Dobór opon
Strona 1 z 1
Witajcie, dziewczyna kupiła mazdę 3 2014 rok w sedanie z 2 litrowym silnikiem. Opony fabryczne to rozmiar 205/60 16 cali i te ma na zimę. Na lato stwierdziła ze kupi drugi komplet kół 17 calowych. Felgi już ma oryginalne, teraz zastanawiam się tylko nad rozmiarem opon. Według niektórych stron rozmiar opcjonalny według producenta to 225/45 r17. Natomiast korzystając z kalkulatora opon porównując do fabrycznych 16 calowych to się ten rozmiar nie pokrywa. Powinien być 225/50 r17. Pytanie do was, może ma ktoś z was mazdę na kołach 17 i wie jaki rozmiar opon będzie prawidłowy. Pozdrawiam serdecznie
- Od: 16 kwi 2024, 18:16
- Posty: 3
Różnica na średnicy
215/50/17 – 6 mm koła mniejsze
215/55/17 +16 mm koła większe
225/45/17 -18 mm koła mniejsze
225/50/17 + 5 mm koła większe
235/45/17 – 9 mm koła mniejsze
235/50/17 +15 mm koła większe
245/45/17 0 mm koła takie same
A co masz na wklejce na słupku? Jakie rozmiary?
215/50/17 – 6 mm koła mniejsze
215/55/17 +16 mm koła większe
225/45/17 -18 mm koła mniejsze
225/50/17 + 5 mm koła większe
235/45/17 – 9 mm koła mniejsze
235/50/17 +15 mm koła większe
245/45/17 0 mm koła takie same
A co masz na wklejce na słupku? Jakie rozmiary?
Na słupku jest tylko jedna nalepka z rozmiarem fabrycznym 205/60 r16 jakie ciśnienie itd. Szukałem na różnych stronach jakie opcjonalnie opony założyć i na zagranicznym forum mazdy wstawiali 225/50 r17 tak jak ja myślałem. Na oponeo np jak dobiera się opony według auta piszą o rozmiarze 225/45 r17, ale nie wiem czy aby na pewno się to zgra.
- Od: 16 kwi 2024, 18:16
- Posty: 3
Auto jeździć będzie i na jednych i na drugich i raczej nikt się nie przyczepi.
Za małe koła będą się szybciej kręcić i nabijać więcej kilometrów.
Będzie mniejszy prześwit, gorsza amortyzacja, większe prawdopodobieństwo uszkodzeń.
Chyba, że dla Ciebie priorytetem jest sztywność i stabilność przy większych prędkościach i na zakrętach .
A tak na poważnie jak wygląda dostępność w rozmiarach i jaki jest wybór modeli?
Od tego bym zaczął i wtedy wybierał konkretne opony.
Za małe koła będą się szybciej kręcić i nabijać więcej kilometrów.
Będzie mniejszy prześwit, gorsza amortyzacja, większe prawdopodobieństwo uszkodzeń.
Chyba, że dla Ciebie priorytetem jest sztywność i stabilność przy większych prędkościach i na zakrętach .
A tak na poważnie jak wygląda dostępność w rozmiarach i jaki jest wybór modeli?
Od tego bym zaczął i wtedy wybierał konkretne opony.
Mam znajomego w hurtowni opon wiec zawsze jest rabat na opony taniej niż na popularnych serwisach oponeo czy sklepopon, wiec tutaj jestem spokojny. Ma być bezpiecznie i pewnie wiec myśle ze 225/50 założymy. Napisałeś ze będą większe o 5mm wiec myśle ze okej . A jeśli chodzi o markę to celuje w hankooki, miałem 2 lata temu założone letnie 17 w tym samym rozmiarze w BMW i naprawdę dobrze mi się sprawdzały jeśli chodzi o przyczepność i ciche były . Główna zagwozdka miałem w rozmiarze żeby jakoś te 17 w miarę wyglądały na aucie. Widziałem zdjęcia mazdy 3 z for zagranicznych na kołach 17 cali i oponie 215/50 i już w miarę to jakoś wyglada
- Od: 16 kwi 2024, 18:16
- Posty: 3
Jeśli masz dostęp to ja też bym wziął te większe.
Ważne, że dla Ciebie jest OK i żeby było bezpiecznie a reszta to ...
Można by jeszcze rozpatrywać zużycie paliwa ale wtedy należałoby kupić węższe koła ale pewnie Twoja lepsza połowa i tak wykręci rekordy oszczędności w spalaniu więc tu bym się nie martwił .
Miłej jazdy .
Ważne, że dla Ciebie jest OK i żeby było bezpiecznie a reszta to ...
Można by jeszcze rozpatrywać zużycie paliwa ale wtedy należałoby kupić węższe koła ale pewnie Twoja lepsza połowa i tak wykręci rekordy oszczędności w spalaniu więc tu bym się nie martwił .
Miłej jazdy .
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości