Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
U Ciebie nie bylo takich anomalii ze raz pokazywalo stan wyzszy a raz niższy przy sprawdzeniu w krotkim odstępie czasu?
-
maryousz
Nic takiego nie zauważyłem. Sprawdzam olej co ~2k km. Żeby właśnie wyeliminować takie anomalie sprawdzam stan zawsze w tych samych warunkach (akurat u mnie zawsze na w 100% zimnym silniku).
Panowie, poradźcie proszę jaki poziom oleju powinno się utrzymywać w naszych mazdach. Ja po przejechaniu 12 tys km od wymiany mam 3/5 bagnetu. Generalnie nie zamierzałem dolewać, by sprawdzić ile będzie przy kolejnej wymianie ale pomyślałem o łańcuchu rozrządu. Czy niższy poziom oleju liniowo wpływa na gorsze smarowanie. Mam świadomość, że nalanie powyżej max może wywalić uszczelnienia. Pytanie jednak czy pomiędzy min i max jest istotna różnica w jakości smarowania?
Kilka dni temu byłem moją trójką na przeglądzie po dwóch latach użytkowania. Poprzednie wymiany oleju (były już dwie) były na 0W20 – na moją prośbę oczywiście. Tym razem zapomniałem powiedzieć aby zalali właśnie ten olej. Następnego dnia przeglądam fakturę i ku mojemu niezadowolenium okazało się że tym razem wlali 5W30. Dzwonię do serwisu bardzo niezadowolony na co miły pan mi odpowiada że nawet gdybym zasugerował olej 0W20 to oni i tak by mi wlali 5W30 ponieważ tamtego juz nie stosują gdyż jest rzadki jak woda i były przypadki zę zacierały się silniki... Poza tym na nasz klimat sugerowany jest 5W30. Oni 0W20 zalewali tylko przez krótki czas i teraz nie mają go nawet na stanie. Wszystkie auta z silnikami SkyActive zalewają 5W30. Pan powiedział również że ten olej jest również drogi.... No i co tu począć? Nie ukrywam że moje auto traktuje z najwyższą troską, mam na tym punkcie niezłego hopla.
piotr_bono napisał(a):gdyż jest rzadki jak woda i były przypadki zę zacierały się silniki...
Jak dla mnie gadają bzdury, żeby wytłumaczyć się ze swoich oszczędności. Gdyby 0W20 byłyby za rzadkie to:
a) nie byłyby dopuszczone w Europie (szczególnie w cieplejszych krajach niż Polska) od początku, ewentualnie...
b) zostałaby wypuszczona nota o braku rekomendacji oleju 0W20 dla naszych samochodów...
c) i prawdopodobnie MMPol wzywałaby do serwisu na zmianę oleju a nie czekałaby do przeglądu ryzykując zatarcie silnika na gwarancji.
d) nowe mazdy byłyby zalewane od początku innym olejem.
Będąc na przeglądzie z własnym olejem 0W20 w marcu br. serwisant powiedział, ten olej jest zalewany do nowego auta i normalnie serwisy przechodzą potem na 5W30, ale "można oczywiście zostać przy 0W20".
Hondy Civic VIII i IX też jeżdżą u nas na 0W20 i nic się tam nie dzieje.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z temperatur itp. ale nawet w lecie przy 35 st. C gdy się nie upala silnika na postoju nie ma prawa zatrzeć się silnik.
Przegląd miałem tydzień temu, pytałem jaki olej wlewają to koleś lekko zdziwiony odpowiedział jakby to było oczywiste, że 0W20 leją do G i nic innego.
Niezle bajki wciskaja ludziom. Akurat tak sie sklada, że silniki japońskie Hondy, Mazdy Toyoty sa bardzo ciasno pasowane i maksymalna lepkosc to 5w30 a podstawowa to 0w20 i tak podaja oficjalne serwisówki producentów. Na olejach bardziej lepkich mogą zapiekac sie pierscienie i powodowac wzrost zuzycia oleju. Serwisy leja 5w30 bo jego maja w beczkach kupowany za grosze bo 5w30 zalewaja do kazdego silnika i nic mu nie bedzie, do 0w20 silnik musi byc przystosowany. Dlatego 0w20 maja w 4l bańkach tylko dla Skyactive.. O ile mamy nowe silniki od poczatku eksploatowane na 0w20 to do czasu gdy nie bedzie sie dziac nic niepokojącego – wzrost spalania oleju nalezy trzymac sie tej lepkosci. Co wiecej oleje 0w20 spelniaja najbardziej radyklane normy. Z tym zacieraniem się silników to też dobry kit wciskaja i potem sie dziwia, że ludzie maja takie zdanie o ASO, kiedy oni sami robia z nas idiotów..
Nie jestem inż ale jestem z branży. Wiele silników rozbieraliśmy do kapitalnych remontów. Japońskie silniki przez swoje ciasne spasowanie wymagają "lekkich" olejów. Alfa na ten przyklad ma lużno pasowane silniki i one lubia brać olej ale to jest normalne.
Ostatnio edytowano 11 maja 2016, 12:38 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Gaszenie tlacego sie konfliktu
Powód: Gaszenie tlacego sie konfliktu
Gwoli ścisłości, mowa o starych tsparq'owych silnikach Alfy;) Nowe kosiarki zalewane są 0w30 (choć owszem, jednym z powodów jest multi air, a dokładniej konstrukcja filtra przed turbo – nie zaś spasowanie silnika).
Proponuję, żeby każdy używał oleju na jaki ma ochotę.
Proponuję, żeby każdy używał oleju na jaki ma ochotę.
Pozwoliłem sobie podpiąć się pod ten wątek pomimo, że mój problem dotyczy silnika Skyactiv G w Mazdzie2. Mam ten sam dylemat zalać na pierwszej wymianie 0w-20 czy 5w-30. W poprzednim samochodzie, Toyota Yaris, którą jeździłem przez ostatnie 16 lat stosowałem Castrol 0w-40. Przejechałem nią 200 tys km i za każdym razem przy wymianie wystarczały mi 2 litry oleju, po wymianie poziom na bagnecie 1/3 max-min. Wymiany robiłem co 1.5 roku przejeżdżając w tym czasie 15-20kkm. Pod koniec stwierdziłem, że chyba muszę jeszcze bardziej wydłużać okresy między wymianą, do 2 lat, bo silnik po 200kkm nadal w ogóle nie brał oleju.
Kupując nowy samochód postanowiłem zmienić olej na polski. Kiedy 17 lat temu kupowałem nowego Yarisa, też miałem taką zachciankę, ale afery jakie wtedy zdarzały się z polskimi olejami odstraszały mnie skutecznie od takiego desperackiego kroku. Poza tym wtedy 0W-40 to był poziom nieosiągalnej abstrakcji dla Orlenu czy Lotosu. Teraz uważam, że czasy się zmieniły, inny poziom technologiczny petrochemii w kraju, a co ważniejsze inna odpowiedzialność (giełdowa) tych firm. Więc napisałem do orlenoil.pl
W odpowiedzi dostałem
W tym samym supermarkecie, w którym zawsze kupowałem olej do mojego Yarisa, zakupiłem więc 4x1l PLATINUM MaxExpert XD 5W-30 za całe 4x25zł i tym specyfikiem zamierzam zalać moją Mazdę na gwarancji. Po gwarancji pewnie przejdę na 0W-30, a może nawet na 0W-40 --- kosztem osiągów.
Kupując nowy samochód postanowiłem zmienić olej na polski. Kiedy 17 lat temu kupowałem nowego Yarisa, też miałem taką zachciankę, ale afery jakie wtedy zdarzały się z polskimi olejami odstraszały mnie skutecznie od takiego desperackiego kroku. Poza tym wtedy 0W-40 to był poziom nieosiągalnej abstrakcji dla Orlenu czy Lotosu. Teraz uważam, że czasy się zmieniły, inny poziom technologiczny petrochemii w kraju, a co ważniejsze inna odpowiedzialność (giełdowa) tych firm. Więc napisałem do orlenoil.pl
Szanowni Państwo,
Mam prośbę o informację o odpowiednim oleju do mojej nowej Mazdy 2 (2016)
z silnikiem Skyactiv 90KM. W załączeniu przesyłam skan wymagań odnośnie
oleju stawianych przez Mazdę
0W-20 lub 5W-30
API SL/SM/SN lub ACEA A3/A5
Wdzięczny będę za informację, który z Państwa olei spełnia te wymagania.
Proszę zwrócić uwagę na załączone przeze mnie szczegółowe wymagania Mazdy
dotyczące olei dla silników benzynowych Skyactiv 1.5
W odpowiedzi dostałem
Informuję, że w ofercie ORLEN OIL mamy 2 produkty które można zastosować do Pana samochodu:
PLATINUM MaxExpert XD 5W-30 (API SN)
PLATINUM PRO 0W-20 (SAE 0W/20, API SN)
Oleje ORLEN OIL są dostępne do zakupu m.in. na stacjach PKN ORLEN.
....
W tym samym supermarkecie, w którym zawsze kupowałem olej do mojego Yarisa, zakupiłem więc 4x1l PLATINUM MaxExpert XD 5W-30 za całe 4x25zł i tym specyfikiem zamierzam zalać moją Mazdę na gwarancji. Po gwarancji pewnie przejdę na 0W-30, a może nawet na 0W-40 --- kosztem osiągów.
Ostatnio edytowano 16 sie 2017, 19:21 przez asdfg, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 3 sie 2016, 06:47
- Posty: 14
- Auto: Mazda 2 90KM 5MT SkyEnergy LED 2016
Mazda jak i inni Japońscy producenci obecnie dopuszczają tylko oleje o najwyższych parametrach jak i niskiej lepkości (0w20/5w30). Nie porównuj silnika Toyoty z przed 17 lat do Skyactive. 0w40 to olej zdecydowanie za lepki i nie spelniający norm obecnie produkowanych silników Mazdy. Jeżeli szkoda Ci kilkanaście zł na rok i chcesz lać olej po kosztach to Twoja sprawa, tylko jak silnik Ci się podda za jakiś czas to na pewno nie uda Ci sie go zreanimować z tych oszczedności olejowych.
jak mozna lać olej Orlen to mój mózg tego nie pojmuje, zwłaszcza do nowego auta. naprawdę dopłata 50zł do normalnego oljeu to strasznie duzy koszt w porownaniu z kosztem zakupu auta
ludzie
ludzie
-
popi2009
ellipsis napisał(a):0w40 ... i nie spelniający norm obecnie produkowanych silników Mazdy.
Zgoda, dlatego na gwarancji mogę zastosować jedynie 5W30. Ciekaw jestem dlaczego Mazda nie dopuszcza 0W-30, skoro zaleca 0W-20 i 5W-30? Czyżby względy marketingowe?
Olej 0W40, przy temperaturze 100C – czyli przy ekonomicznej jeździe – jest zdecydowanie za lepki do Skyactiv, masz rację, co kierowcy z ciężką nogą mogliby odczuć wyraźnie na portfelach, a Mazda na sprzedaży. Sytuacja w porównaniu z 0W20 prawdopodobnie radykalnie odwraca się na korzyść 0W40 przy wysokich obrotach i temperaturze filmu olejowego rzędu 200C. Ciekaw jestem jak będą wyglądać silniki Skyactiv po przejechaniu 100 tys km eksploatowane dynamicznie na 0W20 jeżdżące na tempomatach powyżej 140km/h przy temperaturach otoczenia rzędu 25-35C. Czy branie pół litra oleju między wymianami po 100kkm, będzie wtedy OK?
Ktoś być może powie w takim wypadku, że 0.5l oleju to i tak świetny wynik w porównaniu z wysilonymi silnikami turbo, ,,Mazda poszła swoją drogą'', jest ekonomiczna w eksploatacji, a przecież teraz nikt nie projektuje silników na 300-400 tys km. A może jednak jest tak, że wolnossące silniki Skyactiv-G eksploatowane rozsądnie będą w stanie wytrzymać taki przebieg? Olej 0W-40 jest mniej lepki niż 5W-40, a więc prawdopodobnie jest zbliżony pod względem charakterystyki do 5W-30, jest natomiast zdecydowanie od niego mniej lepki w ujemnych temperaturach oraz bardziej lepki przy ekstremalnych obciążeniach przy bardzo wysokich temperaturach otoczenia rzędu 30C. Polska to nie Japonia, nasz klimat jest zdecydowanie bardziej kontynentalny z gorący latem, a zimą -20C to też nic nowego.
- Od: 3 sie 2016, 06:47
- Posty: 14
- Auto: Mazda 2 90KM 5MT SkyEnergy LED 2016
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości