Szumy wiatru – problem uszczelek drzwiowych
Dzięki za zdjęcia...
Jeżeli tak jest to mamy kolejny punkt, gdzie można tanio poprawić producenta i cieszyć się ciszą...
ps. W M5 niektórzy robili zabieg wkładania folii dwa razy... Nie zawsze za pierwszym razem był zadowalający efekt...
krabdul napisał(a): Przy jeździe i przykładaniu ręki nie widziałem teraz takiej różnicy jak ostatnio
Jeżeli tak jest to mamy kolejny punkt, gdzie można tanio poprawić producenta i cieszyć się ciszą...
ps. W M5 niektórzy robili zabieg wkładania folii dwa razy... Nie zawsze za pierwszym razem był zadowalający efekt...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Przykleiłem dodatkową "uszczelkę sordyla". Akurat jako tako nie narzekałem na wiatr, bo do 100 go nie słyszałem, do 140 już powiewało ale jak najbardziej akceptowalnie a dopiero powyżej 140 wraz ze wzrostem prędkości robiło się głośno od wiatru ( zresztą podobnie jak w wielu innych kompaktach ). Jednak czemu nie spróbować troszkę poprawić komfort jazdy tym bardziej tylko za kilka dyszek...
Po założeniu uszczelki jest poprawa. Powiedziałbym, że poziom słyszalności wiaterku przesunął się o jakieś 20 km/h, czyli to co słyszałem np. przy 120 teraz słyszę przy 140, chociaż ten zefirek już brzmi nieco inaczej, chyba mniej świszcze. Minus to to, że drzwi zamykają się troszkę ciężej.
Mimo poprawy nie wiem jeszcze, czy będę jeździł z nową uszczelką, bo obawiam się, że przy mrozach, deszczach, upałach prędzej czy później odklei się. A jak się odklei i nie przykleję nowej, to oryginalne uszczelki mazdowskie mogą się "ułożyć" do tej przyklejonej i wtedy to pewnie umarł w butach. Jak oryginały dostaną luzu od rozepchania, to pewnie przeciąg murowany przy 60/h...Co sądzicie, czy jest taka możliwość ?
Dodam jeszcze, że uszczelkę założyłem tylko od strony kierowcy. Po pierwsze na próbę a po drugie chciałem porównać poziom zefirka od strony kierowcy i pasażera. No i to drugie sprawdziło się, czyli teraz wieje mniej więcej tak samo przy obu drzwiach...raz jeden dałem poprowadzić auto mojej żonie i okazało się, że od strony pasażera jest sporo ciszej, mniej słychać wiatr przy każdej prędkości. To może oznaczać, że montaż naszych M3 pozostawia wiele do życzenia, bo jeśli jedną stronę dało się złożyć "na cicho", to czemu nie obie...
Po założeniu uszczelki jest poprawa. Powiedziałbym, że poziom słyszalności wiaterku przesunął się o jakieś 20 km/h, czyli to co słyszałem np. przy 120 teraz słyszę przy 140, chociaż ten zefirek już brzmi nieco inaczej, chyba mniej świszcze. Minus to to, że drzwi zamykają się troszkę ciężej.
Mimo poprawy nie wiem jeszcze, czy będę jeździł z nową uszczelką, bo obawiam się, że przy mrozach, deszczach, upałach prędzej czy później odklei się. A jak się odklei i nie przykleję nowej, to oryginalne uszczelki mazdowskie mogą się "ułożyć" do tej przyklejonej i wtedy to pewnie umarł w butach. Jak oryginały dostaną luzu od rozepchania, to pewnie przeciąg murowany przy 60/h...Co sądzicie, czy jest taka możliwość ?
Dodam jeszcze, że uszczelkę założyłem tylko od strony kierowcy. Po pierwsze na próbę a po drugie chciałem porównać poziom zefirka od strony kierowcy i pasażera. No i to drugie sprawdziło się, czyli teraz wieje mniej więcej tak samo przy obu drzwiach...raz jeden dałem poprowadzić auto mojej żonie i okazało się, że od strony pasażera jest sporo ciszej, mniej słychać wiatr przy każdej prędkości. To może oznaczać, że montaż naszych M3 pozostawia wiele do życzenia, bo jeśli jedną stronę dało się złożyć "na cicho", to czemu nie obie...
- Od: 28 paź 2015, 23:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda 3 BM 165KM HB 2015
Sky Passion
Witam.
Do wszystkich mających problemy z nawiewaniem powietrza do środka samochodu mam następujące pytanie " W jakim ustawieniu są nawiewy boczne na szyby samochodu w trakcie jazdy?". Wraz ze wzrostem szybkości pomimo niezmieniania stopnia otwarcia nawiewu ilości nadmuchiwanego powietrza rosną, co może stwarzać wrażenie nieszczelnych uszczelek. Dziwne jest to, że na forum wszyscy narzekają na uszczelki w drzwiach przednich a nie mają uwag do drzwi tylnych. Czy tam uszczelki są OK, co wydaje mi trochę dziwne.
Do wszystkich mających problemy z nawiewaniem powietrza do środka samochodu mam następujące pytanie " W jakim ustawieniu są nawiewy boczne na szyby samochodu w trakcie jazdy?". Wraz ze wzrostem szybkości pomimo niezmieniania stopnia otwarcia nawiewu ilości nadmuchiwanego powietrza rosną, co może stwarzać wrażenie nieszczelnych uszczelek. Dziwne jest to, że na forum wszyscy narzekają na uszczelki w drzwiach przednich a nie mają uwag do drzwi tylnych. Czy tam uszczelki są OK, co wydaje mi trochę dziwne.
jacex napisał(a):raz jeden dałem poprowadzić auto mojej żonie i okazało się, że od strony pasażera jest sporo ciszej, mniej słychać wiatr przy każdej prędkości.
Odniosłem to samo wrażenie kiedy w weekend to żona prowadziła i na autostradzie przy 120 km/h było u mnie zauważalnie ciszej niż na miejscu kierowcy.
Ostatnio edytowano 9 lut 2016, 22:07 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usunięto część cytatu
Powód: Usunięto część cytatu
jacex napisał(a):oryginalne uszczelki mazdowskie mogą się "ułożyć" do tej przyklejonej i wtedy to pewnie umarł w butach. Jak oryginały dostaną luzu od rozepchania, to pewnie przeciąg murowany przy 60/h...Co sądzicie, czy jest taka możliwość ?
Ja dlatego pozbyłem się ich, tym bardziej, że z upływem dni różnica na plus była jakby coraz mniejsza
Maniuś napisał(a):Witam.
Do wszystkich mających problemy z nawiewaniem powietrza do środka samochodu mam następujące pytanie " W jakim ustawieniu są nawiewy boczne na szyby samochodu w trakcie jazdy?". Wraz ze wzrostem szybkości pomimo niezmieniania stopnia otwarcia nawiewu ilości nadmuchiwanego powietrza rosną, co może stwarzać wrażenie nieszczelnych uszczelek.
Zapewniam Cie, ze ustawienia nawiewu nie maja zadnego znaczenia. Nie chodzi tu o nadmuchiwane powietrze na drzwi, bo nawet jesli to nastepuje to nie gwizda jak z zewnatrz, najwyzej zgasi zapalke, swieczke czy tam zapalniczke jak sie je zblizy do szyby Natomiast nieszczelnosci z zewnatrz nie maja takiej sily przebicia, za to je niestety bardzo dobrze je slychac.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
jacex napisał(a):oryginalne uszczelki mazdowskie mogą się "ułożyć" do tej przyklejonej i wtedy to pewnie umarł w butach. Jak oryginały dostaną luzu od rozepchania, to pewnie przeciąg murowany przy 60/h...Co sądzicie, czy jest taka możliwość ?
U kolegów od M6 wyczytałem że Gołębiewscy podczas wyciszania auta wypełniają wnętrze oryginalnych uszczelek czymś w rodzaju "botoxu", dzięki czemu są bardziej jędrne, lepiej przylegają i redukują w pewnym stopniu szumy. Na pewno jest to bardziej eleganckie i bezpieczne rozwiązanie. Ale niestety okryte tajemnicją.
subframe napisał(a):jacex napisał(a):oryginalne uszczelki mazdowskie mogą się "ułożyć" do tej przyklejonej i wtedy to pewnie umarł w butach. Jak oryginały dostaną luzu od rozepchania, to pewnie przeciąg murowany przy 60/h...Co sądzicie, czy jest taka możliwość ?
U kolegów od M6 wyczytałem że Gołębiewscy podczas wyciszania auta wypełniają wnętrze oryginalnych uszczelek czymś w rodzaju "botoxu", dzięki czemu są bardziej jędrne, lepiej przylegają i redukują w pewnym stopniu szumy. Na pewno jest to bardziej eleganckie i bezpieczne rozwiązanie. Ale niestety okryte tajemnicją.
Nie wiem czy to możliwe, ale jak miałem malucha to dla uszczelnienia uchylnych szyb z tyłu do tylnej bocznej uszczelki wsuwałem cienki wężyk gumowy (fi okolo 0,5) i pomagało. Może w naszych BM3 zda egzamin.
BTW Teraz jeżdżę zastępczym Nissanem Polarisem i bez dwóch zdań jest ciszej. Nawet moja Żona to zauważyła. Nic nie szumi,a i silnik też ciszej chodz i to znacznie. Moim zdanie ogólne (jak to mówią w USA) user experience w Mazdzie 3 wypada słabo. Drugiej mazdy nie kupię.
Hej,
wiem że stary post ale teraz przy okazji serwisu mojej 3 mam 6 2017 no i faktycznie w mojej 3 bardziej wieje, zastanawiam się czy może przez ostatni czas udało się ogarnąć jakiś patent na wiaterek czy sytuacja stoi w miejscu ?
wiem że stary post ale teraz przy okazji serwisu mojej 3 mam 6 2017 no i faktycznie w mojej 3 bardziej wieje, zastanawiam się czy może przez ostatni czas udało się ogarnąć jakiś patent na wiaterek czy sytuacja stoi w miejscu ?
Ja testuje teraz wpuszczenie sznura z mikrogumy do uszczelki karoserii. Wstępne wnioski mam, ale czekam teraz na ciut grubszy sznur. Jak go wrzucę to podzielę się uwagami
Jeśli masz 6tkę skypassion 2017 to ona ma podwójne szyby z przodu.
Pomacaj wszystkie uszczelki i przyjrzyj się ich przekrojom. Może są solidniejsze a przy okazji kompatybilne. Długość tym razem nie ma znaczenia bo można je dość łatwo skrócić (te przy karoserii czy od klapy bagażnika, te na drzwiach już gorzej)
Pomacaj wszystkie uszczelki i przyjrzyj się ich przekrojom. Może są solidniejsze a przy okazji kompatybilne. Długość tym razem nie ma znaczenia bo można je dość łatwo skrócić (te przy karoserii czy od klapy bagażnika, te na drzwiach już gorzej)
tak to jest Skypassion – to wiele wyjaśnia
ale mimo wszystko posprawdzam wszystko i dam znać jakie wnioski
Dopisano 19 lip 2017, 22:52:
Ok więc sprawdziłem kilka rzeczy,
faktycznie szyb jest podwójna klejona – na pewno to troche pomaga.
Co do boczku drzwi to zauważyłem że jest tam takie dodatkowe uszczelnienie – z tego co pamiętam u nas tego nie ma.
Zrobiłem również zdjęcie kształtu uszczelki – może to coś pomoże.
W razie gdyby kogoś cos interesowało to też moge podpatrzeć i zrobić zdjęcia lub pomierzyć itp – mi teraz z pamięci jest trudno posprawdzać jakie dokładnie sa różnice.
ale mimo wszystko posprawdzam wszystko i dam znać jakie wnioski
Dopisano 19 lip 2017, 22:52:
Ok więc sprawdziłem kilka rzeczy,
faktycznie szyb jest podwójna klejona – na pewno to troche pomaga.
Co do boczku drzwi to zauważyłem że jest tam takie dodatkowe uszczelnienie – z tego co pamiętam u nas tego nie ma.
Zrobiłem również zdjęcie kształtu uszczelki – może to coś pomoże.
W razie gdyby kogoś cos interesowało to też moge podpatrzeć i zrobić zdjęcia lub pomierzyć itp – mi teraz z pamięci jest trudno posprawdzać jakie dokładnie sa różnice.
Przetestowałem patent krabdula z zasłonięciem tej 'dziupli' która pojawia się po odsłonięciu uszczelki okna – i muszę powiedzieć że rezultat jest całkiem dobry – po zrobieniu drzwi kierowcy testując słyszałem szum po stronie pasażera. Zrobione 2 strony dają dobre rezultaty – wydaje mi się ze jest znacznie ciszej i nie ma tego tła szumiącego które wcześniej było cały czas. Do zatkania użyłem taśmy izolacyjnej materiałowej ( takiej jak do oplotu kabli elektrycznych w wiązkach ) i takie rozwiązanie mimo słabego kleju sprawdza się gdyż jest ono dociskane przez samą uszczelkę Może komuś się przyda
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości