Mazda RX-7 FD 13B-REW '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Neonixos666 » 13 lip 2012, 15:46

julek napisał(a):o kurde gratuluje Madzi jest piekna! ciekawi mnie tylko ile potrzebuje do setki??? wyrobi sie z 4,5 sec?


w takich projektach czas od 0-100 jest mało ważny a liczy się bardziej 100-200 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Pit » 13 lip 2012, 19:17

Do 100 km/h nie ma sensu mierzyć. Możemy pokusić się o próbę analizy filmu (bardzo mało dokładna sprawa, ale zawsze coś). Niestety, zakres, jaki możemy przyjąć to 80-180 km/h z uwagi ma mój licznik wyskalowany tylko do 180 km/h. Przy 1.25 bara (486 KM) i bardzo małej dokładności pomiaru na podstawie sekundnika w playerze –> sekunda dziewiąta trwa od 70 do 90 km/h, przyjmijmy więc, że 80 km/h jest w momencie 00:09:50. 180 km/h pojawia się na zegarze w początkowej fazie sekundy piętnastej. Przy bardzo nieprofesjonalnym pomiarze można mniemać, że 80-180 km/h (biegi 2 i 3) zajmuje RX'owi przy 486 KM jakieś 5,5 sekundy. Myślę, że 100-200 km/h byłoby porównywalnie bądź troszkę szybciej, z uwagi na charakterystykę tego auta – powyżej 120 km/h najsympatyczniej jest. Choć z drugiej strony niekoniecznie – musiałbym pewnie zmienić bieg na czwarty, a to strata spora. Muszę kiedyś zrobić taki test przyspieszenia na poważnie.... Aaa... Miałem wtedy (podczas kręcenia filmiku) pęknięty kolektor przed turbiną i trochę się słabiej zbierała...

d9.jpg


P.S. Auto zaliczyło już dwie sesje strojenia (chcę sobie bardzo dokładnie wystroić cruising, jak i całe podciśnienie), kilkukrotnie odbiło się od odcinki na trójce przy 0,8 bara (ori sprężyna WG Apexi' na tyle pozwala) a turbina jeszcze żyje! ;) Jest więc szansa, że stan ten potrwa dłużej :) Zmniejszyłem tylko otwór w restryktorze (dzięki STELMI) z 2,1-2,2 mm do 1,65 mm. Jest zdecydowanie lepiej – brak jakiegokolwiek cienia kopcenia. To jedna z hipotetycznych przyczyn ubicia Holset'a kilka miesięcy temu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Gib » 13 lip 2012, 20:55

Takie piękne frukty na całej desce rozdzielczej a na RL na szybie nie starczyło budżetu? ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Pit » 13 lip 2012, 21:03

Gib napisał(a):Takie piękne frukty na całej desce rozdzielczej a na RL na szybie nie starczyło budżetu? ;)

Szczerze powiedziawszy, nigdy nie zakładałem zakupu Racelogic'a. Mamy na spółę w Bydgoszczy całkiem fajnego Vector'a z mnóstwem ciekawych i nieodkrytych funkcji. Co do widocznych urządzeń – obecnie jest trochę inna konfiguracja – a każde z nich potrzebne dużo bardziej od RL'a. Zbyt wiele zmodyfikowanych spraw aby obejść się bez monitoringu parametrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Pit » 19 lip 2012, 16:27

Kombinacji zapłonowo – paliwowych czas nastał. Wystroiłem sobie docelowo bardzo dokładnie podciśnienie. Jest teraz idealnie z tabelą moich target'ów. Efektem powinno być zmniejszenie zużycia paliwa przy cruisingu bez obciążenia. Niestety, nie chcąc bawić się w ujemny lag dolnych wtryskiwaczy, nie jestem w stanie podnieść AFR'u wolnych obrotów powyżej wartości 11,5 – 12,0. Chciałbym tutaj mieć minimum 13,0 – 13,5... Szkoda, jednak wtryski to 850-tki, coś za coś (...) Doładowanie od 0,75 bar do 1,45 stroiłem spokojnie, nie szczędząc przejazdów, co 0,1 bara. Przy 1,45 AFR zgodny z założeniem, 10,4-10,5. Przy takim doładowaniu wydajność wtryskiwaczy to 96% przy seryjnym ciśnieniu paliwa (2,7 bar przy ciśnieniu atmosferycznym). Takich wartości jednak używał raczej nie będę (jak pisałem, planuję tylko bezpiecznie 500 KM) , ale i tak przy najbliższej okazji chyba nie obędzie się bez podkręcenia ciśnienia paliwa, aby osiągać mniejsze maksymalne wartości wydajności. Powoli zbliżamy się z RX'em do etapu, kiedy nie ma obaw przed naciśnięciem pedału gazu... A turbina nadal żyje! ;) (...) Jestem pod wrażeniem dwóch spraw – jak cudownie wtrysk wody leczy stuki (redukcja z wartości 66 do 20) oraz przyczepności Federal'i. Martwi mnie, że nie potrafię jeszcze startować tym autem. Poniżej dwie fotki i przejazd na doładowaniu 1,15 – 1,20 wg wskazań zegarka...

5.jpg
6.jpg


Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez weede » 19 lip 2012, 16:39

MA-SA-KRA zegarkowo około 14 do 200stu...i jest trakcja! :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 15:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez ravo » 19 lip 2012, 17:15

Moce pojazdu robią wrażenie. Uda Ci się w tym roku odwiedzić jakieś oficjalne zawody by zmierzyć czas ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez grzegorzjubymx6 » 19 lip 2012, 17:15

Gratki Piotrze !! naprawdę fajnie się odpycha... a to jeszcze nie koniec jak piszesz <rotfl>
wykończenia wnętrz, mechanika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 20:32
Posty: 273 (1/1)
Skąd: Szczytno, Poznań
Auto: Było:
323BF 1.6 8V 90r
MX-6 2.5V6 96rr
MX-6 2.5V6 92r.
Xedos 9 2.5v6 98r.
Jest:
Tesla S 14r.
T4 2.5TDI
V70 2.5T AWD

Postprzez siegu » 19 lip 2012, 20:14

Robi wrażenie <spoko>
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 17:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Capazo » 19 lip 2012, 20:44

PIT gratki odpycha sie nieziemsko, dla mnie to czarna magia <czarodziej> BTW probowales smigac tym po winklach, oraz przy jakich obrotach ci wstaje turbinka?
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Gib » 19 lip 2012, 21:28

Zasuwa fajnie :) Wygląda też fajnie, czego chcieć więcej, chyba prywatnej stacji benzynowej.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez People_Hate_Me » 19 lip 2012, 21:47

o w pytke... Jak to zap..... :)
Gratki Piotr za ogarnięcie tematu :) poprostu mega!
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Pit » 20 lip 2012, 06:24

Dziękuję za miłe słowa.

Capazo napisał(a):...probowales smigac tym po winklach, oraz przy jakich obrotach ci wstaje turbinka?

Na tę chwilę tylko po lokalnych lasach. Fajnie się klei w zakrętach, choć przednie opony mam śmietnikowe. RX-7 ma świetnie rozłożoną masę, niesamowicie nisko umieszczony środek ciężkości (silnik praktycznie jest na wysokości dzwonu skrzyni) i całkiem do zakrętów nadające się zawieszenie – jest sporo informacji w necie n/t właściwości jezdnych tego auta. Fajnie byłoby sprawdzić to na własnej skórze. Czekam na ukończenie remontu Kartodrom'u.
(...)
Co do "wstawania", jak skończę stroić finalnie, zrobię taki test na czwartym, jak powinno się to robić. Mam dane z biegu nr 3: 0,0 pojawia się praktycznie po naciśnięciu gazu, 0,3 bara przy 3800 rpm, 0,7 bara: 4800, 1 bar: 5300 rpm. Ja "chodzę" praktycznie w zakresie 6k rpm – 8k rpm.

Mateusz napisał(a):...jak mi się niesłychanie podoba gałka dźwigni zmiany biegów

Eeee Panie, myślałem, że powiesz, że cały shortshifter Ci się podoba, nie tylko gałka ;)

Mateusz napisał(a):może to kwestia "opatrzenia się" i przyzwyczajenia, ale jakoś ten bodykit przestał mnie tak bardzo razić :)

C-West to klasyka gatunku stary ;)

Mateusz napisał(a):Zapytam tylko, na kiedy przewidujesz zakończenie prac do założonego etapu bezpiecznych 500KM i zaczniesz częściej korzystać z auta bardziej?

W pewnym momencie życia przestałem "planować". Plany najczęściej szlag trafia z bardziej lub mniej błahych przyczyn ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Barthek » 20 lip 2012, 07:30

<wow> <prosze> <paker> jest moc, niesamowicie przyspiesza!
Gratulacje zapału i mimo wszystko realizacji dalszych i bliższych planów <spoko>
Ostatnio edytowano 21 lip 2012, 09:15 przez Barthek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 10:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez radar88 » 20 lip 2012, 16:51

Planować nigdy nie ma co, zawsze coś wyjdzie nie tak, jedno się zepsuje inne nie będzie pasować.
Zaplanować sobie można czy to auto będzie używane do latania bokiem,bądź jako demo lub po prostu na drogę "streetcar".
Prace nad FD widać, że pomału docierają ku końcowi, jest jeszcze kilka drobnostek do zrobienia, lecz...jak widać zachwyt u publiczności już jest, a właściciel dąży do magicznej liczby "piątki z dwoma zerami".
Jest cel, to najważniejsze.

Widziałem również wideo z ReXa Kamila, również się podoba i również dostrzegam nie zły nakład pracy włożony w projekt tak jak w przypadku tego FD.

Pasja,szaleństwo,hobby,zaparcie,dążenie do celu i przede wszystkim miłość do modelu, tak to można ująć pokrótce.

Jeden z najlepiej rozwiniętych wątków w tym dziale, najwięcej się dzieje, najwięcej się stało, a przecież to nie koniec...

Życzę spalenia nie jednej gumy i osiągnięcia magicznej pięćsetki do której dążysz. Trzymam kciuki za ten projekt, mam nadzieję, że któregoś słonecznego dnia będę miał możliwość,obejrzeć, usiąść, pomacać.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez kamilspider » 20 lip 2012, 17:23

Z jednej strony mnie motywujesz, a z drugiej dobijasz... Tylko pozazdrościć!! <serduszka>
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Gared » 20 lip 2012, 19:00

Nie wypowiadałem się w tym temacie, ale z uwagą go zawsze śledziłem. Body kit tego auta jak dla mnie powala swoim pięknem – auto prezentuje się rewelacyjnie zarówno wizualnie jak i mechanicznie. Szczere gratulacje Pit i wyrazy szacunku za doprowadzenie projektu niemal do szczęśliwego końca.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 18:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez jackkpl » 20 lip 2012, 22:49

Tak czytam opis i sie zastanawiam, dlaczego stroisz afr na 10.5 ? Ogolnie maks mocy wychodzi kolo 12.5, a przelewa sie tylko i wylacznie z powodu egt. Wankle maja jakos inaczej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 20:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Gib » 21 lip 2012, 15:47

Wieść gminna niesie że wankla trzeba przelać żeby nie stuknął, co ponoć bardzo zabójcze jest, bardziej niż w tłokowcu.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Pit » 22 lip 2012, 21:29

Dziękuję wszystkim raz jeszcze za miłe słowa.

jackkpl napisał(a):Tak czytam opis i sie zastanawiam, dlaczego stroisz afr na 10.5 ? Ogolnie maks mocy wychodzi kolo 12.5, a przelewa sie tylko i wylacznie z powodu egt. Wankle maja jakos inaczej?

Nie w Wanklu. AFR 12,5 mam w zakresie ciśnienia 0,00-0,14 bar. Wankel to trochę inna bajka niż tłokowiec w kwestii strojenia. Zupełnie inaczej wygląda mapa target'ów. 1,4 – 1,5 bara w przypadku Wankla stroi się w granicach niskich i średnich dziesiątek. A co do stuku, ja zabijam go wężem z wodą, nie bogatym AFR'em ;) Jeden mocniejszy stuk w Wanklu łamie apexy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy