Rdza – temat zbiorczy (Nadwozie i Podwozie)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez flazx » 30 kwi 2015, 14:24

Czy zaglądaliście może 'pod ogon' waszych rocznych, kilkumiesięcznych trójek? Ja dzisiaj się pofatygowałem, pojechałem do ASO, aby rzucić okiem na coś co nie dawało mi spokoju już wcześniej.
Podchodząc do podnośnika Pan z serwisu od razu mnie uprzedził że Mazdy mają tendencję do takiego nalotu i że jest to norma.
Czy auto zadaniem z przebiegiem 13tys, stażem 1roku i 6 dni powinno się tak prezentować pod spodem?
Załączniki
image1.JPG
image3.JPG
image4.JPG
image21.JPG
image31.JPG
image41.JPG
image51.JPG
image211.JPG
imwage2.JPG
imwage3.JPG
imwage4.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2014, 13:42
Posty: 99 (0/5)
Skąd: stolica
Auto: Mazda 3 (BM) 2.0 165KM 2014 SkyEnergy

Postprzez MateoGDY » 30 kwi 2015, 15:00

No chyba nie.. Nie wiem jak mysla Koledzy, ale mi sie wydaje, ze to wynik pokywania krotkich dystansow, kiedy skrapla sie woda na elementach wydechu. Co do rudej na lacznikach i srubach to chyba efekt naszych solonych drog. Ja mylem podwozie jakos w marcu, sam jestem ciekaw jak to teraz u mnie wyglada.
Mam przeglad roczny w czerwcu, wiec jak cos to wrzuce fotki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 12:04
Posty: 62 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyEnergy Navi Xenon

Postprzez digidy » 7 maja 2015, 20:30

nie myslałeś kolego żeby zrobić zabezpieczenie podwozia puki jest na razie ok ale wydech to wydaje mi się ze jak na 13kkm to jest zanadto skorodowany :| widać że oszczędzają gdzie się da, w mojej poczciwej bk wydech wyglada podobnie mimo prawie 300kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2011, 20:50
Posty: 283 (0/7)
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD

Postprzez flazx » 8 maja 2015, 13:59

myślałem o zabezpieczeniu podwozia, ale z tego co mi powiedzieli w ASO to zabezpieczenie i tak nie uwzględnia całego układu wydechowego ze względu na ich pracę w bardzo wysokich temperaturach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2014, 13:42
Posty: 99 (0/5)
Skąd: stolica
Auto: Mazda 3 (BM) 2.0 165KM 2014 SkyEnergy

Postprzez apx » 8 maja 2015, 14:07

wydaje mi sie ze wiekszosc mazd tak wyglada po roku...
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez Warko_ » 8 maja 2015, 21:43

Czy te wszystkie elementy na zdjęciach nie powinny być ocynkowane?
Kiedyś mój tata w fiacie malował tłumik srebrzanką, sprawdziłem że są nawet do kupienia jakieś odporne na 800 stopni, ale nie wiem jak by się to teraz sprawdzało.
Swoją drogą gościu w salonie Mazdy zapewniał mnie że auto po przybyciu do europy chyba w porcie w Antwerpii ma nakładana jeszcze jakąś warstwę zabezpieczającą na podwozie. Nie wiem na czym miałoby to polegać i czy to w ogóle możliwe więc może to ściema?

Wracając do zdjęć to wygląda to na jakiś nalot rdzawy, ciekawe z jakiej grubej blachy są porobione te tłumiki, na zdjęciu 9 od góry ta bańka wygląda jakby była wytoczona. Jak ma przegnić rura to pewnie szybciej od środka i na spawach, ale nie zmienia to faktu że wygląda to niezbyt ładnie.
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 02:31
Posty: 56 (3/1)

Postprzez creet » 8 maja 2015, 21:50

Warko_ napisał(a):ciekawe z jakiej grubej blachy są porobione te tłumiki


Przecież to SkyActive – z najcieńszej/najlżejszej z jakiej się dało, aby tylko nie przegniło na wylot w okresie gwarancji... Biednie to wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez waxain » 9 maja 2015, 12:40

Sprawdziłem i u mnie bardzo podobnie to wygląda jak na fotkach powyżej, przebieg 19tys. Natomiast jest to na razie tylko nalot i z tego co poczytałem na necie to inne marki mają podobny problem (np. ford, subaru, honda) i często tuż po wyjechaniu z salonu mają rdzawy nalot. Tak więc mazda nie jest tu chyba wyjątkiem (a szkoda). Do tego dochodzi kwestia garażowania.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez ellipsis » 9 maja 2015, 19:17

Bez przesady, miałem Honde 7 letnia i mimo słonych zim wcale nie byla zardzewiała pod spodem.. Mazdy zawsze gniły, miejmy nadzieje, że karoseria wytrzyma jakis dłuższy okres czasu. Spodu i tak nie widać więc bardzo to nie przeszkadza, choć denerwuje fakt że po roku już jest rudawo :(

Na ten przykład wydech M6 po 40 tys km w tescie auto swiat:

1111.jpg
Ostatnio edytowano 9 maja 2015, 22:50 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawienie załącznika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 9 maja 2015, 22:53

ellipsis napisał(a):Na ten przykład wydech M6 po 40 tys km w tescie auto swiat...

Może by było lepiej gdyby kolega wrzucił zdjęcie "wydechu" swojej Mazdy?

BTW. Nigdy nikt na tym forum nie ukrywał, że Mazda zanosi się pod podwoziem rdzawym nalotem włącznie z wydechem...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 9 maja 2015, 23:41

Czy ja mówie, że ktoś to ukrywa? Mazda BM i GJ to ta sama filozofia i generacja więc może być podobnie, skoro u kolegi spód auta zaczyna być rudy. U mnie po zimie jeszcze sie trzyma wmiare.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 10 maja 2015, 11:04

ellipsis napisał(a):Mazda BM i GJ to ta sama filozofia i generacja więc może być podobnie

Widzisz, to jest podforum Mazdy3 BM i warto używać informacji i zdjęć właśnie tego auta...

ellipsis napisał(a):U mnie po zimie jeszcze sie trzyma wmiare.

Pokaż nam co to znaczy w miarę... <co?>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 10 maja 2015, 13:25

No dobrze, wiem że jest to forum 3BM to jak sie wrzuci fotke 6Gj to aż takie przestepstwo sie popełnia..?


Wybaczcie ale nie bede jechal specjalnie na podnosnik aby robić wam fotki mojego podwozia. Polozyłem sie pod auto tyle ile mogłem i nie widziałem aby rury i tlumnik byl rudy jak u kolegi.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 10 maja 2015, 13:59

ellipsis napisał(a):Wybaczcie ale nie bede jechal specjalnie na podnosnik

nie musisz ;)

ellipsis napisał(a): Polozyłem sie pod auto tyle ile mogłem i nie widziałem aby rury i tlumnik byl rudy jak u kolegi.

i wtedy złap fotkę... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kamciozmc » 11 maja 2015, 10:24

Moja Mazdeczka rok 2014 w Maju wypuszczona do obiegu to samo , długo sie zastanawiałem i zrobiłem sobie konserwację .
Początkujący
 
Od: 16 mar 2015, 22:54
Posty: 8
Auto: Mazda 3 Hatchback Skyactive 2.0 (120 kM)

Postprzez wizbek » 11 maja 2015, 11:17

Warko_ napisał(a):Swoją drogą gościu w salonie Mazdy zapewniał mnie że auto po przybyciu do europy chyba w porcie w Antwerpii ma nakładana jeszcze jakąś warstwę zabezpieczającą na podwozie. Nie wiem na czym miałoby to polegać i czy to w ogóle możliwe więc może to ściema?


To nie ściema. Dodatkowe zabezpieczenie podwozia Mazdy 3 mają nakładane w Europie bodajże od września 2014 r. Wcześniejsze egzemplarze nie.
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2014, 20:31
Posty: 61 (0/6)
Auto: Mazda 3, SkyEnergy, 2.0, 120 KM 6MT, HB, SoulRed.
2014 r.

Postprzez waxain » 11 maja 2015, 12:04

kamciozmc napisał(a):Moja Mazdeczka rok 2014 w Maju wypuszczona do obiegu to samo , długo sie zastanawiałem i zrobiłem sobie konserwację .

Mogę zapytać o koszt takiej operacji? Robiłeś w ASO :) ?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez apx » 11 maja 2015, 12:43

moze ktos kto robil taka konserwacje tez wrzuci foty jak to wyglada ? tj podwozie po takiej konserwacji po roku ?
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez Warko_ » 11 maja 2015, 15:22

A mi się obiło o uszy (chociaż teraz nie potrafię tego niczym potwierdzić) że wykonanie konserwacji podwozia we własnym zakresie poza ASO wiąże się z utratą gwarancji (chyba tylko na elementy podwozia). Ktoś może dopytywał? Może ma to jakiś sens bo jak potem udowodnić że to co nałożyliśmy przyczyniło się w miększym lub większym stopniu do jakiś usterek? W ASO robią w ogóle taką konserwację?

PS.
W Auto-Świat znalazłem info:
"jeśli zdecydujemy się na dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne auta, w większości przypadków żegnamy się z gwarancją perforacyjną. Taki zapis znajdziemy w większości książek gwarancyjnych."
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 02:31
Posty: 56 (3/1)

Postprzez ulmen » 11 maja 2015, 15:58

Warko_ napisał(a):A mi się obiło o uszy (chociaż teraz nie potrafię tego niczym potwierdzić) że wykonanie konserwacji podwozia we własnym zakresie poza ASO wiąże się z utratą gwarancji

Tak, ja uzyskałem taką informację. Oczywiście, można zrobić to w ASO, podobno gdzieś pod Wrocławiem, ale to kosztuje w okolicach 3 – 4 tyś zł i wiąże się z pozostawieniem samochodu na kilka dni.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323