323 BF B6 Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez jackkpl » 18 cze 2010, 10:43

Adriano_4G napisał(a):Ja wiem, aktualnie stoi i czeka na powrót stęsknionego właściciela. ;)
Na zlocie mnie niestety w tym roku nie będzie, chyba że jakiś wczesnojesienny we wrześniu jest planowany.
Ale plany na rozwój są, także projekt trochę zwolnił ale nadal żyje. ;)



TO moze , zeby samochod sie nie zastal, to wypozycz go komus z mazdowiczow ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Adriano_4G » 18 cze 2010, 22:49

Wole zastany samochod niz r*****any samochod. :D
Za duzo historii o skutkach pozyczania/oddawania aut w opieke sie nasluchalem zeby tak ryzykowac. ;)
Wiecej z tego problemow niz pozytku, takze nawet bratu oszczedzilem tej przyjemnosci.
Talbot dzielnie znosi rozstania, dwa razy po 3 miesiacach stania odpalal na dotyk. <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez jackkpl » 19 cze 2010, 01:21

Adriano_4G napisał(a):Wole zastany samochod niz r*****any samochod. :D
Za duzo historii o skutkach pozyczania/oddawania aut w opieke sie nasluchalem zeby tak ryzykowac. ;)
Wiecej z tego problemow niz pozytku, takze nawet bratu oszczedzilem tej przyjemnosci.
Talbot dzielnie znosi rozstania, dwa razy po 3 miesiacach stania odpalal na dotyk. <serduszka>


TO z pozyczaniem to oczywiscie byl zart, bo ja nawet swojego LPGowoza bym nikomu nie wypozyczyl :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Adriano_4G » 5 paź 2010, 17:14

Update tematu – byłem ponad miesiąc w domu i sporą część tego czasu spędziłem w garażu. :)
Najpierw foty nowych gratów:
2x Bimarco C

EBC Autronic

Tarcze na tyl ATE, plyn hamulcowy 280'C ATE Blue Racing, syntetyk Valvoline VR1 10W60, przewody hamulcowe w oplocie Goodridge, klocki na tyl (bosch) i przod (ferodo) i nowe laczniki stabilizatorow.

Pasy 4-pkt. LUKE z poszerzeniami w newralgicznych punktach (2 pary)

Przednie tarcze Mikoda GT 266 mm do Mitsubishi Galanta
a6.jpg

Śruby głowicy ARP
a7.jpg

Do tego doszły jeszcze Toyo R888 195/50R15 na tył, zaciski z MX-3, regulowane mocowanie z nierdzewki do fotela kierowcy, kierunkowskazy boczne clear black od Clio, drugi tłumik środkowy przelotowy 2,5 cala (jeszcze nie założony) i grill Helli z halogenami (też jeszcze nie założony).
Z rzeczy które udało mi się zrobić to całkowity remont wraz z modyfikacją hamulców – zamiast chuderlawych oryginalnych GTX'owych tarcz o średnicy 260 mm założyłem grubsze i większe tarcze z Galanta, seryjne przewody hamulcowe ustąpiły miejsca Goodridge'om, do tego zmienione zostały zaciski na odpowiedniki z MX-3, które mieszczą większe niż w GTX'ie klocki i po lekkiej modyfikacji szlifierką większą tarczę. ;)
a8.jpg

Zaletą takiego rozwiązania poza dużo lepszą skutecznościa hamowania jest fakt, że nie trzeba ściągać łożysk z piasty żeby wymienić tarczę ..
a9.jpg

"Trochę" grubsza tarcza z Galanta vs stock
a10.jpg

Zwrotnica z piastą już bez tarczy pomiędzy, z nowymi, dłuższymi szpilkami i ze stoczonymi "uszami".
a11.jpg

a12.jpg

Skuteczność hamowania poprawiła się znacznie i ogólnie jestem zdecydowanie zadowolony natomiast do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze wytoczenia nakładek na piastę, które wycentrują felgę bo przez nałożenie tarczy na szpilki zakryłem wytłoczenie centrujące i przód trochę bije przy wyższych prędkościach.
Oprócz hamulców auto dostało nowe szpilki głowicy, seryjny moment dokręcania szpilek to 81 Nm, dla ARP ta wartości wynosi 108 Nm więc różnica spora – o wydmuchanie uszczelki się już martwić nie muszę.

Tak wygląda aktualnie wnętrze po zamontowaniu nowych kubłów i pasów:

Chyba tyle, najgorsze że tyle czasu mi zajęły przeróbki że za bardzo się nie najeździłem. :P
Ostatnio edytowano 5 paź 2010, 17:24 przez Adriano_4G, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez ravo » 5 paź 2010, 17:19

super :) teraz trzeba to zobaczyć w akcji znowu :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez People_Hate_Me » 5 paź 2010, 17:21

wkoncu coś tu sie dzieje :D i to widze że nawet męskie zmiany robisz :P
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Grafit » 5 paź 2010, 18:08

Wszystko super, zmiany profeska, tylko tak się zastanawiam czy można sobie tak zaciski "tuningować"?
Przecież tam działają dosyć duże siły więc nie powinno się tego osłabiać, a przynajmniej na zdjęciach wyglądają na dosyć mocno ścięte.
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez Adriano_4G » 5 paź 2010, 21:14

Grafit, zaciski mają oryginalnie wytłoczenie na tarczę widoczne na zdjęciu, ja je tylko lekko poszerzylem bo tarcza się mieściła w tym wytłoczeniu na styk i ocierała + zeszlifowałem rdzę – nie było tam żadnej ingerencji w konstrukcję zacisku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez Jacek176 » 5 paź 2010, 22:14

Adriano_4G napisał(a):... syntetyk Valvoline VR1 10W60, ...

półsyntetyk :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Adriano_4G » 5 paź 2010, 22:50

racja, nie zwróciłem na to po zakupie uwagi, a kupowałem na Allegro jako syntetyk. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez Grafit » 6 paź 2010, 13:32

Adriano_4G napisał(a):Grafit, zaciski mają oryginalnie wytłoczenie na tarczę widoczne na zdjęciu, ja je tylko lekko poszerzylem bo tarcza się mieściła w tym wytłoczeniu na styk i ocierała + zeszlifowałem rdzę – nie było tam żadnej ingerencji w konstrukcję zacisku.


To ok ;) myślałem że całe to wgłębienie jest Twoją robotą :)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez Jacek176 » 6 paź 2010, 18:58

Adriano_4G napisał(a):racja, nie zwróciłem na to po zakupie uwagi, a kupowałem na Allegro jako syntetyk. :|

No tak, na Allegro wielu ludzi widząc drugą liczbę "60" jest przekonana, że to syntetyk ;)
Ale i tak ma on lepsze opinie niż większość full syntetyków ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mlody1921 » 6 paź 2010, 19:08

Adriano ja ma pytanie jak zamontowałeś siedzenia, bo np. w mx3 jest tak że w podłodze mocowanie jednej szyny jest niżej niż drugiej, też zastanawiam sie o jakiś półkubłach ale chyba będe musiał spawać jakieś mocowanie do podłogi
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Adriano_4G » 9 paź 2010, 18:59

Mocowania kubłów inne niz gotowe kity pod dane auto zaklada się na oryginalne szyny, chociaz nie jest to idealne rozwiązanie bo powoduje (szczególnie przy kubłach które mają gwinty na spodzie fotela a nie z boku) że fotel dość wysoko siedzi.
Ja mam uniwersalne mocowanie założone właśnie na szyny z ori foteli i nie jestem z tego rozwiązania do końca zadowolony bo po pierwsze że szyny są trochę zmęczone życiem już i mają lekkie luzy na boki a po drugie kubeł jest dość wysoko a ja lubię siedzieć nisko.
Niestety innej opcji nie mialem bo chciałem zachować możliwość przesuwania fotele (do tego mogę też regulować pochylenie samego kubła).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Postprzez mlody1921 » 10 paź 2010, 23:11

Ale czy czasem mocowanie szyn w podłodze nie jest jedno niżej a drugie niżej i tak samo w ori fotelu ? mnie czeka wymiana siedzen w mx3 i myśle nad szynami uniwersalnymi a stelaż syna-podłoga wy spawać samemu żeby było właśnie nisko i prosto
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Piotr_ » 20 sty 2013, 21:09

Temat już pewnie umarł ale przeczytałem go jednym tchem i mam nadzieję że auto jeszcze śmiga <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez cichy_86 » 20 sty 2013, 21:57

Auto było jakiś dobry czas temu na sprzedasz,więc prawdopodobnie Adrian je sprzedał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez Bart0n » 20 sty 2013, 22:46

Wydaje mi się ,że nie sprzedał. Raz po raz wystawiana była licytacja, jakiś czas temu. Chociaż miejmy nadzieję ,że trafiło do kogoś z głową ;) to już pewnego rodzaju rodzyn.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Piotr_ » 20 sty 2013, 23:18

Bart0n napisał(a):to już pewnego rodzaju rodzyn.


to na pewno jest rodzynek i jego wartość może tylko wzrastać <serduszka>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Adriano_4G » 21 sty 2013, 00:31

Hej, auto sprzedałem w wakacje do Płocka, mega tanio ale nie było zupełnie chętnych więc musiałem obniżać i obniżać cenę.
Trafiło do człowieka który ma bodajże 3 zadbane Celica'y z czego jedna GT-four więc chyba dobrze trafiła chociaż słuch o aucie niestety zaginął bo kontaktu z nowym właścicielem nie mam, na maila mi nie odpowiedział i na żadnym forum też się nie pojawiło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2008, 14:21
Posty: 189
Skąd: Leeds/Gdynia
Auto: Type R EP3 04' 245KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy