Drgania silnika po zadziałaniu I-Stop 120km

Postprzez ulmen » 23 paź 2014, 15:48

Zauważyłem, że po 3 i więcej krotnym skorzystaniu z funkcji I-Stop na małym dystansie 50m (korki) silnik obniża obroty "o jedną kreskę na obrotomierzu" niżej niż na biegu luzem przez kilkukrotnym użyciem I-Stop. Sytuacja wygląda mniej więcej tak:

1. I-Stop załączony na kilkanaście sekund
2. Przejeżdżam 5m (silnik na luzie pracuje bez wibracji), załączam I-Stop
3. Przejeżdżam kolejne parę metrów (bez wibracji), załączam I-Stop.

Po kolejnym uruchomieniu silnika i wciśniętym sprzęgle (tak aby I-Stop się nie załączył) czuć wibracje i widać, że silnik zszedł z około 700 na 550 – 600rpm.
Czy ktoś się z tym spotkał ?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez apx » 24 paź 2014, 10:06

podobnie jak w 165 km ale nie uwazam ze jest to przyczyna dzilania i stop byl post ponizej plus natknalem sie na forum innym tez na taki wpis o falujacych obrotach obecnie nie wiem jak to nawet zglosic w ASO bo nie zawsze to jest ...
Ostatnio edytowano 24 paź 2014, 10:16 przez apx, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ulmen » 24 paź 2014, 10:15

Wiem, że był post poniżej. Kilkukrotnie sprawdzałem zachowanie silnika w korelacji z działaniem I-Stop'a i wg. mnie to właśnie I-Stop jest odpowiedzialny za te wibracje.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez apx » 24 paź 2014, 10:18

mi czasami wibruje troche silnik nawet jak jeszcze ani razu nie uzywam i stopu czuje to tylko jakby przez pedaly na kierownicy jest to niedostrzegalne ... przejechaem sie testowym z salonu tam tego nie bylo ..
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ulmen » 24 paź 2014, 10:32

apx napisał(a):mi czasami wibruje troche silnik nawet jak jeszcze ani razu nie uzywam i stopu

Mi nigdy nie wibrował na biegu luzie bez wcześniejszego załączenia I-Stop. Po kilkukrotnym zadziałaniu I-Stop'a wibracje czuć na całym nadwoziu.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez loloxm1 » 24 paź 2014, 12:21

Najlepiej czuć na plecach i siedzeniu
Widzę że nie jestem sam . A tak btw to od wczoraj istop przy włączonych światłach praktycznie się nie włącza i ikona aku nie jest podswietlona:(
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 18:24
Posty: 35 (0/1)
Auto: astra gtc 1.6 2006

mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM Sedan MT soul red
+ gyeon mosh+

Postprzez apx » 24 paź 2014, 12:46

moze tak byc jak wiecej Ci pradu samochod ciagnie ... jak komus sie uda rozwiazac ten problem prosze o info , moze to problem iz silnik nie chodzi na ssaniu tylko przy rozruchu i pozniej jest zimny i dlatego to falowanie , niestety u mnie zdarzaja sie lekkie drgania silnika i na cieplym nie po uzyciu istop wiec nie wiem co moze to powodowac
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ulmen » 24 paź 2014, 12:58

loloxm1 napisał(a):A tak btw to od wczoraj istop przy włączonych światłach praktycznie się nie włącza i ikona aku nie jest podswietlona:(

apx napisał(a):moze tak byc jak wiecej Ci pradu samochod ciagnie

Właśnie to może być przyczyną. W moim przypadku nie zauważyłem rzadszego działania I-Stop związanego z akumulatorem. Należy pamiętać, że nie tylko światła ciągną prąd z aku. Klima i inne wynalazki również mogą się przyczynić do problemów z I-Stopem.

loloxm1 napisał(a):Najlepiej czuć na plecach i siedzeniu
Dokładnie tak jest!
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323