626 GE FS

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Lukas007 » 10 lip 2011, 08:55

Silnik juz zlozony – oprocz szlifu na + 0.5mm dostal nowe panewki i pierscienie NPR (podziekowania dla Riki'ego za czesci). Takze poki co spokojne docieranie przez ~ 5000km i bedzie mozna przystapic do ogarniecia zaplonu z ECU Master'a tak, zeby juz nie bylo z nim problemow. Dodatkowo pomyslimy takze nad konwersja przeplywki na map sensor, ale to jeszcze nie jest na 100% pewne. Skrzynia zalozona od FS'a – kolo zamachowe odchudzone o 1kg (czyli jakies 15%) – kosmetycznie, ale nie chcialem przesadzac. Roznica i tak powinna byc widoczna. Zamowilem takze rezonator Aero Turbine ktory wyladuje w miejscu przepalonego kata (a raczej rury wspawanej w jego miejsce) w celu zarowno wyciszenia jak i zmiany barwy dzwieku wydechu.

Nowy akumulator

Obrazek

Nowy subwoofer

Obrazek

Obrazek

Rezonator

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Lukazie » 30 sie 2011, 21:19

Przeglądając lekturę , nadal nie mogę się nadziwić jak Ty to wszystko ogarniasz.. <spoko>
Też bym tak chciał.. <zawstydzony> , swoją drogą gdzie się tego wszystkiego nauczyłeś..? Ja czasami boje się odkręcić śrubki przy silniku, żebym czegoś nie zepsuł.. <lol> <glupek2>
Ale tak na początek zapytam , jak dokładnie pomalować pokrywę zaworów (z tego co widzę masz czarny mat..), najchętniej to bym do Ciebie przyjechał – To mógłbyś mi pomóc w modyfikacjach, ale jak narazie jest to nierealne.. <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez noxes » 30 sie 2011, 22:08

Podejrzewam, ze była malowana proszkowo :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Lukas007 » 31 sie 2011, 01:52

Uczylem sie na wlasnych bledach jak to zwykle bywa <lol> ... troche pomaga internet, troche podpatrywanie madrzejszych of siebie, ale najwazniejsza jest praktyka i probowanie robienia czegos przy aucie samodzielnie. Jak chcesz to wpadaj do mnie to obgadamy temat przy herbacie...

Pokrywa malowana zwyklym czarnym lakierem kladzionym na podklad ... efekt jest niezly, ale gdzie niegdzie widac ze farba zaczyna sie luszczyc i pekac ... jak bedzie czas to pomaluje ja strukturalnym vht, albo pojdzie proszkowo w kolor felg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Gib » 5 wrz 2011, 21:44

Nie zdziw się jeśli mod zamachu badziewie da. Ja zmniejszyłem wagę z 12,8 na 9,1 (1/3) i kompletnie niewyczuwalne było.
Teraz będzie (o ile będzie) grubiej z 15.0 na 5.5 kg i to już ponoć czuć.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 6 wrz 2011, 20:23

Może to z racji krótszej skrzyni, może z racji lżejszego zamachu, ale mam wrażenie, że szybciej się wkręca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Szyna » 7 wrz 2011, 20:14

Lukas007 napisał(a):może z racji lżejszego zamachu, ale mam wrażenie, że szybciej się wkręca.


Na pewno będzie się lepiej wkręcał na obroty :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Lukas007 » 7 wrz 2011, 20:21

Teoretycznie tak, ale jak pisze Gib – różnie może być. Mam tylko nadzieje, że do końca września uda się zrobic te 5000-6000km i pojechać na hamownie zrobić to co zaplanowane. Ciekawi mnie bardzo jak wyjdzie z mocą po przesunięciu odcinki ...

Zamowilem też pare naklejek i detali w stylu JDM "wannabe" coby jeszcze bardziej auto zwieśniaczyć z wyglądu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Szyna » 7 wrz 2011, 20:26

U Capaza w KL-ZE dało, zmieniliśmy koło z KL na K8 nie wiem jaka jest dokładnie różnica w wadze ale dużo dało ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez HKSze » 12 wrz 2011, 13:11

Jestes juz w PL? Wpadl bys na spota w czwartek na Bora... ;)
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez Lukas007 » 12 wrz 2011, 19:56

U Capaza w KL-ZE dało

U mnie czuć wyraźną różnicę na biegu jałowym – do 7.5k rpm wkeca się pięknie :D

Jestes juz w PL?

Jestem ;) ... mam teraz sporo roboty przy autach i będę w Krakowie dopiero pod koniec miesiąca. Montaż nowego zawieszenia i hamulców do Probe, doprowadzanie do stanu używalności nowego nabytku ... wszystko pochłania cały wolny czas. Na przyszły tydzień umówiłem się z Coobciem na strojenie mazdy także w tym miesiącu można będzie się spodziewać wykresu. Jak narazie przejechane 5000km i nie ubyło ani grama oleju ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Lukas007 » 21 wrz 2011, 19:05

Nagrałem film po wstawieniu rezonatora w miejsce katalizatora. Na filmie da się usłyszeć różnicę, ale najbardziej słychać ją na żywo – jest głośniej, ale dźwięk ma zupełnie inną barwę.

Tak było



Tak jest



W piątek strojenie u Coobcia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez pinky » 21 wrz 2011, 19:08

O której i gdzie będziecie stroić to wpadnę popatrzeć.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Lukas007 » 21 wrz 2011, 19:19

Najpierw jadę do Coobcia (wiesz chyba gdzie ma swój "garaż") żeby ogarnąć podłącznie zapłonu z DET'a ... potem albo Kreator albo RedRace. Daj mi swój numer na PW to się zgadamy jak będę już wiedział na 100% gdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Neonixos666 » 22 wrz 2011, 18:12

Pięknie śpiewa <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Mako » 22 wrz 2011, 19:26

Bardzo ladnie sobie gada ;) Lukas007 a jak ten wydech sprawuje sie w codziennym uzytkowaniu? Czy przy zaparkowanych samochodach nie wlaczaja sie alarmy a w dluzszej trasie nie rozsadza lba od srodka przez niego. Pytam dlatego ze przymierzam sie do swapu mojego FP na FS a jak przekladac silnik to od razu zrobic cos wiecej. Moze nie koniecznie zabawy z walkami, szlifowaniem kanalow i obrobka glowica a wlasnie wydechem i dolotem.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Lukas007 » 22 wrz 2011, 19:43

Jest głośny :D ... kolega z warsztatu obok którego często rano przejeżdżam powiedział, że reszta obsługi z początku (póki nie poznali auta) myśleli, że to motor. Mi to nie przeszkadza, ale dla przykładu mój ojciec woli na dłuższe trasu Probe z 2.5" luźnym wydechem, niż 626 ... po prostu przelot w aucie wolnossącym jest głośny, nawet na 3 tłumikach. Poza tym ja mam w pełni wygłuszone auto Dynamat'em, także po zamknięciu szyb jest zapewne ciszej niż było by bez wygłuszenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Mako » 22 wrz 2011, 19:55

Szkoda, bede myslec co z tym zrobic jak juz silnik bedzie na swoim miejscu. W razie czego bede dopytywac co i jak ;)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Lukas007 » 22 wrz 2011, 19:58

Wkładaj tłoki od FP i wałek ssący od GF 136KM – wystroi się i będzie latać ;) ... mam tłoki od -ZE, ale nie jestem pewny czy się nadadzą, bo troche za dużo stuku i ubogiej mieszanki wzięły na siebie. Jak będziesz coś potrzebował czy miał pytania to pisz śmiało, chętnie pomogę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Mako » 22 wrz 2011, 20:00

Bede wkladac caly motor 136 z GF lacznie z komputerem. Chce przytargac z DE caly samochod z tym silnikiem, mam nadzieje ze w ciagu nastepnych 6 m-c dam rade cos wykombinowac.
Ostatnio edytowano 22 wrz 2011, 20:04 przez Mako, łącznie edytowano 1 raz
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy