Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez ellipsis » 8 wrz 2017, 20:46

No co się ma niby dziać z ta skrzynia od 120tki? Wypowiadają się w tym wątku ludzie którzy znają sie na rzeczy i ich zdaniem ew. odblokowanie silnika nie będzie miało złego wpływu na skrzynie. Kontestują to osoby, które widać nie mają żadnej wiedzy technicznej a przeraża ich sam fakt różnicy mocy 120km vs 165km. Tylko, że to co przeciąża skrzynie to moment obr a on pozostaje taki sam przed jak i po odblokowaniu silnika, ponieważ to nie jest żaden chip tuning tylko zdjęcie elektronicznego kagańca z silnika i przywrócenie go do natywnej mocy.

Co innego kiedy mielibyśmy silnik turbo i chipem podnosilibyśmy mu moc i moment np. o 50nm i 50km wtedy istniało by ryzyko, że coś nie wytrzyma. Najszybciej poddało by się sprzegło..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez esem » 9 wrz 2017, 08:23

Biniu777 napisał(a):Ty pomysl zanim zaczniesz takie glupoty wypisywac.

Jak nie masz nic do powiedzenia – to nie zabieraj głosu <ok>
I nie nabijaj licznika postów wypisując głupoty papa

Dopisano 9 wrz 2017, 08:32:

ellipsis napisał(a):No co się ma niby dziać z ta skrzynia od 120tki? Wypowiadają się w tym wątku ludzie którzy znają sie na rzeczy i ich zdaniem ew. odblokowanie silnika nie będzie miało złego wpływu na skrzynie. Kontestują to osoby, które widać nie mają żadnej wiedzy technicznej a przeraża ich sam fakt różnicy mocy 120km vs 165km. Tylko, że to co przeciąża skrzynie to moment obr a on pozostaje taki sam przed jak i po odblokowaniu silnika, ponieważ to nie jest żaden chip tuning tylko zdjęcie elektronicznego kagańca z silnika i przywrócenie go do natywnej mocy.

Co innego kiedy mielibyśmy silnik turbo i chipem podnosilibyśmy mu moc i moment np. o 50nm i 50km wtedy istniało by ryzyko, że coś nie wytrzyma. Najszybciej poddało by się sprzegło..

Moc to jest moment obrotowy x prędkość obrotowa. W silniku mamy tylko obroty ograniczone ogranicznikiem. Czyli jak różne moce to i różne momenty – więc różne przeciążenia przekładni. <czytaj>
Różne przekładnie główne. <ok>
Taka jest teoria – czekamy na fakty. Ktoś już się podzielił wrażeniami? Warto było wydać kasę "podkręcaczowi"? Są kolejne koszty? (łożyska, przeguby). A może są sami szczęśliwi <oczy>
Trochę praktyki, mniej gadactwa ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez wojtas82 » 9 wrz 2017, 10:33

Do nieniejszego posta załączam dwa wykresy z hamowni:
(1) Mazda 3 120KM przed i po remapie silnika
(2) Mazda 3 165KM bez zmian

Z wykresów (1) widać że moment obrotowy już od 3k RPM stabilizuje się i wynosi około 223Nm dopiero przy 4.5k RPM moment obrotowy zaczyna powoli spadać.

Na wykresach (2) widać że krzywa momentu obrotowego jest bardzo podobna do krzywej momentu obrotowego dla Mazdy 3 120KM po remapie silnika.

Widzimy zatem że zarówno dla silnika 120KM po remapie jak i dla silnika 165KM bez zmian, maksymalny moment obrotowy wynosi między 203Nm a 223Nm. W zakresie od 0 do 4.5k RPM krzywe momentu obrotowego są identyczne.
Skoro skrzynia biegów z Mazdy 120KM jest w stanie przenosić moment obrotowy sięgający 223Nm w zakresie 0-4.5k RPM to czy będzie miała problem robić to w zakresie 4.5k – 6.5k RPM?

Siły działające na elementy skrzyni biegów nie przekraczają 223Nm w obu przypadkach (uproszczając bo to moment siły a nie siła) tak więc nie powinno dojść do żadnych odkształceń elementów skrzyni biegów. Dlatego przenoszenie większego momentu obrotowego przy prędkości obrotowej powyżej 4.5k RPM przez skrzynie biegów z Mazdy 120KM nie powinno uszkodzić jej. Ważne aby smarowanie było dobre w miejscach styku obracających się elementów. Generalnie to jazda na niskich obrotach negatywnie wpływa na zużycie łożysk i innych elementów układu napędowego.

Myślę że aby rozwiać wszelkie wątpliwości to trzeba by rozkręcić obie skrzynie biegów i sprawdzić czy wszystkie zębatki, wałki i łożyska są od tych samych producentów i mają te same parametry wytrzymałościowe. Domyślam się że Mazda podobnie jak w przypadku silnika wykorzystuje elementy o tej samej wytrzymałości w obu wersjach, zresztą nie słyszałem żeby komuś sypnęła się skrzynia biegów w Mazdzie 3.
Załączniki
MAZDA3_165KM.jpg
Mazda 3 165KM bez chip tuningu
Mazda_3_120KM_przed_i_po_remapie_silnika.jpg
Mazda 3 120KM przed i po remapie silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2017, 15:53
Posty: 46 (19/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM HB SkyActiv-G 120KM 6MT 1998ccm 2016

Postprzez esem » 9 wrz 2017, 11:44

Dzięki. :* W końcu ktoś się pochwalił argumentami a nie domniemaniami. <jupi>
Ale ciągnę dalej. Przekładnia główna... Są inne czyli w zakresie powyżej max. momentu silnika moment na kole jest inny. Czyli obciążenia "po drodze od remapowanego silnika do koła" też są inne :> Są jakieś praktyczne doświadczenia <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez krabdul » 9 wrz 2017, 11:46

@esem
Mnie też by bolało gdybym kupił G-165 a potem okazało się, że za 4rokrotnie mniejszą różnicę miałbym ciut lepiej wystrojony silnik. Musisz się z tym pogodzić, bo drążysz temat, żeby sobie coś udowodnić a i tak nie masz g120, więc co Cię interesuje żywotność podkręconej 120tki. Też mnie kusił ten mocniejszy silnik i gdyby nie to że wolałem sedana to pewnie bym takowym jeździł. Co do skrzyni (ale nie ich wytrzymałości, bo to dla mnie temat zamknięty) to wybrałbym przełożenia pomiędzy tymi z g120 a g165.
Przy g120 (zwłaszcza przy zmianie 1-2) trochę za bardzo spadają obroty. Dlatego właśnie przesunąłem lekko odcinkę. Są też zalety – redukcja do 2 przy 90km/h przy wyprzedzaniu tirów na chorwackich dróżkach bezcenna.
Co do reampu to mam po nim zrobione 10kkm i jeszcze nie zauważyłem ani jednej wady, ani niepokojących objawów a u mnie wyszło 225nm i 180KM
Załączniki
MOD_1920.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Pankracy » 1 lis 2017, 08:11

Z perspektywy jakiegoś tam czasu – ktoś mógłby powiedzieć jaki wpływ na silnik/skrzynię/spalanie ma taka modyfikacja? Po chipowaniu mojego starego Multijet'a po 30 tys. km wywaliło mi sprzęgło z dwumasą i cały czas mam ten epizod z tyłu głowy myśląc o remapie Mazdy :) Może komuś, kto rok temu zrobił 180 KM ze 120 strzeliły już półosie albo łożyska i chciałby się tym podzielić :)

Rozumiem, że nie ma żadnych pewnych info w sprawie różnic materiałowo-wytrzymałościowo-mechanicznych :P między wersjami 120v165 KM? Bo narazie z grzebania w internecie na zagranicznych forach z informacji typu "znajomy mechanik mi mówił" wyczytałem, że:

-nie ma żadnych różnic ( nie licząc i-eloopa i przełożeń skrzyni)
-są różnice w profilach wałka rozrządu
-są różnice w materiale tłoka i jego budowie

No, ale jak pisałem to wszystko są forumowe teorie.

Może ktoś wie jakie jest podejście ASO w razie wykrycia takiej modyfikacji? Leci cała gwarancja, czy np. tylko na silnik/przeniesienie napędu? Czy ew. przed przeglądem da się wgrać stare ustawienia, tak żeby ASO nie było w stanie wyczaić ingerencji?
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez ellipsis » 1 lis 2017, 21:32

DISI Tune trudni się odblokowywaniem Mazd i wg. niego nie ma żadnych różnic w silniku. Sa to te same jednostki z tym, że 120 jest poprostu komputerowo zdławiona. Po chipowaniu Multijeta zmienia sie moment i moc bo jest to silnik turbo. W wolnossaku Mazdy moment obr nie ulega zmianie a to on jest powodem szybszego padania sprzegiel i kół dwumasowych. Rośnie nam tylko moc silnik do swoich natywnych wartości. Dlatego ten zabieg cieżko nazywać chipowaniem a jedynie odblokowywaniem silnika.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez marlad » 1 lis 2017, 23:07

W 165 tce można pobawić sie zapłonem , lambdą i kilkoma innymi parametrami bo tam drzemie jeszcze kilkanaście koni mechanicznych rezerwy. Nie są to niestety przyrosty aż tak spektakularne jak w 120 tce...

Tutaj przedstawiam wykres dla 165tki w której taką modyfikację robiłem. Silnik jak sie pozniej okazalo z kolektorami pelnymi nagaru i nie generowal serii.

https://chiptuningpro.pl/realizacje/chi ... -1-ladyga/
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez SebaK » 2 lis 2017, 08:52

W Twojej ocenie 120 KM nie produkują nagaru? Te silniki pracują na ubogiej mieszance. Czy to raczej kwestia stylu jazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez esem » 2 lis 2017, 09:09

Pankracy napisał(a):...
-są różnice w profilach wałka rozrządu
-są różnice w materiale tłoka i jego budowie
...

Możesz rozwinąć ten wątek? Ci co podkręcają vel odblokowują silnik 120KM bądź nie mają takich informacji :| bądź nie są zainteresowani ich upowszechnianiem = mogą stracić klientów (bądź nie ;P ). <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez marlad » 2 lis 2017, 09:25

SebaK napisał(a):W Twojej ocenie 120 KM nie produkują nagaru? Te silniki pracują na ubogiej mieszance. Czy to raczej kwestia stylu jazdy?


Wszystkie 120tki szły bardzo ładnie na 170+,niektóre nawet powyżej 180 więc nie miałem potrzeby sprawdzać.

Jedyne co mi zgłoszono to że 120 pali więcej niż 180 po modzie <spoko>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Pankracy » 2 lis 2017, 11:22

esem napisał(a):
Pankracy napisał(a):...
-są różnice w profilach wałka rozrządu
-są różnice w materiale tłoka i jego budowie
...

Możesz rozwinąć ten wątek? Ci co podkręcają vel odblokowują silnik 120KM bądź nie mają takich informacji :| bądź nie są zainteresowani ich upowszechnianiem = mogą stracić klientów (bądź nie ;P ). <nauka>


Tak jak pisałem – to jest wróżenie z fusów na zagranicznych forach :)

Info o innych parametrach wytrzymałościowych dostałem od jednego ze sprzedawców w salonie Mazdy – po prostu się zapytałem o różnice między silnikami g120, a g165. No ale co oni mają mówić :)
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez darrecki » 2 lis 2017, 12:35

Nie ma bata żeby materiały były inne. Wałek też na 99.99% jest taki sam.
2.0 SkyG to nie tylko 3, to też CX3, CX5 i 6. Tam też są inne moce, jest jeszcze 150 i 160. I co, każdy jest inny? Bzdura!
Idź sobie do ASO z 2 nr VIN dla różnych mocy i zapytaj o wspomniany wałek albo tłok. Zapewniam, że dostaniesz takie same nr części. Jedyna różnica może być tylko wówczas, gdy wprowadzili modyfikacje w budowie silnika (np dla rocznika 2014 i 2017).

Ciekawa sprawa z tym nagarem wspomnianym przez @marlad. Rozumiem, że doładowana jednostka może mieć z tym problem (nie wspominając diesli, gdzie sam tydzień temu wydłubałem pół litrowy kubek nagaru z dolotu w SkyD) ale wolnossak? Zaolejone to rozumiem ale nagar? Czyżby to całe Euro6 tak dawało po tyłku silnikowi?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez popi2009 » 2 lis 2017, 12:35

jak Ci powie że 120 to to samo mechanicznie co 165 to wiedząc o możliwości odblokowania tylko głupi wezmie manual 165 jak może po zmianie softu mieć automat 165 (a raczej 180)
popi2009
 

Postprzez DISItune » 2 lis 2017, 12:39

darrecki napisał(a):Ciekawa sprawa z tym nagarem wspomnianym przez @marlad. Rozumiem, że doładowana jednostka może mieć z tym problem (nie wspominając diesli, gdzie sam tydzień temu wydłubałem pół litrowy kubek nagaru z dolotu w SkyD) ale wolnossak? Zaolejone to rozumiem ale nagar? Czyżby to całe Euro6 tak dawało po tyłku silnikowi?


Doładowana jednostka sama z siebie nie ma takich problemów, imho w silnikach benzynowych problemem jest bezpośredni wtrysk (nie ma co przepłukiwać kolektora dolotowego) a nie doładowanie lub jego brak.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez ellipsis » 2 lis 2017, 21:05

Dokładnie, za odkładanie sie nagaru odpowiedzialny jest bezpośredni wtrysk paliwa a nie obecność turbo.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Mirecsk38 » 2 lis 2017, 21:11

no wlasnie chlopaki z Krakowa mówili, ze przy kolo 70tkm mam to dac sprawdzić
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez sevecc » 22 lis 2017, 13:17

Siema Pany!

uprzejmie donoszę, iż z tytułu czornego piątku DiSi ma mega promo na moda do 120stek!

Jak ktoś zainteresowany to polecam kontakt przez fejsa.

Nie ma za co :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez darrecki » 22 lis 2017, 14:19

Ja dodam tylko, że jeśli ktoś tego nie zrobił (i nie zamierza) to jest dziad i jeździ jak kapelusz :) Darmowa moc zawsze w cenie !
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez dydek » 22 lis 2017, 17:41

Ciekawe, promo przez chwilę było widoczne na FB, ale już nie mogę go znaleźć :/
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323