Odcięcie przy 6500 RPM

Postprzez ozii » 11 gru 2015, 18:03

Czy ktoś z 2.0 165 KM benzyną może potwierdzić, że dopływ odcinany jest przy 6500 obrotów? Nie sprawdzałem na innych biegach niż drugi. Skala jest do 8000 natomiast myślę, że to celowy zabieg w celu wymuszenia przełożenia w najbardziej korzystnym momencie ( moc max przy 6000 RPM ).
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez creet » 11 gru 2015, 20:47

Potwierdzam. Dla mnie z kolei jest to niezrozumiałe w wolnossącej benzynie rodem z Japonii, szczególnie dlatego że wcześniej jeździłem VTECem i obecnie ciągle często zdarza mi się zagalopować się do odcięcia kiedy 'zabawa' dopiero się zaczyna. Wyskalowanie obrotomierza do 8k zrobione jest wg mnie z podobnych powodów jak w wielu autach wyskalowany jest prędkościomierz do 260km/h:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 11 gru 2015, 21:22

Kicha straszna, japońska wiertarka a odcinka jeszcze przed czerwonym polem.. Ozii, jest jeszcze jeden kaganiec. Na postoju nie zamkniesz obrotomierza bo tu odcina już przy 4000 obr.

Tu jest power, nie schodzi ponizej 7500 :D

Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ozii » 14 gru 2015, 13:13

ellipsis napisał(a):Kicha straszna, japońska wiertarka a odcinka jeszcze przed czerwonym polem.. Ozii, jest jeszcze jeden kaganiec. Na postoju nie zamkniesz obrotomierza bo tu odcina już przy 4000 obr.


Wiem, zdziwiło mnie to ale znajomy powiedział mi, że to może być coś a'la launch control, czy jakoś tak. Czyli wciskasz gaz do dechy, wrzucasz jedynkę i wystrzeliwujesz spod świateł – zaleta jest taka, że nie musisz manipulować pedałem gazu przed wrzuceniem biegu bo i tak masz 4k obrotów – chociaż i przy tej ilości obrotów koła przez chwilę mielą w miejscu – nie sprawdzałem, tylko przypuszczam.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez Imbeer » 15 gru 2015, 01:21

Pozdrów znajomego x]]

Poprostu piłowanie silnika wysokimi obrotami przy braku obciążenia jest niepozadane i "niezdrowe" dla silnika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Marianek » 15 gru 2015, 15:30

ozii napisał(a):Czyli wciskasz gaz do dechy, wrzucasz jedynkę i wystrzeliwujesz spod świateł – zaleta jest taka, że nie musisz manipulować pedałem gazu przed wrzuceniem biegu bo i tak masz 4k obrotów –
A co na to sprzęgło i skrzynia?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Biniu » 15 gru 2015, 15:35

Nie są zbyt zadowolone, ale przeżyją. <lol>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez ozii » 15 gru 2015, 16:03

Marianek napisał(a):A co na to sprzęgło i skrzynia?

Nie wiem, bo nie próbowałem i nie pytałem co o tym myślą.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez buczos » 15 gru 2015, 17:05

ellipsis napisał(a):Tu jest power, nie schodzi ponizej 7500

porównanie silnika "cywilnej" mazdy do wiertarki z integry z agresywnym v-tec'iem jest troche z d... :)
Nowa honda type – r ma odcinkę w granicach "tylko" 7tys :) Wcześniejsza eRka miała chyba powyżej 8tys rpm.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez wojtix » 15 gru 2015, 21:55

ozii napisał(a):znajomy powiedział mi, że to może być coś a'la launch control


hahaha <lol> :D Tiaaa, a jak ruszysz z dwójki na tym launch control, to się automatycznie szpera aktywuje <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez ozii » 16 gru 2015, 10:30

wojtix napisał(a):
ozii napisał(a):znajomy powiedział mi, że to może być coś a'la launch control

hahaha <lol> :D Tiaaa, a jak ruszysz z dwójki na tym launch control, to się automatycznie szpera aktywuje <rotfl>


Weź się zastanów następnym razem zanim zaczniesz spamować forum takimi "konstruktywnymi" komentarzami, bo jeżeli wszystkim tak pomagasz to jeszcze nigdy nikomu nie pomogłeś. Zauważ, że powtarzam czyjeś słowa, które i tak są domysłem więc próbujemy wyjaśnić skąd takie ograniczenie – jeżeli nie wiesz to zamknij japę albo usuń swoje konto z tego forum i nie denerwuj ludzi ;)

Dziękuję.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez wojtix » 16 gru 2015, 11:34

Zacznijmy od tego, że z tekstem "zamknij jape" to startuj do kogoś ze swojej rodziny, a nie napinaj się przed monitorem do obcych sobie ludzi bo od tego nie urośniesz. O tym czy konto usunę, czy nie to albo sam o tym zadecyduje, albo zrobi to za mnie admin- póki co widzę status początkujący, a nie Administrator, wiec jestem spokojny.
Jeżeli "konstruktywne" komentarze Panu się nie podobają i potrafi tylko w żalu obrażać innych, to może warto zastanowić się nad zmianą forum- proponuje-> Kafeteria.pl.
Co do spamowania wątku, oprócz tego, co właśnie robię w odpowiedzi na twoje teksty w stosunku do mojej osoby, to wg mnie jest również pisanie o takich durnowatych "domysłach", które NICZEMU nie służą, zaśmiecają forum i NIKOMU nie pomagają.

Sorki admin za spam.

Co do ograniczeń obrotów, to jak wiadomo, w obecnych samochodach praktycznie wszystko sterowane jest za pomocą komputera, i to on ogranicza te obroty, żeby chronić silnik przez bezsensowym kręceniem go na postoju na maxa- chyba, że kogoś to podnieca, albo chce laski pod remiza wyrywać na przygazówki. Oglądając jakiś test chyba Audi A8, miał on ograniczenie na biegu jałowym do 4 tys, a jak silnik był zimny, było jeszcze rygorystyczniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez ellipsis » 16 gru 2015, 13:31

Chłopaki spokojnie bo się pozabijacie.. ;)

Co do kręcenie silnika na postoju to nie sądze aby to bylo dla niego szkodliwe. Przecież cały czas pracuje w dozwolonym zakresie obrotów. Co do startu to sie zgodze ale z racji ze jest to wolnossaca benzyna sprzeglo i skrzynia nie ma takich przeciązen jak np. w turbo dieslu gdzie masz 350nm od 1500obr. Tam dostaje po pupie dwumas, sprzeglo i skrzynia kiedy np. nie redukujemy tylko piłujemy auto podczas wyprzedzania z 5tki czy 6tki majac 80/h i 1500 obr. Ja W Hondzie "ON" zawsze wyprzedzajać mialem powyzej 2 tys obrotow 2300-2500 aby przeciazenie bylo mniejsze.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ozii » 16 gru 2015, 16:11

@wojtix
Wybacz, że się uniosłem, nie powinienem, ale...
tak się składa, że poza Twoim ostatnim postem ( jego drugą częścią ) to nie wniosłeś nic w tym temacie i sam zaśmiecasz forum takimi wyśmiewczymi wypowiedziami jak ta:
wojtix napisał(a): hahaha <lol> :D Tiaaa, a jak ruszysz z dwójki na tym launch control, to się automatycznie szpera aktywuje <rotfl>


tak naprawdę jest to obraza mojego znajomego, bo nawet idiota wyczuje w tym sarkazm. Oczywiście, że sam podejmiesz decyzję, czy usunąć konto czy nie, ja tylko nakierowuję Cię na to i podaję argument ku temu. Oczywiście wnioskujesz, że się napinam albo próbuję urosnąć – nic bardziej mylnego, nie mam takiej potrzeby i jestem za stary na tego typu zachowania. Zrozum, że moja wypowiedź w Twoim kierunku służyła temu, abyś na przyszłość się zastanowił zanim coś napiszesz bo tak naprawdę, gdyby każdemu bezkarnie pozwalać na takie teksty jak Twój to 5% treści tego forum, w pozytywnym scenariuszu, byłoby merytoryczne, a reszta przepychankami słownymi. Nie wiem czym jest kafeteria.pl więc sprawdziłem i bardzo dobrze bo z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że jesteś jawnym hipokrytą, nie oszukuj się – Twój pierwszy post o wiele bardziej się tam kwalifikuje. Zresztą sam zobacz, gdybyś się nie odezwał to byłby tu spokój...
A teraz, kiedy krew Ci się już gotuje od czytania prawdy masz dwa wyjścia
1. Spędzić kolejne kilkadziesiąt minut na pisaniu odpowiedzi znowuż się unosząc w przekonaniu kompletnego braku zawinienia
2. Po prostu zignoruj tego posta i zaakceptuj to, że ktoś Ci zwrócił uwagę na złe zachowanie

PS: nie wiem czy kafeteria.pl jest na tyle znanym portalem, aby go przytaczać nie zdradzając się jednocześnie z faktem jego dobrej znajomości. No ale cóż, jedni czytają o samochodach inni o ciąży.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez wojtix » 16 gru 2015, 16:18

<oczy> przemilcze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez buczos » 16 gru 2015, 16:21

Tak czytam to z boku i ciężko jest się nie śmiać.
Twój znajomy głupoty gada co do tego lunch control- widać że nie ma zielonego pojęcia co to jest- no offense, takie są fakty. Deal with it.

ozii napisał(a):tak naprawdę jest to obraza mojego znajomego,

A kim jest ten Twój znajomy skoro nie można sarkastycznie skomentować jego "przypuszczeń" co do ogranicznika obrotów na biegu jałowym?
doktor habilitowany z Politechniki którego zdania nie można podważyć :)?
Ja w tym obrazy nie widzę.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez ozii » 16 gru 2015, 16:42

@buczos
niestety tak jak większość nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem, że on powiedział, że to MOŻE być to ale nie twierdzi, że tak jest. Nie trzeba być wybitnie utytułowanym , aby coś przypuszczać. Koleś zna się na autach bo miał ich podejrzewam kilkanaście i sam od czasu do czasu lubi przy nich pogrzebać, a do tego jest obczytany odkąd tylko pamiętam. Jego wiedza jest znacznie większa od mojej i potrafił nie raz zaskoczyć mnie bardzo szczegółową wiedzą na temat silników w konkretnych modelach samochodów i szanuję go za tą obszerną wiedzę. Powtarzam, ani on ani ja nie twierdzimy, że to jest launch control – to było przypuszczenie, a od tego jest forum aby to wyjaśniać.

A dlaczego ja tak reaguję to już kwestia tego w jaki sposób ludzie egzekwują to wyjaśnianie. Jakby nie można było normalnie, kulturalnie odpowiedzieć tylko trzeba robić z ludzi debili.

Dopisano 16 gru 2015, 15:42:

wojtix napisał(a):przemilcze...

Nie spodziewałem się.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez buczos » 16 gru 2015, 17:04

Ozii... wyluzuj...za bardzo bierzesz wszystko na poważnie...
ozii napisał(a):niestety tak jak większość nie czytasz ze zrozumieniem

OBRAZA! <glupek2> hehe

Nie ma sensu ciągnąć tego tematu, bo z takim podejściem nie znajdziemy wspólnego mianownika :)... dobrze by było gdy moderator trochę tu posprzątał.

Co do Lunch Control – czyli procedura startu (nie rev limiter), w skrócie ma zastosowanie w silnikach doładowanych ( w wolnossących to tylko rev limiter). Celem LC jest zbudowanie odpowiedniego doładowania na postoju przed startem. Wtryski podają dodatkową (większa) dawkę paliwa i zapłon następuje przy otwartych zaworach wydechowych, by cała siła gazów wydechowych poszła na obudowę turbiny/koło turbiny. Tym sposobem mamy odpowiednie doładowanie na starcie. Stosowane w autach sportowych oraz w bardziej cywilnych GT – chyba golf R ma LC.

Generalnie przy LC sprzęgło, napęd, oraz koło turbiny dostaje trochę po tyłku.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez creet » 16 gru 2015, 18:26

ozii napisał(a):Koleś zna się na autach bo miał ich podejrzewam kilkanaście


Dla rozluźnienia atmosfery;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez wojtix » 16 gru 2015, 21:35

Sprawdzałem dziś jeszcze przy wyłączonym ESP (równoznaczne z dezaktywacją kontroli trakcji) i też kręci na postoju do 4 tys. Wyczytałem na innym forum, już nie pamiętam jakim konkretnie ( nie, nie była to kafeteria), że po wył. kontroli trakcji puszczało powyżej 4 tys.
Ale naszła mnie jeszcze jedna myśl (nie sprawdzałem w poprzednich samochodach), czy na postoju przy kręceniu na maxa również odcina paliwo, czy tylko w trakcie jazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323