Eunos 30X EC KL-DE Turbo '93 ----> FET in progress

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mlody1921 » 4 sie 2015, 14:35

Ponoć słuchy chodzą że jest pici włos krótszy :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez redi211 » 4 sie 2015, 17:11

Oby zagrały bo dziś zamówiłem.Ciekawe co z tego będzie.
A mam pytanie po zmianie korb muszę zmieniać tloki te co sa w klze?
Do jakich mocy mogę kręcić taki silnik np po zmianie korb od milera jak nie zmienie tłoków? Jakie doladowanie bedzie ok?
Początkujący
 
Od: 30 lip 2015, 15:40
Posty: 7
Auto: MAZDA MX3 2.5 KL-ZE J-SPEC

Postprzez mlody1921 » 5 sie 2015, 00:24

Same korby to nie wszystko jak pisałem musisz zmienić tulejki w korbie na sworzeń, przy stopniu sprężania 10,1:1 trzeba będzie uważać na spalanie stukowe
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez redi211 » 5 sie 2015, 09:49

Dzwoniłem już do Dziak w Lublinie tak jak mi podpowiedziałeś i powiedzieli ze zrobia mi cos takiego.
Mam pytanie o co chodzi z tym spalaniem stukowym na co musze uważać jak dal byc mi rady wytłumaczyć to tak w uproszczony sposób to bylo by super.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2015, 15:40
Posty: 7
Auto: MAZDA MX3 2.5 KL-ZE J-SPEC

Postprzez mlody1921 » 5 sie 2015, 11:08

Kompa masz seryjnego? czy jakieś SA, czy świnke, auta z turbem mają stopień sprężania w granicy 8,5-9 twój to 10:1, przy mniejszym stopniu sprężania można wiecej dmuchnąć na 95-98BP przy większym stopniu sprężania trzeba uważać na spalanie stukowe (poczytaj co to jest) które może ci popsuć silnik:) chyba że będzie strojone na 99+ (lub E85) a zapewne będziesz ganiał na 95-98BP

sądze że na tłokach z ZE nie przekraczałbym 0,7bara

to jest taka czysta teoria dobry tuner ci powie co jak z czym
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez redi211 » 5 sie 2015, 11:19

Dzieki za odpowiedz:) Kompa kupilem Ecumaster det 2 da rade? Bedzie wystarczajacy czy lepiej poszukac czegos innego?
Początkujący
 
Od: 30 lip 2015, 15:40
Posty: 7
Auto: MAZDA MX3 2.5 KL-ZE J-SPEC

Postprzez mlody1921 » 7 sie 2015, 14:57

Wracając do tematu Mx-3 narazie przemieszcza sie na V6 ---- decyzja podjęta składam FE3N Turbo

W planie na jesień włożyć silnik i odpalić, silnik planowana seria CR 8,8
– wtryski 540cc
– tłoki najniższej kompresji 9,2:1
– nowe zawory
– wałki najostrzejsze z JDM-a
– kolektor ssący z JDM-a bez egr, zostało wywalić w nim VICS

powoli codziennie coś sie dzieje malowanie pokryw, listwy wtryskowej, jedna głowica okazała sie popękana :/ ale druga jest lalka, mam drugi słupek który będzie powoli składany na ciekawszych wnętrznościach pod stokera
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez misiak89-89 » 7 sie 2015, 17:37

Jesteś wariat <spoko>
nie zapomnij tylko wrzucać fotek ;)
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Andrzej24 » 7 sie 2015, 20:10

Stoker będzie na wale z probe 2.2 ?
Początkujący
 
Od: 11 maja 2013, 21:03
Posty: 15
Skąd: Rudnik Mały
Auto: Mazda323f 1.8BP+T BA

Postprzez mlody1921 » 8 sie 2015, 12:38

Tak będą zdjęcia ale narazie jade w poniedziałek do sprawdzenia wału, bloku i korb bo mam pare sztuk wybierze sie najlepszy blok a gorszy zostanie pod zabawy w stokera,

A do uczonych co daje wał to ma większe wyrobienie ? w 2,0 skok tłoka 86mm w 2.2 F2T mamy 94, w sumie trzba by dać krótsza korbe lub niższy tłok, albo i to i to

Zwiększy sie pojemność do 2,2 ale jakie są jeszcze tego plusy?

F2T ma bardzo duzy moment obr.
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 8 sie 2015, 15:10

większa pojemność=większy moment
większy skok tłoka=mniejsze obroty max

Nie lepiej było zakuć KLa? W chwili obecnej masz wszystko ogarnięte pod obecny silnik, a za kasę którą przeznaczasz na FE3 miałbyś pewnie kuciznę i jeszcze by zostało + odchodzi szukanie customowych części?
Dodatkowo w Vce masz większą pojemność i więcej cylindrów, a co za tym idzie można dać większą turbinę i uzyskać lepsze moce/przebieg mocy.
Jak dla mnie trochę nie zrozumiałe posunięcie no ale co kto lubi :P
Chyba że zakuty KL i tak mało przyjmuje, nie wiem nie wnikałem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 8 sie 2015, 16:58

W tej chwili i spec. KL zniesie 360-380 kunia i koniec, tłoki do KLa koło 3 tyś. i dalej mam piekło pod maską potem okaże sie że korby z millenii 450kunia i sie skończą i kute i kasa kasa, wrazie awarii znaleść w tej chwili dobry wał do KLa ciezko i coraz mniej części

FE3 z częściami niema problemu, korba w serii 600koni, głowica bardzo dobre przepływy, z tłokami niema problemu czy to kute czy od od innych aut czy pod stoker, jedyny problem do uszczelka pod głowice ale też sprawa do obmyślenia, pare osób za granicą uznała że FE3 to taki mniejszy o 2 tłoki 2JZ

Dobrze wystrojona seria znosi 400 na BP, na E85 latają i wiecej, tłoki kute i jest pare projektów 500+

I mam silnik trzymający moc do 7,5 tyś obr. co cięzko powiedzieć o KLu, może i strzał w kolano ale przy okazji jak to piszą jest FUN :)
Załączniki
korby.jpg
Korby KL----F2T----FE3N
tłoki.jpg
Tłoki 9,4:1 vs. 9,2:1
10,1.jpg
Tłoki 10:1 JDM
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Andrzej24 » 8 sie 2015, 17:55

Wszystko pięknie ładnie mamy te 600hp lub 500+ no i mam pytanie jaka skrzynia mazdy przeniesie to na asfalt ,polosie i przeguby???
Bo chyba nie seryjne....
Początkujący
 
Od: 11 maja 2013, 21:03
Posty: 15
Skąd: Rudnik Mały
Auto: Mazda323f 1.8BP+T BA

Postprzez tekkenfan » 8 sie 2015, 18:10

Ty nie cfwaniakuj tylko opisuj lepiej swojego niszczyciela napędów :P

A jak wyglądają półosie w H-serii w porównaniu do G?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Andrzej24 » 8 sie 2015, 18:31

U mnie nie ma co opisywać. .. chyba że ....okolo 2 lata rdzewieje.

Jestem ciekawy bo seryjne skrzynie od fe3 rozpadła się przy 148koniach. Te z 2.2 probe też nie za mocne a tu szykuje się moc fajnie się mówi o cyfrach też tak miałem 2 lata temu i oglądałem filmiki na yt jak ona będzie jeździła. .. (mówię o swojej madzi jako przyklad) a okazało się że nie jeździ bo seryjne części nie wytrzymują a to co dorabiaja trzeba 3 razy przerabiać i czekać po pół roku.
Tu po przekroczeniu 400hp będzie to samo więc zastanowił bym się 3 razy ile tej mocy chce i jak ją przeniosę na asfalt. Albo odrazu myśleć o jakiejś dobrej skrzyni .


Ja zamawiam za około tydzień ta uszczelke z Tajlandii metalową do fe3 cena za nią 150$ grubość 1.2mm jak chcesz mogę zamówić 2szt cena przesyłki będzie na pół. Jak nie to spoko. Nie wiem czy nie za gróba nie gadałem jeszcze z mechanikiem co o tym sądzi. na stanie nie mają czas oczekiwania OK 2-3TYG po zaplaceniu a później wysyłają. Tak mi napisali.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2013, 21:03
Posty: 15
Skąd: Rudnik Mały
Auto: Mazda323f 1.8BP+T BA

Postprzez mlody1921 » 8 sie 2015, 18:43

Skrzynie montują własnie z H-serii z F2T skrzynia jest troche wielka ale do Mx-3/BA da sie upchać chyba jedna z mocniejszych w Mazdach, każdą skrzynie można zabić i nie trzeba do tego mocy, w serii K8,Kf,KL skrzynie zabijają a ja jakoś latam na skrzyni od K8 z moca ~300~400mn to ma służyć jako auto streetowe, narazie leżą 3skrzynie od FE3, są jeszcze od F2T, paru KIA

Najlepszy set to skrzynia od Toyoty są przeróbki ale można dostać z MR2 ze szperą (lub bez) z Celicy, z CRV ktoś modził FWD/AWD, o półosie to akurat najmniej sie boje, najgorzej o skrzynie :) czas pokaże

Skrzynie z BP też jakoś pancerne nie są a Tekkenfan ciśnie mocno :)

Dopisano 08 sie 2015 19:06:

Porównanie Fe3n i Sr20det
Załączniki
fe3 vs sr2.jpg
208651_76_full.jpg
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 8 sie 2015, 20:07

mlody1921 napisał(a):Skrzynie z BP też jakoś pancerne nie są a Tekkenfan ciśnie mocno :)

głupi ma zawsze szczęście <czarodziej>

mlody1921 napisał(a):jedna z mocniejszych w Mazdach

a z tą teorią sie jeszcze nie spotkałem. Ogólnie to co piszą w internetach jest często poparte tylko domysłami więc też nie ma co się tym za bardzo kierować ;).

mlody1921 napisał(a):o półosie to akurat najmniej sie boje

a jaka jest średnica półosi w tym wynalazku?

Co do skrzyni z Toyki to faktycznie jej bebechy są dużo większe, a jej rozbiórka to jest już grubsze posiedzenie w porównaniu to Mazdowych. Tak czy siak żeby ją zamontować jest tyle rzeźby, że mnie to narazie trochę odstrasza, no i jest dużo większa i cięższa od Mazdowej.

Ty do tego wynalazku musisz robić łapy sam czy coś podchodzi P&P

Andrzej24 napisał(a):U mnie nie ma co opisywać. .. chyba że ....okolo 2 lata rdzewieje.

jo tam połowa projektów i tak nie jeździ :P więc co za różnica, a byłby jakiś powiew świeżości :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 13 sie 2015, 22:55

Na początek zakupione wtryski 540cc wysokoomowe i flansze pod turbo
Załączniki
flansza.jpg
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez onyx » 14 sie 2015, 11:39

Wtryski od Imprezy? ;)
Jeżeli tak, to są to 440cc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mlody1921 » 14 sie 2015, 16:05

Wtryski od Rexa 540cc :)

Mam pytanie jakbym chciał zakręcić motor na hydraulice wyżej np.8500 to czytałem że trzeba zwiększyć ciśnienie oleju na pompie ? że hydraulika daje rade do 8 tyś. potem gdzieś nie wyrabiają tłoki w HLA ? czy to prawda?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy