Szumy wiatru – problem uszczelek drzwiowych

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krabdul » 22 lip 2017, 18:18

A ja potestowałem te sznury z gumy porowatej (epdm). Optymalny jest 7mm. Wrzuciłem też takowy do uszczelki klapy bagażnika, ale jest już wtedy problem z zamknięciem, a jak się wyreguluje zaczep, by dobrze się zamykała, to wtedy już światła się nie schodzą ładnie. Tam max 5mm, ale ja go wywaliłem, bo nie zauważyłem różnicy. Wracając do wpuszczania tego węża do uszczelki przy karoserii to najpierw zrobiłem lewą stronę i jakby szumy się przesunęły trochę do tyłu i na prawo, ale po dorzuceniu ich do wszystkich drzwi i jeździe jakiejś rewelacji w szumach – zwłaszcza opon – nie zauważyłem. Tutaj wg mnie wąskim gardłem są szyby (wiatr) i być może twarde tuleje, które przenoszą chropowatość nawierzchni, bo na niektórych asfaltach jest naprawdę ok.
Żeby nie było to uważam, że za te 40pln (20m z przesyłką) mod jest warty przeprowadzenia, bo jak jechałem po mieście to zauważyłem, że niżej kręcę radio no i zszedłem z basem o 1 kreskę. Chyba jest teraz łatwiej głośnikom wytworzyć takie samo ciśnienie. Generalnie czuję się bardziej odcięty od otoczenia.
UWAGA: Wpuszczanie tego węża wymaga cierpliwości :)
Proponuję przeciąć uszczelkę równo na zgrzewie (tam nie ma zbrojenia i łatwo ją później skleić superglu) i stosować duże ilości np płynu do naczyń zarówno przy wpuszczaniu pilota jak i potem sznura. Wcześniej ten płyn wlać też do uszczelki. Po całej operacji można taką uszczelkę wykąpać, to przez otworki odpowietrzające wyjdzie większość płynu. Przy przeciąganiu sznura dobrze mieć pomoc drugiej osoby lub czegoś co przetrzyma uszczelkę – przez wyprostowaną idzie dużo lżej.

Dopisano 22 lip 2017 21:25:

dydek napisał(a):Przetestowałem patent krabdula z zasłonięciem tej 'dziupli' która pojawia się po odsłonięciu uszczelki okna – i muszę powiedzieć że rezultat jest całkiem dobry – po zrobieniu drzwi kierowcy testując słyszałem szum po stronie pasażera. Zrobione 2 strony dają dobre rezultaty – wydaje mi się ze jest znacznie ciszej i nie ma tego tła szumiącego które wcześniej było cały czas. Do zatkania użyłem taśmy izolacyjnej materiałowej ( takiej jak do oplotu kabli elektrycznych w wiązkach ) i takie rozwiązanie mimo słabego kleju sprawdza się gdyż jest ono dociskane przez samą uszczelkę :) Może komuś się przyda :)

Ja po ostatnich modach najbardziej słyszałem szum po odchyleniu głowy do tyłu. Przypomniałeś mi o tych dziuplach i ku mojemu zdziwieniu znalazłem je też w tylnych drzwiach też od strony środkowego słupka. Nie wiem czemu nie wpadłem wtedy na pomysł by i tam poszukać :) Właśnie je zatkałem ale testy już będą jutro.
Ty zrobiłeś 4 dziuple?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 23 lip 2017, 10:00

Jakie dziuple?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez dydek » 23 lip 2017, 10:37

darrecki napisał(a):Jakie dziuple?


viewtopic.php?p=3127683#p3127683

krabdul, nie zrobiłem 2 z przodu – ale zrobię jeszcze te tylne – w sumie to 10 minut :) ale ja nawet jestem zadowolony z efektu tylko przednich. Ogolnie wydaje mi się że te uszczelki całkiem ok dociskają i jak sprawdzałem to mimo to że są miękkie to nie ma miejsc gdzie by coś tam mogło przedmuchiwać. Ja jeszcze będę robił
test z czymś podobnym jak zestaw uszczelek do 6 z ali – zobaczymy czy cokolwiek się zmieni – na razie czekam na paczkę :)
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez darrecki » 23 lip 2017, 11:47

Jak zatkałeś tą dziuplę? Bo rozumiem, że to ta dziura na 2 zdjęciu?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez dydek » 23 lip 2017, 11:59

tak, dokładnie to jest to na 2 zdjęciu. Ja użyłem taśmy izolacyjnej materiałowej.To była pierwsza próba ale wygląda że całkiem dobrze działa :)
Załączniki
IMG_20170721_201825.jpg
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez Minor » 23 lip 2017, 12:45

Ale wyraźnie zakleiłeś więcej niż tylko tę dziurę. Czy problem sprowadza się się tylko samej dziury czy również do tego, jak mocno uszczelka przylega w tej części do drzwi?

Ogólnie zastanawiam się po co producent zostawił taką dziurę. Czy tylko zwykłe niechlujstwo?
Czy ciężko wyjmuje się uszczelkę? Od czego zacząć?
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez krabdul » 23 lip 2017, 12:51

Ja do tej dziupli wcisnąłem dodatkowo trochę pianki.
Po zatkaniu w tylnych drzwiach odchylenie głowy do tyłu już tak nie zwiększa szumu, więc tam też warto.
Uszczelkę lekko czymś możesz podważyć/podwinąć i pociągnąć w dół. Jest opór ale jej nie urwiesz. Potem przy wkładaniu trzeba ją z dwóch stron ładnie ułożyć i docisnąć. Nie da się raczej tego zbabrać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dydek » 23 lip 2017, 15:18

Minor napisał(a):Ale wyraźnie zakleiłeś więcej niż tylko tę dziurę. Czy problem sprowadza się się tylko samej dziury czy również do tego, jak mocno uszczelka przylega w tej części do drzwi?


Zakleiłem tak bo w tej taśmie jest słaby klej, więc brałem trochę dłuższe kawałki – stąd taki wygląd. Głównym celem było zaklejenie dziury a nie zmniejszenie gniazda uszczelki tak by była ona ciaśniej osadzona. Co do zdejmowania to imo najłatwiej jest od wewnątrz, delikatnie ja podwinać i pociągnąć w dół,
wtedy już da się ją łatwo wyjąć z tego rogu. Cała operacja wychodzi 5 minut na drzwi :)
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez czarmi » 23 lip 2017, 16:42

Myślę, że dobrze by było, aby ktoś kto będzie to robił, wykonał jakieś zdjęcia całej operacji. Tak ku potomnym...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez darrecki » 23 lip 2017, 21:05

Z tyłu w zasadzie nie ma świszczenia, a przynajmniej nie ma porównania z przodem gdzie wiatr hula.
Kilka dni temu miałem okazję jechać na tylnej kanapie swojego auta, pierwszy raz od prawie 3 lat :) 160 na autostradzie i było cicho!
I teraz nie mogę jeździć z przodu z prędkościami powyżej 100, bo mnie cholera bierze :) Mam teraz 2 tygodnie na usunięcie w/w efektu albo z urlopu będę wracał z korkami w uszach
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez darrecki » 24 lip 2017, 22:40

krabdul napisał(a):A ja potestowałem te sznury z gumy porowatej (epdm). Optymalny jest 7mm.


Czemu nie użyłeś rurki? Jest pusta w środku więc powinna być bardziej elastyczna. I pewnie większą średnicę można by zastosować. No chyba że to epdm, o którym pierwsze słyszę ma jakąś przewagę?
Do wciągania można by użyć stalki, takiego pilota do przeciągania kabli.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez dydek » 25 lip 2017, 09:59

a tak ogolnie zapytam to co wlaściwie daje to przeciągnięcie w naszym przypadku – znaczy jak się zmienia uszczelka to wiem, ale bardziej chodzi mi o to że szukałem czy ta uszczelka gdzieś jest luzniej itp, i nie udało mi się takiego miejsca znalezc, wszędzie wygląda że jest dosyć mocno dociśnięta w fabrycznej wersji ( u mnie nawet widać ślad po miejscu w którym jest dociskana przez drzwi ). Więc tak się głosno zastanawiam czy warto to robić ( no chyba że coś z niej zmieniali i w '16 już coś poprawiali :) )
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez krabdul » 25 lip 2017, 10:27

Generalnie ta uszczelka u mnie też wszędzie dolega, ale w niektórych autach jest ona grubsza/bardziej mięsista. Dodatkowo (tego przed zdjęciem jej nie widać) też ma te otworki do odprowadzania powietrza, więc barierą jest tylko jedna ścianka. Ten wąż z mikrogumy (guma porowata) ma za zadanie zwiększyć tę barierę.
Owszem, rurka byłaby podatniejsza na dopasowanie się (przyleganie do tej uszczelki jest różne w różnych miejscach) ale sam wąż jest też dość ściśliwy i ogólnie dostępny (w Polsce nie widziałem w detalu rurki z mikrogumy). Co do średnicy z większą rurką i tak byłby problem z przeciągnięciem i ułożeniem się. Dodam, że ten wąż nasiąka, więc ma otwarte pory. To znaczy, że też ma właściwiści chłonne i dla dźwięku.
To nie jest mój patent. To jest powszechna metoda na poprawę uszczelek – zwłaszcza już tych wyklepanych.
Ja jestem zadowolony z efektu.
PS: W poprzednim aucie testowałem rurki silikonowe. Efekt gorszy a podatność na temperatury duża – w zimie już jest problem. EPDM to guma powszechnie stosowana do uszczelek. Te fabryszne też są z niej, tyle że samo EPDM jeszcze nie oznacza, że są porowate.
Jako pilota używałem też dedykowanego pilota :) Mimo wszystko i jego trzeba było wspomóc jakimś mazidłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 25 lip 2017, 10:43

A mnie się wydawało, że to rurki są powszechniejsze w ulepszaniu uszczelek :) Dasz linka do tych epdm co użyłeś? Pilota jakiej średnicy miałeś?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krabdul » 25 lip 2017, 11:16

Wąż (piszą że nie chłonie wody, ale jednak coś tam chłonie :) )
http://allegro.pl/sznur-z-mikrogumy-7mm-kalibrowany-uszczelka-10mb-i5435367963.html
Pilot
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6699326494
Równie dobrze sprawdzi się trochę sztywniejsza skręta czy inny przewód tak do 5-6mm by jeszcze został zapas na złączenie z wężem.

PS: Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Wąż przy przeciąganiu się naciąga i warto zostawić zapas po ok 10cm z każdej strony i nim powywijać by się ułożył. Potem spróbować wepchać jeszcze po np 2cm i dopiero uciąć. Jak utniemy od razu na 0 i skleimy to po jakimś czasie, jak wróci do właściwej formy, zrobi się odcinek np 10cm bez węża. Inna sprawa, że taki krótki kawałek można uzupełnić już przez te otworki odpowietrzające.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dydek » 25 lip 2017, 11:41

krabdul napisał(a):Generalnie ta uszczelka u mnie też wszędzie dolega, ale w niektórych autach jest ona grubsza/bardziej mięsista. Dodatkowo (tego przed zdjęciem jej nie widać) też ma te otworki do odprowadzania powietrza, więc barierą jest tylko jedna ścianka. Ten wąż z mikrogumy (guma porowata) ma za zadanie zwiększyć tę barierę.


ok przekonałes mnie ! :) Czy te 10m starczyło Ci na wszystki drzwi czy robiłeś tylko przednie ?
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez krabdul » 25 lip 2017, 12:17

Jak robiłem jedną stronę auta ze sznura 6mm to z 10m został mi kawałek na być może 3 drzwi także idzie po 3-4m.
Potem zamówiłem na aukcji z linka 2szt sznura czyli przyszło 20m w jednym kawałku. Przy kupnie z mb powinno wystarczyć 15m. Dałem też ten sznur między szybę a podszybie. W gg to był sposób na trzeszczenie – tu dałem chyba dla checy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 26 lip 2017, 20:26

Guma i pilot zamówione.
Do uszczelek zaś nie trzeba jakichś specjalnych narzędzi wiec dziś poświeciłem chwile czasu na poprawę fabryki – przynajmniej mam taka nadzieje.

Zdjalem tyle uszczelki ile sie tylko dalo. Tych dziur jest tam więcej niż tylko 1 z tylu. Mamy przy lusterku, 4 lub 5 u góry i 1 w górnym narożniku.
IMG_20170726_104303.jpg
IMG_20170726_104313.jpg
IMG_20170726_105726.jpg


Wszystko co było można zatkałem pianka kauczukowa 9 mm i dla pewności zakleiłem taśmą.
IMG_20170726_113256.jpg


O efektach wypowiem się w sobotę :D Auto oddałem do konserwacji i nawet nie miałem okazji się przejechać po modzie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krabdul » 26 lip 2017, 21:30

Nie wiem czy to kwestia koloru czy ujęcia ale ta dziupla u Ciepie jest chyba jeszcze większa. Widzę, że trochę inne są też przetłoszenia blach pod uszczelką. Ciekawe czy te wszystkie otworki to jakieś punkty pod robota w fabryce, czy jakieś odpowietrzenie. Jak paru z nas pozatyka te dziury i jak się spotkamy w podobnym składzie w wątku z rdzą to będziemy mieli odpowiedź ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dydek » 26 lip 2017, 22:29

Mi się wydaje że u mnie ta dziura nie była aż tak duża – jutro postaram się zrobić jeszcze zdjęcie. Ale tak jak patrzę to tutaj byłoby ciężko zakleić ją bez wypełnienia – a u mnie bez problemu dało się tak zrobić stosując samą taśmę – więc może faktycznie coś zmienieli konstrukcyjnie <nauka>
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323