Wygłuszenie Mazdy i porównanie wyników

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ellipsis » 25 lis 2016, 14:01

Tylko ze takie sa fakty – ucho ludzkie w różny sposob odbiera poszczegolne czestotliwosci. To jest fakt a nie herezja malkontentów.. Jezeli halas bedzie przytlumiony i bardziej basowy – bedziemy go slyszec ciszej i bedzie on mniej dokuczliwy niż np. świst wiatru o wysokiej czestotliwosci.

Zapraszam do lektury naukowej Politechniki :
http://www.tu.kielce.pl/~grysa/DiHwS-4.pdf

A tu masz ladny wykres z czestotliowsciami i dB:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Izofona
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez krabdul » 25 lis 2016, 16:52

Ellipsis tylko patrząc na wyniki pomiarów to one są w dBA a nie po prostu dB czy dBC czyli już są skorygowane o krzywą ludzkiego ucha. Spójrz na moje pomiary mazdy i np focusa. Tam masz pomiar dBA i dBC i jako, że focus był klekotem, to mimo ogólnie podobnej głośności dBA, a co za tym idzie odbieranej przeze mnie, to dBC miał o niebo wyższe. Gdyby wszystkie auta miały podobne dBC to Twoja teoria trzymałaby się kupy, ale tak nie jest i ja tego nie kupuję.

PS: Jestem akustykiem z zawodu i wykształcenia jakby co.

Dla mnie to auto jest ciche na gładkim asfalcie i głośne na chropowatym. Uogólniając akceptowalne dla mnie jak za te pieniądze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez creet » 25 lis 2016, 18:09

krabdul napisał(a):Dla mnie to auto jest ciche na gładkim asfalcie i głośne na chropowatym.


100% zgoda. Na gładkim asfalcie Mazda było by bardzo cicha gdyby nie syndrom niedomkniętej szyby. Moje pomiary kilka stron wcześniej pokazują dokładnie to samo o czym piszesz, czyli dobija amplituda hałasu dBA na różnych nawierzchniach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 25 lis 2016, 20:22

Krabdul – jesli jest tak jak piszesz to zwracam honor. Ale w tym tescie Golf VII jest glosniejszy od naszej Mazdy... Akurat Golfem VII mialem okazje troche pojezdzic i latalem autostrada 140+ i tam nie ma dyskomfortu taiego jak u nas. Innymi autami nie jezdzilem wiec nie porownuje. Pamietam jak dzis wracajac z trasy Golfem i po przesiadce do Mazdy aby wrocic nia do domu pierwsze co to odrazu ten szum opon, jeszcze jadac po parkingu 20/h w Golfie tego nie ma. Wiec jak oni mierza ten halas skoro wg. ich pomiaru w golfie jest glosniej niz u nas.. W golfie przy 160 jest tak jak u nas przy 120, tego nie da sie nie zauwazyc – ja wyciszenie a konretnie jego brak uslyszalem podczas pierwszej jazdy moja 3ka. Na jezdzie testowej to wiesz jak jest, czlowiek podjarany emocjami, do tego nawijalismy z handlowcem. Ale to byla tez wersja sedan i na 16' kolach.

Teraz np. na zimowych bridgestonach mam wmiare cicho, letnie dunlopy sa straszne choć w danych maja 67dB wiec jedne z najcichszych. Zimowki maja chyba 71dB wiec o co tu chodzi?
Zgodze sie z wami ze na gladkim asfalcie jest cisza no ale na gladkim asfalcie to i w 15 letniej corsie mam cisze. Skoro na chropowatym caly szum jest przenoszony do srodka to znaczy ze wyciszenie podlogi i nadkoli nie istanieje. Moze w tych testach tez jezdza po jakims gladkim asfalcie a nie po normalnych drogach i dlatego wtedy nie ma generalnie zadnych roznic miedzy 3ka a innymi kompaktami. Ostatnio byl test 6GJ 2017 i tez wyciszenie na poziomie Renówki czy Skody superb a watek na forum o wyciszeniu 6tki ma 140stron. Chyba z niczego on sie nie bierze, chlopaki kombinuja, kupuja jakies uszczelki z chin, zaklejaja szyby...

Creet – taki juz urok tego forum. To nie jest forum dyskusyjne tylko haslowe, dobrze to okresliles encyklopedyczne. Niech tak robia dalej, widac po aktywnosci tego forum a innych for motoryzacyjnych, czy jakichkolwiek innych. Masa dyskusji, watków a tu pytanie-odp. i watek umarl..
Creet zanim pokasowali posty, widzialem ze sprzedajesz Mazde, mnie by bylo szkoda pozbyc sie nowego auta jakie by ono nie bylo. Chyba ze masz cos ekstra na oku to wtedy tak.

Ja chyba też odpuszczam aktywne dzialanie na tym forum. Pewnie wiekszosc odetchnie z ulga bo nie bede już swoimi postami odbieral przyjemnosci z posiadania Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez krabdul » 26 lis 2016, 14:04

Ellipsis nie mówię, że jest idealnie czy lepiej niż w golfie.
Z tymi pomiarami może być też tak, że np miernik zawsze jest na środku np nad lewarkiem a skoro wąskim gardłem mazdy są przykładowo szyby, które są przy uchu to tu w pewnych okolicznościach odbiór jest na niekorzyść m3 mimo podobnych wyników.
Ja przede wszystkim widzę w porownaniu do gg różnicę w wytłumieniu silnika co w połączeniu z biegami sedana daję spory komfort w tym aspekcie. Przez to też pewnie inne szumy wysuwają się na pierwszy plan, ale dla mnie jak już pisałem akceptowalnie.
Z tymi dużymi różnicami gładko/chropowato to może jednak przyczyna nie jest w stricte wytłumieniu a np zbyt sztywnymi tulejami w zawieszeniu (strzelam). Jak opony są ciche czy głośne to raczej na każdym asfalcie. W gg nie miałem takich różnic przy zmianie asfaltu niezależnie od opon.
Co do testu m6 2017 to zmienili uszczelki i dali grubsze szyby także te 140 stron wątku tego konkretnego przypadku już tak nie dotyczą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez czarmi » 26 lis 2016, 15:04

krabdul napisał(a):Co do testu m6 2017 to zmienili uszczelki i dali grubsze szyby także te 140 stron wątku tego konkretnego przypadku już tak nie dotyczą.

Zgadza się. Jest lepiej, a szyby są nie tyle grubsze, co podwójne <ok> (tylko przednich drzwi)
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez marti78nez » 1 gru 2016, 10:24

Przede mna numer 46 motor z 14.11.2016 a w nim test kompaktow.Co zaskakuje w kwestii glosnosci podane sa parametry dla Mazdy przy 50km/h 60.0dB,przy 100 km/h 65.8dB dodam, ze dane testowe a nie producenta.Daje to dosc dobry wynik powyzej sredniej wsrod 10 kompaktow (3 miejsce przy 50 km/h ,4 miejsce przy 100km/h), np.porownywalnie do przytaczanego Golfa(najlepiej wypada megane).To jak to jest z tym wyciszeniem w koncu?Czy wlasciciele mazd troche nie przesadzaja?Czy jednak glosnosc auta wzmaga sie powyzej 100km/h (brak danych powyzej tej wartosci).Przymierzam sie do tego auta i na podstawie Hondy sam wiem ze jednak silnik wolnoossacy jest po prostu glosny w gornym zakresie obrotow...moze w tym jest problem? Jazdę testową odbyłem i moje odczucia sa takie, ze z wyciszeniem szalu nie ma, ale i tragedii tez nie, jezeli wezmiemy pod uwage ze to zwykly kompakt nie premium czy klasa wyższa. Co prawda jazda odbyla sie do maks 120Km/h ale nie bylo jakiegos dyskomfortu narastał ewentualnie przy wysokich obrotach ale tak jak wspominalem kwestia silnika.Na pewno po jazdach na plus tlumienie nierownosci przy tak sztywnym zawieszeniu.
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2016, 16:03
Posty: 35 (12/3)
Skąd: PRUSZKÓW
Auto: Mazda 3BN Sedan 2.0L 2017r
Poprzednie: Alfa Romeo 159 1.7 TBI

Postprzez Minor » 1 gru 2016, 11:35

Problem wyciszenia Mazdy nie dotyczy silnika tylko wszelkich dźwięków/hałasów wynikających z szeroko rozumianej trakcji (koła, szumy wiatru, wrażenie "przepuszczania" uszczelek). Gdyby nie to, nie byłoby tylu powodów do narzekania. Oczywiście wrażenia i oceny w tej kwestii są głównie subiektywne, ale po 3 latach eksploatacji mogę potwierdzić, ze trakcja w tym samochodzie jest słabo wyciszona.
Wszystko zależy od Twoich preferencji i sposobu eksploatacji:
– Jeśli będziesz jeździł głównie w mieście i sporadycznie robił trasy – to nie powinno być to szczególnie uciążliwie. W mieście, przy tym zakresie prędkości, to tylko naprawdę wrażliwe osoby będą na to narzekać.
– Jeśli będziesz dużo i często jeździł po trasach, a szczególnie autostradach – to radzę się zastanowić, albo przynajmniej odbyć jeszcze niejedną jazdę testową. Odgłos toczenia się kół, szumy wiatru, odgłosy od uszczelek powyżej 120 km/h nasilają się i w dłuższym czasie są niestety trochę męczące.
Podsumowując:
nie jest tragicznie, ale też nie można powiedzieć, że problemu nie ma. Osobiście uważam, ze wspomniany wcześniej Golf ma się pod tym względem lepiej. Ale, jak to już wielokrotnie podkreślano, każda opinia opiera się tu głównie na subiektywnych wrażeniach, zatem tylko kolejna jazda testowa i spokojna konfrontacja tego z osobistymi oczekiwaniami pomoże Ci podjąć właściwą decyzję.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez plsparrow » 2 gru 2016, 13:43

Moje subiektywne odczucie jest takie że jeżdżąc po mieście mam głośność audio na 15, w trasie głośność ustawiam na 33.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 11:01
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BM, 2015, SD, 120KM 6MT, SkyEnergy, Xenon, Soul Red

Postprzez krabdul » 2 gru 2016, 15:46

plsparrow napisał(a):Moje subiektywne odczucie jest takie że jeżdżąc po mieście mam głośność audio na 15, w trasie głośność ustawiam na 33.

Nie masz włączonej automatycznej regulacji głośności w zależności od prędkości?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez jacex » 2 gru 2016, 21:41

Kilka dni temu jechałem z Gdańska do Warszawy, cała droga obwodnicą trójmiasta i autostradą. Z jednym pasażerem. Dla nadrobienia czasu ( i przy okazji wykonania testu spalania ) w jedną stronę jechałem z prędkością 160-180 ale już z powrotem 120-140. I wnioski mamy jednoznaczne : u mnie w aucie do 130 jest ok, normalnie się pogada, hałas nie męczy ale niemalże każdy kilometr wyżej to stopniowe narastanie hałasu. A jadąc kilka godzin z prędkością 160-180 było po prostu męczące. Dodam, że jak sam jeżdżę z takimi prędkościami, to głośna muzyka nieco "łagodzi" u mnie objawy zmęczenia, chociaż pewnie w aucie jest jeszcze głośniej. Ale jadąc z pasażerem i rozmawiając podwyższonym głosem przez dłuższy czas daje się to we znaki.

Dla mnie M3 nie nadaje się do prędkości powyżej 160 na dłuższych dystansach ale też nie wiem, czy w klasie kompakt jakikolwiek samochód pozwoli na zadowalający komfort. Nigdy nie widziałem testów głośności dla takich prędkości. A w kompaktach, którymi jeździłem i mogłem je pognać powyżej 160 odczucia miałem zawsze takie same – na dłuższy dystans to męczarnia. Natomiast do prędkości 130 nie jest najgorzej i spokojnie można podróżować.

Mogę też potwierdzić uwagi wielu forumowiczów, że na zimówkach – u mnie Michelin "16" – jest znacznie ciszej niż na letnich – u mnie Michelin "18". Tak więc gdybym robił tą trasę ( 160-180 ) na letnich laczkach, pewnie odczucia byłyby jeszcze gorsze. I tu można zażartować, że Mazda dba o nasze bezpieczeństwo...chcesz komfortu, jedź wolniej, czyli bezpieczniej... :)
Początkujący
 
Od: 28 paź 2015, 23:51
Posty: 23
Auto: Mazda 3 BM 165KM HB 2015
Sky Passion

Postprzez plsparrow » 3 gru 2016, 09:54

krabdul napisał(a):Nie masz włączonej automatycznej regulacji głośności w zależności od prędkości?


Mam, ale jest za słaba i zawsze podkręcam ręcznie.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 11:01
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BM, 2015, SD, 120KM 6MT, SkyEnergy, Xenon, Soul Red

Postprzez ellipsis » 3 gru 2016, 12:41

Ale u nas to nie jest dynamiczna regulacja glosności a raczej optymalizacja dzwieku.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez krabdul » 3 gru 2016, 13:15

Dziwne. W gg miałem proste radio i tam były 3 poziomy wzmocnienia dźwięku od prędkości i jak korygowałem ręcznie to o ciutek. Mimo że gg była głośna to miałem ustawione na 1. Trochę to skokowo działało, ale dawało radę. Jakbym dał 3 to bym musiał wręcz ściszać przy większych prędkościach.

Teraz mam bose i do tego jest wykorzystywany raczej mikrofon i głośność muzy zależy tylko od niej samej i mojego nastawienia a nie od prędkości. Działa to niezauważalnie. Wiem, że AP to jest aktywny korektor, ale głośność na 100% też jest kontrolowana. Jeśli tego nie ma w wersji bez bose to jestem zdziwiony, bo takie patenty miałem już w cordobie 96 tyle, że nie w seryjnyn radio, ale wiązka miała kabel odpowiadający za info o prędkości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez esem » 3 gru 2016, 16:02

Micheliny 18" są faktycznie bardzo głośne. Szczególnie na porowatym asfalcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez purchel » 16 gru 2016, 12:27

Mazda zawsze było głośna, kilka razy przerabiałem Mazde 3 i 6, wystarczy wyciszyć matą butylową i pianką gumowo kauczukową podłogę razem z nadkolami przednimi i bagażnik i jest połowę ciszej w samochodzie. Można to zrobić samemu lub wybrać się do profesjonalnego warsztatu. Wyciszenie samochodu niestety wiąże się z rozkręceniem środka na części pierwsze, aby wyjąć dywan trzeba zdemontować wszystkie siedzenia, tunel środkowy i wszystkie plastiki boczne. Dla wprawionej osoby to 3 godziny roboty. Zapraszam do zapoznania się ze stroną internetową http://www.wyciszauto.pl znajdziecie tam ciekawe zdjęcia związane z wyciszeniem samochodów. Oczywiście służę pomocą jeśli ktoś potrzebuje pomocy.
purchel
 

Postprzez corky1 » 16 gru 2016, 14:52

A jakiej firmy sa te maty butylowe, bo na stronie to (chyba?) nie jest napisane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez purchel » 16 gru 2016, 17:16

Stp lub firmy Bitmat
purchel
 

Postprzez subframe » 29 gru 2016, 11:58

Podobno M3 po FL jest cichsza. Czy znacie szczegóły co zostało konkretnie zmienione?
Czy uszczelki i nadkola pozostały te same?
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez Krysztof_66M » 30 gru 2016, 22:35

Nie znam szczególów, ale że jest cichsza to potwierdzam. Podobno jest dodatkowe wyciszenie w drzwiach, tunelu przekładni i konsoli. Nie będe rozbierał żeby sprawdzić <nie> Aaa i są poprawione uszczelki.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2006, 17:15
Posty: 29
Skąd: Wielkopolska
Auto: MAZDA 3 Sky Energy + Led. 120 km sedan. Lift 2017

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323