Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?
Czyli jak najbardziej warto zmodować że 120 na więcej,bo ciągle chodzi mi po głowie wersja 165km, jeździłem bardzo mi się podobało a szczególnie dźwięk silnika ,przy wolniejszych obrotach lekko basowy przy większych też przyjemny,bardzo pasowało mi zestopniowanie skrzyni,lepiej niż w wersji 120km gdzie do 3 tyś słabo czuć przyspieszenie,i o dziwo w sedanie 120km wrażenie akustyczne od silnika były gorsze (basowy mocny dźwięk z okolic tunelu środkowego,w 165km dźwięk nie dobiegał z konkretnego miejsca co było bardzo przyjemne, trochę mnie ten sedan 120km zkołował, bo myślałem początkowo o sedanie z myślą o późniejszym podniesieniu mocy ,oba auta nowe.
- Od: 22 maja 2018, 12:38
- Posty: 14
- Auto: Cotolla
Skoro odblokowana jest przepustnica ,to odczujesz różnice powyżej 4 tys.
Moment obrotowy może nieznacznie wzrosnąć
Moment obrotowy może nieznacznie wzrosnąć
PMC napisał(a):Szkoda,że to przełożenie jest tak długie w 120 przez co odczucie zbierania jest sporo słabsze od 165km no ale tak wymyślili ...coś za coś.
No cóż, jak byś tego kota (120) nie obracał to i tak lew (165) z niego nie będzie. Będzie co najwyżej jakaś tam podróba ... Trzeba by jeszcze wymienić przekładnię – ale to chyba nie majątek?
Co wy się tak czepiacie tej dynamiki wersji 120KM? Z jakim innym silnikiem o podobnej mocy to porównujecie?
Poczytajcie sobie tasiemcowy wątek viewtopic.php?f=495&t=177099 , to dostrzeżecie pewne zalety 120KM
A 165KM musi mieć krótszą skrzynię, bo inaczej do 4,5 tys. rpm nie byłoby żadnej różnicy w stosunku do 120KM, więc jak by to sprzedawali?
Poczytajcie sobie tasiemcowy wątek viewtopic.php?f=495&t=177099 , to dostrzeżecie pewne zalety 120KM
A 165KM musi mieć krótszą skrzynię, bo inaczej do 4,5 tys. rpm nie byłoby żadnej różnicy w stosunku do 120KM, więc jak by to sprzedawali?
child napisał(a):...
A 165KM musi mieć krótszą skrzynię, bo inaczej do 4,5 tys. rpm nie byłoby żadnej różnicy w stosunku do 120KM, więc jak by to sprzedawali?
Dlatego (mając 120KM) zacząłbym od przekładni głównej . Wtedy do 4500obr miałbym dynamikę jaką ma 165KM. Jakbym stwierdził iż muszę często jeździć powyżej 4500 to bym zastanowił się nad odblokowaniem przepustnicy . Ale i tak zapewne bym uznał iż szkoda na to kasy .
Ile może kosztować wymiana przekładni głównej? To niby tylko dwa kółka i sporo robocizny. Zawsze można coś powypadkowego czy ze szrotu Będzie to drożej czy taniej niż odblokowywanie przepustnicy
PMC napisał(a):Swoją drogą jak wygląda rozpędzanie 120 po modzie,czy zbiera się z niższych obrotów lepiej,czy do 3 tysięcy jest tak jak przed modem a dopiero powyżej jest lepiej,jakie są odczucia po zmianie.
nie do końca – jak odblokujesz tylko przepustnice to ok ale jak odblokujesz przepustnice z lekkim poprawieniem wykresu to w każdy zakresie obrotowym dostaniesz kilka Nm więcej (popatrz na wykresy) więc i auto do 3 tys jest bardziej elastyczne
-
popi2009
o tyle lepiej ze auto zwawiej przyspiesza bez redukowania biegu – przynajmniej w automacie jest to wazne
-
popi2009
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu napisał(a):Można by postawić na ćwiartkę serie 165 i odblokowane 120.
Odpowiedź jest oczywista – wygra 165, bo przy mniej więcej takim samym przebiegu mocy i momentu obrotowego ma krótsze przełożenia.
Dopisano 24 maja 2018, 08:53:
esem napisał(a):child napisał(a):...
A 165KM musi mieć krótszą skrzynię, bo inaczej do 4,5 tys. rpm nie byłoby żadnej różnicy w stosunku do 120KM, więc jak by to sprzedawali?
Dlatego (mając 120KM) zacząłbym od przekładni głównej . Wtedy do 4500obr miałbym dynamikę jaką ma 165KM. Jakbym stwierdził iż muszę często jeździć powyżej 4500 to bym zastanowił się nad odblokowaniem przepustnicy .
Ale np. dla mnie to jest dokładne przeciwieństwo tego, co chciałbym uzyskać. Ja chcę mieć niskie zużycie paliwa przy normalnej jeździe, a jak chcę pocisnąć, to mogę dusić po niższych biegach i wysokich obrotach. To właśnie daje odblokowana 120, a wymiana przekładni głównej nie daje ani jednego ani drugiego.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości