Nowa Mazda3 (BM) – wymiana oleju
@Wojtek pozwolił, zatem wrzucam:
https://www.facebook.com/czarnepaliwo
Polecam kontakt bezpośredni biuro<małłpa>czarnepaliwo.pl
Jeżdżę obecnie na oleju kupionym u nich Mazda Original Oil Supra 0w20 i mogę polecić.
https://www.facebook.com/czarnepaliwo
Polecam kontakt bezpośredni biuro<małłpa>czarnepaliwo.pl
Jeżdżę obecnie na oleju kupionym u nich Mazda Original Oil Supra 0w20 i mogę polecić.
A tak szczerze – mieliście tego typu problemy naprawdę, czy to tak na zapas? Rzeczywiście wlali wam do silników nie wiadomo co (i były przez to problemy), czy jest to zabezpieczenie na zasadzie "wszyscy kradną, to ASO też"?
Praktyki ASO z wlewaniem "swojego" oleju są znane... nie tylko te Mazdy...
dlatego zalecam dopytanie się przed każdym serwisem auta o jego szczegóły...
dlatego zalecam dopytanie się przed każdym serwisem auta o jego szczegóły...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
child napisał(a):A tak szczerze – mieliście tego typu problemy naprawdę, czy to tak na zapas? Rzeczywiście wlali wam do silników nie wiadomo co (i były przez to problemy), czy jest to zabezpieczenie na zasadzie "wszyscy kradną, to ASO też"?
Miałem taki przypadek z samochodem żony. Przywiozła do ASO 5 kupionych przeze mnie litrowych butelek oleju (czasem paradoksalnie wychodzi taniej niż bańka 5L). Do auta wchodziło wg instrukcji 4.7L. Przywiozła natomiast do domu z powrotem 1 butelkę nieotwartego oleju. Oleju w silniku była poprawna ilość. Za rękę nie złapałem, dlatego nie piszę jaka marka i jakie ASO, ale od tego przypadku stosuję właśnie taką metodę, która choć sygnalizuje komuś z lepkimi rękami "uważaj, bo gość się może przyp****".
Kolejny przykład na uczciwość ASO z mojego podwórka: kolega z pracy, do którego mam zaufanie, serwisował swoje auto przez 5 lat w tym samym ASO (dwukrotnie wymieniał filtr kabinowy, a przynajmniej został za to skasowany na fakturach). W 6. roku zmienił warsztat i dowiedział się że filtr kabinowy (w wiadomym stanie) od nowości nie został wymieniony (była na nim nalepka z datą produkcji pół roku przed sprzedażą auta).
Czasami zdarzają się różne "kombinacje" w ASO i stąd chyba taka podejrzliwość w narodzie. Ale przekonanie, że ma się w silniku faktycznie to, za co się zapłaciło i co rekomenduje producent ( a nie to, co ewentualnie się opłaca ASO) jest dla niektórych bardzo ważne. Właśnie czeka mnie wymiana oleju i fajnie by było takie właśnie przekonanie uzyskać, a przy tym nie wyjść na kompletnego idiotę .
Minor napisał(a):Czasami zdarzają się różne "kombinacje" w ASO i stąd chyba taka podejrzliwość w narodzie. Ale przekonanie, że ma się w silniku to, za co się zapłaciło i co rekomenduje producent ( a nie to, co ewentualnie dopuszcza) jest dla niektórych bardzo ważne. Właśnie czeka mnie wymiana oleju i takie przekonanie byłoby mile widziane. A przy tym fajnie by było nie wyjść na kompletnego idiotę .
I tym miłym akcentem chyba warto zakończyć. Warto też wymagać, szczególnie że usługi ASO do tanich nie należą.
Racja Panowie. Ja tez podchodze do ASO z dystansem i podczas mojej pierwszej wymiany oleju i filtrow planuje byc przy tym obecny (wg przespisow nie jest to zabronione, a wrecz wskazane jesli klient sobie tego zyczy – prawa konsumenckie itp). Tak jak wy slyszalem juz kilka historii z roznych ASO – Toyoty, Nissana czy Skody – tam machlojki polegaly glownie na tym, ze na fakturze filtr powietrza i kabinowy wymieniony, a naprawde – nie. Badzmy czujni, to moze sie beda bac
Oczywiście nie każde ASO jest takie samo. Najczęściej problemy z ASO są przez pracujących mechaników a nie personel zarządzając.
Podzielę się z Wami moimi doświadczeniami.
Mam dobrego kolegę z pracy, który z wykształcenia jest mechanikiem. Miał kiedyś, lata temu praktyki w ASO Mazda. Doradził mi kiedyś żebym nigdy nie jechał na ostatni przegląd przed końcem gwarancji do ASO. Jak trafię na nieuczciwych pracowników to potrafią powymieniać pewne dobre części i wsadzić stare. Tak ponoć się działo w tym ASO gdzie miał praktyki i robili to starzy pracownicy. Ponoć kierownik ASO nic o tym nie wiedział.
Druga sprawa co do naciągania na części i wymianę to również podzielę się swoimi doświadczeniami. Mam drugi samochód Ceeda, również kupionego w salonie. Jak go serwisowałem w ASO gdy miał gwarancję to natrafiłem na pewnego upierdliwego serwisanta w ASO. Zawsze zaznaczam gdy oddaję samochód na przegląd aby dodatkowe wymiany konsultowali ze mną. Tak się jednak nie stało, przyjechałem po odbiór samochodu i serwisant mówi mi że wymienili jeszcze klocki bo już nie wiele zostało. Akurat zawsze mam dwa komplety kół i sam sobie w garażu wymieniam i przy okazji oglądam klocki więc wiedziałem że sporo jeszcze bym przejechał na tych klockach. Jednak z grzeczności spytałem się ile taka wymiana kosztuje, na to grzecznie serwisant odpowiada 400zł. Więc grzecznie odpowiedziałem że klocki można kupić za 120-150zł, nie konsultował ze mną tej wymiany, więc proszę założyć mi z powrotem stare klocki. Jakbyście widzieli minę tego serwisanta. Odwrócił się na pięcie i wyszedł na warsztat aby dokonać ponownej wymiany. Nie minęło 3 minuty, wrócił i stwierdził że szkoda czasu na ponowną wymianę i on mi sprzeda tą usługę za 150zł (twierdząc że to po jego kosztach). Aby nie przekroczyć dopuszczalnej granicy to zaakceptowałem jego propozycję.
Wszędzie możemy spotkać nieuczciwych ludzi, ale musimy sobie umieć z tym radzić. Więc niech moc i asertywność będzie z Wami.
Podzielę się z Wami moimi doświadczeniami.
Mam dobrego kolegę z pracy, który z wykształcenia jest mechanikiem. Miał kiedyś, lata temu praktyki w ASO Mazda. Doradził mi kiedyś żebym nigdy nie jechał na ostatni przegląd przed końcem gwarancji do ASO. Jak trafię na nieuczciwych pracowników to potrafią powymieniać pewne dobre części i wsadzić stare. Tak ponoć się działo w tym ASO gdzie miał praktyki i robili to starzy pracownicy. Ponoć kierownik ASO nic o tym nie wiedział.
Druga sprawa co do naciągania na części i wymianę to również podzielę się swoimi doświadczeniami. Mam drugi samochód Ceeda, również kupionego w salonie. Jak go serwisowałem w ASO gdy miał gwarancję to natrafiłem na pewnego upierdliwego serwisanta w ASO. Zawsze zaznaczam gdy oddaję samochód na przegląd aby dodatkowe wymiany konsultowali ze mną. Tak się jednak nie stało, przyjechałem po odbiór samochodu i serwisant mówi mi że wymienili jeszcze klocki bo już nie wiele zostało. Akurat zawsze mam dwa komplety kół i sam sobie w garażu wymieniam i przy okazji oglądam klocki więc wiedziałem że sporo jeszcze bym przejechał na tych klockach. Jednak z grzeczności spytałem się ile taka wymiana kosztuje, na to grzecznie serwisant odpowiada 400zł. Więc grzecznie odpowiedziałem że klocki można kupić za 120-150zł, nie konsultował ze mną tej wymiany, więc proszę założyć mi z powrotem stare klocki. Jakbyście widzieli minę tego serwisanta. Odwrócił się na pięcie i wyszedł na warsztat aby dokonać ponownej wymiany. Nie minęło 3 minuty, wrócił i stwierdził że szkoda czasu na ponowną wymianę i on mi sprzeda tą usługę za 150zł (twierdząc że to po jego kosztach). Aby nie przekroczyć dopuszczalnej granicy to zaakceptowałem jego propozycję.
Wszędzie możemy spotkać nieuczciwych ludzi, ale musimy sobie umieć z tym radzić. Więc niech moc i asertywność będzie z Wami.
Che3rs napisał(a):Jestem po przeglądzie w ASO Bydgoszcz
Opisz swoje wrażenia:
viewforum.php?f=101
Przydadzą się innym
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Na przeglądzie wlano mi Dexelia 5W30. Jednak miałem odczucia, ze silnik pracuje co najmniej inaczej, ciut głośniej. Sprawa nie dawała mi spokoju i po kilku tygodniach wróciłem do oleju Supra 0W20. I stwierdzam, ze silnik chodzi lepiej na 0W20, lepiej wchodzi na obroty, wydaje się bardziej elastyczny, moim zdaniem pracuje też ciszej. Potwierdziłem zresztą w MMP, że Producent jednoznacznie rekomenduje Supra 0W20. Były już opinie wcześniej potwierdzające to, co napisałem powyżej, ale mój post jest tylko po to, aby wszystkim tym, którzy są w takiej sytuacji i nadal ich "męczy" ta sprawa, ułatwić ewentualne podjęcie decyzji o powrocie do Supra 0W20. Warto.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ja jeżdżę na 5w30 (po 10 tys wymieniłem z 0w20 bo innego oleju w ASO nie mieli, a książka ten olej dopuszcza, więc przekonałem się) i jak piszę przedmówca, silnik pracuje ciut głośniej. Natomiast poza tym nic więcej nie zauważyłem, odpala bezproblemowo (na razie przy najniższej temp. ok -10 st C), kultura pracy silnika (poza większą głośnością) podobna, spalanie na granicy błędu stat. większe (o 0.1 – 0.2 l), choć 100% pewności nie mam. Niemniej przy najbliższym przeglądzie wrócę do 0w20 i sam kupię olej.
Pytanie do osób, które wymieniały olej po przebiegu lub po roku:
Jakie informacje (czynności serwisowe) powinny być zawarte w raporcie serwisowym (oprócz wymiany oleju i filtra) gwarantujące utrzymanie gwarancji mechanicznej i na nadwozie?
Ponadto, jeżeli ktoś korzysta z aplikacji MY MAZDA to czy info o wykonanym przeglądzie pojawia się natychmiast po wklepaniu danych przez serwis do systemu i czy te informacje powinny być tak szczegółowe jak wyciąg papierowy czy jest to tylko informacja o dacie wykonania przeglądu?.
Jakie informacje (czynności serwisowe) powinny być zawarte w raporcie serwisowym (oprócz wymiany oleju i filtra) gwarantujące utrzymanie gwarancji mechanicznej i na nadwozie?
Ponadto, jeżeli ktoś korzysta z aplikacji MY MAZDA to czy info o wykonanym przeglądzie pojawia się natychmiast po wklepaniu danych przez serwis do systemu i czy te informacje powinny być tak szczegółowe jak wyciąg papierowy czy jest to tylko informacja o dacie wykonania przeglądu?.
-
maryousz
creet napisał(a):Gdyby ktoś szukał fajnego oleju do benzynowego SkyActive 0w20, to polecam Mazda Original Oil Supra 0w20 SkyActive-G (dawniej Mazda Dexelia SUPRA 0W-20), czyli tak na prawdę Total Quartz 9000 Future GF-5 0w20.
To nie są te same oleje.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości