Dodatkowe złącze zasilania / alternator / maksymalne obciążenie
1, 2
Witam,
Słyszałem, że w różnych serwisach oferowana jest możliwość domontowania dodatkowego złącza zasilania 12V w samochodzie. Chciałbym sobie coś takiego dodać w bagażniku. Skierowałem zapytanie do salonu Mazdy i dostałem informację zwrotną, że ich dział doposażenia odradza takie rozszerzenie: "ponieważ alternator może nie poradzić sobie z dodatkowym obciążeniem dodatkowego sprzętu typu lodówka samochodowa".
Pytanka:
1. czy ten alternator rzeczywiście jest tak słaby, że nie podoła dodatkowemu sprzętowi?
2. Jakie macie doświadczenia z dodatkowym sprzętem? Występują jakieś problemy?
3. Znacie może maksymalne obciążenie złącz zasilających w Mazdzie?
Pozdrawiam
MK
Dopisano 11 lip 2016, 11:35:
W instrukcji samochodu widzę, że złącze na dodatkowe akcesoria ma maksymalne obciążenie 120W. Lodówki wymagają pewnie z 50W, więc nie wiem dlaczego coś takiego mi napisali, może nie chce im się bawić z montowaniem tego?
Słyszałem, że w różnych serwisach oferowana jest możliwość domontowania dodatkowego złącza zasilania 12V w samochodzie. Chciałbym sobie coś takiego dodać w bagażniku. Skierowałem zapytanie do salonu Mazdy i dostałem informację zwrotną, że ich dział doposażenia odradza takie rozszerzenie: "ponieważ alternator może nie poradzić sobie z dodatkowym obciążeniem dodatkowego sprzętu typu lodówka samochodowa".
Pytanka:
1. czy ten alternator rzeczywiście jest tak słaby, że nie podoła dodatkowemu sprzętowi?
2. Jakie macie doświadczenia z dodatkowym sprzętem? Występują jakieś problemy?
3. Znacie może maksymalne obciążenie złącz zasilających w Mazdzie?
Pozdrawiam
MK
Dopisano 11 lip 2016, 11:35:
W instrukcji samochodu widzę, że złącze na dodatkowe akcesoria ma maksymalne obciążenie 120W. Lodówki wymagają pewnie z 50W, więc nie wiem dlaczego coś takiego mi napisali, może nie chce im się bawić z montowaniem tego?
-
Mateusz.K
Nie chce im się bawić z tym.
Ja bym podszedł do sprawy w ten sposób: skoro Mazda zapewnia 120W na linii 12V to nie miał bym obawy przed pobraniem takiej mocy. Na linii pewnie jest zainstalowany bezpiecznik 12A (10A byłby ciut zbyt ryzykowny).
Alternator spokojnie sobie poradzi z dodatkowym obciążeniem, nawet na poziomie 120W.
Przy okazji jeśli chcesz ciągnąć przewody do bagażnika to pamiętaj, że przy 50W popłynie tymi przewodami ponad 4A prądu. Warto te przewody zrobić odpowiednio grube aby nie powodować spadku napięcia na tej linii i aby niepotrzebnie ich nie grzać. Polecam przewód o przekroju 2.5mm^2. Warto również dać sobie na tę linię szybki (oznaczenie F) bezpiecznik 20mm 5A.
Ja bym podszedł do sprawy w ten sposób: skoro Mazda zapewnia 120W na linii 12V to nie miał bym obawy przed pobraniem takiej mocy. Na linii pewnie jest zainstalowany bezpiecznik 12A (10A byłby ciut zbyt ryzykowny).
Alternator spokojnie sobie poradzi z dodatkowym obciążeniem, nawet na poziomie 120W.
Przy okazji jeśli chcesz ciągnąć przewody do bagażnika to pamiętaj, że przy 50W popłynie tymi przewodami ponad 4A prądu. Warto te przewody zrobić odpowiednio grube aby nie powodować spadku napięcia na tej linii i aby niepotrzebnie ich nie grzać. Polecam przewód o przekroju 2.5mm^2. Warto również dać sobie na tę linię szybki (oznaczenie F) bezpiecznik 20mm 5A.
Dzięki za odpowiedź, gdy już nie będzie obowiązywała gwarancja to pewnie to zrobię wg Twojej instrukcji .
Powiedzieli mi w Mazdzie, że elementy wymagane do dołożenia tej wtyczki nie mają homologacji i jeśli coś takiego sobie zamontuję to stracę gwarancję na cały samochód, a nie sam alternator :/.
Powiedzieli mi w Mazdzie, że elementy wymagane do dołożenia tej wtyczki nie mają homologacji i jeśli coś takiego sobie zamontuję to stracę gwarancję na cały samochód, a nie sam alternator :/.
-
Mateusz.K
Cześć!
Kilka dni temu, po niekończącym się oczekiwaniu, odebrałem wreszcie nową 3kę
Jako że lubię sobie coś pogrzebać w elektronice zbudowałem coś w rodzaju komputera pokładowego opartego na arduino i teraz potrzebuję to podłączyć do zasilania.
Chciałbym cudo umieścić gdzieś w komorze silnika i podpiąć się tak, żeby napięcie było też po wyłączeniu zapłonu. Jest jakieś miejsce z którego dałoby radę łatwo podkraść prądu ?
Popatrzyłem sobie chwilę pod maskę, ale mechanik/autoelektryk ze mnie żaden, wszystko wydaje się zabudowane i pochowane... jakieś sugestie?
dzięki !
-michal
Kilka dni temu, po niekończącym się oczekiwaniu, odebrałem wreszcie nową 3kę
Jako że lubię sobie coś pogrzebać w elektronice zbudowałem coś w rodzaju komputera pokładowego opartego na arduino i teraz potrzebuję to podłączyć do zasilania.
Chciałbym cudo umieścić gdzieś w komorze silnika i podpiąć się tak, żeby napięcie było też po wyłączeniu zapłonu. Jest jakieś miejsce z którego dałoby radę łatwo podkraść prądu ?
Popatrzyłem sobie chwilę pod maskę, ale mechanik/autoelektryk ze mnie żaden, wszystko wydaje się zabudowane i pochowane... jakieś sugestie?
dzięki !
-michal
- Od: 3 sty 2017, 23:10
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 BN 2017, SkyPassion, 2.0 165KM i-ELOOP
To raczej nadaje się do działu Tuning, a nie eksploatacja...
Podnieś pokrywę bezpieczników... Od dołu masz opis bezpieczników.
Jako elektronik jestem przeciwny podłączaniu czegokolwiek bezpośrednio do zasilania (bez zabezpieczenia prądowego), ale to Twoje auto...
Podnieś pokrywę bezpieczników... Od dołu masz opis bezpieczników.
Jako elektronik jestem przeciwny podłączaniu czegokolwiek bezpośrednio do zasilania (bez zabezpieczenia prądowego), ale to Twoje auto...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
michal_f napisał(a):Kilka dni temu, po niekończącym się oczekiwaniu, odebrałem wreszcie nową 3kę
Nie wkładał bym palców jak auto jest na gwarancji.
A nie najprościej do aku z bezpiecznikiem na kablu, tak jak podpina się zazwyczaj wzmaki?
Masz wtedy też szybki/czysty demontaż przed wizytami w ASO
Masz wtedy też szybki/czysty demontaż przed wizytami w ASO
Cześć,
Dzięki za odpowiedzi. Trochę nie wiedziałem w którym dziale założyć, poproszę admina o przeniesienie jeśli tak uzna.
Zajrzałem dzisiaj pod maskę, chyba najprościej będzie prosto z akumulatora.
Zdjąłem sobie pokrywkę od (+) i to jest tam elegancko urządzone. Wygląda jakby jedna "szyna" nie była wcale w ogóle używana, sprawdzę czy jest tam napięcie.
Bezpiecznik oczywiście jak najbardziej! Są może takie na gotowo zarobione na kawałku kabla ?
Dzięki za odpowiedzi !
-michal
Dzięki za odpowiedzi. Trochę nie wiedziałem w którym dziale założyć, poproszę admina o przeniesienie jeśli tak uzna.
Zajrzałem dzisiaj pod maskę, chyba najprościej będzie prosto z akumulatora.
Zdjąłem sobie pokrywkę od (+) i to jest tam elegancko urządzone. Wygląda jakby jedna "szyna" nie była wcale w ogóle używana, sprawdzę czy jest tam napięcie.
Bezpiecznik oczywiście jak najbardziej! Są może takie na gotowo zarobione na kawałku kabla ?
Dzięki za odpowiedzi !
-michal
- Od: 3 sty 2017, 23:10
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3 BN 2017, SkyPassion, 2.0 165KM i-ELOOP
No to kolego Michale F, jak już podłączysz i zaprezentujesz swoje dzieło to wrzucę to jako poradnik, jeśli na tym zakończysz temat poleci on do kosza bo na razie nic nie wnosi.
Ja również jak koledzy polecam pod akumulator albo bezpośrednio jakiś bezpiecznik bez ingerencji w auto. Na internecie możesz znaleźć informacje jak podłączyć rejestrator pod hasłem "hardwire dash cam Mazda" i użyć do podłączenia tego komputera
Ja również jak koledzy polecam pod akumulator albo bezpośrednio jakiś bezpiecznik bez ingerencji w auto. Na internecie możesz znaleźć informacje jak podłączyć rejestrator pod hasłem "hardwire dash cam Mazda" i użyć do podłączenia tego komputera
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
W temacie podpięcia pod akumlator.
Zleciłam ASO montaż rejestratora właśnie ze względu na potencjalną utratę gwarancji jakby zrobił to jakiś "pan Henio". Przypięli się gdzieś do bezpieczników wewnątrz auta, co chyba nie do końca zda u mnie egzamin, bo mam rejestrator z trybem parkingowym, więc taki montaż wykluczy monitorowanie postojowe (póki co testuję, ale takie mam podejrzenie).
Zanim wrócę do ASO z poprawkami chciałabym poznać Wasze zdanie jak to jest z podpięciem do aku. ASO zapewniało mnie, że taki montaż jak u mnie to typowy montaż rejestratorów jednak śmiem wątpić, że będzie ok z trybem parkingowym. Mam adapter 12-5V który podobnież odcina napięcie przy jakimś krytycznym poziomie w celu zabezpieczenia przez rozładowaniem aku, jednak nie wpięli tego do stałego zasilania (powód mi nieznany).
Czy nalegając na zmianę doprowadzenia napięcia prosto z aku narażę się na utratę gwarancji? Chyba nie powinnam jeśli robi to ASO? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jeśli urządzenie spowoduje zwarcie to moja wina, ale pytam o sam fakt takiej ingerencji w instalację.
Z góry dzięki za opinie.
Zleciłam ASO montaż rejestratora właśnie ze względu na potencjalną utratę gwarancji jakby zrobił to jakiś "pan Henio". Przypięli się gdzieś do bezpieczników wewnątrz auta, co chyba nie do końca zda u mnie egzamin, bo mam rejestrator z trybem parkingowym, więc taki montaż wykluczy monitorowanie postojowe (póki co testuję, ale takie mam podejrzenie).
Zanim wrócę do ASO z poprawkami chciałabym poznać Wasze zdanie jak to jest z podpięciem do aku. ASO zapewniało mnie, że taki montaż jak u mnie to typowy montaż rejestratorów jednak śmiem wątpić, że będzie ok z trybem parkingowym. Mam adapter 12-5V który podobnież odcina napięcie przy jakimś krytycznym poziomie w celu zabezpieczenia przez rozładowaniem aku, jednak nie wpięli tego do stałego zasilania (powód mi nieznany).
Czy nalegając na zmianę doprowadzenia napięcia prosto z aku narażę się na utratę gwarancji? Chyba nie powinnam jeśli robi to ASO? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jeśli urządzenie spowoduje zwarcie to moja wina, ale pytam o sam fakt takiej ingerencji w instalację.
Z góry dzięki za opinie.
Na chłopski rozum skoro auto można odpalić bez zwierania kabelków do akumulatora znaczy to, że w kabinie musi być co najmniej 1 bezpiecznik nazwijmy do "wiecznie żywy". I pan Henio pewnie by go znalazł – ASO jak nie ma w serwisówce to leży i kwiczy. Jak myślałem nad zakupem kamery z trybem parkingowym to bez większych problemów znalazłem tutorial na podstawie bodajże CX-5. Tam było czarno na białym co, gdzie i jak. W życiu z takim czymś nie pojechał bym do ASO. Tam tylko podstawowy serwis, reszta to do Henia. Oczywiście możesz trafić i na Janusza ale od czego jest wywiad środowiskowy?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Podejrzewałam, że możnaby podkraść zasilanie z lusterka lub z oświetlenia, nie wiem do czego się ASO wpięło bo porozmawiaćz elektrykiem nie było szans, a pan z serwisu znawcą tematu raczej nie był A pojechałam do nich żeby mi ładnie kable w progach, słupkach i podsufitce schowali, bo to urządzenie przód i tył, więc trzeba było się przeciągać przez całe auto na co ani ja ani małż ochoty nie mieliśmy...
marmi napisał(a):...bo to urządzenie przód i tył, więc trzeba było się przeciągać przez całe auto na co ani ja ani małż ochoty nie mieliśmy...
Thinkware, BlackVue czy jakiś inny wynalazek?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Może to i off-topic, ale nie znalazłam lepszego wątku. Czy ma ktoś doświadczenia z przetwornicą 12V-220V, która pozwoliłaby zasilić np. przenośną lodówkę albo odkurzacz?
Przymierzam się do zakupu takowej, która podoła odkurzaczowi o mocy 1800W. Zastanawia mnie jak długo mogłabym potencjalnie jej używać nie wysycająx zbytnio aku. Pewnie i tak nie zdecyduję się na wyłączonym silniku, ale pytam z czystej ciekawości czy może ktoś może coś polecić
Przymierzam się do zakupu takowej, która podoła odkurzaczowi o mocy 1800W. Zastanawia mnie jak długo mogłabym potencjalnie jej używać nie wysycająx zbytnio aku. Pewnie i tak nie zdecyduję się na wyłączonym silniku, ale pytam z czystej ciekawości czy może ktoś może coś polecić
Zły pomysł jeśli chodzi o odkurzacz. Poza tym dla urządzeń indukcyjnych zalecana jest przetwornica z pełnym sinusem a taka o tej mocy troszkę może kosztować. Swoją drogą przeciętny odkurzacza bierze kilkaset W a to co piszą to moc maksynalna przy maksymalbym obciążeniu (zatkany?) Tak czy siak ciężka sprawa.
1800W to oczywiscie max na odkurzaczu, ale celowalam w taka przetwornice, bo mam w tym odkurzaczu osobno zasilana elektroszczotke, ktora dosc konkretnie obciaza sam odkurzacz (ma regulowana moc, wiec przy max mocy+elektroszczotka moze byc mocno pradozerny).
Oczywiscie, mam tez typowo samochodowy odkurzacz na zapalniczke Black Decker, ale jego efektywnosc przy odkurzaczu piasku nabitego w dywaniki welurowe troche mnie rozczarowuje. Stad wzial sie pomysl przetwornicy. Gdzies mi sie obila o oczy taka do 2000W z praca stala 1600 bodajze (~600zl) jednak nie wzielam zupelnie pod uwage ograniczen alternatora, dzieki wiec za te uwagi
Oczywiscie, mam tez typowo samochodowy odkurzacz na zapalniczke Black Decker, ale jego efektywnosc przy odkurzaczu piasku nabitego w dywaniki welurowe troche mnie rozczarowuje. Stad wzial sie pomysl przetwornicy. Gdzies mi sie obila o oczy taka do 2000W z praca stala 1600 bodajze (~600zl) jednak nie wzielam zupelnie pod uwage ograniczen alternatora, dzieki wiec za te uwagi
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości