Samoistne utrzymywanie obrotów na 2 biegu

Postprzez Furgas » 9 lut 2015, 12:27

Kilka razy zauważyłem już, że jadąc na drugim biegu, przy puszczonym pedale gazu, samochód sam próbuje utrzymać obroty i nie doprowadzić do zgaśnięcia silnika, czasami nawet lekko przyśpieszając. Czy to jest normalne zachowanie? W innych samochodach też tak jest? Pytam, bo w poprzednim samochodzie nie miałem takiego efektu.
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2014, 14:39
Posty: 75 (6/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM (2014), Sedan Soul Red, 2.0 120KM MT benzyna, SkyEnergy+Xenon+Navi

były – Ford Focus mk1 (2002), Hatchback, 1.6 100KM MT benzyna

Postprzez Gorles » 9 lut 2015, 13:13

wydaje mi się , że jest tak na zimnym silniku – tez tak mam.
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 11:02
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy + Xenon

Postprzez wojtix » 9 lut 2015, 14:58

Potwierdzam, jak jest zimny to po wrzuceniu dwójki torpeduje :) Tez nie mogę się do tego przyzwyczaić, w szczególności przeszkadza mi to jak poruszam się na bardzo wąskich drogach osiedlowych, a na pół sprzęgle nie jeżdżę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez czarmi » 9 lut 2015, 15:57

wojtix napisał(a):Potwierdzam, jak jest zimny to po wrzuceniu dwójki torpeduje :) Tez nie mogę się do tego przyzwyczaić,

Mam również to samo. Trochę ciężko było się do tego przyzwyczaić, ale już teraz weszło mi to w krew, że jak wrzucam dwójkę na zimnym silniku, to uważam na tę "torpedę". <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Rorert » 9 lut 2015, 18:48

Tak było i w poprzedniej Skodzie (silnik VAG). Silnik utrzymuje minimalny poziom obrotów nawet na biegu I czy II niezależnie od obciążenia, np. pochyłości drogi. Dobre do jazdy w korkach :) Różnica jest taka, że nawet przy zimnym silniku obroty są trzymane "w ryzach" i nie ma efektu "torpedy".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2014, 19:50
Posty: 47 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM hb Titanium flash, SkyEnergy+xenon+nawi, 2,0 120KM MT, 2014r.

Postprzez czarmi » 9 lut 2015, 19:03

Taki efekt torpedy tylko na zimnym silniku, w momencie przełączenia z jedynki na dwójkę. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ellipsis » 9 lut 2015, 19:13

No na 1 jest tak samo, powiedzmy że ssanie trzyma obroty w okolicy 1200 wiec puszczjac sprzeglo auto tez wyrywa, przez co zrywam sobie tuczeń na wjeździe. Potem na 2ce tez wyrywa, jak kogos to zaskoczy to w korku mozna stuknąć kogos w tyłek ;)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 9 lut 2015, 20:36

ellipsis napisał(a):Potem na 2ce tez wyrywa, jak kogos to zaskoczy to w korku mozna stuknąć kogos w tyłek ;)

Spokojnie, mazda3 BM jest wyposażona w SCBS – System wspomagający hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości). Powinien wówczas zadziałać :P <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez wojtix » 10 lut 2015, 09:10

czarmi napisał(a):Powinien wówczas zadziałać

No właśnie powinien :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323