Strona 1 z 33
Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?
Napisane:
17 mar 2014, 08:35
przez mazdax
Proszę użytkowników M3 zarówno silnika 120 km jak i 165km dla prostego porównania spalania. Proszę o informację ile wynosi bieżące spalanie przy osiągniętych już dwóch prędkościach np takich: 120 km (na 6 biegu) i 80 km (5 lub 6 bieg), przy możliwie równej drodze. Mile widziane również inne dane przy innych prędkościach. Z góry dziękuję!
Napisane:
23 mar 2014, 23:22
przez child
Z zastrzeżeniem, że ciężko było mi znaleźć naprawdę równy kawałek:
* 80 km na 5: 4.3
* 80 km na 6: 3.8
* 120 km na 6: 5.3
120 KM
120 a 165KM – oprogramowanie?
Napisane:
9 kwi 2014, 19:15
przez raski
Witam wszystkich.
Czy wersje silników 120KM i 165KM są identyczne i różnią się tylko oprogramowaniem i mogą być zmienione chipem? Coś takiego mówił mi sprzedawca, ale jakoś temu nie wierzę...
Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?
Napisane:
9 kwi 2014, 19:59
przez arex56
Kolego zanim zadasz pytanie przeczytaj wątki dotyczące nowego modelu trojki dostępne na tym forum.
Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?
Napisane:
9 kwi 2014, 22:09
przez raski
Kolego, przeczytałem.
Napisane:
10 kwi 2014, 08:34
przez child
Była gdzieś o tym mowa, ale teraz szczerze mówiąc sam nie mogę znaleźć. Teorii jest wiele (również tych pochodzących z salonów), ale jedyne teorie mające poparcie w faktach są takie:
* wykres momentu obrotowego i mocy do 4000 rpm jest taki sam
* 165 KM ma krótsze przełożenia, więc będzie się lepiej rozpędzał przy takim samym momencie
* silnik jako część w oficjalnym katalogu części Mazdy ma takie samo oznaczenie niezależnie od mocy
Jeszcze dodam, że podobno silnik 120 KM ma tak naprawdę tych koni więcej niż podaje producent, ale o tym to się przekonam w Czaplinku
Napisane:
10 kwi 2014, 10:01
przez ZOOMik
child napisał(a):Była gdzieś o tym mowa, ale teraz szczerze mówiąc sam nie mogę znaleźć.
viewtopic.php?f=139&t=163934
Napisane:
10 kwi 2014, 10:16
przez raski
Dzięki, Panowie. Budzi to jakieś nadzieje
Napisane:
5 maja 2014, 23:13
przez child
child napisał(a):Jeszcze dodam, że podobno silnik 120 KM ma tak naprawdę tych koni więcej niż podaje producent,
138 KM, 236 Nm
Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?
Napisane:
5 maja 2014, 23:23
przez Irdial
Skąd to info? Hamownia?
Napisane:
5 maja 2014, 23:23
przez marcin255
child napisał(a):138 KM, 236 Nm
tak na przewoźnej hamowni , jakieś 5- 10 km to może jeszcze ale 18 KM i 26 Nm w gratisie nie wierzę
Napisane:
6 maja 2014, 09:40
przez child
To nie jest pierwszy test, który pokazuje takie rezultaty (któraś gazeta motoryzacyjna pojechała na hamownię i wyszło im bodajże 140KM). Więc nie bardzo wiem, co tu jest do wierzenia (poza ew. niedokładnością pomiaru przenośnej hamowni).
Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?
Napisane:
6 maja 2014, 13:18
przez flazx
a mierzyliście może na hamowni wersję 165KM?
Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?
Napisane:
6 maja 2014, 14:10
przez marcin255
pewnie ma z 200 KM
Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?
Napisane:
6 maja 2014, 14:26
przez flazx
Ilość KM nie jest aż tak istotna, wpływa ona bezpośrednio na maksymalną prędkość auta. Czy auto pojedzie 188km/h czy 197km/h nie ma większego znaczenia.
Ważnym jest natomiast ilość Nm, która zauważalnie jest odczuwalna jako elastyczność na poszczególnym biegu.
Re: 120 a 165KM – oprogramowanie?
Napisane:
6 maja 2014, 15:27
przez jaketherake
Motor pojechał Mazdą 3 120KM na hamownię i uzyskali prawie 140KM. Tutaj
http://forum.autokacik.pl/showflat.php? ... t=all&vc=1 nawet wywołało to niemałą dyskusję
Napisane:
6 maja 2014, 15:29
przez child
flazx napisał(a):Ilość KM nie jest aż tak istotna, wpływa ona bezpośrednio na maksymalną prędkość auta. Czy auto pojedzie 188km/h czy 197km/h nie ma większego znaczenia.
Dla kogo nie ma, dla tego nie ma
Ważnym jest natomiast ilość Nm, która zauważalnie jest odczuwalna jako elastyczność na poszczególnym biegu.
Nie tylko ilość, ale także przebieg krzywej momentu obrotowego. Z wykresu tej słabszej wersji (który można obejrzeć w odpowiednim dziale) widać, że przy 4500 rpm krzywa się nagle załamuje (co IMHO wskazuje, że silnik jest sztucznie zdławiony).
Napisane:
6 maja 2014, 15:33
przez Paweł
flazx napisał(a):Ilość KM nie jest aż tak istotna, [...] Ważnym jest natomiast ilość Nm
Biorąc pod uwagę, że jedno jest iloczynem drugiego ze stałym współczynnikiem... Bzdura. :)
Napisane:
6 maja 2014, 15:41
przez child
Nie do końca bzdura, bo moc zależy zarówno od momentu, jak i obrotów – więc silniki z zarąbistym maksymalnym momentem niekoniecznie muszą osiągać wielkie moce. Przykład – współczesne turbodiesle, które mają potężne momenty, ale przy niskich obrotach.
Napisane:
26 maja 2014, 23:36
przez mindfreak
Czy ktoś się orientuje jaką maksymalną prędkość da się wycisnąć z 2.0 165 KM?
Sprawdzał już ktoś jaki ten silnik ma rzeczywisty moment i liczbę KM?