Wygłuszenie Mazdy i porównanie wyników

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez darrecki » 4 sie 2017, 07:54

Ja do 2 na przednie drzwi kupiłem http://www.ebay.co.uk/itm/262728252879
Oraz http://www.ebay.co.uk/itm/311754045363
Mat wystarczyło na drzwi, ale brakło na plastiki. Pianki jeszcze zostało.
Jak dla mnie 2 czy 2.5 mm to w zasadzie bez różnicy, ale gdy różnica w cenie niewielka to bym brał 2.5mm. Głównie dla zasady, gorzej nie będzie, a może być lepiej :)

Sama zmiana głośników niewiele da, także ostrzegam, bo możesz być zawiedziony rezultatem. Ale to już sprawa ma inny wątek.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Scorsese » 4 sie 2017, 23:12

Dzięki za odpowiedzi. Mimo wszystko spróbuję, bo bardziej zawiedziony dźwiękiem niż teraz to ja już raczej nie będę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 18:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez Scorsese » 7 sie 2017, 20:46

Ciekawostka: przeczytałem specyfikację decybelomierzy i okazuje się, że granica błędu w pomiarach może wynosić +/– 2 dB! Czyli jednemu zmierzy hałas na 68, a drugiemu na 72 i wszystko będzie w "granicach". Nawet decybelomierze za ponad 5tys. mają granice błędu +/– 1,5 dB.
Ciekawostka 2: zestaw mat butylowych i pianki na jedne drzwi (standardowo dwie warstwy butylu i jedna warstwa pianki na drzwi) to waga około 4,5 kg. Sporo... Myślałem, że jest to wszystko lżejsze. Aż się zacząłem zastanawiać ile minie czasu zanim się wypaczą drzwi <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 18:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez JurekMaslo » 25 paź 2017, 15:51

Wygłuszanie M3 ma sens bowiem Mazda nie kwapi się aby to zrobić fabrycznie. Focus, Golf, Megane czy nowe i30 zrobiły w tej dziedzinie ogromny krok do przodu. Nawet nowa Honda Civic deklasuje wręcz Mazdę 3 (ostatni numer tygodnika "Motor"). A więc chłopcy i dziewczęta do roboty !
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 17:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez subframe » 26 paź 2017, 11:37

Scorsese napisał(a): zestaw mat butylowych i pianki na jedne drzwi (standardowo dwie warstwy butylu i jedna warstwa pianki na drzwi) to waga około 4,5 kg. Sporo... Myślałem, że jest to wszystko lżejsze

Inne kompakty są cichsze bez ton dodatkowych mat butylowych. Producenci przyklejają kawałki pianki bądź filcu na elemencie, który przenosi największe drgania i to zazwyczaj wystarcza żeby wystarczająco wyciszyć auto typu kompakt.
Użytkownicy M3 wytłumiają auto po całości, kilogramami mat izolując kabinę od reszty nadwozia, a wystarczyłoby stłumić drgania w pobliżu miejsca gdzie one powstają i generują hałas.
Niestety chyba nikt nie wie gdzie te tajemnicze miejsca są.
Główny problem prawdopodobnie tkwi gdzieś w pobliżu elementów łączących nadwozie z podwoziem które przenosi szum opon propagujący się na całą kabinę.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 20:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez JurekMaslo » 21 gru 2017, 10:46

Tak jak piszesz postąpiła Honda z nowym Civiciem. Dokładnie przeanalizowali miejsca skąd jest najwięcej hałasu i tam zastosowali odpowiednie wygłuszenie. Ale nie do końca im się udało bo po przekroczeniu 140 km/h robi się okropny szum powietrza podobny do naszego z Mazd. Ciekawe czy Honda szybko upora się z tym problemem czy też oleje to tak jak Mazda.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 17:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez fabiomaster » 6 lut 2018, 15:32

Wiedzieliście o akcji mazdy w sprawie szumu wiatru w modelach 6? jest nawet serive manual jak to zrobić i gdzie wieje :–)

https://drive.google.com/file/d/0B4qBOu ... 1NUjQ/edit

16 stron.

Ja osobiście twierdze, że szum słychać przez te plastiki zew. drzwi przy słupku B. Jest tam cienka pianka i 3 zatrzaski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2017, 11:00
Posty: 58 (1/5)
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP

Postprzez JurekMaslo » 3 mar 2018, 08:51

A ja ostatecznie po 5 latach pożegnałem się z moją Madzią, którą zamieniłem na Megankę nr 4. Z Madzią rozstałem się bez żalu chociaż włożyłem w nią wiele pracy i pieniędzy aby ją wyciszyć. Po przygodzie z Mazdą na zawsze pozostała mi dewiza: nie kupuj nic na piękne oczy !
O nowej Megane nie będę pisał bo to nie to forum ale jedno wiem: to inna lepsza bajka jeśli chodzi o wyciszenie. Wszystkim życzę sukcesów w wyciszaniu swoich Mazd !
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 17:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez Dmb_T » 3 mar 2018, 13:14

Biedaku, pięć lat się męczyłeś z autem, którego nie chciałeś... współczuję, serio.
Ciekawe jest te pięć lat, choć, jak wynika z opisu, masz Trójkę z 2014 roku... To maksymalnie może być cztery lata, jeśli kupiłeś na początku roku 2014....
No nic, nieważne. Napisz nam, co tak strasznie było niedobre w tym aucie.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 17:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez sawanniasty » 3 mar 2018, 15:06

Ja znów po prawie 3 latach sprzedałem / zostawiłem w rozliczeniu moja mazde i przesiadłem sie do hyundaia elantry...jeśli chodzi o wyciszenie mazda dwie klasy nizej naprawde....pamietam ze w mazdzie nawet przez przednia szybe bylo slychac odglos jaki wydaja kola poprzedzającego pojazdu jadacego np podczas deszczu...chyba wyciszenie to najslabszy punkt mazdy.Moze w 2019 znow wroce do nowej mazdki kto wie :)
 
Od: 20 sty 2015, 08:54
Posty: 37 (0/1)
Auto: Mazda 3 Bm 165 km skymotion 2015

Postprzez darrecki » 3 mar 2018, 15:34

Od wyrażania opinii jest odpowiedni wątek. Ktoś kto miał 3 przez kilka lat powinien takową właśnie tam wyrazić.
A osobiste wycieczki będą tępione, więc proszę o rozwagę.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez dydek » 19 maja 2018, 19:38

Tak właśnie wygląda grubość blach przy nadkolu tylnym. Swoją drogą szkoda ze przednie nadkole nie jest wykonane z takiego samego materiału jak tylne – nie jest to plastik tylko takie cos miękkiego. Swoją drogą wydaje mi się że właśnie przez takie elementy ( podłoga wyglada podobnie, są miejsca gdzie jest wszystko sztywno a są gdzie jak się puknie to jak pusta puszka ) przechodzi najwięcej dźwięków do kabiny.


Ostatnio edytowano 27 cze 2018, 10:34 przez dydek, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 12:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez dnf » 19 maja 2018, 22:00

tag działa tylko nie wklejasz całego linka a tylko samą końcówkę "QNAaIj4X8Qo"
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 17:54
Posty: 142 (1/27)
Auto: Mazda 3, Sedan 2014, Skyactiv-G 120KM 6MT + Xenon

Postprzez gonzoo » 25 cze 2018, 23:57

Witam,
Spędzam w samochodzie 2h dziennie słuchając muzyki.
Autko ma ponad pół roku i 22000 na liczniku.
Model bez systemu BOSE, przy niektórych utworach (głównie bas) słychać trzeszczenie, z tapicerki lub głośników, raczej tapicerka bo dociskanie, wydaje się, że pomaga.

Pytanie do forumowiczów, czy wygłuszanie drzwi nie jest podstawą do złamania zasad gwarancji?

Zgłaszałem drgania i trzaski w ASO, raz technik powiedział "Paaanie, to plastiki, a one muszą pracować i trzeszczenie jest normalne", pominę tutaj jak można się wpienić płacąc taką kupę kasy za samochód i słysząc tekst, że muszą pracować <glupek2> .

Natomiast za 2 podejściem pech chciał, że były upały i faktycznie dźwięki ustały (prawdopodobnie plastiki się porozciągały... i don't know). :(

Co zatem w tym temacie można uczynić? Może na początek pianka na samą tapicerkę drzwi? :>
Ale jak to się ma do gwarancji? <czytaj>

No i dodam tutaj, że wcześniej miałem Astrę H ponad 10 latkę, w której wymieniłem głośniki i wygłuszyłem drzwi, obecna mazda się do tego nie umywa – muszę coś z tym zrobić.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 cze 2018, 23:49
Posty: 2
Auto: Mazda 3 Sedan 2k17

Postprzez Kritik » 23 sty 2019, 10:12

również rozważam dodatkowe wygłuszenie swojej M3
wiem, jak i czym to zrobić
tylko nie wiem co o tym gwarancja.

i jeszcze jedno pytanie, czy jak nawet stracę gwarancje na nadwozie to, czy zostaje dalej gwarancja na silnik i inne podzespoły? dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez darrecki » 23 sty 2019, 12:41

Naprawdę jesteście przewrażliwieni na punkcie utraty gwarancji.
Ja u siebie zrobiłem remap silnika zanim auto skończyło rok. Dodatkowo obnizyłem i wygłuszyłem mniej więcej w tym samym czasie. I najśmieszniejsze, że jak pojechałem z klekoczącymi zaciskami (2 lata później) to stwierdzili (uwaga), że to sprężyny są luźne i one hałasują. Bardzo nie podobały im się też ślady konserwacji na elementach zawieszenia. A na 2 poprzednich serwisach nie widzieli problemu...
Za to w żony Maździe 2 wygłuszyłem drzwi, zmieniłem głośniki, dołożyłem suba w bagażniku, zmieniłem licznik na cyfrowy i klimę na automatyczną. Co powiedzieli w serwisie (tym razem już innym) jak po raz 2 padła chłodnica klimatyzacji? NIC! Zmienili, stwierdzili że ładnie gra i zapytali jakim cudem jest licznik cyfrowy z HUD...
Wszystko zależy na kogo się trafi.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Kritik » 23 sty 2019, 13:04

darrecki napisał(a):Wszystko zależy na kogo się trafi.


i w którym kraju znajduje się ASO <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Kritik » 25 sty 2019, 16:33

OK

Napisze wam trochę o wyciszeniu auta, i od razu przepraszam za możliwe pomyłki i literówki.
Pisze to sam, na podstawie własnego wieloletniego doswiadzenia.

1. Mata butylowa

Obrazek

To jest miękka mata, która nakłada się na gola w przypadku prawie wszystkich aut, blachę.
Ta mata jest przeznaczona dla gaszenia wibracji metali, a wibracja powoduje hałas, w niskich częstotliwościach. W Mazdzie blacha jest bardzo cienka i robi straszny hałas. Najbardziej hałasują równe duże powierzchnię. Najważniejszym parametrem maty butylowej, jest gaszenie wibracji, które jest wskazane od 0 do 1, przy czym 1 jest nierealna, bo to jest całkowita cisza. Bardzo dziwnie ze prawie żaden sprzedawca materiałów do wyciszenia nie zaznacza ten parametr. Chociaż producent to pokazuje.
Dla zauważalnego efektu, trzeba używać materiał ze wskaźnikiem od 0,3 i więcej. Mniej – będzie mało zauważalny efekt. Z tego co widze to wiele osób używa 2mm maty nie najlepszych producentów, dla podłogi, a późnej się skarżą ze efekt jest kiepski. No ja się temu nie dziwie
Ten parametr prawie nie zależy od grubości czy wagi materiału. Na przyklad StP Silver 2.0 NEW ktory ma 2mm grubosci ma wskaznik 0,25 i waga 3kg/m.kw. A StP Aero ktory ma 2mm grubosci ma wskaznik juz 0,33 i waga 2,9kg/m.kw. Co z tego wychodzi? ze te 2 materiały mają taka samo grubość, przy tym Aero jest lżejszy, a tłumi więcej.
Generalnie dla podłogi polecam używać materiały od 3mm, i z jak największym wskaźnikiem. Dla nadkoli(które są najbardziej głośna częścią podłogi, w ogóle są specjalne maty, z wskaźnikiem 0,5-0,6. Na przykład StP Aero Plus ma takie parametry, 3mm / 4,2kg na m.kw / i wskaźnik 0,5.Jak widać jest tylko 1 mm grubszy, wazy na 1,2kg więcej, a tłumi w 2 razy lepiej niz StP Silver 2.0 NEW
Dla drzwi polecam 2mm, i jak najmniejsza wagę, żeby później nie było problemów z zawiasami....
Również to same dla dachu, żeby nie przenosić ciężar w gore auta.

Mogę jeszcze dużo o tym pisać, ale na razie wystarczy, jak ktoś będzie miał więcej pytan – to zapraszam

Dalej idzie izolacja od dźwięku. Wcześniej było gaszenie wibracji. Ale tutaj dla 100% efektu, trzeba nie 1 warstwa a 2

2. Pochłaniacze dźwięku.
To sa maty z pianki, która składa się z otwartych komorek , i pochlania dźwięki. Taka pianka jest używana w komorach dźwiękowych, i dla zwiększenia powierzchni pochłaniania – często ma dużo piramidek. Ale nie wszędzie sie da użyć taki materiał z piramidkami, bo na niego nie da się nakleić 3 warstwę, albo jest po prostu za gruby(15-25mm) i nie pozwoli później zebrać auto z powrotem, dla tego jest taki materiał również z plaska powierzchnia i który ma 4-8mm (dla podłogi)

Na przykład STP Biplast jest idealny dla oklejania dachu jak o druga warstwa. Lub również super się sprawdza jeżeli taka mata okleić z zewnętrznej strony plastik drzwi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A dla podłogi i drzwi jest STP Accent

Obrazek

3. Trzecia warstwa – ostatnia, która powinna odbić pozostałe po poprzednich dwóch warstwach dźwięki. Ta warstwa jest podobna do drugiej, tylko że ma już zamknięte Komorki. I nie pochlania, a odbija dźwięki. Na przykład STP NoiseBlock. Ale ten materiał klei się tylko na płaskie i równe powierzchnię.

Słyszałem ze w zeszłym roku pojawił się materiał który łączy w sobie 2 i 3 warstwę. Ale jeszcze go nie miałem w rekach.

Każda część auta wycisza się w inny sposób i innymi materiałami.
1. Dach:
1.lekka mata butylowa + 2. Pochłaniacz dźwięku 15mm. 3 warstwy nie potrzeba na dachy
2. Drzwi:
Zewnętrzną część drzew
1.lekka mata butylowa + 2. Pochłaniacz plaski
Wewnętrzna część drzwi
1.lekka mata butylowa – cala powierzchnia, zaklejając okienka i t.d.
Plastiki drzwi – Pochłaniacz dźwięku 15mm
W drzwiach można używać tylko wodoodporne materiały
3. Podłogą
1. Mata butylowa z wysokim wskaźnikiem + 2. pochłaniacz dźwięku plaski + 3.odbijacz dźwięku.
4. Nadkola
1. Mata butylowa z najwyższym wskaźnikiem + 2. pochłaniacz dźwięku plaski + 3.odbijacz dźwięku. + 4. pochłaniacz dźwięku 15mm

Przed nałożeniem maty butylowej, trzeba odtłuścić powierzchnię
Mata butylowa ma być dokładnie dociśnięta specjalnym wałkiem.
Obrazek
Wiem ze wiele mówią ze mata butylowa powinna znajdować się na 60-80% powierzchni, ale ja polecam 100%. I już mowie czemu. Bo druga i trzecia warstwa ma stanowić jednolitą warstwę, inaczej będzie mało skuteczna. A jeżeli położyć 2 i 3 warstwę na 1 warstwę która ma przedziały, to w tych miejscach będzie się zbierać wilgoć przez zmianę temperatury, i za kilka lat będzie rdza....
Również nie wolno i bez sensu zaklejać przegródki wzmacniające(na dachu i innych miejscach, takich jak miejsca mocowania foteli), bo oni mają również otwory wentylacyjne i jeżeli my ich zakleimy całkiem izolacja, to tam będzie sie zbierać wilgoć.

<faja>

Mam nadzieje ze nie marnie straciłem pół godziny na napisanie tego.

Jak są jakieś pytania to chętnie na nich odpowiem

Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Kritik » 17 lut 2019, 23:00

Bardzo dużo hałasu w naszych autach idzie od uszczelek
i dzisiaj ja częściowo usunąłem ten problem.

w jaki sposób?

1. kupiłem taki sznurek (2szt po 10m) jak później okazało się trzeba było zamawiać 3 opakowania.
https://www.aliexpress.com/item/Yiwu-Jewelry-Black-Round-Rubber-Jewelry-Cord-4mm-Dia-10M-length-B21611/1711530140.html?spm=a2g0v.10010108.1000001.7.13ddc6e1CRUH98

W4r0JNklrM4.jpg


1UtDcP_mIS0.jpg


2. Ściągnąłem uszczelki z drzwi.

IkLGdbLzbFY.jpg


3. Wsadziłem ten sznurek w środek uszczelek.

mpVdZQ2dAFo.jpg


Hałasu z zewnątrz w aucie znacznie mniej
Na trasie jeszcze nie testowałem, cuda nie oczekuje, ale jak za wydane 30zl myślę ze efekt – super
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez KrzyzakMitsu » 22 lut 2019, 19:06

Kritik napisał(a): Dla nadkoli(które są najbardziej głośna częścią podłogi, w ogóle są specjalne maty

osobiście polecam maty na zewnątrz, w sensie zakładane pod plastikowe nadkola – różnica jest kolosalna w przypadku np. jazdy po piasku czy wodzie
czasem uda się coś dopasować – do niektórych aut pasują fabryczne wyciszenia od volvo czy renówki, są hermetyczne
https://e.allegroimg.com/s512/035c4d/c9 ... 78aa766a0e
ideałem byłoby jeszcze dać filcowe nadkole, z taką warstwą wewnętrzną, żeby nie trzymała za długo wody
https://8.allegroimg.com/original/0ce6d ... b8254d51f8
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323