Z tego co czytalem to 5W30 ma jeden z najcienszych, jesli nie najcienszy z filmow olejowych, dzieki temu jest to jeden z najbardziej ekonomicznych olejow.
Jak ktos nie paluje silnika w do wysokich obrotow caly czas w wysokich temperaturach, to raczej czy to 0w20 czy 5w30 nie powinno byc problemow.
Przy okazji odbioru samochodu pogadalem z gosciem z serwisu o olejach. Z jego doswiadczen wynika ze w Mazdach jak juz to najczesciej problemy silnikowe maja auta jezdzace na Castrolu. Mowil ze wlasnie prawie zawsze jak cos dzialo sie z silnikiem to byl zalany Castrolem.

Ale cos moze byc na rzeczy ze niektore silniki nie lubia niektorych olejow. Np moja kia Ceed nie przepadala za Shell Helix Ultra Extra 5w30 (potrafila wypic 0.5-1l miedzy wymianami) a za castrolem Edge czy SLX 5w30 wrecz przeciwnie.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez popi2009 » 23 maja 2017, 12:26

castrol jest najczesciej podrabianym olejem dlatego cos sie moze dziac jak lejesz castrol – ciezko trafic na oryginal
popi2009
 

Postprzez ellipsis » 23 maja 2017, 17:43

asdfg – Nie masz kompletnie racji w tym co piszesz. Po pierwsze to temp. silnika i oleju generalnie cały czas jest podobna. Za to odpowiada układ chłodzenia i termostat. Większą temp. silnik osiaga jeżdzac w miescie niż goniąc go w trasie 140/h – wtedy chlodzenie ma o wiele lepsze i pewnie nie ma nawet 90C a w miescie stojąc w korku wiatrak załącza się często. Dla przykładu podam Ci moj motocykl, który podaje mi temp. wody. Jadac w trasie mam 78-80C w miescie dochodzi do 110C. Wiec Twoja teoria dot. konieczności zalewania silnika olejem o wiekszej lepkości jezdzac po autostradzie wlasnie padła.

Mylisz kompletnie pojęcia dynamicznej jazdy a jazdy wyczynowej. Do normalnej cywilnej jazdy oleje 0w20 czy 5w30 sa wystarczające. Do jazdy wyczynowej w autach do tego stworzonych zalewa sie oleje o wiekszej lepkości, ale też silniki z racji swojego wysilenia sa projektowane pod takie oleje.

Druga sprawa, silniki japońskie sa ciasno pasowane i oleje typu 0w20 sa generalnie robiony tylko pod nie. To już nie sa czasy Jelcza i Żuka gdzie bardziej gesty olej lepiej smarował silnik. Zalewając taki silnik "gestym" olejem oferujesz mu gorsze smarowanie z racji tego, że olej wolniej rozprowadzany jest po silniku a co za tym idzie, silnik dłużej pracuje na "sucho"
Poza tym, dla Ciebie 0.5 litra oleju na 15 tys km to sa ogromne ilości? To jest norma dla zdrowego silnika, nawet Skyactive od wymiany do wymiany weźmie te 0.5 litra bo na miarce przed serwisem z tego co pamietam mialem ok. polowy stanu..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez asdfg » 25 maja 2017, 22:39

ellipsis napisał(a):asdfg – Nie masz kompletnie racji w tym co piszesz. Po pierwsze to temp. silnika i oleju generalnie cały czas jest podobna. Za to odpowiada układ chłodzenia i termostat. Większą temp. silnik osiaga jeżdzac w miescie niż goniąc go w trasie 140/h – wtedy chlodzenie ma o wiele lepsze i pewnie nie ma nawet 90C a w miescie stojąc w korku wiatrak załącza się często. Dla przykładu podam Ci moj motocykl, który podaje mi temp. wody. Jadac w trasie mam 78-80C w miescie dochodzi do 110C. Wiec Twoja teoria dot. konieczności zalewania silnika olejem o wiekszej lepkości jezdzac po autostradzie wlasnie padła.

Przy 140km/h w temperaturze otoczenia 20 C jest tak jak piszesz. Przy 30-35 C, wiatrak w czasie jazdy autostradowej pracuje jak oszalały. Zatrzymaj się w taki upalny dzień na parkingu przy autostradzie i zobacz co się dzieje się z wiatrakiem. Gdyby podczas jazdy temperatura w misce olejowej wynosiła 90 C, to po zatrzymaniu, wiatrak nie miałby prawa się włączyć – nie byłoby powodu, musiałby najpierw się zagrzać olej w misce i trwałoby to zapewne z minutę lub więcej jak na skrzyżowaniu. Pałując silnik 140km/h przy 35C na autostradzie, do tego klima, i radio w stylu "what aaa wonderful world", od czasu do czasu trzeba niestety puścić tych co nadjeżdżają z tyłu z prędkością 200km/m migając ,,kulturalnie" z daleka światłami, a potem siedzą na zderzaku z tyłu kilka czy kilkanaście metrów. Wtedy niestety trzeba zjechać na prawy pas, a potem włączyć się w jakiś wolny slot dając często gaz do dechy, a czasem redukując do tego bieg. To są te krytyczne momenty dla silnika. Nie oszukujmy się, takie są to niestety warunki do jazdy 140km/h w popołudniowe letnie dni na naszych i nie tylko na naszych autostradach. Skyactiv-G nie grzeszą niestety mocą bo to są wolnoobrotowe, cichutkie (!) silniczki pracujące często w przy tych prędkościach na jedynych 3000rpm.
ellipsis napisał(a):Druga sprawa, silniki japońskie sa ciasno pasowane i oleje typu 0w20 sa generalnie robiony tylko pod nie. To już nie sa czasy Jelcza i Żuka gdzie bardziej gesty olej lepiej smarował silnik. Zalewając taki silnik "gestym" olejem oferujesz mu gorsze smarowanie z racji tego, że olej wolniej rozprowadzany jest po silniku a co za tym idzie, silnik dłużej pracuje na "sucho".

W Skyactiv-G jedyne co mi przypomina Nysę i Żuka to bagnet – metalowy, lekko krzywy, na którym nic nie widać – chyba tylko po to, aby nie było widać ile ubywa oleju. Śmieszy mnie to, że wszyscy w Madziach sprawdzają olej na zimnym silniku, bo na gorącym nic nie widać. W Toyocie Yaris sprzed 17 lat bagnet był z jasnego żółtego tworzywa na którym było 18 kratek, na których jak na dłoni było widać ubytek każdej kratki oraz ewentualny osad (!) z oleju.
ellipsis napisał(a):Poza tym, dla Ciebie 0.5 litra oleju na 15 tys km to sa ogromne ilości? To jest norma dla zdrowego silnika, nawet Skyactive od wymiany do wymiany weźmie te 0.5 litra bo na miarce przed serwisem z tego co pamietam mialem ok. polowy stanu..

Jak ci Japończycy go tak ciasno spasowali – nie mogę tego zrozumieć, może tylko na korbowodach? Moja poprzednia Toyota Yaris po przejechaniu 200 tys km na 0W-40 brała jedynie jakieś ~0.2l. Nowa Mazda 2 po przejechaniu 10 tys km na szczęście jeszcze nie bierze mi oleju, ale prędkość na autostradach w gorące dni obniżyłem na tempomacie niestety z bólem serca do 2500rpm, ze względu na 0W-20.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 06:47
Posty: 14
Auto: Mazda 2 90KM 5MT SkyEnergy LED 2016

Postprzez darrecki » 25 maja 2017, 23:59

@asdfg wybacz, ale kupiłeś Mazdę z silnikiem o wysokim stopniu sprężenia, (tak na marginesie, to który jeszcze nie bierze oleju ale napewno będzie), wiedziałeś jaki olej jest zalewany i zalecany, a teraz narzekasz i chcesz do niej stosować rozwiązania z poprzedniego wieku.
Proszę bardzo, droga wolna, możesz lać i 5w50 – nikt ci tego nie zabroni.
Tylko swoje dziwne przekonania zachowaj dla siebie i nie próbuj na siłę narzucić ich reszcie.
Osobiście nie widzę problemu w jeździe 140km/h przy 30°C i redukcji na niższy bieg. Oleju jest dużo i w te 10 sekund jego temperatura pewnie nawet nie wzrośnie. Pęd powietrza jest również wystarczający żeby efektywnie schłodzić system.
A może po prostu w Twoim wspomnianym Yarisie miałeś już chłodnicę zatkaną i Ci "wiatrak pracował jak szalony"? Mam 2, teraz mamy w UK w porywach do 30°C, przyznam że męczę biegną bo nie jedzie w porównaniu do 3, i jakoś wiatrak mi się nie włącza. Tyle mojego.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krzysiek6162 » 29 lip 2018, 20:57

witam forumowiczów

więc w końcu jaki powinien być olej stosowany do silników skyactiv ?
Początkujący
 
Od: 22 lip 2018, 15:46
Posty: 20 (8/0)
Skąd: targówek
Auto: Mazda 3, AT, 120 KM, 2018,

Postprzez Steel » 29 lip 2018, 23:52

w instrukcji uzytkownika masz dwa do wyboru 5w30 i 0w20.
Ja leje taki jaki byl na starcie Mazdowski 0w20 Super, ale z tego co wiem serwisy leja glownie tanszego (nikt nie proponowal nawet tego drozszego) 5w30 z beczki.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez kubala147 » 30 lip 2018, 23:38

To co masz w książce serwisowej to taki olej powinien być lany. W tym wypadku to co Panowie wcześniej powiedzieli. 0w20 lub 5w30.
U mnie z doświadczenia podczas eksploatacji zauważyłem, że przy wyższym zakresie obrotów silnik podjadał 0w20 natomiast w dużo cięższych warunkach obrotowych (dłużej w wysokim zakresie) 5w30 jak było serwisowo zalane tak dalej jest od kilku miesięcy. Jedyny minus jaki zauważyłem przy 5w30 to różnica w spalaniu. Podskoczyło o 2/10 litra.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez asdfg » 3 sie 2018, 20:02

Rok temu zalałem silnik skyactiv-G w mojej Maździe olejem Orlen Platinum MaxExpert 5w-30 XD. Jak można sprawdzić parę postów powyżej wywołało to grad komentarzy. Od tego czasu przejechałem na tym oleju 12 tys. km. Ostatnio miałem (drugi) przegląd w ASO, na który przywiozłem ze sobą taki sam olej. Poziom oleju od zalania do spuszczenia nie uległ zmianie. Moja Mazda ma teraz przejechane 22 kkm.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 06:47
Posty: 14
Auto: Mazda 2 90KM 5MT SkyEnergy LED 2016

Postprzez Raptor77 » 20 sie 2018, 20:45

Ja w ubiegły piątek zalałem 0w20 Eneos'a zobaczymy jak będzie się sprawdzał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 19:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez Kritik » 7 wrz 2018, 15:32

Zamierzam kupic Mazde 3 FL 2.0 120hp

I czytalem juz duzo o tym aucie i jego serwisowaniu

Z tego co wyczytalem z testow olejow i ich danych techicznych to 0w20 jest lepszy dla miasta, i jest bardziej uniwersalny
5w30 jest lepszy jezeli 90% jest autostrada

ale i ten i ten olej pasuje

dla siebie mysle ze bym wybral 0w20, tak jak 90% jazda to miasto

tylko ze nie chce oleju od Mazdy, bo
1. Mazda nie produkuje oleju, do zadnego auta nie kupowalem OEM oleju
2. Jest duzo innych, lepszych, i tanszych olejow

Na razie mam 3 varianty
1. Shell Helix Ultra 0W-20 API SN
2. Mobil1 0W-20 API SN
3. Idemitsu Zepro 0W-20 API SN

1 i 2 jest bardzo podobny, i bardzo dobry olej
3. jest najlepszy ale nie wiem czy w Polsce mozna go gdzies kupic. Moze ktos wie?
Czy tutaj nie ma takich fanow olejowych? <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 7 wrz 2018, 18:32

Ja miałem od nowości Mitsubishi 1.6 benzyna i serwis ASO polecał castrol edge 5w30 , a ja lalem zawsze eneos 5w 30 i w mazdzie tez będę lał od 1 przeglądu eneosa 0w20 bo nie podrabiają tych olejów w przeciwieństwie do różnych innych
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 14 wrz 2018, 10:34

wahalem sie miedzy 2 olejami
1. Shell Helix Ultra 0w20
2. Mobil 1 EPS x2 0w20

Ale jednak zdecyduje sie na Mobil 1
1. Olej jest zielony – ciezko go podrobic, 0w20 i tak chyba nie podrabiaja bo nie jest taki popularny, a z tym to 100% gwarancja ze oryginal
2. Bardzo oszczędny olej, ma niska lepkosc
3. Bardzo dobra baza oleju, co potwierdza temperatura zamrazania, ponizej -60
4. W 100% syntetyczny olej
5. Odpowiada najnowszym wymaganiom MB 229.71 i VW 508 00/509 00
6. Temperatura zaplonu 230 stopni, olej bedzie mniej wyparowywac sie

Auta jeszcze nie ma a olej juz wybrano <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez esem » 22 paź 2018, 08:16

A ja kolejny raz zaleję: Gulf Formula EFE 0W-20. Najlepszy stosunek ceny do jakości i nie spodziewam się aby ten rozlewny w Belgii olej był podrabiany.
Najtańszy to: K2 TEXAR ULTRA 0W20 BDL (poniżej 20zł za 1l) ale boję się testować na swojej Madzi. <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Mirecsk38 » 15 lis 2018, 22:58

ja juz zrobilem kolo 50tkm na Amsoile 0W20 AMS i niema problebu, tylko ze w 80% jazda wolna
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Tubi » 16 lis 2018, 07:06

Tak sie zastanawiam po co ludzie kombinuja skoro jako dedykowany jest 0w20 to taki nalezy lac bo pod taki olej byl konstruowany silnik.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez esem » 16 lis 2018, 07:54

Tubi napisał(a):Tak sie zastanawiam po co ludzie kombinuja skoro jako dedykowany jest 0w20 to taki nalezy lac bo pod taki olej byl konstruowany silnik.

A kto kombinuje? Leją 0w20 i tyle w temacie lepkości. <ok>
A producent (a raczej mieszalnia olejów) to inna inszość. <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez ellipsis » 16 lis 2018, 20:38

Witajcie! Zapewne tęskniliście za mną :D

A teraz na poważnie, jak pisałem na początku mojej przygody z Mazdą, byłem zwolennikiem oleju 0w20 z racji tego, że silniki japońskie z racji swojej konstrukcji są projektowane pod takie też oleje. Ale ostatnio troszkę przestudiowałem temat i pojawiła się u mnie pewna wątpliwość. Mianowicie czy z tym zaleceniem producenta oleju 0w20 nie jest trochę tak jak z dopuszczeniem wymiany oleju co 30tys w trybie long life?

Ok 0w20 jest olejm "lekkim" a więc pomaga w uzyskaniu niższego spalania, mniejszej emisji, dotarciu szybciej w zakątki silnika. Ale czy sama wartość 20 nie jest problemem w lato? Termostat utrzymuje temp. silnika na podobnym poziomie w lato i zime ale latem stojąc w korku kiedy wiatraki szaleją olej ma na pewno wiekszą temp. niz płyn chlodzący a co za tym idzie czy ta 20tka w takich warunkach zapewni ochronę silnikowi i nie zerwie filmu olejowego? Czy nie bezpieczniejszym jest wybór oleju 0w30 lub 5w30? Skąd porównanie do long life, producenci nie maja nic przeciwko temu trybowi a wszyscy wiemy czym to się kończy dla silnika. Czy ze stosowaniem oleju 0w20, nie jest podobnie – oszczedzimy 0,2 litra benzyny ale czy nie przyspieszymy tym zużycia silnika?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez esem » 18 lis 2018, 07:58

Oba oleje (5w30 i 0w20) są równoprawne i żaden nie jest preferowany – tak wynika z instrukcji obsługi <czytaj>
Chociaż w naszym klimacie ja bardziej preferowałbym 5w30. Na pewno 0w20 da oszczędności w zużyciu paliwa ale jazda z wysokimi temperaturami oleju (niekoniecznie powietrza) preferuje 5w30.
Ja osobiście jeszcze jeżdżę na 0w20 ale ostatni przebieg roczny mam żałosny (<5kkm). Przejście na 5w30 jest dla mnie kwestią czasu: po 60kkm, 90kkm. Ale każdy ma swój rozum <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323