Mam pytanie ? -W instrukcji jest napisane aby przez 1000 km nie jeździć przez dłuższy czas z wysokimi prędkościami.
Czy ktoś wie co Mazda rozumie przez dłuższy okres Bo zdarzyło mi się już jechać z prędkością około 160 km/h- 180 km/ h przez okres około 15 minut i zastanawiam się czy w takim wypadku nie nadwyrężyłem silnika w okresie docierania . (obrotów nie przekroczyłem bo na 6 mazda miała raptem 3500 tys.)
Docieranie silnika
Strona 1 z 1
Ja bym się bardziej przejmował obrotomierzem (o ile go dostrzeżesz ) niż prędkościomierzem. 3500 rpm jest na pewno dopuszczalną wartością. Natomiast nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, ale zalecane jest również nieutrzymywanie stałej prędkości obrotowej w trakcie "docierania".
Wiem no ale na autostradzie ciężko nie jechać w miarę monotonnie
Dopisano 3 cze 2014, 11:45:
A takie jeszcze jedno pytanko?? Może ktoś wie ile tak właściwie ma mocy nasza mazda Bo słyszałem już różne wersje , że niby nawet 140 km
Dopisano 3 cze 2014, 11:45:
A takie jeszcze jedno pytanko?? Może ktoś wie ile tak właściwie ma mocy nasza mazda Bo słyszałem już różne wersje , że niby nawet 140 km
- Od: 30 kwi 2014, 12:25
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 sedan skyenergy soulred
PanNinja napisał(a):Wiem no ale na autostradzie ciężko nie jechać w miarę monotonnie
To sobie wachluj gazem w jedną i drugą stronę dla zabicia nudy
A takie jeszcze jedno pytanko?? Może ktoś wie ile tak właściwie ma mocy nasza mazda Bo słyszałem już różne wersje , że niby nawet 140 km
Jak chcesz wiedzieć, ile ma twoja, to jedź na hamownię. A jak chcesz znać przykładowe wartości, to popatrz tu: viewtopic.php?p=2845106#p2845106
Czy zaobserwowaliście jakieś zmniejszenie się zużycia paliwa wraz z docieraniem? Ja mam przebieg dopiero ok. 2000 km i zużycie chyba jednak zbyt duże, np. ok 9 l/100 km, przy jeździe po autostradzie z prędkością ok 140 km/h (ok 145 km/h według prędkościomierza).
- Od: 9 sie 2014, 09:28
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0AT
Miałem tak samo, teraz spalanie spadło średnio o litr (4tys km) – wersja 165KM z manualem. Proponuję poczekać:) Z drugiej strony opór rośnie kwadratowo do prędkości więc mnie nie dziwi spalanie na autostradzie nawet wyższe niż to z miasta. Po trzecie – dziwi mnie aż tak duży rozrzut prędkości z prędkościomierza i GPS (napisałeś 5km/h przy 150km/h). U mnie przy prawie 200km/h różnica między prędkościomierzem a GPS wynosi 2km/h – jestem urzeczony dokładnością swojego prędkościomierza – jeżdżę na 18'' fabrycznych felgach.
creet, to co piszesz o zużyciu paliwa brzmi optymistycznie i potwierdza podobne obserwacje z forów anglojęzycznych. Ja mam wersję 120 KM, bo chciałem mieć AT. Przy najbliższej okazji sprawdzę jeszcze raz różnicę wskazań prędkościomierza i GPS dla różnych prędkości. Swoją drogą, jeśli włączę tempomat i obserwuję chwilowe zużycie paliwa na autostradzie, to rzecz jasna waha się ono w szerokich granicach – od ok. 6 l/100 km do ok 12 l/ 100 km i zależy wyraźnie (co oczywiste) od wiatru, ukształtowania terenu, jazdy za innym samochodem, itp.
Dopisano 16 sie 2014, 21:45:
Dzisiaj sprawdziłem. W moim egzemplarzu prędkościomierz pokazuje niemal cały czas wartość zawyżoną w stosunku do GPS o 4-5 km/h. Przy prędkości rzędu 160 km/h ta różnica zmniejsza się do ok. 3 km/h. Dodatkowo zmierzyłem spalanie (wg komputera pokładowego) na autostradzie przy stałej prędkości 140 km/h (tempomat wg GPS). Jechałem w obie strony na odcinku o długości ok. 15 km (czyli łącznie 30 km). paliwo FuelSave, zużycie równo 8,0 l/100 km. Moim zdaniem to jest do przyjęcia przy tej prędkości. Mam wrażenie, że rzeczywiście samochód się dociera i pali coraz mniej.
Dopisano 16 sie 2014, 21:45:
Dzisiaj sprawdziłem. W moim egzemplarzu prędkościomierz pokazuje niemal cały czas wartość zawyżoną w stosunku do GPS o 4-5 km/h. Przy prędkości rzędu 160 km/h ta różnica zmniejsza się do ok. 3 km/h. Dodatkowo zmierzyłem spalanie (wg komputera pokładowego) na autostradzie przy stałej prędkości 140 km/h (tempomat wg GPS). Jechałem w obie strony na odcinku o długości ok. 15 km (czyli łącznie 30 km). paliwo FuelSave, zużycie równo 8,0 l/100 km. Moim zdaniem to jest do przyjęcia przy tej prędkości. Mam wrażenie, że rzeczywiście samochód się dociera i pali coraz mniej.
- Od: 9 sie 2014, 09:28
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0AT
Cześć,
Jestem nowym szczęśliwym posiadaczem nowej Mazdy W związku z tym mam jedno pytanie odnośnie zmiany biegów, a dokładnie oporu stawianego przez skrzynię przy próbie wrzucenia 4 lub 5. Wszystkie niższe biegi chodzą bez problemów, natomiast te wspomniane wcześniej lubią się czasem "zaciąć". Stąd moje pytanie, czy tak może wyglądać proces "docierania" samochodu? Wspomnę, że samochód przejechał dopiero niecałe 200km.
Jestem nowym szczęśliwym posiadaczem nowej Mazdy W związku z tym mam jedno pytanie odnośnie zmiany biegów, a dokładnie oporu stawianego przez skrzynię przy próbie wrzucenia 4 lub 5. Wszystkie niższe biegi chodzą bez problemów, natomiast te wspomniane wcześniej lubią się czasem "zaciąć". Stąd moje pytanie, czy tak może wyglądać proces "docierania" samochodu? Wspomnę, że samochód przejechał dopiero niecałe 200km.
- Od: 18 paź 2014, 10:29
- Posty: 21
- Auto: Mazda 3, 120KM, 2014
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości