Mazda3 BN od katalizatora

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez 0ptaq0 » 10 cze 2018, 12:03

Hej,
Niedawno zakupiłem M3
Po zakupie ozonowałem samochód => włączony silnik, Skrzynia na P, ręczny zaciągnięty, klima na max przez 25min.
Po zabiegu silnik był gorący,
W dokumentacji nie znalazłem tam gdzie znajduję się kolektor.

Spotkaliście się z takim problemem?
Ostatnio edytowano 29 mar 2020, 12:46 przez 0ptaq0, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 10 cze 2018, 07:19
Posty: 3

Postprzez darrecki » 10 cze 2018, 12:41

Jak dla mnie problemem jest jakość naprawy (lub jej brak)
1. Pod tylnym siedziskiem nie ma żadnej gąbki i to nic nie przeszkadza. Przecież pod spodem jest zbiornik paliwa a nie rura wydechowa. Nie nas prawa być tam gorąco.
2. Nie wiem o co Ci chodzi z kolektorem. Kolektory są 2, oba bezpośrednio na silniku. Dolotowy z przodu i wydechowy z tyłu silnika. Zaraz za kolektorem wydechowym jest katalizator, potem zwyczajna rura wydechowa.

Problemem może być brak sterowania wiatrakami, powinny w zasadzie non stop się kręcić gdy klima jest włączona. Jak się nie kręcą, to parownik jest zwyczajnie gorący. Silnik nie ma możliwości nagrzać wysięgnika – jest od niego za daleko.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Maniuś » 10 cze 2018, 14:48

Witam.
Opisane przez 0ptaq0 problemy muszą mieć miejsce kiedy samochód pracuje przez tak długi czas i jeszcze w warunkach temperatur teraz pracujących. Nawet w przypadku załączenia się wentylatora chłodzenia płynu chłodniczego dmucha on gorące powietrze w pod maskę i w przypadku kilku minut nie ma problemów z temperaturą. Natomiast w ciągu trwania takiej sytuacji przez 25 min. temperatura pod maską musi bardzo wzrosnąć. Gorące spaliny odprowadzone są pod samochodem poprzez katalizator. rurę wydechową i tłumik na zewnątrz i w trakcie normalnej jazdy układ ten jest chłodzony pędem powietrza. W trakcie postoju brak chłodzenia pędem powietrza powoduje bardzo duże nagrzanie całego układu, co może nawet doprowadzić do pożaru. Uważam, że miałeś szczęście unikając poważnej awarii.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 13:04
Posty: 40 (1/1)
Auto: Mazda CX 30-Kanjo, skrzynia 6MT
2,0 -150 kM

Postprzez darrecki » 10 cze 2018, 15:04

Przecież silnik pracuje bez żadnego obciążenia, rozumiem sytuacje gdy ktoś trzyma nogę na gazie i przez 25 min silnik kręci 3-4 tys rpm. Wtedy owszem, coś może wówczas pójść nie tak.

I teraz popatrz – każdy diesel i np. serwisowe wypalanie DPF. Trwa to nawet godzinę, auto nigdzie nie jedzie, paliwa dolewa żeby podnieść temperaturę w filtrze a nic się nie pali. To samo przegląd – przynajmniej tam gdzie ja jeżdżę auto stoi odpalone na placu przez paręnaście minut, bo aby sprawdzić emisję co2 katalizator musi osiągnąć optymalną temperaturę.
Zwyczajny korek na drodze – możesz stać i godzinę w upale i jest ok. Silnika nie wyłączasz, bo po 10 min jajka się gotują. Takich przykładów mogę wymyślić jeszcze kilka.
A teraz zatrzymaj wiatraki po 5 min działania klimy, zostaw klimę włączoną kolejne kilka min i sprawdź temperaturę parownika jak i chłodnicy. Ta druga owszem, będzie ciepła ale parownik będzie gorąca!
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez 0ptaq0 » 11 cze 2018, 08:18

Dzięki za odpowiedzi!
Byłem u mechanika, sprawdziliśmy na szybko, wentylatory działają, a grzanie się blachy pod tylnymi siedzeniami to może być efekt pracy katalizatora. Umówiłem się z nim na kompleksowe sprawdzenie autka dopiero na początek lipca bo takie mają terminy niestety.

Póki co będę jeździł i obserwował.
Początkujący
 
Od: 10 cze 2018, 07:19
Posty: 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323