Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?
Blokada obrotów na postoju, wciśnij gaz stojąc i zobacz do jakiej wartości jesteś w stanie zakręcić silnik, jeśli do odcięcia to znaczy że masz zdjęty rev limiter (standardowo powinno się zatrzymywać na około 2500-3000 obrotów, nie pamiętam dokładnie). Mi przy odblokowaniu przepustnicy zdjęli też ogranicznik obrotów na postoju, zauważyłem to kiedy czekając na pasażera zacząłem szukać czegoś na kanapie i stopą oparłem się lekko o pedał gazu (najpierw odwróciłem się w nerwach żeby zobaczyć co to za debil pałuje do odcinki a to ja XD)
Jechałem do nich w okresie promocyjnym gdzie "robili pełny pakiet", obstawiam że przez to zdjęli też rev limiter. Nie drążyłem tematu, bo odkryłem to po pół roku (i mam do warszawy ~500km), a druga sprawa że mam automat więc wcale tego nie wykorzystuję, szkoda skrzyni. W manualu może to być blokada na 4tys. obrotów, w automacie miałem wrażenie że było znacznie niżej, ale później poszukam
Odcinki podczas jazdy nie mam przesuniętej, jest standardowa
Odcinki podczas jazdy nie mam przesuniętej, jest standardowa
2 rok już po odblokowaniu 2 przeglądy serwisowe za mną. jak dotąd żadnej usterki. Na serwisie też nic nie mówią ja tego limitera nie mam zdjętego tylko odblokowanie plus strojenie na hamowni. Wszystko lata jak ta lala Polecam.
Tak dla jasności. Ja nie mam modyfikacji a ogranicznika obrotów na postoju brak. Silnik kręci się do 6000 bez problemu. Sądzę, że tego nikt bez wyraźnej przyczyny sprawdzać nie będzie.
Ciekawostka
Poniżej wykres mojego mazda 3 BN 2.5 USA (pogrubiony) z naniesionym na tle 2.0 BN 120 automat po odblokowaniu.
Widać ze te silniki identyczne jedynie co 2.5 przez pojemność ma więcej mocy j momentu
Na tygodniu będziemy próbować czy to co podaje katalog tuningowy ze na 205 da sje zrobić wyjdzie w praktyce
Na seryjnym filtrze pow 2.5 wyszli 184 konie. Po założeniu wkładki sportowej 189. Przypomnę ze USA ma stopień sprężania 13:1 a europa 14:1 wiec ProsE nie pisać ze mam mniej niż seria. USA 184 seria europa 192
Dopisano 17 Mar 2020, 12:24:
Paliwo 95. Przy próbie robienia programu bedxie hamowane na 98
Poniżej wykres mojego mazda 3 BN 2.5 USA (pogrubiony) z naniesionym na tle 2.0 BN 120 automat po odblokowaniu.
Widać ze te silniki identyczne jedynie co 2.5 przez pojemność ma więcej mocy j momentu
Na tygodniu będziemy próbować czy to co podaje katalog tuningowy ze na 205 da sje zrobić wyjdzie w praktyce
Na seryjnym filtrze pow 2.5 wyszli 184 konie. Po założeniu wkładki sportowej 189. Przypomnę ze USA ma stopień sprężania 13:1 a europa 14:1 wiec ProsE nie pisać ze mam mniej niż seria. USA 184 seria europa 192
Dopisano 17 Mar 2020, 12:24:
Paliwo 95. Przy próbie robienia programu bedxie hamowane na 98
Wkładka K&N? Gdzie hamowałeś Uni......c ?
Wkładka AEM
Byłem na hamowni w firmie unittronic polecanej w tym wątku
Jeśli chodzi o chiptuning to pan mi odradził. Mówił ze podchodził już do tego silnika i przyrost na papierze był 5 koni a na drodze zero różnicy. Jedynie 2.0 podobno maja potencjał
Byłem na hamowni w firmie unittronic polecanej w tym wątku
Jeśli chodzi o chiptuning to pan mi odradził. Mówił ze podchodził już do tego silnika i przyrost na papierze był 5 koni a na drodze zero różnicy. Jedynie 2.0 podobno maja potencjał
Ja zdejmowałem u niego kaganiec. Tylko moja 120KM więc była podstawa żeby po coś jechać ( zabawa z 120 ma jedynie sens w mojej opinii). W twoim przypadku zgadzam się z nim całkowicie, szkoda kasy. Ja mam wkładkę K&N, ale hamowałem już z nią, więc żadnych danych nie będzie z mojej strony (może coś przyrosło może nie). Teraz wrzucam lżejsze felgi to powinno dać więcej niż wkładka.
demonpredkosci napisał(a):Jeśli chodzi o chiptuning to pan mi odradził. Mówił ze podchodził już do tego silnika i przyrost na papierze był 5 koni a na drodze zero różnicy. Jedynie 2.0 podobno maja potencjał
Tylko w takim razie ten 2.5 to bieda straszna, skoro ma (nawet) te 192KM, a mój 2.0 ma 183KM po odblokowaniu. Różnica minimalna, przynajmnie na papierze.
Tak samo mówił chiptuner. Bo mówił ze osiągi 2.0 po odblokowaniu będą podobne a jednak 3 procent akcyzy vs 18 procent robi różnice.
Natomiast jeśli chodzi o spalanie to patrząc na wątek o spalaniu nie wydaje mi się sby 2.5 palilo w mazda 3 więcej niż 2.0
Natomiast jeśli chodzi o spalanie to patrząc na wątek o spalaniu nie wydaje mi się sby 2.5 palilo w mazda 3 więcej niż 2.0
Ale kojarzę, że ktoś na forum twierdził, że 2.5 jedzie dużo lepiej niż 2.0...
Może kwestia subiektywnych odczuć, może skrzyni biegów, a może momentu obrotowego, bo tu jednak jest różnica.
Może kwestia subiektywnych odczuć, może skrzyni biegów, a może momentu obrotowego, bo tu jednak jest różnica.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości