Rdza – temat zbiorczy (Nadwozie i Podwozie)
nie no glinką to smole czy asfalt to czasem i tak trzeba się nieźle otrzeć.
Wg mnie najlepiej ksylen (bezpieczny dla lakieru) szmatka i po 10 sekudnach nie ma sladu
Wg mnie najlepiej ksylen (bezpieczny dla lakieru) szmatka i po 10 sekudnach nie ma sladu
-
popi2009
Cześć,
mam taką sprawę, dookoła uszczelki bagażnika (hatchback) mam ogniska rdzy – najzwyklejsze wstrętne purchle, niektóre już rdzawe, niektóre tylko na razie wybrzuszone. Postaram się wrzucić jakieś zdjęcia tego nieprzyjemnego zjawiska, jednak mam pytanie do Was czy już żeście mieli takie problemy i czy już walczyliście z ASO? Auto mam równe 3 lata, cały czas garażowane. Swoją drogą sprawdźcie czy nie macie tam też jakichś problemów.
mam taką sprawę, dookoła uszczelki bagażnika (hatchback) mam ogniska rdzy – najzwyklejsze wstrętne purchle, niektóre już rdzawe, niektóre tylko na razie wybrzuszone. Postaram się wrzucić jakieś zdjęcia tego nieprzyjemnego zjawiska, jednak mam pytanie do Was czy już żeście mieli takie problemy i czy już walczyliście z ASO? Auto mam równe 3 lata, cały czas garażowane. Swoją drogą sprawdźcie czy nie macie tam też jakichś problemów.
- Od: 6 kwi 2017, 14:08
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 BM 2.0i
Czekamy na zdjęcia, masz sedana?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
ups, moje niedopatrzenie
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
A czy kolega nie ma czasem używki, która była z tyłu walnięta i naprawiona nieudolnie, dlatego wychodzi rdza? Nie wierze ze coś takiego może wyjść w bezwypadkowym aucie po 3 latach
Jeśli auto nie było malowane w tym miejscu, nie przeżyło żadnej kolizji, zgłaszasz to do ASO i naprawa w ramach gwarancji na perforację nadwozia. Jeśli tam była przygoda to niestety musisz sam zrobić :/ W obu przypadkach czeka malowanie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Z tą perforacją trzeba doczytać i dopytać.
Gwarancja na perforacje dotyczy tylko korozji na wylot i takiej która rozpoczęła się od wewnątrz blachy.
To co widać na zdjęciach to korozja powierzchniowa, którą oczywiście trzeba zgłosić w ASO, ale naprawa może być z kieszeni właściciela.
Gwarancja na perforacje dotyczy tylko korozji na wylot i takiej która rozpoczęła się od wewnątrz blachy.
To co widać na zdjęciach to korozja powierzchniowa, którą oczywiście trzeba zgłosić w ASO, ale naprawa może być z kieszeni właściciela.
Ostatnio edytowano 12 kwi 2017, 18:46 przez lukaszjakubowski, łącznie edytowano 1 raz
-
lukaszjakubowski
Auto kupione od polskiego dealera w Gdyni jako fabrycznie nowe. Już dzwoniłem do ASO i jestem wstępnie umówiony na przyszły tydzień. Powiem szczerze, że jestem zdegustowany tą sytuacją, zwłaszcza, że jak pisałem wcześniej, auto jest garażowane.
Żadnego wypadku nigdy nie było, a jeżdżę tylko ja i sporadycznie żona (z 67tyś km, może zrobiła z 200km). Ogólnie mam pewne przemyślenia co do samochodów marki Mazda ale to nie miejsce na rozmowę o tym
Żadnego wypadku nigdy nie było, a jeżdżę tylko ja i sporadycznie żona (z 67tyś km, może zrobiła z 200km). Ogólnie mam pewne przemyślenia co do samochodów marki Mazda ale to nie miejsce na rozmowę o tym
- Od: 6 kwi 2017, 14:08
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 BM 2.0i
Podobno garażowanie auta zimą nie zawsze jest dobre, ponieważ sól i wilgoć w ciepłym garażu przyspiesza proces korozji.
To oczywiście nie tłumaczy tego co się dzieje z Twoim autem.
To oczywiście nie tłumaczy tego co się dzieje z Twoim autem.
Ostatnio edytowano 12 kwi 2017, 19:24 przez lukaszjakubowski, łącznie edytowano 1 raz
-
lukaszjakubowski
Gwarancja na perforację wynosi bodajże 12 lat, natomiast gwarancja na tzw. "normalną korozję" auta wynosi 3 lata, tak jak gwarancja na auto. To są dwie różne gwarancje i jeśli coś się dzieje w czasie trwania owych gwarancji, trzeba zgłaszać do ASO. Nic się wtedy nie płaci z własnej kieszeni
Czyli, jeśli dobrze rozumiem mogę już mieć problem z usunięciem usterki przez gwaranta jako że auto nabyłem w połowie lutego czyli jestem 2 miesiące po gwarancji. Pięknie
Co do garażu w ziemie – też słyszałem tę teorię, nie mniej 3 lata i rdza to lekkie przegięcie, toż to nie polonez, który w 5 lat uległa biodegradacji...
Co do garażu w ziemie – też słyszałem tę teorię, nie mniej 3 lata i rdza to lekkie przegięcie, toż to nie polonez, który w 5 lat uległa biodegradacji...
- Od: 6 kwi 2017, 14:08
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 BM 2.0i
To prawda, jest to przegięcie.
Powinieneś się do nich zgłosić tak czy inaczej. Byłeś na ostatnim przeglądzie?
Auto idealnie zaprojektowane, ale nie pod klienta tylko pod sprzedaż.
Po gwarancji zaczynają się pojawiać usterki.
Gwarancja 12 lat, jeżeli będzie robiony co roku przegląd nadwozia w ASO.
Co do tej 3 letniej gwarancji na powłokę lakierniczą to oczywiście nie należy do niej usuwanie ogniska korozji tylko naprawa miejscowa powłoki. Byle do końca gwarancji.
Powinieneś się do nich zgłosić tak czy inaczej. Byłeś na ostatnim przeglądzie?
Auto idealnie zaprojektowane, ale nie pod klienta tylko pod sprzedaż.
Po gwarancji zaczynają się pojawiać usterki.
Gwarancja 12 lat, jeżeli będzie robiony co roku przegląd nadwozia w ASO.
Co do tej 3 letniej gwarancji na powłokę lakierniczą to oczywiście nie należy do niej usuwanie ogniska korozji tylko naprawa miejscowa powłoki. Byle do końca gwarancji.
-
lukaszjakubowski
Jeśli nie ma mechanicznych uszkodzeń, nie było malowane, element tak jak fabryka zamontowała, to co widać prawdopodobnie będzie uznane przez gwaranta. Bez paniki panowie
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Czołem.
byłem w ASO, zgłosiłem, Pan zrobił zdjęcia, napisaliśmy protokół i czekam na odpowiedz z Mazdy pl.
Co do samego samochodu to w czasie oględzin ciekawa sprawa wyszła na jaw a mianowicie zdjęcia muszą być robione z widocznym pomiarem lakieru w okolicy uszkodzone elementu i tak okazał się, że warstwa lakieru ma niekiedy około 20-30um... Miły Pan z ASO stwierdził, że jego zdaniem producent przegina z oszczędnością na lakierze i dlatego wychodzi korozja w takich miejscach, choć niby moje auto jest jednym z pierwszych z taka usterką.
byłem w ASO, zgłosiłem, Pan zrobił zdjęcia, napisaliśmy protokół i czekam na odpowiedz z Mazdy pl.
Co do samego samochodu to w czasie oględzin ciekawa sprawa wyszła na jaw a mianowicie zdjęcia muszą być robione z widocznym pomiarem lakieru w okolicy uszkodzone elementu i tak okazał się, że warstwa lakieru ma niekiedy około 20-30um... Miły Pan z ASO stwierdził, że jego zdaniem producent przegina z oszczędnością na lakierze i dlatego wychodzi korozja w takich miejscach, choć niby moje auto jest jednym z pierwszych z taka usterką.
- Od: 6 kwi 2017, 14:08
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 BM 2.0i
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości