ja sobie tez podnosiłem LED światła w M3..
bo była masakra... teraz da sie jeździć
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=204887
Jak ustawić światła LED w Mazdzie 3 BN
Czy komuś udało się rozwiązać problem w którymś z autoryzowanych serwisów w Warszawie? Przy dociążeniu tylnego fotela żyroskop ustawia LEDy tak, że zasięg spada do dosłownie kilku metrów. Trzy wizyty w serwisie i po każdej "panie, co pan, wszystko jest ok". Wczoraj zrobiłem "na ślepo" sporą część z 1500km. Powoli mnie to drażnić zaczyna.
- Od: 22 gru 2011, 11:33
- Posty: 7
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 (BL) 2.0 (165KM) 2017
Niestety, tak to działa nie tylko w Maździe ale też i innych markach (VAG, Toyota). Jeśli jadę z lekkim obciążeniem to nigdy nie mam potrzeby uzycia długich świateł (a zarazem nikogo nie oslepiam), ale już mocne załadowanie tylnej osi i strumienia światła zaczyna mi brakować
Cześć,
problem ze światłami występował od samego początku, a że auto jeździ wokół komina to nie cisnąłem tematu, tej zimy postanowiłem to w końcu ogarnąć, bo nie dało się jeździć poza miastem.
2018 BN LED – światła są albo za nisko, albo za wysoko i mocno oślepiają kierowców.
1. Wizyta w ASO przy okazji jakiejś przeglądu – ustawienie świateł – jest OK.
2. Znów problem, wizyta na stacji diagnostycznej, obniżenie świateł – jest OK.
3. Znów problem, wizyta na stacji diagnostycznej, podniesienie świateł – jest OK.
4. Wizyta w ASO (kalibracja czujnika – tak mi powiedziano), ustawienie świateł – jest OK.
5. Światła za nisko! Strach jeździć poza miastem – 30m, może mniej – podniesienie świateł w OSKP.
6. Wizyta w ASO na diagnostykę i wymianę czujnika. Jadę do ASO 80km i co trzeci samochód wali mi długimi, umęczyłem się okrutnie.
Podczas ostatniej wizyty w ASO nie stwierdzono problemu, ale uwaga! Dostałem instrukcję jak korzystać z samo poziomowania, o tym za chwilę.
Okazało się, że jeśli wyjeżdżam z posesji tyłem na ulicę, czekam aż brama się zamknie, pilnuję by pies nie uciekł. Auto stoi, tył uniesiony. Światła idą DO GÓRY i tak już zostają.
Wyjeżdżam przodem z posesji, przód uniesiony, brama się zamyka. Światła idą NA DÓŁ i tak już zostają.
System myśli, że tył jest odciążony lub dociążany i ustawia tak światła. Podczas jazdy na płaskim NIE KORYGUJE tego ustawienia i jeśli ruszam spod z USTAWIONYMI światłami to one zostają w tym położeniu mimo, że w obciążeniu auta nic się nie zmieniło. DRAMAT. Światła ponownie się ustawią gdy się zatrzymam na płaskim, albo przy ponownym odpaleniu.
Instrukcja: proszę zgasić silnik albo otworzyć i zamknąć drzwi.
Ciężko było mi zachować powagę, ale grzecznie poprosiłem o odpięcie silniczków poziomowania i ponowne ustawienie świateł. Teraz światła są ustawione, nic tam się już nie zmienia. Mimo tego i tak są dość wysoko, pozostaje mi jeszcze podjechać do diagnosty by jeden ząbek mi obniżył i myślę, że po dwóch latach temat będzie można zamknąć.
problem ze światłami występował od samego początku, a że auto jeździ wokół komina to nie cisnąłem tematu, tej zimy postanowiłem to w końcu ogarnąć, bo nie dało się jeździć poza miastem.
2018 BN LED – światła są albo za nisko, albo za wysoko i mocno oślepiają kierowców.
1. Wizyta w ASO przy okazji jakiejś przeglądu – ustawienie świateł – jest OK.
2. Znów problem, wizyta na stacji diagnostycznej, obniżenie świateł – jest OK.
3. Znów problem, wizyta na stacji diagnostycznej, podniesienie świateł – jest OK.
4. Wizyta w ASO (kalibracja czujnika – tak mi powiedziano), ustawienie świateł – jest OK.
5. Światła za nisko! Strach jeździć poza miastem – 30m, może mniej – podniesienie świateł w OSKP.
6. Wizyta w ASO na diagnostykę i wymianę czujnika. Jadę do ASO 80km i co trzeci samochód wali mi długimi, umęczyłem się okrutnie.
Podczas ostatniej wizyty w ASO nie stwierdzono problemu, ale uwaga! Dostałem instrukcję jak korzystać z samo poziomowania, o tym za chwilę.
Okazało się, że jeśli wyjeżdżam z posesji tyłem na ulicę, czekam aż brama się zamknie, pilnuję by pies nie uciekł. Auto stoi, tył uniesiony. Światła idą DO GÓRY i tak już zostają.
Wyjeżdżam przodem z posesji, przód uniesiony, brama się zamyka. Światła idą NA DÓŁ i tak już zostają.
System myśli, że tył jest odciążony lub dociążany i ustawia tak światła. Podczas jazdy na płaskim NIE KORYGUJE tego ustawienia i jeśli ruszam spod z USTAWIONYMI światłami to one zostają w tym położeniu mimo, że w obciążeniu auta nic się nie zmieniło. DRAMAT. Światła ponownie się ustawią gdy się zatrzymam na płaskim, albo przy ponownym odpaleniu.
Instrukcja: proszę zgasić silnik albo otworzyć i zamknąć drzwi.
Ciężko było mi zachować powagę, ale grzecznie poprosiłem o odpięcie silniczków poziomowania i ponowne ustawienie świateł. Teraz światła są ustawione, nic tam się już nie zmienia. Mimo tego i tak są dość wysoko, pozostaje mi jeszcze podjechać do diagnosty by jeden ząbek mi obniżył i myślę, że po dwóch latach temat będzie można zamknąć.
- Od: 16 maja 2018, 10:50
- Posty: 18
- Auto: 3BN 2.0 6AT SkyEnergy + LED
Cieszę się, że udało ci się rozwiązać problem.
Natomiast nie rozumiem, dlaczego uważasz, że poziomowanie działa źle. Moim zdaniem działa dokładnie tak, jak opisano w instrukcji serwisowej (poniżej). Nie wydaje mi się, żeby w innych markach zasada działania się jakoś bardzo różniła.
Vehicle height changes while vehicle is stopped
• Operates when all of the following conditions are met:
― Vehicle speed is 0 km/h {0 mph}
― Ignition switch ON (engine off or on)
― Headlight LO illumination (headlight LO illumination signal reception)
― Detects change in vehicle height amount* at specified value or more
Vehicle height changes while vehicle is moving
• Operates when all of the following conditions are met:
― Vehicle speed 30 km/h {19 mph} or more
― Headlight LO illumination (headlight LO illumination signal reception)
― Detects change in vehicle speed of 3 km/h {2 mph} or less for continuous period of 25 s
― Detects change in vehicle height amount* at specified value or more
Natomiast nie rozumiem, dlaczego uważasz, że poziomowanie działa źle. Moim zdaniem działa dokładnie tak, jak opisano w instrukcji serwisowej (poniżej). Nie wydaje mi się, żeby w innych markach zasada działania się jakoś bardzo różniła.
Vehicle height changes while vehicle is stopped
• Operates when all of the following conditions are met:
― Vehicle speed is 0 km/h {0 mph}
― Ignition switch ON (engine off or on)
― Headlight LO illumination (headlight LO illumination signal reception)
― Detects change in vehicle height amount* at specified value or more
Vehicle height changes while vehicle is moving
• Operates when all of the following conditions are met:
― Vehicle speed 30 km/h {19 mph} or more
― Headlight LO illumination (headlight LO illumination signal reception)
― Detects change in vehicle speed of 3 km/h {2 mph} or less for continuous period of 25 s
― Detects change in vehicle height amount* at specified value or more
Zauważ, że podane są ścisłe i w sumie trudne do spełnienia kryteria dot. ustawiania w trakcie jazdy (wahania prędkości w zakresie 3km/h przez 25s). Jeśli się ich nie zna, to trudno je "przez przypadek" uzyskać (chyba, że się jeździ na tempomacie).
Natomiast co do serwisantów w ASO – wcale to mnie nie dziwi, bo są to w większości ignoranci z klapkami na oczach.
Natomiast co do serwisantów w ASO – wcale to mnie nie dziwi, bo są to w większości ignoranci z klapkami na oczach.
Mam 3BM z 2014 roku (z tym że xenon a nie LED), w jednym z wątków też opisywałem to spostrzeżenie – jak wyjeżdżam z garażu to na czas zamknięcia bramy staram się stawiać auto na równym – inaczej przez 30km dojadę z bardziej podniesionymi reflektorami (chociaz mi udalo sie tak ustawic swiatla, ze nawet w takim przypadku nie oslepiam aut z naprzeciwka a zarazem widze daleko. Chyba ze mocno przyspieszam i mijam sie w tym momencie z kims na wzniesieniu -wtedy nieraz ktos mrugnie, ale to bardzo jednostkowe przypadki, jeden na dwa miesiące)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości