Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?

Postprzez sevecc » 14 lis 2017, 14:08

Serio na tempomacie będzie wyższe spalanie niż normalnie jadąc te 140km/h ?
I to aż o ca 2 l/100 km ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez Steel » 14 lis 2017, 15:12

sevecc jesli chodzi o 120KM, spalanie na tempomacie bedzie wyzsze co z latwoscia mozesz sprawdzic... :) czy 2l ? moze tyle to nie, ale kolo 0.5-1 w zaleznosci od sposobu jazdy (myslenia, przewidywania, hamowania itd) mozna urwac. tempomat to komputer i bezduszna maszyna i nie mysli czy jest podjazd czy zjazd, nie zredukuje za ciebie biegu (chyba ze w AT)
Jak juz pisalem wczesniej tempomat dobiera w miare bezpieczne parametry bo utrzymywania predkosci i szufluje przepustnica czesto (przynajmniej 2 M3 ktorymi jezdzilem i CX3 tak mialy)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez Mirecsk38 » 14 lis 2017, 20:01

Steel napisał(a):sevecc jesli chodzi o 120KM, spalanie na tempomacie bedzie wyzsze co z latwoscia mozesz sprawdzic... :) czy 2l ? moze tyle to nie, ale kolo 0.5-1 w zaleznosci od sposobu jazdy (myslenia, przewidywania, hamowania itd) mozna urwac. tempomat to komputer i bezduszna maszyna i nie mysli czy jest podjazd czy zjazd, nie zredukuje za ciebie biegu (chyba ze w AT)


na tempomat moze wysze spalanie, ale tez srednia predkosc z calej trasy jest indze niz bez tempomatu. Jak sie jedze na tempomat 140 i srednia z tego odcinku bedze 140 ale jak bez, to pod gorke jedze 100 , z gorki 160 i srednia nie jest 140 i spalanie tez idze w dol .
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Steel » 15 lis 2017, 00:38

Nawet pomimo tempomatu srednia tez mozesz miec nizsza z powodu rychu ( np. wyscigi tirow przez 10km)
Bardziej mi chodzilo o to ze tempomat specjalnie nie stara sie minimalizowac spalania. Ale oczywiscie to sie moze sprawdzac przy krotszych trasach i jak kto lubi sam deptac po gazie :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez nexus30 » 15 lis 2017, 10:58

Przy porównywaniu spalania radzę też wziąć pod uwagę opony (czyli wy przypadku Mazdy wersję wyposażenia), bo wbrew pozorom mogą mieć one duże znaczenie. U mnie w rodzinie są dwie Mazdy 3 165 KM. Jedna (moja) na oponach Toyo 16' "energy saving", druga na 18' Michelin coś tam. Moja przy przy 140 km/h na autostradzie spala 7,8 l/100 km, ta druga 8,5 l/100 km.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez ellipsis » 15 lis 2017, 11:13

Z ciekawosci to wieksza felga powoduje zwiekszone spalanie? Rozumiem szersza opona, 205 do 215 ale felga skoro srednica kola zostaje taka sama?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Steel » 15 lis 2017, 12:11

Waga felgi sie podnosi wiec i spalanie minimalnie moze isc w gore (to tak jak z wozeniem niepotrzebnych rzeczy w bagazniku :) )...tak samo kwestia odpowiedniego cisnienia... ale teraz to raczej przez pogode i nizsze temperatury.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez popi2009 » 15 lis 2017, 13:46

1. no nie no ile ta felga będzie cięższa znowu? różnica pewnie taka jak to czy masz pełny pęcherz moczowy czy kartofelki odcedzone :D

2. różnica 205 vs 215 wg mnie nie ma znaczenia. w drugim aucie zimowe mam 225/40/18 przód tył, a letnie 245/35/18 tył i przod taki jak zima – tez nie widze zmiany spalania – może jakby auto miało 70 koni to by była widoczna

wydaje mi się po prostu ze te toyo energy saver maja ze wzlgedu na sposób budowy mniejsze opory toczenia niż Michaliny i to z tego może wynikac roznica w spalaniu
popi2009
 

Postprzez Mirecsk38 » 15 lis 2017, 15:01

19 kola 225/45 kolo 25kg
17 225/55 mam 22.5kg
16 215/65 zimowky 20.5kg

Wiec roznica miedzi 16 i 18 z M3 tez moze bedze kolo 20%. Na autostrade spalanie bedze to samo ale w miasto, krajowky z hamowaniami juz bedze w spalaniu roznica. Czym szybczej sie jedze gaz-hamulec tym wieksa roznica w spalaniu. To samo jak u zaladowanego samochodu. Plynna jazda spalanie +– to same
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez popi2009 » 15 lis 2017, 15:22

20procent roznica w wadze koła

ale to wciąż 8kg różnicy total

8kg dla auta ważącego tonę nie robi ŻADNEJ RÓŻNICY
popi2009
 

Postprzez Mirecsk38 » 15 lis 2017, 16:14

Na kolach sie inaczej liczy. Poszukaj na webe byl test na ten temat. Roznica miedzi 16 vs 18 bedze moze eiecej niz 2kg na kolo + jeszcze sersza opona i juz bedze to znac
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez SebaK » 15 lis 2017, 17:00

Panowie, nie zaprzeczajmy prawom fizyki. Litości...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez Pankracy » 15 lis 2017, 17:19

Po zmianie z 18' letnich na 16' zimowe spalanie spadło o 0.2 :)

Efektywność paliwowa 18' calowych kół zawsze będzie gorsza od 16' calowego wąskiego kapcia.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez ellipsis » 15 lis 2017, 23:17

I to też nie wiadomo czy różnica 0,2 wynikła ze zmiany opon. Aby to stwierdzić trzeba by zrobić test w identycznych warunkach – jeden przejazd na 16' drugi na 18'. Też nie jestem zdania aby zamiennik 16' w naszym przypadku 18' felga powodowała wzrost spalania o prawie litr. Idąc tym tropem spalanie powinno znacząco wzrastać np. przy zatankowanym aucie do pelna – to dodatkowe 50-60kg, o drugiej osobie w aucie nie wspomne.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Steel » 16 lis 2017, 00:38

ellipsis fizyka nie byla chyba dla ciebie ulubionym przedmiotem. Im auto ciezsze tym wiecej energi potrzeba w by wprawic je w ruch. Im szersza opona tym wiekszy punkt styku z podlozem a co za tym idzie tarcie i opory toczenia (na suchym asfalcie bedzie to plus przy hamowaniu), do tego opory aerodynamiczne. Jak myslisz dlaczego kolarze maja tak cienkie opony?
Do tego do odpowiedniej predkosci latwiej rozkrecic cos co ma wiekszosc ciezaru blisko osi napedowej niz jak ma go daleko (kwestia felg).

Nie na darmo mowi sie by przy eko drivingu nie wozic niczego niepotrzebnego w bagazniku/aucie.
Na spalanie bedzie mialo, mniejszy lub wiekszy, nawet to ze otworzysz czy uchylisz szybe. Wlaczysz radio, podepniesz smartfona itd.

Wszystko ma znaczenie.

BTW srednio litr benzyny wazy okolo 735gram wiec zatankowanie do pelna da nam okolo 37.5kg
ale ze z reguly tankujemy kolo 40 litrow daje nam ok 30kg roznicy pomiedzy full a prawie 0 na wskazniku
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez ellipsis » 16 lis 2017, 08:04

Hehe no nie byla ale nie w tym rzecz ☺ Chodzi mi bardziej o to ze dyskutujemy o roznicy w wadze poszczegolnych felg a na codzien dokladamy lub odejmujemy moim zdaniem istotniejsze Kg w postaci np. Dodatkowego pasazera. Wydaje mi sie ze 80 kg doroslego chlopa bardziej wplynie na spalanie niz jazda na 18 calowych felgach.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez krabdul » 16 lis 2017, 09:48

Tu nie chodzi o samą różnicę mas a o różnicę momentów bezwładności, która rośnie do kwadraty promienia. Koło zachowuje się tu jak żyroskop i o ile przy stałej prędkości nie będzie to miało wielkiego wpływu o tyle przy częstym przyspieszaniu i hamowaniu już tak. Może być nawet taka sytuacja, że cięższe koło będzie miało mniejszy moment bezwładności niż lżejsze (jak bedzie miało ciężką felgę i lekkie wytarte opony a nie lekką felę i oponę np ze świeżym bieżnikiem)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Mirecsk38 » 16 lis 2017, 20:52

www.youtube.com/watch?v=t3wiSuPfVYc

chlopak jezdi srednio do 8l, potrafi na tej G165 jak jede eko do 100 od 4,5-5,5l. Spalanie super tej G165
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez tomeq83 » 18 lis 2017, 20:54

Ostatni bak przez 2 tygodnie. Zalane 43 litry pod korek. Jazda na tej samej trasie jak opisywałem wcześniej maksymalnie oszczędnie, praktycznie nie wjeżdżałem do miasta. Średnia 50km/h. Udało mi się na baku wykręcić 5.2l wg kompa (według mojego wyliczenia niecałe 5,4l), przejechałem dokładnie 799,5km :) aż komp pokazał 0. Podobne spalanie miałem jak docierałem silnik i wtedy też max-eko jeździłem.

Wracam do normalnej jazdy z lekką nogą gdzie spokojnie autko pali max 6.3l. Poprzednią M3 BL 1,6 105km nie mogłem zejść poniżej 6,3l na tej samej trasie.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez ckodckod123 » 29 lis 2017, 02:55

JAK TO JESTmoja m3 bm 86tys km 120km 2.0 pali 10.3l dlaczego jak zejsc ponizej 8?? głównie miasto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2017, 13:57
Posty: 38 (1/0)
Auto: TERAZ MAZDA 6 GJ 2016 SEDAN WCZESNIEJ MAZDA 3 BM 2013 SEDAN

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323