Porysowana szyba przednia
Wg mnie na powstawanie rys od wycieraczek ma wpływ również działanie czujnika deszczu. Ja jeszcze kropli dobrze nie widzę, a ten naparza wycieraczkami po suchej szybie. Niewiele trzeba. Ale co do jakości przedniej szyby to racja, strasznie marna. Rysy od wycieraczek, dwa odpryski, rysa od prawdopodobnie kamienia, który wpadł pod pióro, i mnóstwo mikrouszkodzeń. Tak średnio co trzy lata pewnie pasuje wymienić na nową. Mazda najprawdopodobniej to przewidziała bo zauważyłem, że na przedniej szybie brak roku produkcji samochodu. Więc nikt nie zarzuci, ze szyna z innego roku niż auto
Ja po wymianie szyby w M6, nie ruszam takowej w BM, chyba że będzie taki przymus. Dlaczego? Przy wymianie nie ma bata, zarysuje się gdzieś lakier w rejonach gdzie jest klej. Oczywiście widać tego nie będzie ale kilka lat i ruda wyjdzie. A walka z nią w rejonach szyby to syzyfowa praca.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
wojtix napisał(a):bo zauważyłem, że na przedniej szybie brak roku produkcji samochodu.
Mazda od dawna już nie podaje daty produkcji na szybie, jeszcze poprzednie generacje.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
hmm rok produkcji jest, przynajmniej na szybie Nippona – trzeba go sobie tylko rozszyfrowaćMarianek napisał(a):wojtix napisał(a):bo zauważyłem, że na przedniej szybie brak roku produkcji samochodu.
Mazda od dawna już nie podaje daty produkcji na szybie, jeszcze poprzednie generacje.
Kuba to rozszyfrowywanie na szybach Mazdy kupy się nie trzyma
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Widzisz, nie działa 3 miesiące od produkcji szyby do rejestracji? Niemożliwe technicznie/logistycznie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
dlaczego niby niemożliwe? Fabryka dostaje zamówienie na samochód i go robi, w międzyczasie dojeżdżają nowe szyby... dla mnie wszystko jak najbardziej się zgadza, oczywiście jeśli założymy, że szyby są produkowane za bieżąco, a nie zrobione w styczniu np. na cały rokMarianek napisał(a):Widzisz, nie działa 3 miesiące od produkcji szyby do rejestracji? Niemożliwe technicznie/logistycznie.
Kolego nie trwa to 3 miesiące niestety Nawet jak wystartujesz z produkcja na drugi dzień od zamówienia, a musi ono dotrzeć o Japonii, Fakt że dzięki systemom Mazdy idzie to szybko. Kolejne nikt nie pozwoli sobie na produkcje z bieżących dostaw, tak to nie wygląda. Nie tylko w fabryce samochodów ale każdej innej gdzie jest jakaś zautomatyzowana produkcja.
3 Miesiące może by i się udało ale w europejskiej produkcji, importowanej, nie ma kompletnie szans.
Dlatego obecnie producenci produkują na tak zwany "Magazyn", ludzie po prostu nie mają ochoty czekać dłużej niż 3-6 miesięcy na auto. Nr kodowe można +/– przypisać do auta jeśli będą lecieć po kolei jakimś algorytmem. Ale jedno odstępstwo producenta i masz po zamiatane, oczywiście jeśli jest kolejność.
3 Miesiące może by i się udało ale w europejskiej produkcji, importowanej, nie ma kompletnie szans.
Dlatego obecnie producenci produkują na tak zwany "Magazyn", ludzie po prostu nie mają ochoty czekać dłużej niż 3-6 miesięcy na auto. Nr kodowe można +/– przypisać do auta jeśli będą lecieć po kolei jakimś algorytmem. Ale jedno odstępstwo producenta i masz po zamiatane, oczywiście jeśli jest kolejność.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Ja od wczoraj mam podobny problem... Podczas pracy wycieraczek (a było deszczowo) wpadł za nie prawdopodobnie jakiś kamyczek wraz z którym wycieraczka przetarła przednią szybę... Pozostała rysa na prawie całej długości pracy wycieraczki (od strony kierowcy) :/ Nie jest może ona jakoś bardzo rzucająca się w oczy, ale jednak jest widoczna. Pytanie właśnie czy próbować z polerowaniem? Trochę szkoda wymieniać na nową szybę (do tego za oryginał w ASO policzą sobie pewnie sporo)...
Marianek akurat nie do końca masz rację z tą produkcją z bieżących dostaw. Toyota w latach 60 jako pierwsza wprowadziła taki system produkcji, w którym części używane są na bieżąco. Z tego co wiem inni producenci, szczególnie w Japonii też zaadaptowali ten system. Nazywa się Kanban.
Co nie zmienia faktu, że i tak mało prawdopodobne, aby od produkcji szyby do rejestracji było tylko 3 miesiące.
Co nie zmienia faktu, że i tak mało prawdopodobne, aby od produkcji szyby do rejestracji było tylko 3 miesiące.
Ostatnio edytowano 22 lis 2017, 16:05 przez MakekCh, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 4 gru 2015, 10:54
- Posty: 47
- Auto: Saab 9-3 Linear
Wszelkie skrobaczki do kosza wyrzuć (cie).
Jedyna opcja to odmrażacz z atomizerem + silikonowa ściągaczka do wody, a do odśnieżania miotełka z naturalnym włosiem.
Marianek dobrze prawi
Jedyna opcja to odmrażacz z atomizerem + silikonowa ściągaczka do wody, a do odśnieżania miotełka z naturalnym włosiem.
Marianek dobrze prawi
Niestety obecnie rządzą księgowi. Nie pozwalają na wielkie zapasy części. Każdy dostawca jest sprawdzany przed dostarczeniem pod kontem płynności itd. Robi się zamówienie z dostawą na taki i taki termin i leci, za nie wywiązanie są spore kary finansowe w kontraktach. Jest robiona jakaś mała rezerwa, ale nie jest ona znaczna. Inny temat to rezerwy części na potrzeby serwisowe i naprawy, to już inny temat.MakekCh napisał(a):Marianek akurat nie do końca masz rację z tą produkcją z bieżących dostaw.
W roku 2002 lub 2003 zabrakło VW w Wolfsburgu jakiej pierdołowatej części do produkcji golfa, ciężarówka z paletami z Belgijskiej fabryki ekspresowo przewoziła je do Niemiec w nocy żeby mogli ruszyć. To takie z życia
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Ostatnio zauważyłem że przy psiakniu płynem ten zaczyna lecieć z dysz dopiero po kilku sekundach – w sumie wycieraczki zaczynają juz 2 cykl pracy a dopiero leci płyn – wydaje mi się że tam jest zaworek zwrotny który powienien zapobiegać temu, a wrażenie jest takie jakby za każdym razem pompka musiała pompować od nowa płyn. Czy też tak macie ? Bo trochę się zastanawiałem nad tymi ryskami na szybie od wycieraczek i właśnie wydaje mi się ze to może być częściowo przyczyną – wtedy wycieraczki trą na sucho.
U mnie to samo, zanim wyleci płyn na szybę to wycieraczki już 1-2 razy na sucho przetrą. Faktycznie to jakaś niedoróbka jest.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości