Mazda3 BM – Nawigacja: mapy, aktualizacje, problemy
Jako że nasz MMPOL ma duże problemy z responsywnością na emaila, gdzie każda odpowiedź, o ile takowa w ogóle nastąpi trwa kilka- kilkanaście dni, pozwoliłem sobie zadać pytanie o wątpliwą częstotliwość aktualizacji naszych nawigacji do Mazda Europe. Gdzie jako ostatnia wersja map do pobrania cały czas widnieje wersja Q4 2014. Oto odpowiedź:
The map material Map of Europe Q4 2014 is the base material, which is augmented by updates.
Updates can be downloaded via the Toolbox as soon as they are available. We kindly ask you to check the Toolbox regularly. However, an update does not change the base material. Therefore, even with regular updates, the base material will remain the same.
Unfortunately we do not know when the next update will be available. We kindly ask you to check the Toolbox regularly.
If there are any mistakes within the map, you have the possibility to report them on the following website:
https://mapreporter.navteq.com/?lang=de#dashboard
PS. W przeciwieństwie do MMPOL, odpowiedzi z Mazda Europe przychodzą z dnia na dzień.
The map material Map of Europe Q4 2014 is the base material, which is augmented by updates.
Updates can be downloaded via the Toolbox as soon as they are available. We kindly ask you to check the Toolbox regularly. However, an update does not change the base material. Therefore, even with regular updates, the base material will remain the same.
Unfortunately we do not know when the next update will be available. We kindly ask you to check the Toolbox regularly.
If there are any mistakes within the map, you have the possibility to report them on the following website:
https://mapreporter.navteq.com/?lang=de#dashboard
PS. W przeciwieństwie do MMPOL, odpowiedzi z Mazda Europe przychodzą z dnia na dzień.
Ciekawe po czym system nawigacji może rozpoznać która z aktualizacji jest nowsza skoro wszystkie mają taką samą nazwę... (według Mazdy)
Wszyscy inni producenci (by rozróżnić aktualizacje) wpisują numer kwartału wraz z rokiem w nazwę pliku każdej aktualizacji...
Mazdy ostatni plik to Mazda_FEUR_NQ_2014_Q2
...oczywiście nie dotyczy to Mazdy...
Wszyscy inni producenci (by rozróżnić aktualizacje) wpisują numer kwartału wraz z rokiem w nazwę pliku każdej aktualizacji...
Mazdy ostatni plik to Mazda_FEUR_NQ_2014_Q2
...oczywiście nie dotyczy to Mazdy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wiesz... chciałbym się mylić...
Ale przecież podłączając kartę do komputera w/w toolbox powinien powiadomić wlasciciela, że czeka ich upragniona aktualizacja map...
Może ktoś to potwierdzić?
Czy wszyscy nadal są 9 miesięcy za pozostałymi dostawcami?
tt user
Ale przecież podłączając kartę do komputera w/w toolbox powinien powiadomić wlasciciela, że czeka ich upragniona aktualizacja map...
Może ktoś to potwierdzić?
Czy wszyscy nadal są 9 miesięcy za pozostałymi dostawcami?
tt user
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):Mazdy ostatni plik to Q4 2014
Wojtek ostatni to Mazda_FEUR_NQ_2014_Q2 Q4 był w 2013
Szkoda że mazda nie została przy Tom Tomie , ciekawe z jakiego powodu :/ .
Tańsze usługi, lepsza aktualizacja, live najlepszy na rynku.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Dzięki... już poprawiłem...
Czyli Mazda "leży" za całą resztą dostawców...
ano szkoda TomTom'a...
Czyli Mazda "leży" za całą resztą dostawców...
ano szkoda TomTom'a...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto Jest z Warszawy lub okolic i posiada Mazde 3 BM z nawigacją ?
Proszę o kontakt
przez forum lub tel 790 748 602 Ważne
Dopisano 12 wrz 2015, 22:19:
Darmowe 2 miesiące korzystania z nawigacji
https://mazda-eu.naviextras.com/shop/po ... Code=68807
Kontaktujcie się z waszym sprzedawcą
Pozdrawiam
Proszę o kontakt
przez forum lub tel 790 748 602 Ważne
Dopisano 12 wrz 2015, 22:19:
Darmowe 2 miesiące korzystania z nawigacji
https://mazda-eu.naviextras.com/shop/po ... Code=68807
Kontaktujcie się z waszym sprzedawcą
Pozdrawiam
Domelxp napisał(a):Darmowe 2 miesiące korzystania z nawigacji
chyba z serwisów online:
The package contains the following services:
Local Search
Fuel Price Information
Live Traffic
Live Weather Information
Domelxp napisał(a):Kto Jest z Warszawy lub okolic i posiada Mazde 3 BM z nawigacją ?
Nie sądzę by ktoś użyczył swojej karty do "badań"...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
2 miesiące masz po aktywacji karty za free potem przestaje działać. Karta przypisuje się do auta wiec raczej nikt Tobie nie użyczy swojej karaty.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Jeszcze raz o aktualizacji, a raczej o jej braku. Napisałem i ja do MMP w tej sprawie (w kwietniu). Dosyć szybko dostałem odpowiedź mniej więcej taką jak pisali wcześniej koledzy. Moje zdanie w tej sprawie jest takie jak w odpowiedzi do MMP:
"dziękuję za odpowiedź i poświęcony czas. Zapewne dostawca nawigacji odpowiada za błędy popełnione przez siebie – ale wobec Państwa. Ja natomiast podpisałem umowę z Wami na kupno produktu o określonych cechach. Dostawca nawigacji nie jest dla mnie stroną umowy. Mam nadzieję, że aktualizacje odbywać się będą zgodnie ze zobowiązaniem."
"dziękuję za odpowiedź i poświęcony czas. Zapewne dostawca nawigacji odpowiada za błędy popełnione przez siebie – ale wobec Państwa. Ja natomiast podpisałem umowę z Wami na kupno produktu o określonych cechach. Dostawca nawigacji nie jest dla mnie stroną umowy. Mam nadzieję, że aktualizacje odbywać się będą zgodnie ze zobowiązaniem."
Czy ktoś z Was ma dostęp do map do nawigacji do naszych 3?
Na allegro można spotkać aukcje z cena od 800 do 1000 PLN. Gdy zadaje pytanie skąd je mają to otrzymuje odpowiedź że niemcy/Anglia. Tam ceny nie są tak kosmiczne jak w Polsce.
Pozdrawiam
Na allegro można spotkać aukcje z cena od 800 do 1000 PLN. Gdy zadaje pytanie skąd je mają to otrzymuje odpowiedź że niemcy/Anglia. Tam ceny nie są tak kosmiczne jak w Polsce.
Pozdrawiam
Domelxp tak jak piszesz na aukcjach allegro czasami pojawiają się karty SD z nawigacją do Mazdy 3, ale zwróć uwagę by były to mapy na Europę z firmy Navteq bo jest też często wiele ofert z mapami TomToma które w M3 działać nie będą.
Szczerze powiedziawszy to nie mam pojęcia skąd ci allegrowicze te karty mają w takiej cenie. Mi oryginalną kartę z opcją 3 letniego uaktualnienia udało się kupić za <500 zł, w salonie chcą za to ponad 2tys.
Same mapy i tempo aktualizacji są według mnie tragiczne. Jak już kiedyś pisałem, już kilkukrotnie zdarzyło mi się, że nawigacja chce prowadzić trasami, które jeszcze nie istnieją i bynajmniej nie mówię tu o jakiś małych drogach w Sołtysowie. No ale trzeba lubić co się ma......
Szczerze powiedziawszy to nie mam pojęcia skąd ci allegrowicze te karty mają w takiej cenie. Mi oryginalną kartę z opcją 3 letniego uaktualnienia udało się kupić za <500 zł, w salonie chcą za to ponad 2tys.
Same mapy i tempo aktualizacji są według mnie tragiczne. Jak już kiedyś pisałem, już kilkukrotnie zdarzyło mi się, że nawigacja chce prowadzić trasami, które jeszcze nie istnieją i bynajmniej nie mówię tu o jakiś małych drogach w Sołtysowie. No ale trzeba lubić co się ma......
Po co taka nawigacja, która nie ma aktualizacji?
Mazda znowu daje ciała...
Mazda znowu daje ciała...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Na temat tych kart mam już swoją teoria którą kiedyś sprawdzę jak mi się nadarzy możliwość, ale sadzę że daleko im do oryginałów. Aktualizacja map HERE już była dwa razy :/ widzę po telefonie Noki, zauważalne są już rozbieżności, na razie w ograniczeniach prędkości. Kamery to już inna bajka i gdyby nie inna apka to bym o nich nie wiedział, głosowe ostrzeżenia mam wyłączone już.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam Mazdowicze,
Rzucę tu krótkie pytanie, ciekaw jestem Waszej interpretacji:
Jeśli uszkodziła mi się po 6 miesiącach od zakupu auta karta pamięci SD tak, że nie jest czytalna dla nawigacji ani dla komputera, to czy Mazda powinna wymienić mi tę kartę w ramach gwarancji? Bo nie chce...
Zrobiłem wcześniej, podczas aktualizacji (jesień 2014 i wiosna 2015), 2 kopie zapasowe programem Mazda Toolbox. Niestety, program ten nie widzi już karty SD (czyli tzw. urządzenia) a nowa czysta karta SDHC nie jest jako urządzenie rozpoznawana.
Pozdrawiam i czekam na Wasze wrażenia.
Rzucę tu krótkie pytanie, ciekaw jestem Waszej interpretacji:
Jeśli uszkodziła mi się po 6 miesiącach od zakupu auta karta pamięci SD tak, że nie jest czytalna dla nawigacji ani dla komputera, to czy Mazda powinna wymienić mi tę kartę w ramach gwarancji? Bo nie chce...
Zrobiłem wcześniej, podczas aktualizacji (jesień 2014 i wiosna 2015), 2 kopie zapasowe programem Mazda Toolbox. Niestety, program ten nie widzi już karty SD (czyli tzw. urządzenia) a nowa czysta karta SDHC nie jest jako urządzenie rozpoznawana.
Pozdrawiam i czekam na Wasze wrażenia.
- Od: 21 lip 2011, 21:11
- Posty: 38
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 2.0 SkyPASSION
165KM MT 2014 r.
Mazda 6 2.0 CiTD 136KM Sport Exclusive, 2004 r.
Hej!
Ja w aucie mam szybszą kartę nieoryginalną, na którą wrzuciłem sobie przy pomocy Mazda Toolbox backup i karta jest czytana bez problemu – zarówno na kompie jak i w aucie.
Co do pytania o możliwość odmówienia naprawy/wymiany. Z gwarancji – nie wiem. Z tytułu rękojmi wygląda to tak:
– jeśli kupiłeś auto przed 25.12.2014 – domniemanie występowania wady w chwili zakupu trwa 6 m-cy od daty zakupu
– jeśli kupiłeś auto po 25.12.2014 – domniemanie występowania wady w chwili zakupu trwa 1 rok od daty zakupu
więcej informacji na http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Potem musiałbyś udowodnić, że karta jest wadliwa i sam jej nie zepsułeś, ale piszesz że karta nawaliła po 6 miesiącach od zakupu, więc nie musisz tego wykazywać, tylko poinformować (co już zrobiłeś) sprzedawcę o wadzie, a to on musi Ci udowodnić, że zniszczyłeś sobie kartę.
Tak na marginesie – powiedzieli Ci w ASO: Zepsułeś Pan kartę, kup sobie nową za jedyne 2 600 zł?
Ja w aucie mam szybszą kartę nieoryginalną, na którą wrzuciłem sobie przy pomocy Mazda Toolbox backup i karta jest czytana bez problemu – zarówno na kompie jak i w aucie.
Co do pytania o możliwość odmówienia naprawy/wymiany. Z gwarancji – nie wiem. Z tytułu rękojmi wygląda to tak:
– jeśli kupiłeś auto przed 25.12.2014 – domniemanie występowania wady w chwili zakupu trwa 6 m-cy od daty zakupu
– jeśli kupiłeś auto po 25.12.2014 – domniemanie występowania wady w chwili zakupu trwa 1 rok od daty zakupu
więcej informacji na http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Potem musiałbyś udowodnić, że karta jest wadliwa i sam jej nie zepsułeś, ale piszesz że karta nawaliła po 6 miesiącach od zakupu, więc nie musisz tego wykazywać, tylko poinformować (co już zrobiłeś) sprzedawcę o wadzie, a to on musi Ci udowodnić, że zniszczyłeś sobie kartę.
Tak na marginesie – powiedzieli Ci w ASO: Zepsułeś Pan kartę, kup sobie nową za jedyne 2 600 zł?
Z ASO to już cała historia na książkę będzie. Ale nie jestem jedyny, jak widzę po forum, "zadowolony inaczej" z obsługi ASO
Tak, ASO twierdzi, że sam sobie skasowałem dane na karcie, i na nic moje usilne próby przekonania ich, że karta jest uszkodzona... Sprawdzali sobie coś na zapleczu i stwierdzili, że karta pusta. Tak, komputer widzi kartę jako dysk, ale jej pojemność to jakieś kilobajty. Nikt nie spróbował nawet nic zapisać/odczytać, ale się nie dziwię, co by było, jakby ASO mi zepsuło? Więc wina moja oczywiście, bo sobie skasowałem, jak już to zrobił jeden lekarz w swojej "szóstce" itp. itd. historyjki... A ja akurat jestem informatykiem, więc tylko śmiech.
Ogólnie sprawa wygląda tak, z jakiś przyczyn, nie wiem dlaczego (informatyk?... ), może to wina czytnika kart w laptopie i innego zewnętrznego (!), nie udało mi się odtworzyć kopii zapasowej z komputera na nową kartę SD. Może jeszcze spróbuję raz, co mi tam.
Dział Gwarancji Mazda Polska przesłał list do ASO, w którym jak cytuję:
Cóż, ASO źle przekazało do centrali itp. Ale to nie koniec, oczywiście walczyłem dalej Aktualizacji dokonałem jakieś 3 miesiące przed "zejściem" karty SD. Kopię mam itd. pisałem więc listy (ale zabawa...) i wyjaśniałem, że jeśli nośnik, na którym mam kopię zapasową (np. dysk w laptopie) mi padnie, to co z moim wartym 2600 PLN urządzeniem? musi być jakaś generyczna karta lub zapis w pamięci urządzenia, karta i dysk to tylko nośniki! Płacisz za system, a nie za pamięć do systemu, tak?
W końcu z centrali taki mail:
Sprawdziłem, w instrukcji nawigacji nie ma słowa o WYMAGANIU wykonania kopii, w instrukcji Mazda Toolbox jest ZALECENIE wykonania kopii. Łaskawie wymieniono mi kartę pamięci, ale dla zasady staram się jeszcze o wyjaśnienie, bo nie akceptuję takiego traktowania. Wg mnie jak padła karta pamięci to tak jakby padł dysk w kupionym komputerze. Jeśli była na tym dysku licencjonowana wersja instalacyjna systemu operacyjnego, to podlega to gwarancji, bo w końcu nie kupiłem dysku jako nośnika ale dysk z zawartością. Tak samo karta SD, miała licencjonowane mapy i była powiązana unikalnie z moim samochodem, dlaczego miałbym kupować nową kartę? Producent winien mi zapewnić bazową wersję oprogramowania, ja mogę sobie jedynie aktualizować.
Co sądzicie?
Na razie Mazda Polska zapytała o numer mojej instrukcji, chcą znaleźć wpis o wymaganiu kopii...
No ciekawe czy się odezwą, skoro dali mi kartę na zasadzie: masz i się już odczep
Tak, ASO twierdzi, że sam sobie skasowałem dane na karcie, i na nic moje usilne próby przekonania ich, że karta jest uszkodzona... Sprawdzali sobie coś na zapleczu i stwierdzili, że karta pusta. Tak, komputer widzi kartę jako dysk, ale jej pojemność to jakieś kilobajty. Nikt nie spróbował nawet nic zapisać/odczytać, ale się nie dziwię, co by było, jakby ASO mi zepsuło? Więc wina moja oczywiście, bo sobie skasowałem, jak już to zrobił jeden lekarz w swojej "szóstce" itp. itd. historyjki... A ja akurat jestem informatykiem, więc tylko śmiech.
Ogólnie sprawa wygląda tak, z jakiś przyczyn, nie wiem dlaczego (informatyk?... ), może to wina czytnika kart w laptopie i innego zewnętrznego (!), nie udało mi się odtworzyć kopii zapasowej z komputera na nową kartę SD. Może jeszcze spróbuję raz, co mi tam.
Dział Gwarancji Mazda Polska przesłał list do ASO, w którym jak cytuję:
...pusta karta nawigacji po dokonaniu przez Pana aktualizacji bez zapisania kopii zapasowej nie jest wadą produktu, za którą zgodnie z Warunkami Gwarancji odpowiada producent pojazdu...
Cóż, ASO źle przekazało do centrali itp. Ale to nie koniec, oczywiście walczyłem dalej Aktualizacji dokonałem jakieś 3 miesiące przed "zejściem" karty SD. Kopię mam itd. pisałem więc listy (ale zabawa...) i wyjaśniałem, że jeśli nośnik, na którym mam kopię zapasową (np. dysk w laptopie) mi padnie, to co z moim wartym 2600 PLN urządzeniem? musi być jakaś generyczna karta lub zapis w pamięci urządzenia, karta i dysk to tylko nośniki! Płacisz za system, a nie za pamięć do systemu, tak?
W końcu z centrali taki mail:
...zgodnie z warunkami zawartymi w Instrukcji Obslugi Systemu Nawigacji każdorazowo przy aktualizacji map nawigacji niezbędnie jest wykonanie kopii zapasowej karty. Obowiązek wykonania aktualizacji zgodnie z instrukcją oraz utworzenia kopii zapasowej spoczywa na Właścicielu samochodu.
Jednocześnie mając na względzie Pana zadowolenie z korzystania z samochodu naszej marki podjeliśmy decyzję o wymianie karty nawigacji w Pana samochodzie Mazda3 o numerze VIN ... w ramach jednorazowego gestu handlowego.
Sprawdziłem, w instrukcji nawigacji nie ma słowa o WYMAGANIU wykonania kopii, w instrukcji Mazda Toolbox jest ZALECENIE wykonania kopii. Łaskawie wymieniono mi kartę pamięci, ale dla zasady staram się jeszcze o wyjaśnienie, bo nie akceptuję takiego traktowania. Wg mnie jak padła karta pamięci to tak jakby padł dysk w kupionym komputerze. Jeśli była na tym dysku licencjonowana wersja instalacyjna systemu operacyjnego, to podlega to gwarancji, bo w końcu nie kupiłem dysku jako nośnika ale dysk z zawartością. Tak samo karta SD, miała licencjonowane mapy i była powiązana unikalnie z moim samochodem, dlaczego miałbym kupować nową kartę? Producent winien mi zapewnić bazową wersję oprogramowania, ja mogę sobie jedynie aktualizować.
Co sądzicie?
Na razie Mazda Polska zapytała o numer mojej instrukcji, chcą znaleźć wpis o wymaganiu kopii...
No ciekawe czy się odezwą, skoro dali mi kartę na zasadzie: masz i się już odczep
- Od: 21 lip 2011, 21:11
- Posty: 38
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 2.0 SkyPASSION
165KM MT 2014 r.
Mazda 6 2.0 CiTD 136KM Sport Exclusive, 2004 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości