Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?

Postprzez rafs24 » 19 kwi 2017, 14:51

Fisher napisał(a):pio5 z info 40 km do końca paliwa miałeś jeszcze ponad 11 litrów w baku.
Komputer pokazuje 0 przy 9 litrach w baku. Totalny bezsens. Można się przyzwyczaić. Ja dobijam do 0, przejeżdżam jeszcze parędziesiąt km i dopiero tankuje :D

Ma to sens, przy range 0 przejedzie się jeszcze kilkadziesiąt km w razie potrzeby to raz, a dwa pompa paliwa nie będzie pracować na sucho gdy tankujemy przy wskazaniu 0.

HTC#10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez fux » 19 kwi 2017, 18:47

czarmi napisał(a):
Passt napisał(a):Jaką pojemność baku paliwa ma 3-ka??

51 litrów :|

Wlałem pod korek kiedys około 42l
Auto po dobiciu do 0 km przejechało około 40 km ale w kapeluszu.
<lol>
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez child » 19 kwi 2017, 21:30

A praktyczną – 48 litrów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ellipsis » 26 paź 2017, 23:39

165KM – Jesienne chłody i już widać wzrost spalania. Obecnie z ok 9 skoczyło do 10 w cyklu miejskim. Auto garażowane, klima wyłączona a odc. ok 10km w jedna stronę. Jazda miejskimi ulicami 2 pasmowymi, światła lekkie korki z powodu remontów.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Pankracy » 29 paź 2017, 15:48

M3 odebrałem tydzień temu, pierwsze tankowanie – pb98 pod korek. Średnie spalanie wyszło 8.9. Obecnie mam 560 km przebiegu i sztywno stoi 8.9/100. Prędkość średnia wg. komputerka – 35 km/h, jakieś 2/3 dystansu zrobione jest na miejskiej obwodnicy. Mam cały czas włączoną klimatyzację i istop.

Jak wyglądało to w waszych M3? Średnie spalanie będzie na większym poziomie do jakiegoś tam przebiegu/wymiany oleju? Bo narazie to jego wartość jest daleka od deklarowanej przez producenta :)
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez Steel » 29 paź 2017, 16:32

Wydaje mi sie, ze troche zalezy to od wyczucia. Czasem wystarczy lekko odpuscic by auto dalej trzymalo predkosc, a spalanie potrafi spasc 1-2L :)
Moze byc 2/3 obwodnica... i w korku :) albo na obwodnicy pałujesz mocno... a pozniej reszte czasu stoisz w korku.

U mnie jakos spalanie nie spadlo wraz z czasem tak jak koledzy mowili tu na forum. Latem srednio 5.6-6.0 (przy wypadzie na slowacje bylo 5.3 ale godzine jechalem w korku wiec byloby mniej, do tego nie oszczedzalem specjalnie auta) w cyklu mieszanym (z I-stopem i klima na eko). Teraz jest kolo 6.3. Jak juz komuper przeklamuje to wychodzi ze okolo 0.1L mniej pokazuje)

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez child » 29 paź 2017, 17:51

Pankracy napisał(a):M3 odebrałem tydzień temu, pierwsze tankowanie – pb98 pod korek. Średnie spalanie wyszło 8.9. Obecnie mam 560 km przebiegu i sztywno stoi 8.9/100. Prędkość średnia wg. komputerka – 35 km/h, jakieś 2/3 dystansu zrobione jest na miejskiej obwodnicy. Mam cały czas włączoną klimatyzację i istop.


Nie wiem, jaka to miejska obwodnica i jak wygląda jazda, ale 35km/h wygląda dość słabo. Nie jest tak, że jedziesz od świateł do świateł? Jaki jest twój typowy dystans jazdy? I czemu tankujesz 98? Jeśli w celu oszczędzania paliwa, to efekt masz prawdopodobnie odwrotny do oczekiwań :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez tomeq83 » 29 paź 2017, 17:56

U mnie dojazdy do pracy i z powrotem po ok 30 km w każdą stronę, drogi lokalne i parę kilometrów ekspresem, parę świateł po drodze i plasowało się to tak (wg komputera):

autko z salonu (kwiecień): 6,3-6,4
2000 wiosna- dziwny spadek do 5,3 i mały szok ale tylko na chwilę
4000-6000 lato 5,7-5,9
aktualnie 8000 jesień 6,0 (jadąc do pracy pod górkę średnia 6,7 a z pracy w dół poniżej 5,0)
zimą pewnie spalanie wzrośnie

wjazd w miasto, albo but z ciężarkiem to średnio 6,5 i wyżej

średnia 50km/h, klima zawsze i na eco, i-stop, noga lekka

Tak jak piszą wszyscy komputer kłamie 0,1-0,2

Dla porównania jeżdżąc tak samo do pracy poprzednią M3 BL 1,6l 105kucy średnio (komputer) miałem latem 6,3-6,5, a zimą 6,7-6,9 ( moja żona która aktualnie śmiga BL i jeździ w miasto -spalanie 7,8 <glupek2> )

Jak widać po Waszym ( mam na myśli Panakracy i innych mieszczuchów <oczko> ) przykładzie miasto i krótkie trasy nie służy skyactive, ale jakbyście mieli wypad po za miasto albo taką trasę do pracy jak ja to na pewno spalanie było by u Was mniejsze- wiem ameryki nie odkryłem :P , ale nie ma się co obrażać na autko-pali adekwatnie do warunków i jeźdźcy ;) jak to było dżibma dżitaj czy jakuś tak hahaha
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Pankracy » 29 paź 2017, 20:04

child napisał(a):
Pankracy napisał(a):M3 odebrałem tydzień temu, pierwsze tankowanie – pb98 pod korek. Średnie spalanie wyszło 8.9. Obecnie mam 560 km przebiegu i sztywno stoi 8.9/100. Prędkość średnia wg. komputerka – 35 km/h, jakieś 2/3 dystansu zrobione jest na miejskiej obwodnicy. Mam cały czas włączoną klimatyzację i istop.


Nie wiem, jaka to miejska obwodnica i jak wygląda jazda, ale 35km/h wygląda dość słabo. Nie jest tak, że jedziesz od świateł do świateł? Jaki jest twój typowy dystans jazdy? I czemu tankujesz 98? Jeśli w celu oszczędzania paliwa, to efekt masz prawdopodobnie odwrotny do oczekiwań :)


98 było sugerowane przez dealera na pierwsze tankowanie – nie wnikałem w powody, jak powiedzieli tak zrobiłem :). Średni dzienny dystans to 65 km. 40 obwodnicą, reszta typowe miasto. Dodam, że brałem testowe M3 i M6 (obie 2.0 – 3 – 120 KM; 6-165 KM) na kilka weekendów i robiłem te same trasy. Jeżdżąc M3 średnie spalanie wychodziło ok 7.5, a w M6 litr więcej ( czyli mniej niż w mojej M3). Pożyjemy, zobaczymy, narazie zrobiłem niecałe 600 km.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez child » 29 paź 2017, 21:00

Na pierwsze tankowanie to niech 98 będzie, ale ogólnie to naprawdę nie ma sensu. Dopiero teraz zwróciłem uwagę na twój nikły przebieg – rzeczywiście, lepiej przejechać parę tysięcy i wtedy dopiero się zastanawiać nad spalaniem. A tak nawiasem mówiąc – jak 2/3 trasy to obwodnica, a średnia prędkość to 35km/h, to z jaką prędkością się na tej obwodnicy poruszasz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Steel » 29 paź 2017, 22:14

Ja tez leje pb98 od poczatku. Mam juz prawie 9tys. Wiem ze ekonomicznie to jest mniej uzasadnione, bo nawet jesli spali minimalnie mniej to roznica sie nie zwroci w pieniadzach :) Ale mam nadzieje ze auto odplaci zywotnoscia i bezawaryjnoscia. Poza tym powiedzmy sobie szczerze, duzo tez od jakosci paliwa zalezy... nawet samo spalanie.

Co to tego ze robisz 2/3 obwodnica to tez mnie dziwi srednia predkosc – musisz jednak troche to auto palowac na niskich biegach (a o to nie trudno jak sie zagladnie na srednie spalanie na niskich biegach).
Ja codziennie robie 32-35 km z czego polowa po miescie w korkach. Do tego raz na jakies 2 tygodnie wypad autostrada+drogi lokalne 120km i czasem jazda po dwu/trzy pasmowkach w katowicach
Srednia mam 45km/h i srednie spalanie 6.0-6.3

Do tego mowisz ze jezdziles w weekendy tymi trasami i wyszlo ci mniej... no ja generalnie sie nie dziwie, bo moje trasy w weekend tez "kosztuja" mniej.
Mysle ze jesli wlaczysz spalanie chwilowe i nauczysz sie delikatniej operowac gazem bedziesz mial lepsze osiagi :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez Pankracy » 29 paź 2017, 22:28

Prędkość na obwodnicy ciężko jest mi jednoznacznie podać, bo w zależności od pory dnia/zmiany w pracy na którą jadę – bywa, że wynosi ona 70-80km/h, albo i 120 km/h. Potem zjazd w osiedlowe ulice, dojazdy, czy pod szkołę po syna. Jak by nie liczyć, stosunek obwodnica/miasto podałem w miarę dokładny.

Jak zmieniacie biegi w swoich mazdach? Jak żyję, staram się trzymać obroty w okoliach 2-2,5k rpm. Mazda wyświetla mi sugestię zmiany biegów z 3 na 5, przy prędkości dla której obroty na 5 wynoszą 1.5k rpm – słuchać się komputerka?
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez Steel » 29 paź 2017, 23:08

To zalezy :) trzeba to brac tez troche na zdrowy rozsadek. Ale sprobowac nie zaszkodzi :)
Mozesz przeciez troche pojezdzic jak ci komputer pokazuje (choc czasem przy podjazdach mowi zeby wrzucic wyzszy bieg) i zobaczysz.
Poprobuj tez z delikatnym odejmowaniem gazu by auto nie wytracalo predkosci a spalanie sie zmniejsza.
Roznice sa subtelne w docisnieciu a widoczne mocno w spalaniu (w sumie to sie dzieje dosc skokowo)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez mikadoo1 » 30 paź 2017, 06:46

Może coś nie tak z komputerem,? w Mazdzie 3 BK można było korygowac spalanie w kompie nie wiem jak to wygląda w BN, moja srednio pali 7-7,1 l (przynajmniej takie są wskazania)Nawet nie próbuje jeździć oszczędnie i-stop przeważnie wyłączony, czesto podkręcam do 4k obrotów, ale tez zdarza sie kulać 90km/h zależy jak sytuacja na drogach – czyli normalna jazda.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2017, 16:21
Posty: 49
Auto: Mazda 3 BM HB 120 KM 2017

Postprzez mishaaq » 30 paź 2017, 10:42

Pankracy napisał(a):przy prędkości dla której obroty na 5 wynoszą 1.5k rpm – słuchać się komputerka?

Steel napisał(a):trzeba to brac tez troche na zdrowy rozsadek.


Ja wychodzę z założenia, że jak nie telepie budą to można jechać. Oczywiście jak trzeba dynamiczniej przyspieszyć to redukuję.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez popi2009 » 30 paź 2017, 14:38

spostrzeżenia (2.0 120 A/T po odblokowaniu na 178KM) – auto użytkowane w 80% przez kobietę

– spalanie w miescie (100% trasy miasto – warszawa) odcinki 2-3km (praktycznie zawsze na zimnym silniku) – spalanie od 10.5 do 12l/100km

– spalanie w trasie (w sumie auto w swojej historii zrobiło max 2-3 trasy – jezdzone przeze mnie) – spalanie na poziomie ok 7.5l-8.0l/100km przy jeździe dość dynamicznej (z tym że nie mam na myśli predkosci pow. 200km/h ale taka przelotowa 140 max), ok 6.5l/100km przy jeździe emeryckiej

auto pali jak smok jak na brak jakiejkolwiek dynamiki w porównaniu z niemiecką konkurencją – ale biorąc pod uwagę fakt że nie powinno się psuć – to olać wyniki spalania bo nie straci się na naprawie
popi2009
 

Postprzez child » 5 lis 2017, 21:30

Pankracy napisał(a):Prędkość na obwodnicy ciężko jest mi jednoznacznie podać, bo w zależności od pory dnia/zmiany w pracy na którą jadę – bywa, że wynosi ona 70-80km/h, albo i 120 km/h. Potem zjazd w osiedlowe ulice, dojazdy, czy pod szkołę po syna. Jak by nie liczyć, stosunek obwodnica/miasto podałem w miarę dokładny.


To się kompletnie nie kalkuluje. Jeśli przyjmiemy coś takiego (wiem, że masz trochę inne odległości, ale przyjąłem takie, żeby się łatwo liczyło):
– 20km z prędkością 80km/h – czas 15 min
– 10km z prędkością 20km/h – czas 30 min
to i tak wychodzi średnia prędkość 40km/h (bo przejechałeś 30km w czasie 45 min). A średnia prędkość 20km/h na godzinę wydaje się jednak wybitnie niska. Na jakim biegu przejeżdzasz ten odcinek poza obwodnicą? Dodatkowo spróbuj zresetować średnią prędkość przed tą trasą i odczytaj po jej przejechaniu.

Jak zmieniacie biegi w swoich mazdach? Jak żyję, staram się trzymać obroty w okoliach 2-2,5k rpm. Mazda wyświetla mi sugestię zmiany biegów z 3 na 5, przy prędkości dla której obroty na 5 wynoszą 1.5k rpm – słuchać się komputerka?


Jeśli jedziesz ze stałą prędkością (nie przyspieszasz), to jak najbardziej słuchaj się podpowiedzi (pozą tą debilną o zmianie na 6. bieg przy 60km/h – ja tam czekam do 70km/h). Trzymane przez ciebie obroty z pewnością w dużej mierze wyjaśniają twoje zużycie paliwa. Te silnki spokojnie dają radę jechać stale nawet poniżej 1.5 tys. rpm, a paliwa zużyją zauważalnie mniej niż przy 2-2.5 tys. rpm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ckodckod123 » 5 lis 2017, 23:57

m3 bm 2013 87tys 2.0benz, miasto 10,1 l komputer ogónie nie schodze ponizej 9,6l co moze byc przyczyną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2017, 13:57
Posty: 38 (1/0)
Auto: TERAZ MAZDA 6 GJ 2016 SEDAN WCZESNIEJ MAZDA 3 BM 2013 SEDAN

Postprzez Steel » 6 lis 2017, 00:51

Przyczyn moze byc tysiace... niestety nie podales sredniej predkosci, odleglosci jakie pokonujesz, ile czasu spedzasz w korku, przy jakich obrotach zmieniasz biegi (jak dynamicznie jezdzisz), czy jezdzisz na klimie full czy eco ile ludzi jest w aucie, czy hamujesz silnikiem czy glownie hamulcami, czy masz I-Stop wlaczony...
Jak sam widzisz czezko wywrozyc :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez child » 6 lis 2017, 08:29

I nie podałeś mocy swojego samochodu, bo "2.0 benzynę" to praktycznie wszyscy mają :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323