Strona 1 z 33

Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 17 mar 2014, 08:35
przez mazdax
Proszę użytkowników M3 zarówno silnika 120 km jak i 165km dla prostego porównania spalania. Proszę o informację ile wynosi bieżące spalanie przy osiągniętych już dwóch prędkościach np takich: 120 km (na 6 biegu) i 80 km (5 lub 6 bieg), przy możliwie równej drodze. Mile widziane również inne dane przy innych prędkościach. Z góry dziękuję!

PostNapisane: 23 mar 2014, 23:22
przez child
Z zastrzeżeniem, że ciężko było mi znaleźć naprawdę równy kawałek:

* 80 km na 5: 4.3
* 80 km na 6: 3.8
* 120 km na 6: 5.3

120 KM

120 a 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 9 kwi 2014, 19:15
przez raski
Witam wszystkich.

Czy wersje silników 120KM i 165KM są identyczne i różnią się tylko oprogramowaniem i mogą być zmienione chipem? Coś takiego mówił mi sprzedawca, ale jakoś temu nie wierzę...

Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 9 kwi 2014, 19:59
przez arex56
Kolego zanim zadasz pytanie przeczytaj wątki dotyczące nowego modelu trojki dostępne na tym forum.

Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 9 kwi 2014, 22:09
przez raski
Kolego, przeczytałem.

PostNapisane: 10 kwi 2014, 08:34
przez child
Była gdzieś o tym mowa, ale teraz szczerze mówiąc sam nie mogę znaleźć. Teorii jest wiele (również tych pochodzących z salonów), ale jedyne teorie mające poparcie w faktach są takie:
* wykres momentu obrotowego i mocy do 4000 rpm jest taki sam
* 165 KM ma krótsze przełożenia, więc będzie się lepiej rozpędzał przy takim samym momencie
* silnik jako część w oficjalnym katalogu części Mazdy ma takie samo oznaczenie niezależnie od mocy

Jeszcze dodam, że podobno silnik 120 KM ma tak naprawdę tych koni więcej niż podaje producent, ale o tym to się przekonam w Czaplinku :)

PostNapisane: 10 kwi 2014, 10:01
przez ZOOMik
child napisał(a):Była gdzieś o tym mowa, ale teraz szczerze mówiąc sam nie mogę znaleźć.

viewtopic.php?f=139&t=163934

PostNapisane: 10 kwi 2014, 10:16
przez raski
Dzięki, Panowie. Budzi to jakieś nadzieje :)

PostNapisane: 5 maja 2014, 23:13
przez child
child napisał(a):Jeszcze dodam, że podobno silnik 120 KM ma tak naprawdę tych koni więcej niż podaje producent,


138 KM, 236 Nm :)

Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 5 maja 2014, 23:23
przez Irdial
Skąd to info? Hamownia?

PostNapisane: 5 maja 2014, 23:23
przez marcin255
child napisał(a):138 KM, 236 Nm

tak na przewoźnej hamowni , jakieś 5- 10 km to może jeszcze ale 18 KM i 26 Nm w gratisie nie wierzę

PostNapisane: 6 maja 2014, 09:40
przez child
To nie jest pierwszy test, który pokazuje takie rezultaty (któraś gazeta motoryzacyjna pojechała na hamownię i wyszło im bodajże 140KM). Więc nie bardzo wiem, co tu jest do wierzenia (poza ew. niedokładnością pomiaru przenośnej hamowni).

Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 6 maja 2014, 13:18
przez flazx
a mierzyliście może na hamowni wersję 165KM?

Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 6 maja 2014, 14:10
przez marcin255
pewnie ma z 200 KM

Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 6 maja 2014, 14:26
przez flazx
Ilość KM nie jest aż tak istotna, wpływa ona bezpośrednio na maksymalną prędkość auta. Czy auto pojedzie 188km/h czy 197km/h nie ma większego znaczenia.
Ważnym jest natomiast ilość Nm, która zauważalnie jest odczuwalna jako elastyczność na poszczególnym biegu.

Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 6 maja 2014, 15:27
przez jaketherake
Motor pojechał Mazdą 3 120KM na hamownię i uzyskali prawie 140KM. Tutaj http://forum.autokacik.pl/showflat.php? ... t=all&vc=1 nawet wywołało to niemałą dyskusję :)

PostNapisane: 6 maja 2014, 15:29
przez child
flazx napisał(a):Ilość KM nie jest aż tak istotna, wpływa ona bezpośrednio na maksymalną prędkość auta. Czy auto pojedzie 188km/h czy 197km/h nie ma większego znaczenia.


Dla kogo nie ma, dla tego nie ma :P

Ważnym jest natomiast ilość Nm, która zauważalnie jest odczuwalna jako elastyczność na poszczególnym biegu.


Nie tylko ilość, ale także przebieg krzywej momentu obrotowego. Z wykresu tej słabszej wersji (który można obejrzeć w odpowiednim dziale) widać, że przy 4500 rpm krzywa się nagle załamuje (co IMHO wskazuje, że silnik jest sztucznie zdławiony).

PostNapisane: 6 maja 2014, 15:33
przez Paweł
flazx napisał(a):Ilość KM nie jest aż tak istotna, [...] Ważnym jest natomiast ilość Nm

Biorąc pod uwagę, że jedno jest iloczynem drugiego ze stałym współczynnikiem... Bzdura. :)

PostNapisane: 6 maja 2014, 15:41
przez child
Nie do końca bzdura, bo moc zależy zarówno od momentu, jak i obrotów – więc silniki z zarąbistym maksymalnym momentem niekoniecznie muszą osiągać wielkie moce. Przykład – współczesne turbodiesle, które mają potężne momenty, ale przy niskich obrotach.

PostNapisane: 26 maja 2014, 23:36
przez mindfreak
Czy ktoś się orientuje jaką maksymalną prędkość da się wycisnąć z 2.0 165 KM?
Sprawdzał już ktoś jaki ten silnik ma rzeczywisty moment i liczbę KM?