165 KM – lekkie drgania silnika na wolnych obrotach

Postprzez ggrzesiek » 14 wrz 2014, 20:05

to samo było w wersji 2.0 120KM AT, którą jeździłem na jeździe próbnej. Spytałem o to sprzedawcę, ale on nic nie czuł :D
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2014, 10:39
Posty: 76 (0/2)
Auto: M3 BM 120KM 6AT, SkyPassion

Postprzez Furgas » 18 wrz 2014, 10:45

creet napisał(a):Też tak macie, że jak położycie/ciut mocniej oprzecie rękę na drążku do zmiany biegów, to na niższych obrotach ona drży? Taki sam objaw miałem w autach testowych przed zakupem.


Też to zauważyłem na jeździe testowej (120KM). Miałem wrażenie jakbym czuł chrobot obracających się zębatek :) No cóż, najwyżej pomoże mi to odzwyczaić się od trzymania ręki na gałce...
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2014, 13:39
Posty: 75 (6/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM (2014), Sedan Soul Red, 2.0 120KM MT benzyna, SkyEnergy+Xenon+Navi

były – Ford Focus mk1 (2002), Hatchback, 1.6 100KM MT benzyna

Postprzez Imbeer » 18 wrz 2014, 17:09

1. Trzymanie dłoni na drążku skrzyni biegów (oprócz sytuacji wymagającej zmiany przełożenia) jest BŁĘDEM.

2. Nie obracających się zębatek, a kół zębatych- zębatka to listwa z zębami.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez creet » 18 wrz 2014, 18:14

Imbeer napisał(a):1. Trzymanie dłoni na drążku skrzyni biegów (oprócz sytuacji wymagającej zmiany przełożenia) jest BŁĘDEM.


Thanks captain obvious...

Szkoda, że nie dopisałeś że Mazda specjalnie zrobiła drżący drążek, a wg najnowszych doniesień prasowych z Auto Świat, Mazda opatentowała to rozwiązanie jako nowy system bezpieczeństwa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Imbeer » 18 wrz 2014, 18:28

Thanks captain obvious...

Szkoda, że nie dopisałeś że Mazda specjalnie zrobiła drżący drążek, a wg najnowszych doniesień prasowych z Auto Świat, Mazda opatentowała to rozwiązanie jako nowy system bezpieczeństwa...


Może dlatego, że większe bądź mniejsze odczuwalne drgania drążka skrzyni biegów nie są nadzwyczajnie rzadkim zjawiskiem (tym bardziej w przypadku: "jak położycie/ciut mocniej oprzecie rękę na drążku do zmiany biegów") , zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z nowym samochodem? (Chyba że Panowie powyżej mówią o znacznych drganiach, które możemy dostrzec gołym okiem)

I po co te internetowe spinanie pośladków, jeśli ktoś chce kogoś czegoś nauczyć?;)
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez creet » 18 wrz 2014, 21:01

Imbeer napisał(a):większe bądź mniejsze odczuwalne drgania drążka skrzyni biegów nie są nadzwyczajnie rzadkim zjawiskiem


Skoro nie są nadzwyczajnie rzadkim zjawiskiem, to będę ci wdzięczny za wymienienie trzech znanych ci model aut z benzynowymi silnikami o pojemności >= 2 litrów w których opisane przeze mnie drgania występują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez przemek24p584 » 28 wrz 2019, 00:35

Też tak mam w M3 z 2017 z 165km.dziwne drgania. Nie zawsze ale są. Mysle że to przez zalaczenie/wyłączenie klimy lub istop.czy tak ma być? Czy można z tym jeździć? No i jeszcze stuk w lewarek przy zmianie biegu na 3.,tak jakby go coś popchnelo.auto ma 20tys km przebiegu.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2019, 21:21
Posty: 106 (13/0)
Auto: Mazda 3. 2018 2.0 165KM

Postprzez przemek24p584 » 9 gru 2019, 18:37

przemek24p584 napisał(a):Też tak mam w M3 z 2017 z 165km.dziwne drgania. Nie zawsze ale są. Mysle że to przez zalaczenie/wyłączenie klimy lub istop.czy tak ma być? Czy można z tym jeździć? No i jeszcze stuk w lewarek przy zmianie biegu na 3.,tak jakby go coś popchnelo.auto ma 20tys km przebiegu.
..
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2019, 21:21
Posty: 106 (13/0)
Auto: Mazda 3. 2018 2.0 165KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323