Szumy wiatru – problem uszczelek drzwiowych

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 8 lut 2016, 01:37

Czekamy... ;)

Forum Fiend
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krabdul » 8 lut 2016, 11:45

Tak wygląda ta dziupla
Załączniki
20160207_131024.jpg
20160207_131016.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Wojtek » 8 lut 2016, 11:52

Dzięki za zdjęcia... :)

krabdul napisał(a): Przy jeździe i przykładaniu ręki nie widziałem teraz takiej różnicy jak ostatnio

Jeżeli tak jest to mamy kolejny punkt, gdzie można tanio poprawić producenta i cieszyć się ciszą... :)

ps. W M5 niektórzy robili zabieg wkładania folii dwa razy... Nie zawsze za pierwszym razem był zadowalający efekt...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jacex » 8 lut 2016, 22:06

Przykleiłem dodatkową "uszczelkę sordyla". Akurat jako tako nie narzekałem na wiatr, bo do 100 go nie słyszałem, do 140 już powiewało ale jak najbardziej akceptowalnie a dopiero powyżej 140 wraz ze wzrostem prędkości robiło się głośno od wiatru ( zresztą podobnie jak w wielu innych kompaktach ). Jednak czemu nie spróbować troszkę poprawić komfort jazdy tym bardziej tylko za kilka dyszek...
Po założeniu uszczelki jest poprawa. Powiedziałbym, że poziom słyszalności wiaterku przesunął się o jakieś 20 km/h, czyli to co słyszałem np. przy 120 teraz słyszę przy 140, chociaż ten zefirek już brzmi nieco inaczej, chyba mniej świszcze. Minus to to, że drzwi zamykają się troszkę ciężej.
Mimo poprawy nie wiem jeszcze, czy będę jeździł z nową uszczelką, bo obawiam się, że przy mrozach, deszczach, upałach prędzej czy później odklei się. A jak się odklei i nie przykleję nowej, to oryginalne uszczelki mazdowskie mogą się "ułożyć" do tej przyklejonej i wtedy to pewnie umarł w butach. Jak oryginały dostaną luzu od rozepchania, to pewnie przeciąg murowany przy 60/h...Co sądzicie, czy jest taka możliwość ?
Dodam jeszcze, że uszczelkę założyłem tylko od strony kierowcy. Po pierwsze na próbę a po drugie chciałem porównać poziom zefirka od strony kierowcy i pasażera. No i to drugie sprawdziło się, czyli teraz wieje mniej więcej tak samo przy obu drzwiach...raz jeden dałem poprowadzić auto mojej żonie i okazało się, że od strony pasażera jest sporo ciszej, mniej słychać wiatr przy każdej prędkości. To może oznaczać, że montaż naszych M3 pozostawia wiele do życzenia, bo jeśli jedną stronę dało się złożyć "na cicho", to czemu nie obie...
Początkujący
 
Od: 28 paź 2015, 23:51
Posty: 23
Auto: Mazda 3 BM 165KM HB 2015
Sky Passion

Postprzez Maniuś » 8 lut 2016, 23:11

Witam.
Do wszystkich mających problemy z nawiewaniem powietrza do środka samochodu mam następujące pytanie " W jakim ustawieniu są nawiewy boczne na szyby samochodu w trakcie jazdy?". Wraz ze wzrostem szybkości pomimo niezmieniania stopnia otwarcia nawiewu ilości nadmuchiwanego powietrza rosną, co może stwarzać wrażenie nieszczelnych uszczelek. Dziwne jest to, że na forum wszyscy narzekają na uszczelki w drzwiach przednich a nie mają uwag do drzwi tylnych. Czy tam uszczelki są OK, co wydaje mi trochę dziwne.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 14:04
Posty: 40 (1/1)
Auto: Mazda CX 30-Kanjo, skrzynia 6MT
2,0 -150 kM

Postprzez mishaaq » 9 lut 2016, 08:49

jacex napisał(a):raz jeden dałem poprowadzić auto mojej żonie i okazało się, że od strony pasażera jest sporo ciszej, mniej słychać wiatr przy każdej prędkości.

Odniosłem to samo wrażenie kiedy w weekend to żona prowadziła i na autostradzie przy 120 km/h było u mnie zauważalnie ciszej niż na miejscu kierowcy.
Ostatnio edytowano 9 lut 2016, 22:07 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usunięto część cytatu
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez czarmi » 9 lut 2016, 10:09

jacex napisał(a):oryginalne uszczelki mazdowskie mogą się "ułożyć" do tej przyklejonej i wtedy to pewnie umarł w butach. Jak oryginały dostaną luzu od rozepchania, to pewnie przeciąg murowany przy 60/h...Co sądzicie, czy jest taka możliwość ?

Ja dlatego pozbyłem się ich, tym bardziej, że z upływem dni różnica na plus była jakby coraz mniejsza :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Wojtek » 9 lut 2016, 11:55

Człowiek się szybko przyzwyczaja... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Minor » 9 lut 2016, 21:38

A gdyby przykleić dodatkową z większym dystansem? Jest to w ogóle możliwe?
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez darrecki » 9 lut 2016, 22:06

Maniuś napisał(a):Witam.
Do wszystkich mających problemy z nawiewaniem powietrza do środka samochodu mam następujące pytanie " W jakim ustawieniu są nawiewy boczne na szyby samochodu w trakcie jazdy?". Wraz ze wzrostem szybkości pomimo niezmieniania stopnia otwarcia nawiewu ilości nadmuchiwanego powietrza rosną, co może stwarzać wrażenie nieszczelnych uszczelek.


Zapewniam Cie, ze ustawienia nawiewu nie maja zadnego znaczenia. Nie chodzi tu o nadmuchiwane powietrze na drzwi, bo nawet jesli to nastepuje to nie gwizda jak z zewnatrz, najwyzej zgasi zapalke, swieczke czy tam zapalniczke jak sie je zblizy do szyby :) Natomiast nieszczelnosci z zewnatrz nie maja takiej sily przebicia, za to je niestety bardzo dobrze je slychac.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez subframe » 9 lut 2016, 23:21

jacex napisał(a):oryginalne uszczelki mazdowskie mogą się "ułożyć" do tej przyklejonej i wtedy to pewnie umarł w butach. Jak oryginały dostaną luzu od rozepchania, to pewnie przeciąg murowany przy 60/h...Co sądzicie, czy jest taka możliwość ?


U kolegów od M6 wyczytałem że Gołębiewscy podczas wyciszania auta wypełniają wnętrze oryginalnych uszczelek czymś w rodzaju "botoxu", dzięki czemu są bardziej jędrne, lepiej przylegają i redukują w pewnym stopniu szumy. Na pewno jest to bardziej eleganckie i bezpieczne rozwiązanie. Ale niestety okryte tajemnicją.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez starcraft » 15 lut 2016, 13:53

Czyli akutalna linia orzecznicza mówi, iż nie naklejamy tych uszczelek? Szkoda bo tydzień temu mi je dostarczono... Kto kupi 5 m uszczelki za 15 zł?:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:19
Posty: 60 (3/2)
Auto: mazda 3 bm 2015 2.0, 120km. SEDAN skyenergy

Postprzez Wojtek » 15 lut 2016, 16:55

Możesz je załozyć. Nic to nie przeszkadza... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lagosta » 8 mar 2016, 21:54

subframe napisał(a):
jacex napisał(a):oryginalne uszczelki mazdowskie mogą się "ułożyć" do tej przyklejonej i wtedy to pewnie umarł w butach. Jak oryginały dostaną luzu od rozepchania, to pewnie przeciąg murowany przy 60/h...Co sądzicie, czy jest taka możliwość ?


U kolegów od M6 wyczytałem że Gołębiewscy podczas wyciszania auta wypełniają wnętrze oryginalnych uszczelek czymś w rodzaju "botoxu", dzięki czemu są bardziej jędrne, lepiej przylegają i redukują w pewnym stopniu szumy. Na pewno jest to bardziej eleganckie i bezpieczne rozwiązanie. Ale niestety okryte tajemnicją.


Nie wiem czy to możliwe, ale jak miałem malucha to dla uszczelnienia uchylnych szyb z tyłu do tylnej bocznej uszczelki wsuwałem cienki wężyk gumowy (fi okolo 0,5) i pomagało. Może w naszych BM3 zda egzamin.

BTW Teraz jeżdżę zastępczym Nissanem Polarisem i bez dwóch zdań jest ciszej. Nawet moja Żona to zauważyła. Nic nie szumi,a i silnik też ciszej chodz i to znacznie. Moim zdanie ogólne (jak to mówią w USA) user experience w Mazdzie 3 wypada słabo. Drugiej mazdy nie kupię.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2015, 23:26
Posty: 19 (2/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 2.0 BM sedan, Citroen C4 Vts

Postprzez dydek » 19 lip 2017, 11:58

Hej,
wiem że stary post ale teraz przy okazji serwisu mojej 3 mam 6 2017 no i faktycznie w mojej 3 bardziej wieje, zastanawiam się czy może przez ostatni czas udało się ogarnąć jakiś patent na wiaterek czy sytuacja stoi w miejscu ? :)
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez krabdul » 19 lip 2017, 12:08

Ja testuje teraz wpuszczenie sznura z mikrogumy do uszczelki karoserii. Wstępne wnioski mam, ale czekam teraz na ciut grubszy sznur. Jak go wrzucę to podzielę się uwagami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dydek » 19 lip 2017, 12:58

ok, daj znać ! :)

Ja dzisiaj jeszcze porównam dokładnie jak wyglada wszystko w 6 a jak u nas w 3 – może znajde jaiś ważny szczegół :)
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez krabdul » 19 lip 2017, 13:02

Jeśli masz 6tkę skypassion 2017 to ona ma podwójne szyby z przodu.
Pomacaj wszystkie uszczelki i przyjrzyj się ich przekrojom. Może są solidniejsze a przy okazji kompatybilne. Długość tym razem nie ma znaczenia ;) bo można je dość łatwo skrócić (te przy karoserii czy od klapy bagażnika, te na drzwiach już gorzej)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dydek » 19 lip 2017, 13:13

tak to jest Skypassion – to wiele wyjaśnia :)
ale mimo wszystko posprawdzam wszystko i dam znać jakie wnioski :)

Dopisano 19 lip 2017, 22:52:

Ok więc sprawdziłem kilka rzeczy,
faktycznie szyb jest podwójna klejona – na pewno to troche pomaga.
Co do boczku drzwi to zauważyłem że jest tam takie dodatkowe uszczelnienie – z tego co pamiętam u nas tego nie ma.

Zrobiłem również zdjęcie kształtu uszczelki – może to coś pomoże.

W razie gdyby kogoś cos interesowało to też moge podpatrzeć i zrobić zdjęcia lub pomierzyć itp – mi teraz z pamięci jest trudno posprawdzać jakie dokładnie sa różnice.
Załączniki
IMG_20170719_172028.jpg
podwójna szyba
IMG_20170719_205948.jpg
poprawione uszczelnienie przy szybcie
IMG_20170719_210338.jpg
Uszczelka
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez dydek » 22 lip 2017, 16:52

Przetestowałem patent krabdula z zasłonięciem tej 'dziupli' która pojawia się po odsłonięciu uszczelki okna – i muszę powiedzieć że rezultat jest całkiem dobry – po zrobieniu drzwi kierowcy testując słyszałem szum po stronie pasażera. Zrobione 2 strony dają dobre rezultaty – wydaje mi się ze jest znacznie ciszej i nie ma tego tła szumiącego które wcześniej było cały czas. Do zatkania użyłem taśmy izolacyjnej materiałowej ( takiej jak do oplotu kabli elektrycznych w wiązkach ) i takie rozwiązanie mimo słabego kleju sprawdza się gdyż jest ono dociskane przez samą uszczelkę :) Może komuś się przyda :)
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323