Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?
PMC, chyba dopadl cie efekt placebo... jesli oczywiscie byly to seryjne 120 i 165
Silnik jest dokladnie ten sam, wydech tez (chyba ze byl ten opcjonalny Ultera albo Sebringa to wtedy moglo byc jak mowisz), inna jest skrzynia.
Silnik jest dokladnie ten sam, wydech tez (chyba ze byl ten opcjonalny Ultera albo Sebringa to wtedy moglo byc jak mowisz), inna jest skrzynia.
Włączę się do powyższej dyskusji o długości biegów i wrażeniach z jazdy.
165 ma krótsze biegi, ale w momencie jak 165 jest na trójce a 120 jeszcze na 2ce to w tym momencie jednak 120 przez jakiś czas ma krótszy bieg i nadgania, więc takie proste licznie, że 165 będzie 20% szybsza itp jest bez sensu. Poza tym odblokowanie to jest dodatkowo dopieszczenie o 5-10Nm a w moim przypadku jeszcze podniesienie odcinki do 7000rpm dzięki czemu pozostaję na krótkich przełożeniach jeszcze dłużej. Od trójki więcej jak do 6000rpm już nie ma co kręcić. Sprawności skrzyni też nie znamy. A na samej jedynce jakie by nie były przełożenie to trzyma nas trakcja. Nawet teraz na 235/40R18 mi zrywa z toczonego startu.
PS: Ja po odblokowaniu na 215 miałem ok 9 sekund... do 110km/h. Teraz na 235 jakieś 0.5s urywam.
Co do porównań do kompaktów 1.4T. Jeździłem nową astrą 1.4T 125KM, 240Nm. Elastyczność wiadomo, ale też miałem wrażenia jakby lepiej rwała niż M3 po odblokowaniu. Stoper do ręki i ku mojemu zdziwieniu 100-160km/h dostaje jakieś 4 sekundy od M3. Turbina robi elastyczność i wrażenie kopa bo się gwałtownie załącza. Kręcąc wolnossakiem pod odcinkę moc pozostaje mocą. Ostatnio ze świateł nowe BMW 320d (190KM i 7.8s) od 100 do 160km/h dostało ze 3 długości. Momentu miał pewnie ze x2.
To nie jedyny przykład. Miałem parę lotnych akcji z autami i te który leciutko zostawały miały zazwyczaj ok 8 do 100km/h.
Reasumując jak ktoś lubi kręcić auto to odblokowywać. Jak liczy na wzrost dynamiki, a jeździ do 4000rpm to sobie może darować i rozważyć jednak 165KM. Ja bardzo często jestem na czerwonym polu i mam już ok 30kkm po modzie i nic się nie dzieje, oleju nie bierze ani kropli.
165 ma krótsze biegi, ale w momencie jak 165 jest na trójce a 120 jeszcze na 2ce to w tym momencie jednak 120 przez jakiś czas ma krótszy bieg i nadgania, więc takie proste licznie, że 165 będzie 20% szybsza itp jest bez sensu. Poza tym odblokowanie to jest dodatkowo dopieszczenie o 5-10Nm a w moim przypadku jeszcze podniesienie odcinki do 7000rpm dzięki czemu pozostaję na krótkich przełożeniach jeszcze dłużej. Od trójki więcej jak do 6000rpm już nie ma co kręcić. Sprawności skrzyni też nie znamy. A na samej jedynce jakie by nie były przełożenie to trzyma nas trakcja. Nawet teraz na 235/40R18 mi zrywa z toczonego startu.
PS: Ja po odblokowaniu na 215 miałem ok 9 sekund... do 110km/h. Teraz na 235 jakieś 0.5s urywam.
Co do porównań do kompaktów 1.4T. Jeździłem nową astrą 1.4T 125KM, 240Nm. Elastyczność wiadomo, ale też miałem wrażenia jakby lepiej rwała niż M3 po odblokowaniu. Stoper do ręki i ku mojemu zdziwieniu 100-160km/h dostaje jakieś 4 sekundy od M3. Turbina robi elastyczność i wrażenie kopa bo się gwałtownie załącza. Kręcąc wolnossakiem pod odcinkę moc pozostaje mocą. Ostatnio ze świateł nowe BMW 320d (190KM i 7.8s) od 100 do 160km/h dostało ze 3 długości. Momentu miał pewnie ze x2.
To nie jedyny przykład. Miałem parę lotnych akcji z autami i te który leciutko zostawały miały zazwyczaj ok 8 do 100km/h.
Reasumując jak ktoś lubi kręcić auto to odblokowywać. Jak liczy na wzrost dynamiki, a jeździ do 4000rpm to sobie może darować i rozważyć jednak 165KM. Ja bardzo często jestem na czerwonym polu i mam już ok 30kkm po modzie i nic się nie dzieje, oleju nie bierze ani kropli.
to ze BMW 320d dostało od Ciebie o 3 długości wynikało z tego że ktoś w bmw nie cisnął. wybacz ale miałem bmw f20 oraz f10 w dizlu, zona ma mazdę 3 i wiem jak jedno chodzi i wiem jak drugie chodzi.
pominę już że to bmw 320d rozpędza się z palcem w d u pie do licznikowych 250km/h (o ile nie ma założonego kagańca na 230) a mazda niestety nie ma podejścia.
prędzej bym uwierzył że miałeś podejście od 0 do 100 niż powyżej bo wtedy moment robi swoje
ale oczywiście możesz wierzyć ze madzianka jest szybsza od 320d mimo ze to nieprawda
pominę już że to bmw 320d rozpędza się z palcem w d u pie do licznikowych 250km/h (o ile nie ma założonego kagańca na 230) a mazda niestety nie ma podejścia.
prędzej bym uwierzył że miałeś podejście od 0 do 100 niż powyżej bo wtedy moment robi swoje
ale oczywiście możesz wierzyć ze madzianka jest szybsza od 320d mimo ze to nieprawda
-
popi2009
A mierzyłeś czasy BMW i 3 BM, że tak piszesz? Czy masz na myśli swoje własne odczucia tylko?
Diesel daje wrażenie dużego przyspieszenia, bo ma dużo momentu na samym dole zakresu obrotów, ale za to jak się zmierzy osiągi to są one słabe. Zresztą skoro katalogowo robi 7.8 do s to pupy nie rwie jak na taką moc i tył napęd. Można powiedzieć, że żenująco słabo nawet. No, ale to diesel.
BM po chipie łyknie takiego dieselka bez problemowo. Krótsza skrzynia i lepszy przebieg momentu obrotowego zrobią swoje.
Diesel daje wrażenie dużego przyspieszenia, bo ma dużo momentu na samym dole zakresu obrotów, ale za to jak się zmierzy osiągi to są one słabe. Zresztą skoro katalogowo robi 7.8 do s to pupy nie rwie jak na taką moc i tył napęd. Można powiedzieć, że żenująco słabo nawet. No, ale to diesel.
BM po chipie łyknie takiego dieselka bez problemowo. Krótsza skrzynia i lepszy przebieg momentu obrotowego zrobią swoje.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
mazdę w automacie pomijam (akurat taką mam) i skrzynia ją strasznie spowalnia
weźmy więc na tapetę wersję
2.0 165KM manual – przyspieszenie do setki 8,2 sekundy
2.0 120KM manual – przyspieszenie do setki 8,9 sekundy po odblokowaniu manual powinien mieć 7,8-8,0
biorąc pod uwagę że jest to manual nie ma fizycznej możliwości aby do setki to auto było szybsze niż 320d które sprzedaje się w Polsce w 99% w automacie. Pomijam już (a miałem 2 bmw) że bmw w rzeczywistości ma lepsze osiągi niż podaje producent
jeśli chodzi zaś o wyścig z "rolki" nie ma fizycznej możliwości aby mazda o mocy nawet 180KM i momencie 220Nm była szybsza niż BMW które ma moment na poziomie 400Nm – niestety przy takich prędkościach moment ciągnie a nie moc
pominę już że bmw bez problemu osiąga speed limiter na poziomie 230 a mazda ma problem aby przekroczyć 200 (w sensie idzie jej to wolno)
i fakt mam w domu mazdę, mam odblokowaną ale wiem że nie jest to wyscigówka
weźmy więc na tapetę wersję
2.0 165KM manual – przyspieszenie do setki 8,2 sekundy
2.0 120KM manual – przyspieszenie do setki 8,9 sekundy po odblokowaniu manual powinien mieć 7,8-8,0
biorąc pod uwagę że jest to manual nie ma fizycznej możliwości aby do setki to auto było szybsze niż 320d które sprzedaje się w Polsce w 99% w automacie. Pomijam już (a miałem 2 bmw) że bmw w rzeczywistości ma lepsze osiągi niż podaje producent
jeśli chodzi zaś o wyścig z "rolki" nie ma fizycznej możliwości aby mazda o mocy nawet 180KM i momencie 220Nm była szybsza niż BMW które ma moment na poziomie 400Nm – niestety przy takich prędkościach moment ciągnie a nie moc
pominę już że bmw bez problemu osiąga speed limiter na poziomie 230 a mazda ma problem aby przekroczyć 200 (w sensie idzie jej to wolno)
i fakt mam w domu mazdę, mam odblokowaną ale wiem że nie jest to wyscigówka
-
popi2009
krabdul napisał(a):Ostatnio ze świateł nowe BMW 320d (190KM i 7.8s) od 100 do 160km/h dostało ze 3 długości. Momentu miał pewnie ze x2.
popi2009 napisał(a):to ze BMW 320d dostało od Ciebie o 3 długości wynikało z tego że ktoś w bmw nie cisnął.
Tak, ewidetnie się zgodzę z popi2009. W najgroszym mozliwym scenariuszu dla BMW szło by po prostu równo z mazdą, w najgorszym. A osobiście uważam że będzie szybszy, czy to z rolki czy z zatrzymanego. Może to nie będa jakieś super duże różnice ale będa tak czy siak.
popi2009 napisał(a):nie ma fizycznej możliwości aby mazda o mocy nawet 180KM i momencie 220Nm była szybsza niż BMW które ma moment na poziomie 400Nm
No tutaj akurat może byćjuż bardziej wyrównanie. Powiem więcej, mazda nawet powinna być szybsza, choć też minimalnie.
popi2009 napisał(a):niestety przy takich prędkościach moment ciągnie a nie moc
Bzdura, chyba że zakładasz że właściciel benzyny będzie się zbierał z takich samych obrotów co własciciel diesla, a tak zapewniam Ciebie że nie będzie
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Zamiast dyskutować, wystarczy poszukać filmików na YT z porównaniem.
Odblokowana M3 120KM –> 165 KM https://www.youtube.com/watch?v=-ig838CyQv0&feature=youtu.be
0-100 | 7.8
0-160 | 19.2
BMW 320d 190KM 2015r https://www.youtube.com/watch?v=rqJXoJlZ7DU z Launch Control.
0-100 | 7.1
0-160 | 18.4
Jak by nie patrzeć BMW nieco szybsze. W dodatku tutaj akurat BMW ma automat i Launch Control co minimalizuje ryzyko błędu kierowcy do minimum.
Dla pocieszenia poniżej bardziej pasujące do porównania z Mazdą, BMW 320i 184KM 2013r.
https://www.youtube.com/watch?v=On3P4_vBuis
0-100 | 7.4
0-160 | 19.4
Wygląda wiec że obie fury będą szły równo do 160 km/h.
Jak dla mnie wyniki Mazdy to rewelacja.
Odblokowana M3 120KM –> 165 KM https://www.youtube.com/watch?v=-ig838CyQv0&feature=youtu.be
0-100 | 7.8
0-160 | 19.2
BMW 320d 190KM 2015r https://www.youtube.com/watch?v=rqJXoJlZ7DU z Launch Control.
0-100 | 7.1
0-160 | 18.4
Jak by nie patrzeć BMW nieco szybsze. W dodatku tutaj akurat BMW ma automat i Launch Control co minimalizuje ryzyko błędu kierowcy do minimum.
Dla pocieszenia poniżej bardziej pasujące do porównania z Mazdą, BMW 320i 184KM 2013r.
https://www.youtube.com/watch?v=On3P4_vBuis
0-100 | 7.4
0-160 | 19.4
Wygląda wiec że obie fury będą szły równo do 160 km/h.
Jak dla mnie wyniki Mazdy to rewelacja.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości