Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?

Postprzez Imbeer » 14 gru 2018, 15:57

Przy 130km/h autostradą i nieraz dociśnięcie przy wyprzedzaniu/ponowne rozpędzanie po tirze na lewym uzyskuję średnią 6.2-6.5L/100km (120KM automat).
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez ellipsis » 14 gru 2018, 16:13

Co wy za głupstwa opowiadacie.. Jak włączona klima w trybie ECO czy zwykłym ma nie zwiekszać spalania? Przecież jest to dodatkowy opór dla silnika. Klima zawsze zwiększy spalanie min o 0.5 litra w trybie ECO do nawet 2 litrów w mieście latem w trybie normalnym. Ja miałem max. spalanie w mieście latem 13 litrów, klima auto AC, 22C, na zewnątrz +35C.

Krzysiek WPR – spalanie mojej 165km wersji w trasie mieści sie w 6-6.5 litra. Takie spalanie uzyskałem jadąc latem 7ką do Zakopanego. Na ekspresówkach 120-130km/h, na krajowych różnie 90-110. Klima auto.

Dlaczego w trybie auto dmucha na nogi? Dlatego, że przy obecnych temp. klimatronic ma na celu nie schłodzenie wnętrza a jego nagrzanie. Ciepłe powietrze jest lekkie i idzie do góry więc dmuchawa kieruje strumień na nogi i podłoge aby powietrze równo rozgrzewało wnętrze. Jak byś ustawił nadmuch tylko na szyby lub centralne wloty to miałbyś "zagotowaną" głowe a zmarznięte nogi bo lekkie ciepłe powietrze nie opadło by na podłoge.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Imbeer » 14 gru 2018, 16:39

Co do powyższego – w okresie letnim miałem awarię klimatyzacji (kamyk na autostradzie wywalil mi dziurę w chłodnicy klimy) przez co z musu miałem wyłączoną klimę. Przez ten miesiąc bez klimy średnie spalanie nadal miałem takie samo, więc albo wpływ ten jest niewielki, bądź nie jest on uwzględniany przez komputer pokładowy (badz co badz zwiekszenia zasiegu tez wtedy nie zaobserowałem).
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez czarmi » 14 gru 2018, 19:23

KrzysiekWPR napisał(a):Co do spalania, uważam że te 8l w mieście to trochę sporo (bez start-stop), intersuje mnie wiarygodny wynik z jazdy trasą ok 120/130km/h płynna na dłuższym dystansie – ile wam wychodzi??

... a czy byłeś łaskaw przeczytać wątek od początku. Może uczyń to, a wiele odpowiedzi znajdziesz. Poza tym jakie masz koła 16", czy też 18", średnia prędkość z przejechanego, mierzonego dystansu. To wszystko jest bardzo istotne...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez KrzysiekWPR » 14 gru 2018, 20:26

ellipsis – dzięki za odpowiedź, czy EKO działa tak, że.. np. na zewnątrz mam +30, ustawiam KLIME EKO na 20C to tą temeprature osiągne we wnętrzu np. po 10 min, podczas gdy na KLIMA AUTO będzie to po 7 min? czyli szybciej. Czy np EKO nie da rady jak będzie po prostu za gorąco na zewnątrz.

Odnośnie nawiewu – jeśli tak to działa, to gitara.. w poprzednich autach zawsze miałem Manuala więc stąd takie pytanie.

Czarmi – trochę poczytałem, ale nie wszysko przyznaje się. Mam 16-tki, pocieszam się, że to spalanie z krótkich odcinków typu 7km>stop na dłużej>10km stop itg.

A powiecie mi jaki sens mają te dwa przełączniki obok siebie (sterowanie klimatyzacją) obydwa służa do przełączania gdzie ma być skierowany nawiew>obydwa służą do tego samego wiec po co dwa przyciski inaczej oznaczone?
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez child » 14 gru 2018, 21:00

Imbeer napisał(a):Co do powyższego – w okresie letnim miałem awarię klimatyzacji (kamyk na autostradzie wywalil mi dziurę w chłodnicy klimy) przez co z musu miałem wyłączoną klimę. Przez ten miesiąc bez klimy średnie spalanie nadal miałem takie samo, więc albo wpływ ten jest niewielki, bądź nie jest on uwzględniany przez komputer pokładowy (badz co badz zwiekszenia zasiegu tez wtedy nie zaobserowałem).


Ja miałem bardzo podobną sytuację (awaria klimy z powodu braku czynnika ;)) i moje doświadczenia są wręcz przeciwne – spadek spalania o 0,3-0,5l/100km. Normalnie klimę mam cały czas włączoną w trybie ECO.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez adam_we » 14 gru 2018, 23:05

KrzysiekWPR napisał(a):Co do spalania, uważam że te 8l w mieście to trochę sporo (bez start-stop), intersuje mnie wiarygodny wynik z jazdy trasą ok 120/130km/h płynna na dłuższym dystansie – ile wam wychodzi??


Sporo to pojęcie względne. Moja pali 8,5 l/100km w mieście (średnia prędkość <30km/h, krótkie trasy ok. 10km) i jest to mniej niż moja Honda Civic 1.6 110KM, w analogicznych warunkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 11:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez ellipsis » 16 gru 2018, 14:24

Kasujecie licznik spalania przy każdym tankowaniu czy macie długookresowy wynik? Jeśli tak to różnice w przypadku włączonej lub wył klimy będą trudne do zauważenia. W tablecie jest spalanie z obecnej jazdy od uruchomienia silnika. Tam widać ładnie jak klima powoduje zwiększenie spalania.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez KrzysiekWPR » 17 gru 2018, 23:33

Ellipsis >
nie miałem okazji jeździć w lato jeszcze.. ile trzeba doliczyć średnio przy włączonej: KILKA, KLIMA EKO – czy KLIMA EKO daje radę np. powyżej 30C na zewnątrz? rozumiem, że wolniej chłodzi i słabiiej..
Dążę do tego czy warto w lato bawić się w EKO czy bez sensu, bo różnica znikoma w spalaniu.?
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez czarmi » 18 gru 2018, 11:48

KrzysiekWPR napisał(a):Dążę do tego czy warto w lato bawić się w EKO czy bez sensu, bo różnica znikoma w spalaniu.?

Proponuję metodę prób i błędów.
Ja cały czas mam włączoną non stop klimę eco (lato, zima) i mnie to w lecie wystarcza. Kiedyś sprawdzałem (z kilmą/bez niej) i różnica nieznaczna, bo ok. 0,3-0,5l/100km.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ellipsis » 18 gru 2018, 13:33

Krzysiek, w lato klime eco musisz wymusić manualnym trybem. W trybie auto prawie zawsze uruchamia się "pełna" klima z racji sporego zapotrzebowania energi do schłodzenia wnetrza. Na trasie spalanie bardzo nie wzrasta ale za to w mieście rośnie zdecydowanie, sprawdzałem to Panowie nie raz. Jeszcze u nas z racji braku turbo i stosunkowo małej ilości momentu obr. w dolnym zakresie obrotów klima potrafi dać po tyłku w spalaniu i ubytku mocy.

Czarmi, to znaczy że jeździsz bez klimatronica tylko zawsze, nawet w lato w manualu ?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 18 gru 2018, 19:29

Mam włączoną "auto" – eco i czasem w lecie kiedy jest bardzo gorąco włącza mi się pełna klima, którą (jak zauważę) prawie zawsze przełączam na eco. Mam taką zasadę, że kiedy za oknem jest np. 30st.C, to klimę ustawiam np. na 23-24 st.C, a nie jak niektórzy np. na 19 st.C. Staram się, aby różnica temperetur nie była znaczna.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez KrzysiekWPR » 18 gru 2018, 20:52

No dobra.. a jest gdzieś info, bo w instrukcji nie ma jak duża jest różnica w efektywności chłodzenia na obu trybach. Czy ECO uzyska zawsze żądaną temperature tyle że dłużej, czy nie da rady na +30C no.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez child » 18 gru 2018, 22:32

ellipsis napisał(a):Czarmi, to znaczy że jeździsz bez klimatronica tylko zawsze, nawet w lato w manualu ?


A co w tym dziwnego? Ja nigdy nie używam trybu automatycznego.

Dopisano 18 gru 2018, 22:35:

KrzysiekWPR napisał(a):No dobra.. a jest gdzieś info, bo w instrukcji nie ma jak duża jest różnica w efektywności chłodzenia na obu trybach. Czy ECO uzyska zawsze żądaną temperature tyle że dłużej, czy nie da rady na +30C no.


A może po prostu poczekaj do lata i zobacz, jak ci się będzie jeden i drugi tryb sprawował?

Ja używam ECO przez jakieś 98% czasu, a "pełnego" trybu tylko wsiadając do rozgrzanego auta przy upałach (i to pod warunkiem, że o tym pamiętam ;)). Moim skromnym zdaniem nasze Mazdy chłodzą zarąbiście szybko i skutecznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez KrzysiekWPR » 19 gru 2018, 10:55

Tak poczekam poczekam, ale jednego nie sprawdzę przez długi czas.. stąd pytam. Czy jest wyraźna różnica w działaniu (szybkość, sprawność itg) EKO i AUTO. Zastanawiam się nad sensem tych dwóch trybów..
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez ellipsis » 19 gru 2018, 17:25

Child, nic dziwnego tyle, że po to mam klimatronik aby nie bawić się w manuale tylko ustawić odp. temp. i mieć problem z głowy przynajmniej latem. Co innego zima, wtedy używam trybu manualnego aby mieć pełna kontrole nad kierunkiem i siła nadmuchu z racji odparowywania szyb.
Ja latem też nie ustawiam 18C tylko min 22 a najczęściej 24C i w trybie auto przy temp. 27-30C nigdy klima z automatu nie działa w trybie ECO. Z tego co pamietam to chyba tryb ECO wyłącza się kiedy ustawienie temp. wew. jest niższe niż zewnętrznej.

Krzysiek daj już spokój z tym dociekaniem zasady działania trybu ECO.. Nie ma tego opisanego więc skąd my mamy wiedzieć dokładnie jak on działa? Domniemamy tylko, że jesli jest to tryb ECO to klima działa w sposób bardziej ekonomiczny – praca z ograniczoną mocą/dłuższe okresy bez załączania sprężaki
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez KrzysiekWPR » 19 gru 2018, 18:40

Ellipsis, jak oceniasz samą dynamikę i kulturę pracy wersji 165km w porównaniu do Twoich poprzednich aut? widzę, czytając kilka stron że sporo osób odblokowuje wersję 120. Dla mnie osobiście przełożenia mogłyby być dłuższe, szczególnie 6-tka, ale z drugiej strony bardzo krótka "2"-ka już od prędkości niewiele większej niż 20km/h naprawdę ciągnie konkretnie..
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez darrecki » 19 gru 2018, 18:53

Zasada działania trybu ECO jest gdzieś opisana na forum, bo za czasów Mazdy 6 GG czytałem o tym.
Polega to na tym, że kompresor nie działa (spręża) cały czas tylko włącza się od czasu do czasu. Oczywistym jest, że w normalnym trybie również nie "działa" non stop, ale stara się utrzymać ciśnienie w układzie na stałym poziomie. W ECO ciśnienie może znacznie spaść poniżej optymalnego. Jest do tego jakiś algorytm zastosowany, więc gdy różnica temperatur jest znaczna to dłużej "chodzi", a gdy jest blisko żądanej to załącza się już sporadycznie. Przez to tryb ECO jest mniej skuteczny, ale nadal sprawnie potrafi ochłodzić / nagrzać kabinę. Doskonale to widać w Forscan po PIDach odpowiedzialnych za ciśnienie w układzie klimatyzacji oraz czasu pracy sprężarki.
Ja jeżdżę całe lato na AUTO/ECO, jedynie zimą strasznie wkurza mnie dmuchanie na nogi kiedy kierownica lodowata, a dłonie zimne jak u nieboszczyka...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez KrzysiekWPR » 19 gru 2018, 19:12

Darrecki, dzięki za odpowiedź :)
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez child » 20 gru 2018, 00:25

ellipsis napisał(a):Child, nic dziwnego tyle, że po to mam klimatronik aby nie bawić się w manuale tylko ustawić odp. temp. i mieć problem z głowy przynajmniej latem. Co innego zima, wtedy używam trybu manualnego aby mieć pełna kontrole nad kierunkiem i siła nadmuchu z racji odparowywania szyb.


No właśnie ja zawsze potrzebuję kontroli, bo wpienia mnie niesamowicie, jak mi klima dmucha nie tam, gdzie sobie wymarzyłem :P Tak naprawdę to wolałbym klimę manualną, bo jakoś bezpośrednie sterowanie temperaturą wydmuchiwanego powietrza bardziej do mnie przemawia niż "doprowadzenie do pożądanej temperatury w najoptymalniejszy sposób". Kiedy w lecie słońce wali centralnie na mnie przez szybę, to mam w <dupa> "odpowiednią temperaturę w kabinie" – potrzebuję strumienia chłodnego powietrza walącego bezpośrednio na mnie, żeby się nie pocić.

Dopisano 20 gru 2018, 00:34:

KrzysiekWPR napisał(a):Ellipsis, jak oceniasz samą dynamikę i kulturę pracy wersji 165km w porównaniu do Twoich poprzednich aut? widzę, czytając kilka stron że sporo osób odblokowuje wersję 120. Dla mnie osobiście przełożenia mogłyby być dłuższe, szczególnie 6-tka, ale z drugiej strony bardzo krótka "2"-ka już od prędkości niewiele większej niż 20km/h naprawdę ciągnie konkretnie..


To żeś sobie wybrał konsultanta <rotfl>

Dam ci dobrą radę – kliknij na nicka "ellipsis" w jego sygnaturze albo przy którymś poscie i przejrzyj jego komentarze, a poznasz mrożącą krew w żyłach historię pewnej 165-konnej Mazdy 3, która doświadczyła szeregu prawdziwych, ale i wyimaginowanych problemów i usterek, ze szczególnym uwzględnieniem nadmiernego zużycia paliwa. Wszystko podlane sosem nostalgii za mocnym i oszczędnym silnikiem pewnej starej Hondy oraz ogólnym zawodzeniem na temat żałosnej jakości samochodów Mazdy <glupek2>

Ale żeby nie było, że się czepiam – ostatnio ellipsis się uspokoił (pewnie dlatego, że go nie było :P), a zawsze wypowiadał się ciekawie merytorycznie, o ile rzecz nie dotyczyła jego samochodu :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323