Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez 85rabuk » 23 lut 2020, 16:37

Czy ktoś już miał jakąś drobną usterkę elektroniczną po opublikowaniu i musiał jechać do aso w celu diagnozy .Czy się kapneli. Niech się wypowie..
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2018, 15:22
Posty: 139 (3/2)
Auto: mazda 3 sedan 2.0 120km 2017 rok

Postprzez Imbeer » 23 lut 2020, 19:03

Jeśli masz zdjęty rev limiter na postoju to dość łatwo można się zorientować, w innym przypadku ciężko
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez 85rabuk » 23 lut 2020, 20:08

Co to jest?i jak to sprawdzić czy jest zdjety?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2018, 15:22
Posty: 139 (3/2)
Auto: mazda 3 sedan 2.0 120km 2017 rok

Postprzez Imbeer » 23 lut 2020, 20:15

Blokada obrotów na postoju, wciśnij gaz stojąc i zobacz do jakiej wartości jesteś w stanie zakręcić silnik, jeśli do odcięcia to znaczy że masz zdjęty rev limiter (standardowo powinno się zatrzymywać na około 2500-3000 obrotów, nie pamiętam dokładnie). Mi przy odblokowaniu przepustnicy zdjęli też ogranicznik obrotów na postoju, zauważyłem to kiedy czekając na pasażera zacząłem szukać czegoś na kanapie i stopą oparłem się lekko o pedał gazu (najpierw odwróciłem się w nerwach żeby zobaczyć co to za debil pałuje do odcinki a to ja XD)
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez child » 23 lut 2020, 20:16

Standardowo jest 4000 obrotów limitu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez 85rabuk » 23 lut 2020, 20:51

Czy zawsze przy odblokowaniu przepustnicy tunerzy zdejmuje rew limiter?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2018, 15:22
Posty: 139 (3/2)
Auto: mazda 3 sedan 2.0 120km 2017 rok

Postprzez child » 23 lut 2020, 21:41

nie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez 85rabuk » 23 lut 2020, 22:28

To czemu koledze wyżej zdjeli?Czy to ma związek z przesunięciem odcinki ?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2018, 15:22
Posty: 139 (3/2)
Auto: mazda 3 sedan 2.0 120km 2017 rok

Postprzez child » 23 lut 2020, 22:58

Zdjęli, bo widocznie chciał, żeby mu zdjęli. Nie jest to powiązane z przesunięciem odcinki (tak mi się wydaje).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez 85rabuk » 23 lut 2020, 23:05

Nie ze chciał tylko przez przylądek sie zorientował ze ma zdjęty. Zastanawam sie teraz po co to zrobili?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2018, 15:22
Posty: 139 (3/2)
Auto: mazda 3 sedan 2.0 120km 2017 rok

Postprzez Imbeer » 24 lut 2020, 06:39

Jechałem do nich w okresie promocyjnym gdzie "robili pełny pakiet", obstawiam że przez to zdjęli też rev limiter. Nie drążyłem tematu, bo odkryłem to po pół roku (i mam do warszawy ~500km), a druga sprawa że mam automat więc wcale tego nie wykorzystuję, szkoda skrzyni. W manualu może to być blokada na 4tys. obrotów, w automacie miałem wrażenie że było znacznie niżej, ale później poszukam

Odcinki podczas jazdy nie mam przesuniętej, jest standardowa
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Krzychuu86 » 26 lut 2020, 13:52

2 rok już po odblokowaniu 2 przeglądy serwisowe za mną. jak dotąd żadnej usterki. Na serwisie też nic nie mówią ja tego limitera nie mam zdjętego tylko odblokowanie plus strojenie na hamowni. Wszystko lata jak ta lala Polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 19:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Postprzez RobertPi » 26 lut 2020, 22:56

Tak dla jasności. Ja nie mam modyfikacji a ogranicznika obrotów na postoju brak. Silnik kręci się do 6000 bez problemu. Sądzę, że tego nikt bez wyraźnej przyczyny sprawdzać nie będzie.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez demonpredkosci » 17 mar 2020, 13:20

Ciekawostka

Poniżej wykres mojego mazda 3 BN 2.5 USA (pogrubiony) z naniesionym na tle 2.0 BN 120 automat po odblokowaniu.

Widać ze te silniki identyczne jedynie co 2.5 przez pojemność ma więcej mocy j momentu

Na tygodniu będziemy próbować czy to co podaje katalog tuningowy ze na 205 da sje zrobić wyjdzie w praktyce

Na seryjnym filtrze pow 2.5 wyszli 184 konie. Po założeniu wkładki sportowej 189. Przypomnę ze USA ma stopień sprężania 13:1 a europa 14:1 wiec ProsE nie pisać ze mam mniej niż seria. USA 184 seria europa 192

Dopisano 17 Mar 2020, 12:24:

Paliwo 95. Przy próbie robienia programu bedxie hamowane na 98
Załączniki
282241DE-6DE2-432F-B7F9-2E6B59A9CD61.jpeg
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez marti78nez » 26 mar 2020, 15:54

Wkładka K&N? Gdzie hamowałeś Uni......c ?
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2016, 16:03
Posty: 35 (12/3)
Skąd: PRUSZKÓW
Auto: Mazda 3BN Sedan 2.0L 2017r
Poprzednie: Alfa Romeo 159 1.7 TBI

Postprzez demonpredkosci » 26 mar 2020, 17:31

Wkładka AEM

Byłem na hamowni w firmie unittronic polecanej w tym wątku

Jeśli chodzi o chiptuning to pan mi odradził. Mówił ze podchodził już do tego silnika i przyrost na papierze był 5 koni a na drodze zero różnicy. Jedynie 2.0 podobno maja potencjał
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez marti78nez » 26 mar 2020, 17:47

Ja zdejmowałem u niego kaganiec. Tylko moja 120KM więc była podstawa żeby po coś jechać ( zabawa z 120 ma jedynie sens w mojej opinii). W twoim przypadku zgadzam się z nim całkowicie, szkoda kasy. Ja mam wkładkę K&N, ale hamowałem już z nią, więc żadnych danych nie będzie z mojej strony (może coś przyrosło może nie). Teraz wrzucam lżejsze felgi to powinno dać więcej niż wkładka.
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2016, 16:03
Posty: 35 (12/3)
Skąd: PRUSZKÓW
Auto: Mazda 3BN Sedan 2.0L 2017r
Poprzednie: Alfa Romeo 159 1.7 TBI

Postprzez child » 26 mar 2020, 18:05

demonpredkosci napisał(a):Jeśli chodzi o chiptuning to pan mi odradził. Mówił ze podchodził już do tego silnika i przyrost na papierze był 5 koni a na drodze zero różnicy. Jedynie 2.0 podobno maja potencjał


Tylko w takim razie ten 2.5 to bieda straszna, skoro ma (nawet) te 192KM, a mój 2.0 ma 183KM po odblokowaniu. Różnica minimalna, przynajmnie na papierze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez demonpredkosci » 26 mar 2020, 20:46

Tak samo mówił chiptuner. Bo mówił ze osiągi 2.0 po odblokowaniu będą podobne a jednak 3 procent akcyzy vs 18 procent robi różnice.

Natomiast jeśli chodzi o spalanie to patrząc na wątek o spalaniu nie wydaje mi się sby 2.5 palilo w mazda 3 więcej niż 2.0
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez child » 26 mar 2020, 23:03

Ale kojarzę, że ktoś na forum twierdził, że 2.5 jedzie dużo lepiej niż 2.0...

Może kwestia subiektywnych odczuć, może skrzyni biegów, a może momentu obrotowego, bo tu jednak jest różnica.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323