Mazda 323F BA KL-DE 94'

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Majki88 » 15 maja 2010, 22:25

Jako że swap odszedł obecnie na dalszy plan postanowiłem rozwiązać problem swojego Z5, a mianowicie przedmuchy spalin do układu chłodzenia
oraz wyrównanie kanałów dolotowych i wydechowych oraz malowanie
Zbierając części do wymiany uszczelki pod głowicą posiadałem:
Uszczelka pod głowicę – Ori Mazda
Uszczelka pod kolektor ssący i wydechowy – Elring
Uszczelniacze wałków oraz korbowodu od strony rozrządu – Ori Mazda
Uszczelniacze zaworów – Takoma
Uszczelka pod pokrywę zaworów – Ori Mazda
Silikon odporny na temp do 300 czarny – Victor Reiz
brakowało jedynie
Łańcuszek łączący wałki – Ori Mazda

Cała impreza z wymianą trwała od wtorkowego po południa do soboty południa gdyby nie problemy z zaopatrzeniem zakończenie było by 2 wcześniej

A teraz do dzieła i krótka fotorelacja z wymiany:

Wtorek:
Zaczynamy od podniesienia prawego koła i zdjęcia plastikowej osłony silnika
Wypinamy kostki od aparatu zapłonowego
Używając nasadki 21 i klucza odkręcamy śrubę na wale korbowym, "klasycznym" sposobem czyli za pomocą rozrusznika, blokujemy klucz o wahacz broń Boże o półoś i kręcimy rozrusznikiem 1-2 próby i śruba poluzowana
Rozłączamy aku i wyjmujemy dziada dalej wypinamy fajki ze świec i wyciągamy aparat
Zdejmujemy paski wieloklinowe dalej odkręcamy i zdejmujemy pokrywę zaworów odkręcamy jedną łapę silnika która jest przykręcona do głowicy i poduszki silnika

Ustawiamy rozrząd na znaki i luzujemy rolkę napinającą, zdejmujemy pasek i mamy taki widok:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dalej odkręcamy śruby od osłony kolektora i kolektor od głowicy oraz w moim przypadku od pre kata oraz kostkę sondy lambda
pomogło także odkręcenie 2 śrub trzymające pre kata dla większej swobody ruchu
Obrazek
Obrazek
tu tylko puszka po pre kacie zawartość wyciągnięta kiedy tam

Uszczelka kolektora wydechowego:
Obrazek

Kanały wylotowe spalin wyglądały strasznie gruby osad z sadzy i nie wiadomo czego przyklejony do ścianek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz bierzemy się za uwolnienie kolektora ssącego rozpinamy wszystkie kostki od wtrysków czujników temp i przepustnicy
rozpinamy węże od paliwa oraz wody oraz jedną śrubę pod kolektorem – jakaś podpora

Następnie odkręcamy łapki wałków oraz napinacz łańcuszka między wałkami
Wyciągamy wałki i puszeczki z podkładkami od regulacji luzu zaworów i mamy taki widok
Obrazek

Odkręcamy w kolejności śruby głowicy i zdejmujemy

Odkręcamy kolektor ssący i proszę:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wszystkie do tej pory zdemontowane graty:
Obrazek
Obrazek

Blok silnika i wszystko co zasłania nam kolektor:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Rozebranie tego wszystkiego wyżej zajęło mi 5h

Środa:
Wziąłem się za rozpięcie zaworów i wyszlifowanie kanałów ssących i wydechowych
Widok na głowicę od strony zaworów oraz kanały wydechowe
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kanały dolotowe były w idealnym stanie czyściutkie z delikatnym smolistym osadem od odmy
Obrazek
Obrazek

Ale wydechowe wyglądały tragicznie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po kilku długich godzinach szlifowania doprowadziłem kanały do takiego stanu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I tyle było by na środę

Czwartek
Głowica została oddana do warsztatu zajmującego się planowaniem głowic
Zostało zebrane 0.2 mm co fachman stwierdził, że to dużo być może przez mój błąd przy odkręcaniu w złej kolejności śrub głowicy
Po odebraniu zmatowiłem całość dookoła i zaklejeniu taśmą papierową miejsc, które miały być nie pomalowane
Odtłuściłem jeszcze raz ją i wziąłem się za malowanie użyłem farby w sprayu do silników odpornej na temp do 150* chyba motip
nałożyłem 3-4 cienkie warstwy w odstępie około 20-30 min bo w warsztacie nie było za ciepło
W między czasie gdy schła farba zdrapałem nagar i twardy osad z zaworów:
Po obróbce
Obrazek

Zawartość głowicy:
Zawory, podkładki pod sprężynki, sprężynki z tależykami oraz kamienie trzymające zawór oraz termostat i czujniki
Obrazek
Obrazek

W sumie dużo nie zrobiłem

Piątek
Po kilku godzinach czekania na odpowiednie materiały do dotarcia zaworów oraz gniazd zaworowych wziąłem się do pracy:
Pasty na które pół dnia czekałem
Obrazek

Głowica po malowaniu i splanowaniu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przed docieraniem:
Obrazek
Obrazek

Gniazda zaworów oraz zawory ssące były w dobrym stanie lecz wydechowe miały liczne wżery
te czarne plamki:
Obrazek

Zawory wydech przed:
Obrazek

I po dotarciu:
Obrazek
[img]http://lh6.ggpht.com/_Sa5z_KKZGq4/S-7obR3GvbI/AAAAAAAABt4/PeWbiyy7LHU/s640/IMG_5907.JPG[img]

Oraz gniazda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po dotarciu wszystkich gniazd i zaworów czas na wymianę uszczelniaczy zaworów
Obrazek

Pomocnik do montowania nasadka 10 i przedłużka kilka delikatnych i precyzyjnych puknięć młotkiem i jest na miejscu
Obrazek
Obrazek

Uszczelniacz na śrubokręcie z pomocą do nacelowania na miejsce zamontowania
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po założeniu uszczelniaczy czas na zapięcie zaworów
Zakładamy zawór podkładkę pod sprężyknę, sprężynkę tależyk, naciskamy i wkładamy na miejsce kamienie

Czas na składanie wszystkiego do przysłowiowej "kupy"

Przykręcamy osprzęt do głowicy tj czujniki temp, termostat z osłoną oraz "uszy" do wyciągnięcia silnika
Dalej przykręcamy kolektor ssący z nową uszczelką

Czyścimy blok silnika z resztek starej uszczelki oraz denka tłoków z nagarów oraz innych osadów w tym celu szlifierka z druciakiem na kółku, twarda stalowa i miękka miedziana

Odtłuszczamy głowicę i blok kładziemy nową uszczelkę pod głowicę i po chwili na złapanie oddechu precyzyjnie kładziemy głowicę z kolektorem na bloku
Dokręcamy w 3 etapach

Wymieniłem po tym uszczelniacz wału korbowego oraz włożyłem puszeczki z podkładkami od zaworów
Dalej założyłem nowy łańcuszek między wałkami oraz wałki z napinaczem

Na górze nowy:
Obrazek
Obrazek

Dalej przykręciłem lewą łapę wałków i mocowanie aparatu pamiętając o silikonie w miejscach przewidzianych przez fabrykę i wbiłem nowe uszczelniacze wałków
Przyłapałem resztę łapek od wałków i nie stety z powodu późnego przyjazdu i możliwość pracy do 21 zakończyłem

Sobota
Dokręciłem z odpowiednią siłą łapki wałków
Następnie przyszła pora na założenie paska rozrządu i ustawienie i odpowiednie napięcie jego
Jak wszystko się ustawiało według znaków jak trzeba założyłem wszystkie osłony rozrządu oraz łapę silnika
Kolektor wydechowy i jego uszczelka oraz rurka EGR do kolektora
Podpięcie wężyków oraz kabli
Pokrywa głowicy rzut okiem na wszystkie śrubki i duperele które były odkręcane czy czegoś nie zapomniałem
Aku na miejsce i próba odpalenia, za trybił szybko i równo pracował po chwili zgaszenie i porządkowanie reszty
Założenie maski, której zdjęcie było bardzo pomocne bo nie trzeba było uważać na głowę i jest dużo więcej miejsca
Zalanie układu płynem chłodniczym postawienie na koła odpalenie odpowietrzenie maska w dół i koniec roboty

oto efekt końcowy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podsumowanie
Gdyby nie stracony czas na czekanie na pasty do dotarcia zaworów remont zamknął by się w 3 dni a nie 5
Koszta:
1) uszczelka głowicy oryginał OE MAZDA – 119zł/szt, jest 1 szt
2) uszczelka kolektora ssącego ELRING 27zł, jest 1 szt
3) uszczelka kolektora wydechowego ELRING 32zł/szt, 1szt
4) uszczelniacze zaworowe TAKOMA – 5zł/szt x16
5) uszczelniacze wałków rozrządu – OE MAZDA – 43zł/szt x2
6) uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 85zł/szt
7) łańcuszek między wałkami OE MAZDA – 160 zł
8) pasek rozrządu SUN – 52zł
9) Silikon tubka mała – 20zł
10) Pasta do docierania zaworów 3 gradacje – 10,50 zł
11) Końcówka do dremela – 25zł
12) Planowanie głowicy – 60zł
13) Farba do silników – 27zł
Czyli w zaokrągleniu koszt wyszedł koło 790zł
Podziękowania się należą koledze Adrianowi z Carspeed'u za części i telefoniczną pomoc
Ostatnio edytowano 8 paź 2011, 22:29 przez Majki88, łącznie edytowano 1 raz
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Michał88 » 15 maja 2010, 23:12

Majki respect <spoko>
Piękną robotę odwaliłeś.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez andree » 16 maja 2010, 12:11

ładny kawał roboty <spoko> , Majki trzeba było w fotorelacje to wrzucic ;)
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez Majki88 » 16 maja 2010, 12:28

za chwilę poleci do działu BA
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez loockas » 16 maja 2010, 13:09

Wow. Szacunek :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez People_Hate_Me » 17 maja 2010, 12:39

naprawde kupa roboty włożona w to :D Szacun :)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Majki88 » 19 maja 2010, 22:47

A dziękuje za pochwały :D Trochę roboty było a części leżały na półce od zimy, a że znalazło się trochę czasu

Ale w związku z tym, że mnie trochę żaba zdenerowałą to coś do niej zmajstrowałem, a dokładniej siłowniki maski :D oraz skończyłem osłonę termiczną wydechu
i tak to wyszło:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez andree » 19 maja 2010, 22:52

Majki innego koloru lakieru do tej osłony nie miałeś :P
żartowałem.. :),
moją też by się zdało odświeżyć ;), podejmiesz sie :D
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez Borys » 19 maja 2010, 23:19

Jak to jest ta farba do 150 st. to zobaczysz jak ładnie popłynie, złapie kurz i nie będzie tak ładnie. Mnie piecowa do 750st. popłynęła :/
Napisz jakieś szczegóły o siłowniczkach maski i daj zbliżenia jak to zamocowałeś... :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez andree » 19 maja 2010, 23:25

Borys napisał(a):Napisz jakieś szczegóły o siłowniczkach maski i daj zbliżenia jak to zamocowałeś...

najlepiej na żywo oblukać, na spota podjedź ;)
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez Ania_TM » 20 maja 2010, 09:53

dobrze jeździ ta żaba i dobrze wygląda ;)
mechanika mamy, że hohoh ;)

podziw dla Majkiego za włożoną pracę, ale przy swoim aucie chętnie się dłubie. jak kaska i czas jest :)

niedługo swój temat odświeżę ;)
Ania_TM
 

Postprzez H4n50n » 26 maja 2010, 11:42

Ty masz tak często otwartą tą maskę że raczej powinieneś pomyśleć o całkowitym jej zdjęciu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2009, 11:05
Posty: 289
Skąd: Łódź
Auto: Było: BG BP-DOHC, BA GT
,jest: W124 300CE

Postprzez andree » 26 maja 2010, 15:34

i jakiś folder na te wszystkie fotki wyrychtowac, bo można pół browara prawie łyknąc zanim wszystki pootwierają :D
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez cob_ra » 20 cze 2010, 19:49

kupe porządnej roboty odwalone:) ładnie to wyszło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2006, 16:18
Posty: 724 (2/4)
Skąd: skierniewice
Auto: Była 323c
Honda Accord VI 1,8
Honda Accord VIII 2.0

Postprzez Arturr0 » 30 cze 2010, 08:01

Szacunek i podziw. Widać, że Majki to pasjonat i jeszcze zna się na rzeczy. A samochodzik pewnie się odwdzięcza bezawaryjnym użytkowaniem :).
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 22:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Majki88 » 17 lip 2010, 22:19

po około 18 m-cach świecenia spalił mi się palnik xenonowy według mnie to długo jak na produkt z chin :P
tym razem zagościły palniki 6000K są dużo bielsze od 4300 K ale nie testowałem w jakiejś trasie

Obrazek
Obrazek
ohydne żółte "długie" i 6000K "mijania"
Obrazek
Obrazek
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/7FY ... bedwebsite
Ostatnio edytowano 4 lis 2012, 22:55 przez Majki88, łącznie edytowano 1 raz
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Antek 1.5 » 27 paź 2010, 19:22

Majki nie ma sprawnego kompa więc ja wrzucam jego filmik
czuje na gardle nóż, w lusterku widzę kurz, TAM GDZIE IDĘ NIE OBRONI MNIE ANIOŁ STRÓŻ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:58
Posty: 215
Skąd: Łódź
Auto: mazda 323 f 1.5 dohc BA,
626 1.8 dohc GE black matte

Postprzez boczek86 » 28 paź 2010, 09:43

masakra :) tez bym tak sie chcial znac na autach :) ja w mojej staram sie nie grzebac zeby bardziej nie zepsuc :) szacunek majki :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Piotrek_mazda » 28 paź 2010, 21:40

chciałbym tak się znać na rzeczy...muszę polegać na innych specjalistach. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2008, 00:13
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA, '97

Postprzez Beny » 28 paź 2010, 21:54

Z jakiego auta masz siłowniki maski,jaka długosć?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy