Nowa Mazda3 (BM) – wymiana oleju

PostTen post został usunięty przez Wojtek 17 gru 2014, 20:06.
Powód: porzadki

Postprzez creet » 17 gru 2014, 16:36

@Wojtek pozwolił, zatem wrzucam:
https://www.facebook.com/czarnepaliwo
Polecam kontakt bezpośredni biuro<małłpa>czarnepaliwo.pl

Jeżdżę obecnie na oleju kupionym u nich Mazda Original Oil Supra 0w20 i mogę polecić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez nexus30 » 17 gru 2014, 19:07

creet napisał(a):Napisałem "To choć trochę ogranicza możliwość"

Oo patrz, nie doczytałem :). Tak to jest jak się wszystko czyta na szybko rano i odpisuje.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez child » 17 gru 2014, 19:54

A tak szczerze – mieliście tego typu problemy naprawdę, czy to tak na zapas? Rzeczywiście wlali wam do silników nie wiadomo co (i były przez to problemy), czy jest to zabezpieczenie na zasadzie "wszyscy kradną, to ASO też"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Wojtek » 17 gru 2014, 20:05

Praktyki ASO z wlewaniem "swojego" oleju są znane... nie tylko te Mazdy...
dlatego zalecam dopytanie się przed każdym serwisem auta o jego szczegóły... :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez creet » 17 gru 2014, 20:58

child napisał(a):A tak szczerze – mieliście tego typu problemy naprawdę, czy to tak na zapas? Rzeczywiście wlali wam do silników nie wiadomo co (i były przez to problemy), czy jest to zabezpieczenie na zasadzie "wszyscy kradną, to ASO też"?


Miałem taki przypadek z samochodem żony. Przywiozła do ASO 5 kupionych przeze mnie litrowych butelek oleju (czasem paradoksalnie wychodzi taniej niż bańka 5L). Do auta wchodziło wg instrukcji 4.7L. Przywiozła natomiast do domu z powrotem 1 butelkę nieotwartego oleju. Oleju w silniku była poprawna ilość. Za rękę nie złapałem, dlatego nie piszę jaka marka i jakie ASO, ale od tego przypadku stosuję właśnie taką metodę, która choć sygnalizuje komuś z lepkimi rękami "uważaj, bo gość się może przyp****".

Kolejny przykład na uczciwość ASO z mojego podwórka: kolega z pracy, do którego mam zaufanie, serwisował swoje auto przez 5 lat w tym samym ASO (dwukrotnie wymieniał filtr kabinowy, a przynajmniej został za to skasowany na fakturach). W 6. roku zmienił warsztat i dowiedział się że filtr kabinowy (w wiadomym stanie) od nowości nie został wymieniony (była na nim nalepka z datą produkcji pół roku przed sprzedażą auta).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Minor » 18 gru 2014, 00:00

Czasami zdarzają się różne "kombinacje" w ASO i stąd chyba taka podejrzliwość w narodzie. Ale przekonanie, że ma się w silniku faktycznie to, za co się zapłaciło i co rekomenduje producent ( a nie to, co ewentualnie się opłaca ASO) jest dla niektórych bardzo ważne. Właśnie czeka mnie wymiana oleju i fajnie by było takie właśnie przekonanie uzyskać, a przy tym nie wyjść na kompletnego idiotę :) .
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez creet » 18 gru 2014, 00:29

Minor napisał(a):Czasami zdarzają się różne "kombinacje" w ASO i stąd chyba taka podejrzliwość w narodzie. Ale przekonanie, że ma się w silniku to, za co się zapłaciło i co rekomenduje producent ( a nie to, co ewentualnie dopuszcza) jest dla niektórych bardzo ważne. Właśnie czeka mnie wymiana oleju i takie przekonanie byłoby mile widziane. A przy tym fajnie by było nie wyjść na kompletnego idiotę :) .


I tym miłym akcentem chyba warto zakończyć. Warto też wymagać, szczególnie że usługi ASO do tanich nie należą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez MateoGDY » 22 gru 2014, 09:48

Racja Panowie. Ja tez podchodze do ASO z dystansem i podczas mojej pierwszej wymiany oleju i filtrow planuje byc przy tym obecny (wg przespisow nie jest to zabronione, a wrecz wskazane jesli klient sobie tego zyczy – prawa konsumenckie itp). Tak jak wy slyszalem juz kilka historii z roznych ASO – Toyoty, Nissana czy Skody – tam machlojki polegaly glownie na tym, ze na fakturze filtr powietrza i kabinowy wymieniony, a naprawde – nie. Badzmy czujni, to moze sie beda bac <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 12:04
Posty: 62 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyEnergy Navi Xenon

Postprzez andrewp » 3 sty 2015, 17:24

Oczywiście nie każde ASO jest takie samo. Najczęściej problemy z ASO są przez pracujących mechaników a nie personel zarządzając.

Podzielę się z Wami moimi doświadczeniami.
Mam dobrego kolegę z pracy, który z wykształcenia jest mechanikiem. Miał kiedyś, lata temu praktyki w ASO Mazda. Doradził mi kiedyś żebym nigdy nie jechał na ostatni przegląd przed końcem gwarancji do ASO. Jak trafię na nieuczciwych pracowników to potrafią powymieniać pewne dobre części i wsadzić stare. Tak ponoć się działo w tym ASO gdzie miał praktyki i robili to starzy pracownicy. Ponoć kierownik ASO nic o tym nie wiedział.

Druga sprawa co do naciągania na części i wymianę to również podzielę się swoimi doświadczeniami. Mam drugi samochód Ceeda, również kupionego w salonie. Jak go serwisowałem w ASO gdy miał gwarancję to natrafiłem na pewnego upierdliwego serwisanta w ASO. Zawsze zaznaczam gdy oddaję samochód na przegląd aby dodatkowe wymiany konsultowali ze mną. Tak się jednak nie stało, przyjechałem po odbiór samochodu i serwisant mówi mi że wymienili jeszcze klocki bo już nie wiele zostało. Akurat zawsze mam dwa komplety kół i sam sobie w garażu wymieniam i przy okazji oglądam klocki więc wiedziałem że sporo jeszcze bym przejechał na tych klockach. Jednak z grzeczności spytałem się ile taka wymiana kosztuje, na to grzecznie serwisant odpowiada 400zł. Więc grzecznie odpowiedziałem że klocki można kupić za 120-150zł, nie konsultował ze mną tej wymiany, więc proszę założyć mi z powrotem stare klocki. Jakbyście widzieli minę tego serwisanta. Odwrócił się na pięcie i wyszedł na warsztat aby dokonać ponownej wymiany. Nie minęło 3 minuty, wrócił i stwierdził że szkoda czasu na ponowną wymianę i on mi sprzeda tą usługę za 150zł (twierdząc że to po jego kosztach). Aby nie przekroczyć dopuszczalnej granicy to zaakceptowałem jego propozycję.

Wszędzie możemy spotkać nieuczciwych ludzi, ale musimy sobie umieć z tym radzić. Więc niech moc i asertywność będzie z Wami.
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2014, 17:19
Posty: 41 (0/6)
Auto: Mazda 3 BM 2014; sedan; 2,0 120KM; Snowflake White; SkyEnergy; xenon

Postprzez Che3rs » 8 sty 2015, 15:00

Witam,

Jestem po przeglądzie w ASO Bydgoszcz. Wrażenia – serwis i obsługa na bardzo dobrym poziomie. Wszelkie dodatkowe uwagi i wymiany były konsultowane ze mną. Co do oleju zalewają 0W20.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 18:14
Posty: 31
Auto: Mazda 3 skyenergy sedan 2.0 120KM

Postprzez Gorles » 8 sty 2015, 15:46

ile zaplaciles? to pierwszy przeglad?
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 11:02
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy + Xenon

Postprzez Wojtek » 8 sty 2015, 16:27

Che3rs napisał(a):Jestem po przeglądzie w ASO Bydgoszcz

Opisz swoje wrażenia:
viewforum.php?f=101
Przydadzą się innym :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Minor » 25 sty 2015, 12:01

Na przeglądzie wlano mi Dexelia 5W30. Jednak miałem odczucia, ze silnik pracuje co najmniej inaczej, ciut głośniej. Sprawa nie dawała mi spokoju i po kilku tygodniach wróciłem do oleju Supra 0W20. I stwierdzam, ze silnik chodzi lepiej na 0W20, lepiej wchodzi na obroty, wydaje się bardziej elastyczny, moim zdaniem pracuje też ciszej. Potwierdziłem zresztą w MMP, że Producent jednoznacznie rekomenduje Supra 0W20. Były już opinie wcześniej potwierdzające to, co napisałem powyżej, ale mój post jest tylko po to, aby wszystkim tym, którzy są w takiej sytuacji i nadal ich "męczy" ta sprawa, ułatwić ewentualne podjęcie decyzji o powrocie do Supra 0W20. Warto.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez waxain » 25 sty 2015, 14:20

Ja jeżdżę na 5w30 (po 10 tys wymieniłem z 0w20 bo innego oleju w ASO nie mieli, a książka ten olej dopuszcza, więc przekonałem się) i jak piszę przedmówca, silnik pracuje ciut głośniej. Natomiast poza tym nic więcej nie zauważyłem, odpala bezproblemowo (na razie przy najniższej temp. ok -10 st C), kultura pracy silnika (poza większą głośnością) podobna, spalanie na granicy błędu stat. większe (o 0.1 – 0.2 l), choć 100% pewności nie mam. Niemniej przy najbliższym przeglądzie wrócę do 0w20 i sam kupię olej.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez maryousz » 29 sty 2015, 11:13

Pytanie do osób, które wymieniały olej po przebiegu lub po roku:
Jakie informacje (czynności serwisowe) powinny być zawarte w raporcie serwisowym (oprócz wymiany oleju i filtra) gwarantujące utrzymanie gwarancji mechanicznej i na nadwozie?

Ponadto, jeżeli ktoś korzysta z aplikacji MY MAZDA to czy info o wykonanym przeglądzie pojawia się natychmiast po wklepaniu danych przez serwis do systemu i czy te informacje powinny być tak szczegółowe jak wyciąg papierowy czy jest to tylko informacja o dacie wykonania przeglądu?.
maryousz
 

Postprzez Minor » 1 lut 2015, 16:09

U mnie informacje w MyMazda pojawiły się tego samego dnia. Zakres informacji o przeglądzie jest niewielki, przebieg, podstawowe czynności i informacja o kolejnej , planowanej wizycie w ASO. Szczegółowe informacje tylko na fakturze.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez ZOOMik » 18 lut 2015, 15:33

creet napisał(a):Gdyby ktoś szukał fajnego oleju do benzynowego SkyActive 0w20, to polecam Mazda Original Oil Supra 0w20 SkyActive-G (dawniej Mazda Dexelia SUPRA 0W-20), czyli tak na prawdę Total Quartz 9000 Future GF-5 0w20.

To nie są te same oleje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez czarmi » 18 lut 2015, 15:41

Tzn, które?
– Mazda Original Oil Supra 0w20
– Mazda Dexelia SUPRA 0W-20
czy też
– Total Quartz 9000 Future GF-5 0w20 <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ZOOMik » 18 lut 2015, 15:48

Mazda Original Oil Supra 0w20/Total Quartz 9000 Future GF-5 0w20
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323