Zabezpieczenie antykorozyjne

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez waxain » 19 sty 2014, 16:31

Ja może dodam 2 słowa od siebie. Wydawać kilka tys. złotych na zabezpieczenie przed korozją nowego auta które i tak 100% gwarancji, że ruda się nie pojawi nie da? Sorry, ale wydaje mi się to dziwnym pomysłem, chyba, że ktoś nie ma co z kasą robić ;) Będę jeździł, dbał, czasami woskował...jak zobaczę, że łapie go korozja a będzie poza gwarancją to wtedy się tym zajmę i wtedy wydam te parę koła. Jak to zresztą zazwyczaj się robi. Podobnie mam z obecną szóstką – po 3 latach od zakupu (a auto 10 letnie) mam dopiero małego parcha i na wiosnę będę robił zabezpieczenie.

Rubik napisał(a):Może warto zamontować chlapacze ?

To wg. mnie bardzo dobry pomysł. Zdają egzamin, szczególnie zimą :)
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez bjorm » 19 sty 2014, 23:15

waxain napisał(a):
Rubik napisał(a):Może warto zamontować chlapacze ?

To wg. mnie bardzo dobry pomysł. Zdają egzamin, szczególnie zimą :)


czasem tak, czasem nie, pod chalapaczami też lubi się uzbierać soli i nieczystości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Rubik » 20 sty 2014, 15:13

Podobno jeśli już to pod tymi nieoryginalnymi , kwestia spasowania – jakieś luzy itp. ...ale czy rzeczywiście ...?
Ostatnio edytowano 11 mar 2014, 02:02 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie nalezy cytowac calych postow... zwłaszcza poprzedniego.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 172 (2/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez bjorm » 20 sty 2014, 15:17

no chyba nie powiesz mi, że nawet w oryginałach super hiper dopasowanych nie zbierze się nic, zbierze się zbierze i będzie sobie żreć blachę aż nie wyczyścisz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez kucor » 20 sty 2014, 16:00

No chyba, że sylikonem szklarskim się owe chlapacze opierdzieli dookoła – wówczas sól rozpuszczona w wodzie się niedostanie między plastik a blachę :D
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2014, 11:44
Posty: 41 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy 120KM MT

Postprzez Rubik » 20 sty 2014, 16:17

Oczywiście że nie ma złotego środka. Rzecz w tym że jest to sposób na zmniejszenie szkody powstałej z warunków zewnętrznych ...
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 172 (2/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez ulmen » 20 sty 2014, 22:27

Może warto zamontować chlapacze ?


Mi udało się utargować chlapacze przednie gratis na tzw. umowę gentelmeńską ze sprzedawcą :–). Jeśli się z tego wykręci to i tak dokupię (ok 200 zł).

Przy okazji – informacja od sprzedawcy – nie wolno na własną rękę dokonywać konserwacji podwozia pod groźbą utraty gwarancji.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Trekuś » 20 sty 2014, 22:36

Wcześniej była o tym rozmowa i nie została rozstrzygnięta, a pytanie jest do właścicieli Mazd ,a mianowicie czy nadkola z przodu i z tyłu są z tworzywa sztucznego czy pokryte zostały "barankiem" ?
A odnośnie chlapaczy, nie są drogie, a może pomogą lakierowi więc chyba warto je kupić lub wytargować.
Trekuś
 

Postprzez bjorm » 20 sty 2014, 23:34

ulmen napisał(a):
Przy okazji – informacja od sprzedawcy – nie wolno na własną rękę dokonywać konserwacji podwozia pod groźbą utraty gwarancji.


to powinno być "racjonalne" od samego początku dysputy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Trekuś » 21 sty 2014, 22:41

Trekuś napisał(a):Wcześniej była o tym rozmowa i nie została rozstrzygnięta, a pytanie jest do właścicieli Mazd ,a mianowicie czy nadkola z przodu i z tyłu są z tworzywa sztucznego czy pokryte zostały "barankiem" ?
A odnośnie chlapaczy, nie są drogie, a może pomogą lakierowi więc chyba warto je kupić lub wytargować.


Child, czy podczas wsłuchiwania się w brzmienie kozy <rotfl> mógłbyś zajrzeć do nadkoli i napisać co tam się znajduje?
Trekuś
 

Postprzez child » 22 sty 2014, 13:32

Trekuś napisał(a):Child, czy podczas wsłuchiwania się w brzmienie kozy <rotfl> mógłbyś zajrzeć do nadkoli i napisać co tam się znajduje?


Chamski, kompletnie niepodatny na korozję plastik :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

PostTen post został usunięty przez Wojtek 11 mar 2014, 02:04.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez KMBak 13 lut 2014, 12:40.
Powód: Offtopic

PostTen post został usunięty przez KMBak 13 lut 2014, 12:40.
Powód: Porządki

Postprzez Bezmłyniec » 12 mar 2014, 17:06

kurcze po przeczytaniu paru wątków na temat blach zastanawiam się czy wogole warto pchać się w mazdę... auto nowe a już większość zakłada ze w przyszłości będzie ja ruda brała :( a rudej mam dosyć w obecnym aucie które podkreślam mam od nowości a o autko dbam ;)
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 00:26
Posty: 10 (1/0)

Postprzez Marko » 12 mar 2014, 17:48

No właśnie, mam takie same obawy. Moje poprzednie auto, volvo S40, które również pielęgnowałem od nowości, po ośmiu latach eksploatacji jest w nienagannym stanie, jak chodzi o nadwozie. Co prawda na elementach zawieszenia jakiś niewielki nalot się pojawia, ale to wszystko. A mazdę najpierw zamówiłem, a dopiero potem naczytałem się o problemach z korozją! Pozostaje wiara, że tym razem Japończycy sobie poradzili. Sprzedawcę nękałem pytaniami w tej sprawie, niewiele na ten temat wiedział i po jakimś szkoleniu na temat nowej trójki oddzwonił i powiedział, że Mazda nie stosuje cynkowania blach, a w przypadku BM blachy przed malowaniem poddawane są "procesowi jonizacji", cokolwiek to znaczy, bo o co w tym procesie chodzi, wyjaśnić specjalnie nie potrafił. Wiem, co to jonizacja np. powietrza, ale blach? Może chodzi o sposób przygotowania blach do lakierowania?
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2014, 18:58
Posty: 30
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion 2014, Titanium Flash.

Postprzez kamil_franiu » 12 mar 2014, 18:37

Wystarczy po 3,4 latach zakonserwować profile oraz zdjąć z tył dywanikowe nadkola ( które chłoną wodę) i nadkola też zakonserwować :P :)
6.1L./100 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 12:01
Posty: 282 (14/9)
Skąd: OPOLSKIE powiat NAMYSŁÓW
Auto: obecnie mazda 3 Kanjo 2019 wcześniej mazda 6 2011

Postprzez Bezmłyniec » 12 mar 2014, 19:11

ogólnie to jestem zaskoczony tym problemem w mazdzie przecież to japonczyk! przed Bmw miałem nissana primerę tez nowa z 96r i zero rdzy a auto miało na kulane ponad 200tys kiedy je sprzedawałem, nic jutro jadę do salonu zobaczymy :)
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 00:26
Posty: 10 (1/0)

Postprzez Wojtek » 12 mar 2014, 20:23

jakim problemem? :>
Auto jest zbyt nowe, aby wogóle móc cokolwiek w tym temacie powiedzieć...
Popatrzcie na poprzedniczke BL... Tam na tą chwilę problemów z blachą nie ma...

ps. podwozie zawsze w Maździe będzie "z nalotem" (choć nie całe :P

Dlatego polecam wykonać konserwację podwozia i nadkoli...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marko » 12 mar 2014, 20:48

Zgoda, można wydać kolejne, niewielkie przecież w stosunku do wartości auta pieniądze na dodatkowe zabezpieczenie, ale dziś przyzwoity standard jest taki, że jak kupujesz auto za blisko 100tys. to masz prawo oczekiwać, że 8-10 lat żadnych tego rodzaju problemów nie będzie. I może z M3 tak już jest, skoro, jak piszesz, BL na razie są pod tym względem OK. :D
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2014, 18:58
Posty: 30
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion 2014, Titanium Flash.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323