Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?

Postprzez maryousz » 13 lut 2016, 13:31

U Ciebie nie bylo takich anomalii ze raz pokazywalo stan wyzszy a raz niższy przy sprawdzeniu w krotkim odstępie czasu?
maryousz
 

Postprzez creet » 13 lut 2016, 14:37

Nic takiego nie zauważyłem. Sprawdzam olej co ~2k km. Żeby właśnie wyeliminować takie anomalie sprawdzam stan zawsze w tych samych warunkach (akurat u mnie zawsze na w 100% zimnym silniku).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez SebaK » 7 maja 2016, 20:42

Panowie, poradźcie proszę jaki poziom oleju powinno się utrzymywać w naszych mazdach. Ja po przejechaniu 12 tys km od wymiany mam 3/5 bagnetu. Generalnie nie zamierzałem dolewać, by sprawdzić ile będzie przy kolejnej wymianie ale pomyślałem o łańcuchu rozrządu. Czy niższy poziom oleju liniowo wpływa na gorsze smarowanie. Mam świadomość, że nalanie powyżej max może wywalić uszczelnienia. Pytanie jednak czy pomiędzy min i max jest istotna różnica w jakości smarowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez kmax » 7 maja 2016, 20:58

Poziom oleju należy utrzymywać między min a max. Utrzymywanie stanu w tym zakresie nie powinno zmieniać skuteczności smarowania. Ja np. utrzymuje na poziomie 3/4.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:18
Posty: 28 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 SD

Postprzez piotr_bono » 9 maja 2016, 11:55

Kilka dni temu byłem moją trójką na przeglądzie po dwóch latach użytkowania. Poprzednie wymiany oleju (były już dwie) były na 0W20 – na moją prośbę oczywiście. Tym razem zapomniałem powiedzieć aby zalali właśnie ten olej. Następnego dnia przeglądam fakturę i ku mojemu niezadowolenium okazało się że tym razem wlali 5W30. Dzwonię do serwisu bardzo niezadowolony na co miły pan mi odpowiada że nawet gdybym zasugerował olej 0W20 to oni i tak by mi wlali 5W30 ponieważ tamtego juz nie stosują gdyż jest rzadki jak woda i były przypadki zę zacierały się silniki... Poza tym na nasz klimat sugerowany jest 5W30. Oni 0W20 zalewali tylko przez krótki czas i teraz nie mają go nawet na stanie. Wszystkie auta z silnikami SkyActive zalewają 5W30. Pan powiedział również że ten olej jest również drogi.... No i co tu począć? Nie ukrywam że moje auto traktuje z najwyższą troską, mam na tym punkcie niezłego hopla.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2010, 15:00
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BM, 2014r. 120 KM, Sky Energy +Navi+Xenon, soul red, DEMO

Postprzez creet » 9 maja 2016, 12:05

A co Ci miał powiedzieć? Że wlewają byle co, żeby lepiej na tym zarobić? Dobry bajkopisarz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ulmen » 9 maja 2016, 12:11

A jak myślicie: czy mogą wręcz oszukać mówiąc i naklejając w komorze, że wlali 0W20 a w rzeczywistości uzupełnić olejem 5W30?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez czarmi » 9 maja 2016, 12:57

... a pewnie, że mogą :| Dla chcącego nie ma nic trudnego. Kombinują wszędzie, ale nie dajmy się zwariować ;)
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez mishaaq » 9 maja 2016, 13:29

piotr_bono napisał(a):gdyż jest rzadki jak woda i były przypadki zę zacierały się silniki...

Jak dla mnie gadają bzdury, żeby wytłumaczyć się ze swoich oszczędności. Gdyby 0W20 byłyby za rzadkie to:
a) nie byłyby dopuszczone w Europie (szczególnie w cieplejszych krajach niż Polska) od początku, ewentualnie...
b) zostałaby wypuszczona nota o braku rekomendacji oleju 0W20 dla naszych samochodów...
c) i prawdopodobnie MMPol wzywałaby do serwisu na zmianę oleju a nie czekałaby do przeglądu ryzykując zatarcie silnika na gwarancji.
d) nowe mazdy byłyby zalewane od początku innym olejem.

Będąc na przeglądzie z własnym olejem 0W20 w marcu br. serwisant powiedział, ten olej jest zalewany do nowego auta i normalnie serwisy przechodzą potem na 5W30, ale "można oczywiście zostać przy 0W20".

Hondy Civic VIII i IX też jeżdżą u nas na 0W20 i nic się tam nie dzieje.
Oczywiście zdaję sobie sprawę z temperatur itp. ale nawet w lecie przy 35 st. C gdy się nie upala silnika na postoju nie ma prawa zatrzeć się silnik.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez ozii » 9 maja 2016, 15:20

Przegląd miałem tydzień temu, pytałem jaki olej wlewają to koleś lekko zdziwiony odpowiedział jakby to było oczywiste, że 0W20 leją do G i nic innego.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez ellipsis » 10 maja 2016, 16:12

Niezle bajki wciskaja ludziom. Akurat tak sie sklada, że silniki japońskie Hondy, Mazdy Toyoty sa bardzo ciasno pasowane i maksymalna lepkosc to 5w30 a podstawowa to 0w20 i tak podaja oficjalne serwisówki producentów. Na olejach bardziej lepkich mogą zapiekac sie pierscienie i powodowac wzrost zuzycia oleju. Serwisy leja 5w30 bo jego maja w beczkach kupowany za grosze bo 5w30 zalewaja do kazdego silnika i nic mu nie bedzie, do 0w20 silnik musi byc przystosowany. Dlatego 0w20 maja w 4l bańkach tylko dla Skyactive.. O ile mamy nowe silniki od poczatku eksploatowane na 0w20 to do czasu gdy nie bedzie sie dziac nic niepokojącego – wzrost spalania oleju nalezy trzymac sie tej lepkosci. Co wiecej oleje 0w20 spelniaja najbardziej radyklane normy. Z tym zacieraniem się silników to też dobry kit wciskaja i potem sie dziwia, że ludzie maja takie zdanie o ASO, kiedy oni sami robia z nas idiotów..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez kmax » 10 maja 2016, 20:40

Skąd ta wiedza? Jesteś inżynierem Mazdy, mechanikiem, pracujesz w branży związanej z rafineria? Nurtuje mnie to "ciasne spasowanie". Skąd to wziąłeś?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:18
Posty: 28 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 SD

Postprzez ellipsis » 11 maja 2016, 12:03

Nie jestem inż ale jestem z branży. Wiele silników rozbieraliśmy do kapitalnych remontów. Japońskie silniki przez swoje ciasne spasowanie wymagają "lekkich" olejów. Alfa na ten przyklad ma lużno pasowane silniki i one lubia brać olej ale to jest normalne.
Ostatnio edytowano 11 maja 2016, 12:38 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Gaszenie tlacego sie konfliktu
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 11 maja 2016, 13:15

Gwoli ścisłości, mowa o starych tsparq'owych silnikach Alfy;) Nowe kosiarki zalewane są 0w30 (choć owszem, jednym z powodów jest multi air, a dokładniej konstrukcja filtra przed turbo – nie zaś spasowanie silnika).

Proponuję, żeby każdy używał oleju na jaki ma ochotę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez darrecki » 11 maja 2016, 13:41

creet napisał(a):Proponuję, żeby każdy używał oleju na jaki ma ochotę.


I tego się trzymajmy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez stek » 11 maja 2016, 23:59

Dzien dobry

Mam 5w30 po 1szym przegladzie.

Nie czuje zadnej roznicy w pracy silnika, spalanie to samo, ale nie jestem specem.

Jest dobrze.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2016, 00:09
Posty: 6
Auto: Mazda 3 hatchback BM
2015
2.0 120KM

Postprzez asdfg » 21 maja 2017, 18:55

Pozwoliłem sobie podpiąć się pod ten wątek pomimo, że mój problem dotyczy silnika Skyactiv G w Mazdzie2. Mam ten sam dylemat zalać na pierwszej wymianie 0w-20 czy 5w-30. W poprzednim samochodzie, Toyota Yaris, którą jeździłem przez ostatnie 16 lat stosowałem Castrol 0w-40. Przejechałem nią 200 tys km i za każdym razem przy wymianie wystarczały mi 2 litry oleju, po wymianie poziom na bagnecie 1/3 max-min. Wymiany robiłem co 1.5 roku przejeżdżając w tym czasie 15-20kkm. Pod koniec stwierdziłem, że chyba muszę jeszcze bardziej wydłużać okresy między wymianą, do 2 lat, bo silnik po 200kkm nadal w ogóle nie brał oleju.
Kupując nowy samochód postanowiłem zmienić olej na polski. Kiedy 17 lat temu kupowałem nowego Yarisa, też miałem taką zachciankę, ale afery jakie wtedy zdarzały się z polskimi olejami odstraszały mnie skutecznie od takiego desperackiego kroku. Poza tym wtedy 0W-40 to był poziom nieosiągalnej abstrakcji dla Orlenu czy Lotosu. Teraz uważam, że czasy się zmieniły, inny poziom technologiczny petrochemii w kraju, a co ważniejsze inna odpowiedzialność (giełdowa) tych firm. Więc napisałem do orlenoil.pl
Szanowni Państwo,
Mam prośbę o informację o odpowiednim oleju do mojej nowej Mazdy 2 (2016)
z silnikiem Skyactiv 90KM. W załączeniu przesyłam skan wymagań odnośnie
oleju stawianych przez Mazdę
0W-20 lub 5W-30
API SL/SM/SN lub ACEA A3/A5
Wdzięczny będę za informację, który z Państwa olei spełnia te wymagania.
Proszę zwrócić uwagę na załączone przeze mnie szczegółowe wymagania Mazdy
dotyczące olei dla silników benzynowych Skyactiv 1.5

W odpowiedzi dostałem
Informuję, że w ofercie ORLEN OIL mamy 2 produkty które można zastosować do Pana samochodu:

PLATINUM MaxExpert XD 5W-30 (API SN)
PLATINUM PRO 0W-20 (SAE 0W/20, API SN)
Oleje ORLEN OIL są dostępne do zakupu m.in. na stacjach PKN ORLEN.
....

W tym samym supermarkecie, w którym zawsze kupowałem olej do mojego Yarisa, zakupiłem więc 4x1l PLATINUM MaxExpert XD 5W-30 za całe 4x25zł i tym specyfikiem zamierzam zalać moją Mazdę na gwarancji. Po gwarancji pewnie przejdę na 0W-30, a może nawet na 0W-40 --- kosztem osiągów.
Ostatnio edytowano 16 sie 2017, 19:21 przez asdfg, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 06:47
Posty: 14
Auto: Mazda 2 90KM 5MT SkyEnergy LED 2016

Postprzez ellipsis » 22 maja 2017, 12:27

Mazda jak i inni Japońscy producenci obecnie dopuszczają tylko oleje o najwyższych parametrach jak i niskiej lepkości (0w20/5w30). Nie porównuj silnika Toyoty z przed 17 lat do Skyactive. 0w40 to olej zdecydowanie za lepki i nie spelniający norm obecnie produkowanych silników Mazdy. Jeżeli szkoda Ci kilkanaście zł na rok i chcesz lać olej po kosztach to Twoja sprawa, tylko jak silnik Ci się podda za jakiś czas to na pewno nie uda Ci sie go zreanimować z tych oszczedności olejowych. <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez popi2009 » 22 maja 2017, 16:03

jak mozna lać olej Orlen to mój mózg tego nie pojmuje, zwłaszcza do nowego auta. naprawdę dopłata 50zł do normalnego oljeu to strasznie duzy koszt w porownaniu z kosztem zakupu auta

ludzie <glupek2> <cisza>
popi2009
 

Postprzez asdfg » 22 maja 2017, 22:11

ellipsis napisał(a):0w40 ... i nie spelniający norm obecnie produkowanych silników Mazdy.

Zgoda, dlatego na gwarancji mogę zastosować jedynie 5W30. Ciekaw jestem dlaczego Mazda nie dopuszcza 0W-30, skoro zaleca 0W-20 i 5W-30? Czyżby względy marketingowe?
Olej 0W40, przy temperaturze 100C – czyli przy ekonomicznej jeździe – jest zdecydowanie za lepki do Skyactiv, masz rację, co kierowcy z ciężką nogą mogliby odczuć wyraźnie na portfelach, a Mazda na sprzedaży. Sytuacja w porównaniu z 0W20 prawdopodobnie radykalnie odwraca się na korzyść 0W40 przy wysokich obrotach i temperaturze filmu olejowego rzędu 200C. Ciekaw jestem jak będą wyglądać silniki Skyactiv po przejechaniu 100 tys km eksploatowane dynamicznie na 0W20 jeżdżące na tempomatach powyżej 140km/h przy temperaturach otoczenia rzędu 25-35C. Czy branie pół litra oleju między wymianami po 100kkm, będzie wtedy OK?
Ktoś być może powie w takim wypadku, że 0.5l oleju to i tak świetny wynik w porównaniu z wysilonymi silnikami turbo, ,,Mazda poszła swoją drogą'', jest ekonomiczna w eksploatacji, a przecież teraz nikt nie projektuje silników na 300-400 tys km. A może jednak jest tak, że wolnossące silniki Skyactiv-G eksploatowane rozsądnie będą w stanie wytrzymać taki przebieg? Olej 0W-40 jest mniej lepki niż 5W-40, a więc prawdopodobnie jest zbliżony pod względem charakterystyki do 5W-30, jest natomiast zdecydowanie od niego mniej lepki w ujemnych temperaturach oraz bardziej lepki przy ekstremalnych obciążeniach przy bardzo wysokich temperaturach otoczenia rzędu 30C. Polska to nie Japonia, nasz klimat jest zdecydowanie bardziej kontynentalny z gorący latem, a zimą -20C to też nic nowego.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 06:47
Posty: 14
Auto: Mazda 2 90KM 5MT SkyEnergy LED 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron