Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez torek » 14 mar 2018, 10:27

ten Rex mega :D :D
Nawet spoko, że będziesz na Poznaniu rexem. Czerwoną już widziałem, to teraz tą obejrzę :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Tito01 » 15 mar 2018, 16:03

Kolejna nagroda za najładniejszą gwarantowana :)

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 22:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez szkodnik_byd » 18 mar 2018, 09:14

Chyba że będzie tekken
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Fiveopac » 30 mar 2018, 18:49

szkodnik_byd napisał(a):Chyba że będzie tekken

Dobre <diabełek> ten to każdemu każdą nagrodę sprzątnie :D

Z dobrych wiadomości po pół roku mam w końcu właściwe tłoki hahaha w międzyczasie zadecydowałem, że przechodzę na większą stronę gorącą turbiny i tym samym większą flanszę wiec kolektor do przeróbki. Mam nadzieje, że upcha się wszystko pod maską bo będzie już mega ciasno. To już ostatnia z możliwych restrykcji, może auto zacznie w końcu przyzwoicie jeździć <cisza>

Zamieniłem też blow off na zawór firmy Properfekt – BOV typ 2 – https://blow-off.pl/blow-off-typ2-bov-properfekt . Fajny dźwięk, bardziej przytłumiony niż blow off typ 1 ale nie wkurza tak piszczącym głosem <lol> no i ma większą przepustowość.
Próbowałem używac Big Bov'a https://blow-off.pl/blow-off-bigbov-bov-properfekt ale skubany otwiera się na lekkim nadciśnieniu jako że jest jednotłoczkowy. Do dragu i upalania nadaje się perfekcyjnie, do streetowego auta już niebardzo.
Ostatnio edytowano 20 wrz 2023, 11:44 przez Fiveopac, łącznie edytowano 1 raz
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Neonixos666 » 22 cze 2018, 15:16

Jak tam, poskładane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Fiveopac » 23 cze 2018, 01:27

Neonixos666 napisał(a):Jak tam, poskładane?

Tak, poskładane, dotarte, niewystrojone <lol>
Po kolei by odświeżyć wątek:
Wjechała nowa strona gorąca AR .86 z większą flanszą wydechu jak i od kolektora T3. Oczywiscie do przeróbki i downpipe i kolektor, ale to już ostatnie z możliwych restrykcji i żałuje, że wcześniej na to nie wpadłem.
Stara vs nowa:
20180403_145345.jpg


Dodam tylko, ze obudowe kupiłem z chin, wykonana 8x lepiej niż oryginalna garrettowska i kosztowała 4x mniej.

A taka jest różnica na flanszy T25 (po portingu!) vs T3. Nic dziwnego, że auto nie jechało i przeładowywało. Po wymianie flansz zero problemów z przeładowywaniem, niestety spool sie wyczuwalnie pogorszył :/ Coś za coś, mam nadzieje, że góra będzie godna tego poświęcenia.
20180426_112242.jpg


Pasowanie kolubryny do silnika. Mam nadzieje, że się zmieści pod maską :lol:

20180530_184405.jpg

20180530_185640.jpg



W końcu zmontowałem heble od rx-8. Mimo iż szlifowałem zaciski pod felgi to i tak odstęp od alusa jest może 2 milimetrowy :/ Enkeie RPF01 ewidentnie nie chcą współpracować z zaciskami od rx-8.
20180515_120403.jpg


Na szczęście jakoś się upchały i nawet hamują przy pomocy klocków stoptecha.
20180603_121432.jpg


Wstępne strojenie na damskie 0,7 bara i można śmigać turystycznie na Ułęż

20180612_185501.jpg

20180616_181337.jpg


Obowiązkowe zdjęcia wizerunkowe :P
20180603_120438.jpg

20180609_210127.jpg


Drobny filmik, że się auto porusza :P


Po powrocie z Ułęża niestety muszę poprawić swój błąd – pierwszy raz w życiu założyłem uszczelkę między kolektor a turbinę. Oczywiście uszczelka wydmuchana, musiałem wydłubać turbinę (która trochę urosła od ostatniego razu) z auta co nie jest ani łatwym ani przyjemnym zajęciem.
20180621_095507.jpg


Flansze zostaną splanowane i złożone prawilnie bez uszczelki. Potem w końcu dokończe strojenie i zrobię pomiary efektów na hamowni :)

W końcu muszę założyć temat reksa, ciągle nie mogę nasycić się jego wyglądem i przyjemnością z jazdy <spoko> mała pojemnośc a cieszy <lol>
20180513_132435.jpg


Z bajerków dorzuciłem jeszcze mini windshot MX-5 NC z Properfekt :)
https://blow-off.pl/mini-windshot-wiatr ... zda-mx5-nc
Ostatnio edytowano 26 lut 2024, 12:00 przez Fiveopac, łącznie edytowano 1 raz
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez brii » 23 cze 2018, 08:02

Fiveopac napisał(a):Mimo iż szlifowałem zaciski pod felgi to i tak odstęp od alusa jest może 2 milimetrowy :/

To raczej nie problem – u mnie w serii jest taki odstęp od zacisku do felgi.
Ewentualnie cieńsze klocki zarzuć ;) :P
Czekamy na wyniki po męskim strojeniu :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez torek » 23 cze 2018, 08:18

Five a jaka Ty turbinę masz? Ja zakupiłem GTx2871R i też wydech jest na ar 0.64 oraz na flanszy T25... Więc Panie nie strasz, że coś nie jechało u Ciebie.. :| Bo fakt, że masz o całe 0.2 większą pojemność nic tu raczej nie zmieni..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Neonixos666 » 23 cze 2018, 21:33

Fiveopac napisał(a):Tak, poskładane, dotarte, niewystrojone


Czekamy na finalne strojenie i media z przyśpieszenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Fiveopac » 24 cze 2018, 13:55

brii napisał(a):
Fiveopac napisał(a):Mimo iż szlifowałem zaciski pod felgi to i tak odstęp od alusa jest może 2 milimetrowy :/

To raczej nie problem – u mnie w serii jest taki odstęp od zacisku do felgi.
Ewentualnie cieńsze klocki zarzuć ;) :P
Czekamy na wyniki po męskim strojeniu :D

W sumei nic już nie obciera , odwazniki tez musialem zalozyc slimy bo zwykłe haczyły o zacisk.

torek napisał(a):Five a jaka Ty turbinę masz? Ja zakupiłem GTx2871R i też wydech jest na ar 0.64 oraz na flanszy T25... Więc Panie nie strasz, że coś nie jechało u Ciebie.. :| Bo fakt, że masz o całe 0.2 większą pojemność nic tu raczej nie zmieni..


GT3076R, niemniej na gtx takim jak twoj tez nie moglem wyjsc poza 380KM i to wg mnie jest granica dla flanszy t25. Im wiecej z tym walczylem i kombinowałem tym wieksze przeładowywanie miałem przy zmianie biegów.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez torek » 24 cze 2018, 18:31

No co Ty?? [tiiit]... Trochę lipą wieje...no ale to aż nie możliwe... Zobacz.. na hybrydzie K04 idzie zrobić 380KM a o ile mniejs za jest..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Fiveopac » 25 cze 2018, 18:06

torek napisał(a):No co Ty?? [tiiit]... Trochę lipą wieje...no ale to aż nie możliwe... Zobacz.. na hybrydzie K04 idzie zrobić 380KM a o ile mniejs za jest..

To nie kwestia turbiny a restrykcji przepływu w postaci małego przekroju otworu we flanszy.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez torek » 25 cze 2018, 21:57

hm... aż zacząłem porównywać flansze... hm.. wydaje mi się, mimo wszystko, że jednak T25 ma większy przepływ niż seryjna K04.. no ale.. okaże się na aucie.. <co?> Mam nadzieję, że będzie ok.. niebawem zobaczymy..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Fiveopac » 24 lip 2018, 19:43

No i efekt dłubaniny:

37731704_2029436940420147_4129483657784066048_o.jpg
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Neonixos666 » 24 lip 2018, 20:06

To już finalne strojenie czy będą jakieś poprawki? Jak to teraz jedzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez szkodnik_byd » 24 lip 2018, 20:55

Oj jednak się nie udało

Z tego co widzę chętnie zamienił byś wykresy mocy i momentu – przynajmniej na wartości maksymalne

Ale mam nadzieję że cel udało się osiągnąć

I co najważniejsze że udało się przeładowania zniwelować
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Fiveopac » 24 lip 2018, 21:26

Jestem mega zadowolony z efektu, momentu jest mało, jest wysoko, turbina wstaje wolniej niz z mniejszą pupą, skrzynia powinna się z tego faktu cieszyć i trakcje jest utrzymana. Na poprzednim setupie za latwo zrywal przyczepnosc mimo iz mocy bylo znacznie mniej.Na pelnym ogniu i tak przy przepinaniu biegow spadam do 5500 gdzie i tak jest grubo ponad 400 kunia.
Przeladowanie zniknelo calkowicie, mozna upalac :)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez torek » 24 lip 2018, 22:43

No piękne kreski <spoko> wykres ładny, jakie doładowanie? Przy odcince spada, czy cały czas w górę idzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 10:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez marcinowozniako » 24 lip 2018, 22:54

Jak dla mnie bardzo ładna góra obrotów. Moc trzyma do samej odcinki, bardzo ładnie. Graty <spoko>

Nie myślałeś co by przenieść odcinki właśnie jeszcze trochę wyżej co by przy zmianach biegów obroty spadały na wyższe?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Fiveopac » 24 lip 2018, 23:44

marcinowozniako napisał(a):Jak dla mnie bardzo ładna góra obrotów. Moc trzyma do samej odcinki, bardzo ładnie. Graty <spoko>

Nie myślałeś co by przenieść odcinki właśnie jeszcze trochę wyżej co by przy zmianach biegów obroty spadały na wyższe?

Po co męczyć silnik, nie wypadam z zakresu użyteczności :)

torek napisał(a):No piękne kreski <spoko> wykres ładny, jakie doładowanie? Przy odcince spada, czy cały czas w górę idzie?

Zachowawczo wycofuje zaplon powyzej 6 tys, zapewne moglby sie jeszcze piąć w góre. Doładowanie to 1 bar :)
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 19:07
Posty: 4293 (8/30)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy