Wygląd silnika pod jego klapą

Postprzez czarmi » 26 cze 2015, 10:49

Witam.
Zauważyłem u siebie pod klapą silnika pewną jego część (nie znam się za bardzo na mechanice i nie wiem co to jest), która jest owinięta takim materiałem-taśmą. Taśma ta – mam wrażenie – jakby za bardzo odstaje od tej części, tak jakby się od niej odklejała. Wprawdzie oglądałem zdjątka innych silników M3 i jest tam podobnie, ale czy to z biegiem czasu nie postępuje? Czy też tak macie u siebie?
Załączniki
IMAG0191.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez lantern » 29 cze 2015, 20:57

Rzeczywiście wygląda trochę badziewnie. Co do samego wyglądu silnika to muszę stwierdzić, że strasznie brudno jest na klapie i komorze silnika wokół uszczelek. Nie spotkałem się z tym w poprzednich samochodach.
U mnie to wygląda tak:
20150629_192348.jpg

Samochód ma 11 miesięcy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 00:10
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BM Sedan Jet Black

Postprzez czarmi » 29 cze 2015, 21:34

Jest podobnie.
Na moim pierwszym zdjęciu to czarne, to jest padający z czegoś cień. Nie jest to wybrzuszenie, choć tak to wygląda. Pod spodem chyba brak jest tej sztywnej osłony.
Inne zdjęcie obrazuje to tak:
Załączniki
IMAG0192.jpg
Ostatnio edytowano 11 lip 2015, 19:39 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez lantern » 29 cze 2015, 23:57

Muszę przyznać, że pierwsze zdjęcie, z tym wybrzuszeniem to mnie mocno zastanowiło. No ale jeśli jest to cień i wygląda u Ciebie to w rzeczywistości jak na kolejnym zdjęciu to wszyscy tak mają. Pozostaje ciekawe pytanie, co to w zasadzie jest za przewód? Czemu służy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2014, 00:10
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BM Sedan Jet Black

Postprzez oldwin » 30 cze 2015, 14:11

główna wiązka do/z ECU
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez czarmi » 30 cze 2015, 14:48

Dzięki wielkie,
... a więc jest to wiązka do urządzenia elektronicznego zarządzającego systemem zasilania silnika <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Wojtek » 30 cze 2015, 19:37

krótko mówiąc... wiązka do komputera silnika :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ProboszczV6 » 27 sie 2015, 11:41

Komputer silnika pod maską i to w tak beznadziejny sposób zamontowany, ale jaja, normalnie jak w fiacie i oplu itd...dziwne że tego nie zauważyłem jak oglądałem auto na wystawie w salonie, to chyba globalny trend, optymalizacja produkcji, mniej kabli, krótsze kable, mniej wtyczek. Ciekawe jak będzie z niezawodnością tak umieszczonej elektroniki, chociaż pod tym względem Japończycy od lat są najlepsi, więc myślę że odpowiednio rozwiązali ten problem.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323