Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?

Postprzez Steel » 9 lis 2017, 21:57

apx napisał(a):ja mam podobne odczucia co Ellipsis , zawiodlem sie faktem jest ze ostatni raz kupuje auto przed liftem


No fakt kupiles w pierwszym etapie produkcji i pewne problemy wieku dzieciecego pewnie wychodzily (Mialem to samo z Cee'dem kupionym w 2007) Ale sadzisz ze po lifcie uwazasz wszystko jest idealnie?
Ja bym zastrzelil kolesia co wsadzil ta szmate do bagaznika jako podloge!

ellipsis napisał(a):Kolego uszanuj jesli jestes w stanie to ze moge miec inne zdanie niz oficjalne na tym forum ok? Tobie auto pasuje od A do Z i ja to szanuje a Ty starasz sie mi na sile udowodnic ze nie mam racji, nie potrafie odp. Jezdzic Mazda itd.


Primo, nie jestesmy kolegami, nie jestem chlopem itd. Uzywanie tego typu zwrotow nie powoduje, ze to co pisze ma maniejsza wage, a to co Ty wieksza.

Segundo: wiec to tak dziala. Ja niby nie szanuje twojego zdania bo sie z nim nie zgadzam?
Ja szanuje twoje zdanie. Ja wykazalem slabosc twojego rozumowania i obnazylem demagogie ktora stosujesz. Takie sa obiektywne fakty i pomiary wg norm (fakt ze rozni producenci moga bardziej badz mniej naciagac). Suche fakty. No coz ale jak juz jest niewygodnie to uciekasz do odczuc i poszanowania cudzego zdania i ze cos robie na sile. Po to sa normy bo inaczej podawali by wszystko jak chcieli.
Odczucia mozna miec rozne i na to ma wplyw wiele czynnikow, ale pomiary wg norm sa od tego bardziej opiektywne.
Do mazdy jestes juz uprzedzony od pierwszych dni, wiec zaden obiektywny argument nie zmieni twojego zdania, i to widac.
Po prostu powiedziales swoje a ja zrobilem "sprawdzam" i niestety polegles.

Tertio: Jakbys przeczytal ze zrozumieniem moje posty to nie pisalbys takich bzdur na moj temat. Sam pisalem, ze Mazda nie jest idealna i ma swoje specyficzne wady, pewnych rzeczy sie trzeba nauczyc (operowanie gazem w moim przypadku) itd.
Mazda ma na prawde wiele mankamentow i nikt na sile nie bedzie cie przekonywal do tego ze tak nie jest. Niestety ty zrobiles sobie z tego sport zamiast porzucic balast i kupic jak ktos ci radzil auto z turbo z podobnym przebiegiem/rocznikiem/wyposazeniem. Za wiele bys nie stracil a nie meczylbys siebie.
Bo dla mnie to co robisz to juz masochizm.

Ja na prawde chetnie bym zobaczyl kogos z odblokowana 120KM i dowiedzial sie jak zmienilo sie przyspieszenie w jego aucie i na ile ta dennie dluga skrzynia jest tu mankamentem jesli chodzi o dynamike (i czy roznica bedzie wieksza od 0.2s). Bo spalane przy podobnej jezdzie bedzie raczej podobne bo w najczesciej uzywanych dolnych partiach obrotow niewiele sie zmienia.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez krabdul » 10 lis 2017, 11:49

Ja ostatnio jeździłem astrą IV 1.6 115KM i porównywanie do takich aut nie ma sensu. U nas jest nie 120 a 140 i nie przy 6000rpm tylko 4500rpm i tego się trzymajmy. Przepaść niesamowita – mimo długiej skrzyni "120"tki. Jeździłem też niedawno astrą V w automacie 1.4T 150KM. Elastyczna i cicha w niskich obrotach, ale jak da się buta to tam gdzie ja dokręcam jeszcze 2kę ona już wyje (tak tak – wyje) o czwórkę. Owszem do spokojnej jazdy fajne auto, ale jak ktoś oczekuje ciutek emocji i dźwięku silnika to jednak moim zdaniem mazda jest dobrą alternatywą. Turbo ma więcej Nm ale w krótszym zakresie obrotów. Kto co woli...
Co do odblokowanej 120tki to jest ok:
8s do 100km/h
9s do 110km/h
17s do 150km/h
35s do 200km/h

165KM do 200 idzie podobnie, do 80-90 pewnie ciut szybciej a do 100-110 pewnie ciut wolniej. Kwestia czy jesteśmy przed czy po zmianie biegu.

Spalanie po odblokowaniu bez zmian. Ewentualnie w dół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Pankracy » 10 lis 2017, 14:40

Po przejechaniu 1100 km i wypaleniu 3 pełnych baków paliwa spalanie utrzymuje sie na poziomie 8.3/100. W poniedziałek zmieniam na zimowe 16' i zaczynam kolejny bak :)
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 22:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez Steel » 10 lis 2017, 15:24

krabdul napisał(a):Co do odblokowanej 120tki to jest ok:
8s do 100km/h
9s do 110km/h
17s do 150km/h
35s do 200km/h

165KM do 200 idzie podobnie, do 80-90 pewnie ciut szybciej a do 100-110 pewnie ciut wolniej. Kwestia czy jesteśmy przed czy po zmianie biegu.


No czyli wychodzi na to ze nie ma specjalnie sensu kupno 165KM lepiej odblokowac 120tke :) chyba ze komus zalezy na i-eloop
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez maku99 » 10 lis 2017, 15:48

Steel napisał(a):... chyba ze komus zalezy na i-eloop

Czy chodzi o to, ze po odblokowaniu 120, i-eloop staje sie nieaktywny? Jesli wczesniej gdzies byla zmianka na ten temat ... to znaczy ze ja przeoczylem ;)
z gory dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 11:41
Posty: 171 (21/12)
Auto: M3 2017 (HB), MT120@172
SkyPassion+Safety, Et.Blue

Postprzez Pankracy » 10 lis 2017, 17:27

J-ełoopa nie ma w wersji 120.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 22:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez tomeq83 » 11 lis 2017, 09:43

Pankracy trochę sporo pali, a jaki masz styl jazdy i jakie trasy pokonujesz?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Pankracy » 12 lis 2017, 16:14

Pierwszy bak – średnio dynamicznie. Ostatnie 2 baki – styl dziadka w kapeluszu + klima na eco. Trasa obwodnica/miasto. W tym wątku opisywałem gdzie śmigam :) Tankuje pb 95.

Chyba przyjdzie przywyknąć do takiego spalania. Nie byłoby ono tragiczne, gdyby nie fakt, że z dynamiką moja jazda ma mało wspólnego.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 22:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez tomeq83 » 12 lis 2017, 17:53

No dobra ale podaj ile robisz kilometrów dziennie tam i z powrotem. Bo jak 10 to się nie dziwię, że masz takie spalanie. Ten silnik nie nadaje się na krótkie odcinki i miasto. Wszyscy co w mieście jeżdżą narzekają na spalanie.

U mnie wyjazd z fabryki to spalanie 6,5. Potem między 5,7-6,0. Teraz (przebieg ok 10k) przejechałem połowę baku i idę na rekord bo mam średnie 5.2 (max eco-emeryt style). Jakbym wjechał do miasta to nici z rekordu :P . Myślę, że przy normalnej jeździe auto paliło by mi 6,5. Trasa codziennie tam i z powrotem łącznie 60km, drogi lokalne trochę obwodnicy (ok 5-6km). Średnia 50km/h. Ogólnie zauważyłem, że na obwodnicy najwięcej zasysa i im wolniej jeżdżę na obwodnicy to tym mniej ogólnie pali.

Fakt z jazdy mam zero frajdy, ale:
-nie zarabiam tylko na paliwo ;)
-wzrósł komfort (chodzi mi o hałas w aucie)
-jest bezpieczniej

Po za tym jak trzeba to zdarza się, że kręcę pod czerwone pole.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Pankracy » 12 lis 2017, 19:52

Dzienna średnia to lekko ponad 60 km. Vśr – 34 km/h
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 22:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez ellipsis » 13 lis 2017, 23:36

Pankracy – 60km to dużo ale robisz ta odległość na dwa razy po 30 km w jedna strone czy jazda szarpana, silnik stygnie i od nowa?

Tomeq83 – Mówisz, że ten silnik nie nadaje sie na miasto i krótkie odc. A który sie nadaje? :)
Jazda na krótki dystans zawsze i w każdym silniku powoduje podwyższone spalanie. Problemem jest to, że nawet latem kiedy na dzien dobry mamy 20C i silnik blyskawicznie sie rozgrzewa, krecac sie po miescie spalanie jakoś diamteralnie nie spada, przynajmniej u mnie. Nie jest tak, że latem auto nic nie pali a w okresie jesienno-zimowym spalanie wzrasta znacząco. Te 9 litrów jest jak byk zawsze (teraz ok 10) oczywiście w obu przypadkach bez klimy. Z klima w upalne dni mialem rekord 13 litrów, kręcac sie po centrum.

Jeżdzac w trasie nie trudno o lepsze wyniki spalania, które wynikaja z plynnej jazdy, silnik nie ma wiekszych obciązeń wynikajacych z konieczności ciaglego rozpedzania auta. Aczkolwiek niskie spalanie ma miejsce też tylko wtedy kiedy jedzie sie z predkościa przysłowiowego tira i raczej nie goni sie auta. Jadac te 100-110km/h uzyskuje te 6-7 litrów ale jadąc autostrada 140/h mamy już 8+ co moim zdaniem jest wynikiem dość wysokim. Nie wiem skąd Mazda wzięła wynik 4,8 litra dla wersji 165km w danych technicznych. Takie spalanie mozna uzyskać chyba jadąc non stop 70/h na 6tce po prostym i to za wiatrem..
W miescie caly czas stajemy na swiatlach, rozpedzamy od zera, znowu stajemy i wtedy wychodzi jaka wydajność w rzeczywistości ma silnik. Bo nie sztuka jest nic nie palić w sprzyjajacych warunkach – jazda w trasie, sztuka jest spalać rozsądne ilości paliwa z chwila kiedy silnik ma obciązenie. Tu zaczyna wychodzić niska sprawność energetyczna silnika benzynowego, który tylko z chwilą poddania go większemu obciązeniu (szybsza jazda w trasie, dynamiczniejsze przyspieszanie w mieście) powoduje znaczący wzrost spalania.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Steel » 14 lis 2017, 00:15

ellipsis napisał(a):Aczkolwiek niskie spalanie ma miejsce też tylko wtedy kiedy jedzie sie z predkościa przysłowiowego tira i raczej nie goni sie auta. Jadac te 100-110km/h uzyskuje te 6-7 litrów ale jadąc autostrada 140/h mamy już 8+ co moim zdaniem jest wynikiem dość wysokim. Nie wiem skąd Mazda wzięła wynik 4,8 litra dla wersji 165km w danych technicznych. Takie spalanie mozna uzyskać chyba jadąc non stop 70/h na 6tce po prostym i to za wiatrem..


Jadac stale 120/h spokojnie mozna osiagnac srednia 5.3-5.6l bez wysilku i patrzenia delikatnego odejmowania gazu. Jak sie postarasz to i do 4.8 mozna spokojnie zejsc jadac plynnie autostrada. Badz w okolicy 100/h poza terenem zabudowanym. I to z klima w eko. Przy 140/h 6-6.2l
Owszem wiatr/opady od czola moze znaczaco spowalniac lub zwiekszac spalanie, bo jednak przod/grill Mazdy specjalnie aerodynamiczny nie jest, ale to nie ten przypadek jak sadze.

Tlumaczylem ci na czym polega problem. Wystarczy delikanie odjac gazu by auto trzymalo predkosc i juz bedziesz mial 1.5 litra mniej w trasie jak nie wiecej. Jadac po prostej delikatnie odejmij gaz. Tak samo na zjazdach nie musisz trzymac tak gazu (chyba ze masz perspektywe podjazdu, ale na nim mozna troche wytracic predkosc i nie trzeba sie spinac)

W trasie nie bedzie wiekszej roznicy na 6 biegu przy tych predkosciach pomiedzy 120KM a 165KM kwestia tylko deptania po gazie i wyczucia.

PS. ja jakos specjalnie nie zauwazylem wzrostu spalania na klimie w trybie eko, nawet w bardzo upalne dni.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez SebaK » 14 lis 2017, 05:28

Steel. Nie sądziłem, że będę tak bardzo bronił Ellipsisa ale muszę:). Co do jazdy wersją 165 KM w trasie, to ma rację. Ja nie narzekam ale ...testowałem wielokrotnie. Jeśli pojadę w trasę po drogach powiatowych w tempie krajoznawczym, to rzeczywiście dojadę ze spalaniem 4,7. 500 km trasa po drogach krajowych jednojezdniowych i wojewódzkich – generalnie do 100 km/h – mój rekord 5,7 l/100 km. Przejazd dwujezdniowymi max 120 km/h to 6,0-6,3 l/100.
Wersja 120 KM przy dłuższej skrzynio spali o ok litr mniej i tak jest. Nie oszukasz. U nas przy 3 tys obrotów jedziesz 124 km/h. U Ciebie ta prędkość jest osiągana przy nieco ponad 2 tys obr. Było o tym wielokrotnie. Jasne, że opory powietrza przy wyższych prędkościach mocno rosną ale obroty na spalanie też nieco wpływają ;). Ty na 6 niewiele przyspieszysz. My na 6 Ci odlecimy. Bo nasza 6 to Twoja 5 :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 14:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez Steel » 14 lis 2017, 08:45

Mialem okazje pojechac 165 i o ile spalanie jest/bedzie troche wieksze, o tyle roznicy nie bedzie az takiej w trasie. Co pokazuje wynik z uzyciem normy ok 0.5l roznicy w trasie. Ja na tej samej trasie w obu przypadkach nie zauwazylem roznicy wiekszej jak 0.2l na komputerze, ale moze jakis dziwny jestem.
Jak juz mowilem wszystko zalezy od sposobu jazdy. Wczesniej Ceedem tez nie moglem uwierzyc jak im w trasie wyszlo 5.1 a pozniej jak pojechalem odpowiednio to zrobilem 4.8 a 5.3-5.6 robilem na spokojnie.
Te 4.8 w 165-tce to kwestia jazdy wlasnie z predkosciami 90-100 bo tak sa ustawiane normy.
Pomijam tu fakt ze najczesciej w tekich testach jest wylaczona, dmuchawa, klima, radio i co tam jeszcze sie da, okna zamkniete a czasem nawet i lusterka zlozone czy odciazone na maksa auto :)
Co ciekawe wasze 165 maja jeszcze kondensator j-eloopa :)

Co do wyzszych predkosci to tez roznica bedzie, jednak powinna sie stopniowo zacierac przy predkosciach przelotowych, bo maksymalne predkosci obrotowe odblokowanej 120 i 165 beda dosc zblizone. przy 4600 obrotow w 120 tce pewnie bedzie jakies 5000-5100 w 165tce wiec pewnie i spalanie bedzie juz podobne
Do tego dwa ostatnie/przedostatnie przelozenia powinny byc w minimalnie dluzsze.

SebaK sprawdz to o czym mowie... odejmij delikatnie gazu by auto trzymalo predkosc i popatrz na spalanie. Dla mnie widoczna roznica jest spora w mojej 120.

PS nie mowimy tu o odjezdzaniu a o spokojnej jezdzie z predkosciami przelotowymi.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez sevecc » 14 lis 2017, 09:18

Steel napisał(a):
ellipsis napisał(a):Aczkolwiek niskie spalanie ma miejsce też tylko wtedy kiedy jedzie sie z predkościa przysłowiowego tira i raczej nie goni sie auta. Jadac te 100-110km/h uzyskuje te 6-7 litrów ale jadąc autostrada 140/h mamy już 8+ co moim zdaniem jest wynikiem dość wysokim. Nie wiem skąd Mazda wzięła wynik 4,8 litra dla wersji 165km w danych technicznych. Takie spalanie mozna uzyskać chyba jadąc non stop 70/h na 6tce po prostym i to za wiatrem..


Jadąc stale 120/h spokojnie mozna osiagnac srednia 5.3-5.6l bez wysilku i patrzenia delikatnego odejmowania gazu. Jak sie postarasz to i do 4.8 mozna spokojnie zejsc jadac plynnie autostrada. Badz w okolicy 100/h poza terenem zabudowanym. I to z klima w eko. Przy 140/h 6-6.2l ...


Przy 140km/h na tempomacie na autostradzie zawsze mam ok 8-9l/100km (testowane na polskich i niemieckich autostradach)
Nie wiem jakim cudem u Ciebie jest 6-6,2 l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 09:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez ellipsis » 14 lis 2017, 09:57

Uff okazuje sie, ze nie tylko ja nie potrafie prawidlowo jezdzic Mazda..

W 165 biegi sa bardzo krotkie w stosunku do 120. Jadac 165 ok 140km/h mamy ok 3,5 tys obr nie ma opcji aby wtedy spalic ok 6 littow. Wlasciciele 120 tego nie zrozumieja i wez dyskutuj z takim kiedy jego argumenty opierane sa na teorii i przypuszczeniach a nasze na realnej jezdzie.. Wieksze obr zawsze przekladaja sie na wyzsze spalanie, nie ma innej mozliwosci.
Ostatnio edytowano 14 lis 2017, 10:07 przez ellipsis, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez SebaK » 14 lis 2017, 10:00

Steel, choc wiem o czym mówisz to nie będę jechał 300 km autostradą co chwila dodając i ujmując gazu. Wybacz... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 14:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez Steel » 14 lis 2017, 10:14

Aaaaa no to juz wiadomo w czym problem... :) Ok spalanie na tempomacie jest faktycznie wyzsze... :)
Tylko nie mozna w takim ukladzie mowic, ze sie nie da, bo sie da :)
Do tego na tempomacie raczej nie robi sie testow spalania wg norm.

Ja najczesciej pokonuje trasy max 150km autostradami czesto w duzym ruchu wiec nie majac aktywnego tempomatu nie mam potrzeby w wiekszosci korzystania z niego. W dluzsze trasy to oczywiscie wygoda, ale komputer mazdy dosc dziwnie steruje przepustnica z tego co zauwazylem (robi to skokowo, nie obniza
obrotow)

ellipsis, to nie jest tak ze my was nie rozumiemy. Jak pisalem na testowej jezdzie zrobilem ta sama trase i roznica byla niewielka pomiedzy 120 a 165. Wykaz sie odrobina checi i zrob jak ci zaproponowalem. Na tych codziennych krotkich trasach... odczujesz to na pewno.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez ellipsis » 14 lis 2017, 10:41

Problem w tym ze ja juz wychodze z siebie aby jechac max przewidywalnie. Hamuje silnikiem, nie przyspieszam bez powodu a mimo to jest jak jest.
Slowo przeciw slowu. Ja mialem wer 120 na dwa dni w zastepstwie i sobie jezdzilem tam gdzie zawsze moja 165. I co spalanie 120 w takich samych warunkach, stylu jazdy korkach mialem dobre 1,5 litra mniejsze niz w mojej. W miescie 7,5 bez problemu a w mojej 9 minimum. Wiec dalej mi powiesz ze nie umiem jezdzic czy jednak problem lezy po stronie auta?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez popi2009 » 14 lis 2017, 13:07

problem leży po stronie auta / kierowcy / tego gdzie jeździsz

– od dwóch tygodni mam nowe auto służbowe. Skoda Superb 2.0TDI DSG autem jezdze z domu do pracy i pracy do domu (średnio 2km w jedna strone). Spalanie z dwóch tygodni to 13.9l /100km i przejechane ok 70km

– moja dziewczyna mazda robiaca po miescie mniej więcej 10-15km dziennie ostatnio, miesci się w 3BM 2.0 A/T po odblokowaniu w 9,8 litra. Jak jezdzila krótsze odcinki to 12 litrów było

także wszystko zależy od warunków. nie mniej jednak mazdą żeby jeździć dynamicznie (wg mojej skali dynamizmu) w trasie to leci spalanie na poziomie 9 litrów niesetty
popi2009
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323