Rdza – temat zbiorczy (Nadwozie i Podwozie)
Czy zaglądaliście może 'pod ogon' waszych rocznych, kilkumiesięcznych trójek? Ja dzisiaj się pofatygowałem, pojechałem do ASO, aby rzucić okiem na coś co nie dawało mi spokoju już wcześniej.
Podchodząc do podnośnika Pan z serwisu od razu mnie uprzedził że Mazdy mają tendencję do takiego nalotu i że jest to norma.
Czy auto zadaniem z przebiegiem 13tys, stażem 1roku i 6 dni powinno się tak prezentować pod spodem?
Podchodząc do podnośnika Pan z serwisu od razu mnie uprzedził że Mazdy mają tendencję do takiego nalotu i że jest to norma.
Czy auto zadaniem z przebiegiem 13tys, stażem 1roku i 6 dni powinno się tak prezentować pod spodem?
No chyba nie.. Nie wiem jak mysla Koledzy, ale mi sie wydaje, ze to wynik pokywania krotkich dystansow, kiedy skrapla sie woda na elementach wydechu. Co do rudej na lacznikach i srubach to chyba efekt naszych solonych drog. Ja mylem podwozie jakos w marcu, sam jestem ciekaw jak to teraz u mnie wyglada.
Mam przeglad roczny w czerwcu, wiec jak cos to wrzuce fotki.
Mam przeglad roczny w czerwcu, wiec jak cos to wrzuce fotki.
nie myslałeś kolego żeby zrobić zabezpieczenie podwozia puki jest na razie ok ale wydech to wydaje mi się ze jak na 13kkm to jest zanadto skorodowany widać że oszczędzają gdzie się da, w mojej poczciwej bk wydech wyglada podobnie mimo prawie 300kkm
myślałem o zabezpieczeniu podwozia, ale z tego co mi powiedzieli w ASO to zabezpieczenie i tak nie uwzględnia całego układu wydechowego ze względu na ich pracę w bardzo wysokich temperaturach.
Czy te wszystkie elementy na zdjęciach nie powinny być ocynkowane?
Kiedyś mój tata w fiacie malował tłumik srebrzanką, sprawdziłem że są nawet do kupienia jakieś odporne na 800 stopni, ale nie wiem jak by się to teraz sprawdzało.
Swoją drogą gościu w salonie Mazdy zapewniał mnie że auto po przybyciu do europy chyba w porcie w Antwerpii ma nakładana jeszcze jakąś warstwę zabezpieczającą na podwozie. Nie wiem na czym miałoby to polegać i czy to w ogóle możliwe więc może to ściema?
Wracając do zdjęć to wygląda to na jakiś nalot rdzawy, ciekawe z jakiej grubej blachy są porobione te tłumiki, na zdjęciu 9 od góry ta bańka wygląda jakby była wytoczona. Jak ma przegnić rura to pewnie szybciej od środka i na spawach, ale nie zmienia to faktu że wygląda to niezbyt ładnie.
Kiedyś mój tata w fiacie malował tłumik srebrzanką, sprawdziłem że są nawet do kupienia jakieś odporne na 800 stopni, ale nie wiem jak by się to teraz sprawdzało.
Swoją drogą gościu w salonie Mazdy zapewniał mnie że auto po przybyciu do europy chyba w porcie w Antwerpii ma nakładana jeszcze jakąś warstwę zabezpieczającą na podwozie. Nie wiem na czym miałoby to polegać i czy to w ogóle możliwe więc może to ściema?
Wracając do zdjęć to wygląda to na jakiś nalot rdzawy, ciekawe z jakiej grubej blachy są porobione te tłumiki, na zdjęciu 9 od góry ta bańka wygląda jakby była wytoczona. Jak ma przegnić rura to pewnie szybciej od środka i na spawach, ale nie zmienia to faktu że wygląda to niezbyt ładnie.
Warko_ napisał(a):ciekawe z jakiej grubej blachy są porobione te tłumiki
Przecież to SkyActive – z najcieńszej/najlżejszej z jakiej się dało, aby tylko nie przegniło na wylot w okresie gwarancji... Biednie to wygląda.
Sprawdziłem i u mnie bardzo podobnie to wygląda jak na fotkach powyżej, przebieg 19tys. Natomiast jest to na razie tylko nalot i z tego co poczytałem na necie to inne marki mają podobny problem (np. ford, subaru, honda) i często tuż po wyjechaniu z salonu mają rdzawy nalot. Tak więc mazda nie jest tu chyba wyjątkiem (a szkoda). Do tego dochodzi kwestia garażowania.
Bez przesady, miałem Honde 7 letnia i mimo słonych zim wcale nie byla zardzewiała pod spodem.. Mazdy zawsze gniły, miejmy nadzieje, że karoseria wytrzyma jakis dłuższy okres czasu. Spodu i tak nie widać więc bardzo to nie przeszkadza, choć denerwuje fakt że po roku już jest rudawo
Na ten przykład wydech M6 po 40 tys km w tescie auto swiat:
Na ten przykład wydech M6 po 40 tys km w tescie auto swiat:
Ostatnio edytowano 9 maja 2015, 22:50 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawienie załącznika
Powód: poprawienie załącznika
ellipsis napisał(a):Na ten przykład wydech M6 po 40 tys km w tescie auto swiat...
Może by było lepiej gdyby kolega wrzucił zdjęcie "wydechu" swojej Mazdy?
BTW. Nigdy nikt na tym forum nie ukrywał, że Mazda zanosi się pod podwoziem rdzawym nalotem włącznie z wydechem...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
ellipsis napisał(a):Mazda BM i GJ to ta sama filozofia i generacja więc może być podobnie
Widzisz, to jest podforum Mazdy3 BM i warto używać informacji i zdjęć właśnie tego auta...
ellipsis napisał(a):U mnie po zimie jeszcze sie trzyma wmiare.
Pokaż nam co to znaczy w miarę...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
No dobrze, wiem że jest to forum 3BM to jak sie wrzuci fotke 6Gj to aż takie przestepstwo sie popełnia..?
Wybaczcie ale nie bede jechal specjalnie na podnosnik aby robić wam fotki mojego podwozia. Polozyłem sie pod auto tyle ile mogłem i nie widziałem aby rury i tlumnik byl rudy jak u kolegi.
Wybaczcie ale nie bede jechal specjalnie na podnosnik aby robić wam fotki mojego podwozia. Polozyłem sie pod auto tyle ile mogłem i nie widziałem aby rury i tlumnik byl rudy jak u kolegi.
ellipsis napisał(a):Wybaczcie ale nie bede jechal specjalnie na podnosnik
nie musisz
ellipsis napisał(a): Polozyłem sie pod auto tyle ile mogłem i nie widziałem aby rury i tlumnik byl rudy jak u kolegi.
i wtedy złap fotkę...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Warko_ napisał(a):Swoją drogą gościu w salonie Mazdy zapewniał mnie że auto po przybyciu do europy chyba w porcie w Antwerpii ma nakładana jeszcze jakąś warstwę zabezpieczającą na podwozie. Nie wiem na czym miałoby to polegać i czy to w ogóle możliwe więc może to ściema?
To nie ściema. Dodatkowe zabezpieczenie podwozia Mazdy 3 mają nakładane w Europie bodajże od września 2014 r. Wcześniejsze egzemplarze nie.
A mi się obiło o uszy (chociaż teraz nie potrafię tego niczym potwierdzić) że wykonanie konserwacji podwozia we własnym zakresie poza ASO wiąże się z utratą gwarancji (chyba tylko na elementy podwozia). Ktoś może dopytywał? Może ma to jakiś sens bo jak potem udowodnić że to co nałożyliśmy przyczyniło się w miększym lub większym stopniu do jakiś usterek? W ASO robią w ogóle taką konserwację?
PS.
W Auto-Świat znalazłem info:
"jeśli zdecydujemy się na dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne auta, w większości przypadków żegnamy się z gwarancją perforacyjną. Taki zapis znajdziemy w większości książek gwarancyjnych."
PS.
W Auto-Świat znalazłem info:
"jeśli zdecydujemy się na dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne auta, w większości przypadków żegnamy się z gwarancją perforacyjną. Taki zapis znajdziemy w większości książek gwarancyjnych."
Warko_ napisał(a):A mi się obiło o uszy (chociaż teraz nie potrafię tego niczym potwierdzić) że wykonanie konserwacji podwozia we własnym zakresie poza ASO wiąże się z utratą gwarancji
Tak, ja uzyskałem taką informację. Oczywiście, można zrobić to w ASO, podobno gdzieś pod Wrocławiem, ale to kosztuje w okolicach 3 – 4 tyś zł i wiąże się z pozostawieniem samochodu na kilka dni.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość