Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez Edi1111 » 21 maja 2018, 21:17

Fakt, o jedno zero za dużo :)
Początkujący
 
Od: 25 paź 2014, 09:18
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 5 TOP 2.0d 143km
2007
obecnie trójka 120kM soul red

Postprzez PMC » 22 maja 2018, 12:50

Czyli jak najbardziej warto zmodować że 120 na więcej,bo ciągle chodzi mi po głowie wersja 165km, jeździłem bardzo mi się podobało a szczególnie dźwięk silnika ,przy wolniejszych obrotach lekko basowy przy większych też przyjemny,bardzo pasowało mi zestopniowanie skrzyni,lepiej niż w wersji 120km gdzie do 3 tyś słabo czuć przyspieszenie,i o dziwo w sedanie 120km wrażenie akustyczne od silnika były gorsze (basowy mocny dźwięk z okolic tunelu środkowego,w 165km dźwięk nie dobiegał z konkretnego miejsca co było bardzo przyjemne, trochę mnie ten sedan 120km zkołował, bo myślałem początkowo o sedanie z myślą o późniejszym podniesieniu mocy ,oba auta nowe.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2018, 12:38
Posty: 14
Auto: Cotolla

Postprzez popi2009 » 22 maja 2018, 13:27

kup 120 w automacie i odblokuj



to jedyne rozsądne wyjscie
popi2009
 

Postprzez PMC » 22 maja 2018, 14:36

Tylko manual
Początkujący
 
Od: 22 maja 2018, 12:38
Posty: 14
Auto: Cotolla

Postprzez popi2009 » 22 maja 2018, 14:49

nie wiesz co dobre ale wybor twój :)
popi2009
 

Postprzez mxostry » 22 maja 2018, 15:37

Za tydz odbieram 3 2.0 automat i Zastanawiam się czy straciłbym gwarancje w sensie czy doszliby ze coś było grzebane gdybym wysłał go na czipowanie
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez PMC » 22 maja 2018, 15:53

Swoją drogą jak wygląda rozpędzanie 120 po modzie,czy zbiera się z niższych obrotów lepiej,czy do 3 tysięcy jest tak jak przed modem a dopiero powyżej jest lepiej,jakie są odczucia po zmianie.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2018, 12:38
Posty: 14
Auto: Cotolla

Postprzez Mariusz-TT » 22 maja 2018, 18:13

Skoro odblokowana jest przepustnica ,to odczujesz różnice powyżej 4 tys.
Moment obrotowy może nieznacznie wzrosnąć
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez PMC » 22 maja 2018, 18:59

Szkoda,że to przełożenie jest tak długie w 120 przez co odczucie zbierania jest sporo słabsze od 165km no ale tak wymyślili ...coś za coś.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2018, 12:38
Posty: 14
Auto: Cotolla

Postprzez esem » 22 maja 2018, 19:18

PMC napisał(a):Szkoda,że to przełożenie jest tak długie w 120 przez co odczucie zbierania jest sporo słabsze od 165km no ale tak wymyślili ...coś za coś.

No cóż, jak byś tego kota (120) nie obracał to i tak lew (165) z niego nie będzie. Będzie co najwyżej jakaś tam podróba ... Trzeba by jeszcze wymienić przekładnię – ale to chyba nie majątek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez PMC » 22 maja 2018, 21:40

To lepiej od razu kupić 165km no chyba,że chcemy uparcie sedana to wtedy tylko mało dynamiczna 120km
Początkujący
 
Od: 22 maja 2018, 12:38
Posty: 14
Auto: Cotolla

Postprzez child » 22 maja 2018, 21:53

Co wy się tak czepiacie tej dynamiki wersji 120KM? Z jakim innym silnikiem o podobnej mocy to porównujecie?

Poczytajcie sobie tasiemcowy wątek viewtopic.php?f=495&t=177099 , to dostrzeżecie pewne zalety 120KM :)

A 165KM musi mieć krótszą skrzynię, bo inaczej do 4,5 tys. rpm nie byłoby żadnej różnicy w stosunku do 120KM, więc jak by to sprzedawali?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez esem » 23 maja 2018, 07:33

child napisał(a):...
A 165KM musi mieć krótszą skrzynię, bo inaczej do 4,5 tys. rpm nie byłoby żadnej różnicy w stosunku do 120KM, więc jak by to sprzedawali?

Dlatego (mając 120KM) zacząłbym od przekładni głównej <ok> . Wtedy do 4500obr miałbym dynamikę jaką ma 165KM. Jakbym stwierdził iż muszę często jeździć powyżej 4500 to bym zastanowił się nad odblokowaniem przepustnicy :> . Ale i tak zapewne bym uznał iż szkoda na to kasy <co?> .
Ile może kosztować wymiana przekładni głównej? To niby tylko dwa kółka i sporo robocizny. Zawsze można coś powypadkowego czy ze szrotu <oczko> Będzie to drożej czy taniej niż odblokowywanie przepustnicy <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez popi2009 » 23 maja 2018, 10:23

PMC napisał(a):Swoją drogą jak wygląda rozpędzanie 120 po modzie,czy zbiera się z niższych obrotów lepiej,czy do 3 tysięcy jest tak jak przed modem a dopiero powyżej jest lepiej,jakie są odczucia po zmianie.


nie do końca – jak odblokujesz tylko przepustnice to ok ale jak odblokujesz przepustnice z lekkim poprawieniem wykresu to w każdy zakresie obrotowym dostaniesz kilka Nm więcej (popatrz na wykresy) więc i auto do 3 tys jest bardziej elastyczne
popi2009
 

Postprzez PMC » 23 maja 2018, 14:06

I tu rodzi się pytanie ile lepiej
Początkujący
 
Od: 22 maja 2018, 12:38
Posty: 14
Auto: Cotolla

Postprzez popi2009 » 23 maja 2018, 16:07

o tyle lepiej ze auto zwawiej przyspiesza bez redukowania biegu – przynajmniej w automacie jest to wazne
popi2009
 

Postprzez Mirecsk38 » 23 maja 2018, 17:03

PMC napisał(a):I tu rodzi się pytanie ile lepiej


no powiem tak, ze moze tylek cosz zauwazi ale na droge roznica bedze minimalna, ale odblokowanie to juz pare HP przyda i beda odczuwalne
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez PMC » 23 maja 2018, 17:30

Dla tych co mają takie silniki to faktycznie jest jakaś alternatywa,ale stojąc przed wyborem kupna to chyba lepiej wejść od razu w 165km.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2018, 12:38
Posty: 14
Auto: Cotolla

Postprzez Biniu » 23 maja 2018, 19:14

Można by postawić na ćwiartkę serie 165 i odblokowane 120.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez child » 24 maja 2018, 08:49

Biniu napisał(a):Można by postawić na ćwiartkę serie 165 i odblokowane 120.


Odpowiedź jest oczywista – wygra 165, bo przy mniej więcej takim samym przebiegu mocy i momentu obrotowego ma krótsze przełożenia.

Dopisano 24 maja 2018, 08:53:

esem napisał(a):
child napisał(a):...
A 165KM musi mieć krótszą skrzynię, bo inaczej do 4,5 tys. rpm nie byłoby żadnej różnicy w stosunku do 120KM, więc jak by to sprzedawali?

Dlatego (mając 120KM) zacząłbym od przekładni głównej <ok> . Wtedy do 4500obr miałbym dynamikę jaką ma 165KM. Jakbym stwierdził iż muszę często jeździć powyżej 4500 to bym zastanowił się nad odblokowaniem przepustnicy :> .


Ale np. dla mnie to jest dokładne przeciwieństwo tego, co chciałbym uzyskać. Ja chcę mieć niskie zużycie paliwa przy normalnej jeździe, a jak chcę pocisnąć, to mogę dusić po niższych biegach i wysokich obrotach. To właśnie daje odblokowana 120, a wymiana przekładni głównej nie daje ani jednego ani drugiego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323