Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez maryousz » 26 sie 2014, 20:37

A czy ktos odwiedził hamownie mazda 3 BM 1.5 ?:)
maryousz
 

Postprzez child » 26 sie 2014, 21:41

Ostatnie dwa pytania zadali jak rozumiem właściciele M3 z odpowiednimi wersjami silnika. Skoro was to interesuje, to dlaczego nie sprawdzicie i nie podzielicie się wynikami? Bo wychodzi na to, że wszyscy się jarają potencjalnymi wykresami, a nikomu się nie chce podjechać i wyskoczyć ze stówki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Wojtek » 26 sie 2014, 22:32

w czasie nadchodzącego zlotu będzie hamownia... i jest taniej...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Rafał_ » 27 sie 2014, 00:26

Ja będę hamował na zlocie 120KM.... fajnie, że jest to ta sama hamownia na której hamował się child i będzie można porównać kreski :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez child » 27 sie 2014, 08:25

No – będzie jakieś porównanie. Chociaż ja bym bardzo chętnie zobaczył wyniki 165KM...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez nexus30 » 27 sie 2014, 11:56

A ja się podepnę z głupim pewnie pytaniem. Czy Aso może jakoś wykryć, że auto było badane na hamowni i na tej podstawie odmówić gwarancji?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez Wojtek » 27 sie 2014, 12:26

nie
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez andrewp » 3 sty 2015, 15:34

Koledzy jestem nowy więc troszkę wątków próbuję czytać i przeglądać. Zainteresował mnie ten wątek odnośnie mocy i różnic pomiędzy 120 a 165.
Ostatni wpis był z sierpnia. Czy od tego czasu cos się zmieniło, były te porównania mocy na hamowni na zlocie itd.
Czy ta teoria że 120 konna madzia ma około 140 KM to jest już potwierdzona na większej ilości egzemplarzy i można to traktować jako fakt.

Czy próbował ktoś chipować madzie 120 konną?
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2014, 17:19
Posty: 41 (0/6)
Auto: Mazda 3 BM 2014; sedan; 2,0 120KM; Snowflake White; SkyEnergy; xenon

Postprzez child » 3 sty 2015, 21:47

andrewp napisał(a):Czy od tego czasu cos się zmieniło, były te porównania mocy na hamowni na zlocie itd.


Między wersjami z różną mocą nie, ponieważ mimo odgrażania się nikt z wersją 165KM się nie hamował (o ile wiem).

Czy ta teoria że 120 konna madzia ma około 140 KM to jest już potwierdzona na większej ilości egzemplarzy i można to traktować jako fakt.


O ile ilość 2 sztuk klubowych egzemplarzy możesz nazwać większą, to tak ;) Ale istnieje również teoria głosząca, że na hamowni można osiągnąć wynik, jaki się chce i w związku z tym pomiary są nic nie warte.

Czy próbował ktoś chipować madzie 120 konną?


Żeby "chipować" trzeba by najpierw znaleźć firmę, która ten temat rozgryzła, a o takowej nie słyszałem. Dodatkowo wątpię, żeby ktoś to robił w okresie gwarancji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez andrewp » 3 sty 2015, 23:36

OK.
A powiedzcie mi ile kosztuje na profesjonalnej hamowni sprawdzenie mocy samochodu?

Teraz druga sprawa.
Jeżeli podważamy wyniki z hamowni owych dwóch pomiarów i twierdzimy że na hamowni można osiągnąć to co się chce to na jaka hamownię jechać aby wynik był miarodajny?

Moją madzie mam zadatkowaną i odbieram ją dopiero w lutym ale jak już ja będę miał to chętnie podjadę i sprawdzę na hamowni. Jestem z okolic Krakowa więc proszę o wytyczne gdzie mam pojechać.
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2014, 17:19
Posty: 41 (0/6)
Auto: Mazda 3 BM 2014; sedan; 2,0 120KM; Snowflake White; SkyEnergy; xenon

Postprzez am86 » 5 sty 2015, 19:25

W połowie stycznia planuje sprawdzić swoja 165 KM ;) Jak tylko to zrobię, to podzielę się wynikami :)
Koszt to 100 zł.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2014, 14:38
Posty: 141 (1/7)
Auto: Mazda 3 BM 165KM HB SkyPassion SoulRed ;)

Postprzez Wojtek » 6 sty 2015, 21:31

am86 napisał(a):Jak tylko to zrobię, to podzielę się wynikami

oczywiście w odpowiednim temacie... W tuningu mechanicznym...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 6 sty 2015, 21:39

Andrew, ja na Twoim miejscu nowego silnika bym nie hamował. Nie wiem czy wiesz ale podczas takiego pomiaru auto jest krecone do odcinki co nie jest wskazane przy silniku, ktory dopiero wyjechal z salonu.

Btw. Jesli hamowana 120 ma ok 140km i 238nm to bedą niezle jaja jak 165 okaze sie na hamowni gorsza pod wzgledem momentu od wersji 120 i bedzie miala okolice katalogowych 210nm :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez DISItune » 15 sty 2015, 10:05

Jeżeli znajdzie się dwóch chętnych z Warszawy, którzy udostępnią swoje auta do odczytania zawartości ECU to zagadka zostanie raz na zawsze wyjaśniona ;) Operacja odczytu jest bezinwazyjna i bezpieczna.
Także jeden właściciel wersji 120 i jeden 165 poszukiwani <ok>

Zapraszam do kontaktu na pw :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Mirecsk38 » 20 lut 2015, 11:27

robiony silnik G165
czy to prawda czy fake newiem , ale tych 150HP zamiast 165HP by byla duza roznica jak by to byla prawda
Załączniki
chi belgia.jpg
chi belgia1.jpg
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez ellipsis » 20 lut 2015, 20:01

Czyli z tego wykresu wynika, że seria ma 150km i 205 nm zamiast 165/210? A chip robi robi z wolnossacego silnika 187km i 246nm. Cos mi tu nie gra..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 20 lut 2015, 21:42

Nie gra... <nie>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mirecsk38 » 21 lut 2015, 08:41

te ponad 240Nm jest dla mnie tez zaduzo.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez zibbyt » 3 mar 2015, 17:29

W tym wątku umieściłem wynik badania mojej Madzi.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=42101
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2014, 11:52
Posty: 41 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion HB
SKYACTIV-G 165KM 6MT 2014
Soul Red/Off-White

Postprzez child » 3 mar 2015, 17:35

Wyniki szczerze mówiąc słabe przy tych z wersji 120KM. Ale tak naprawdę trzeba by było zrobić porównanie na tej samej hamowni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323