Mazda MX-5 NA B6ZE(RS) 1991 by AndyFAT

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez AndyFAT » 28 sty 2016, 19:35

Spawanie kolanek do przepustnicy uniemożliwia jakikolwiek jej serwis.

Wpadłem na inny fajny pomysł. Wytoczyliśmy połowe Vbanda z alu.
I wleciał Gwint GAZ GOLD
Załączniki
Silnik (1).jpg
Silnik (2).jpg
Silnik (3).jpg
Silnik.jpg
Ostatnio edytowano 28 sty 2016, 19:45 przez AndyFAT, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2013, 21:28
Posty: 41 (0/1)
Skąd: okolice Gorzowa wlkp
Auto: MX-5 NA 1,6 1991

Postprzez Piotr_ » 28 sty 2016, 19:42

Mega projekt <serduszka> Obserwuję i czekam na więcej :D
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Bosaczek55 » 28 sty 2016, 22:29

pieknosci ;) ciekawe kiedy ja tak bede sie bawil :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 20:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez AndyFAT » 20 mar 2016, 12:49

W tygodniu będzie EMU ! :D jednak detto nie to.. setup ze złota i upośledzona elektronika która pozwoli mi wydusić z60% możliwości... No cóż ptak nielot rozwiąże wszelkie problemy. Tak naprawdę dwa wezyki paliwowe spływ oleju zasilanie oleju, woda do turbo,regulowane kółka, sprzęgło, podpiąć weze do wspomy i zmieniam panewy na korbach na king racing, ogólnie wszystko oprócz panewek na półce. I emu i brum brum, tydzień pracy zejdzie 2 miesiące myślę :D W międzyczasie przygotowuje drugi engine... głowice wiercę do granic głupoty.

Wstępnie rozwierciłem ssący na 1 cylindrze, odlew i teraz można jechać resztę na wzór, żeby były takie same.
Portingowi "na oko" mówimy nie ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Tak to wygląda wstępnie. Najlepsze ze wstępnie jechałem na oko i tunele wyszły równiutkie do obu zaworów,oczywiście jedyne co mierzyłem średnice wielką suwmiarka.


Pod maska tez już prawie koniec... Znaczy kolektory będą oba czarne, wydech w ceramice, ssący proszek/akryl.
Dekiel zaworów pójdzie w kolor auta. no i usunę w końcu brud :D i niepotrzebne mocowania i tego typu pierdy.
Obrazek
Ostatnio edytowano 21 mar 2016, 22:59 przez AndyFAT, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2013, 21:28
Posty: 41 (0/1)
Skąd: okolice Gorzowa wlkp
Auto: MX-5 NA 1,6 1991

Postprzez Neonixos666 » 20 mar 2016, 14:46

Czym robiłeś odlew?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez AndyFAT » 20 mar 2016, 21:07

Sylikon Formierski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2013, 21:28
Posty: 41 (0/1)
Skąd: okolice Gorzowa wlkp
Auto: MX-5 NA 1,6 1991

Postprzez Piotr_ » 21 mar 2016, 14:28

Zdjęcia niedostępne :(
Wrzuć na nasz serwer, jako załącznik :>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez onyx » 23 mar 2016, 00:55

AndyFAT napisał(a):W tygodniu będzie EMU ! :D jednak detto nie to.. setup ze złota i upośledzona elektronika która pozwoli mi wydusić z60% możliwości... No cóż ptak nielot rozwiąże wszelkie problemy. Tak naprawdę dwa wezyki paliwowe spływ oleju zasilanie oleju, woda do turbo,regulowane kółka, sprzęgło, podpiąć weze do wspomy i zmieniam panewy na korbach na king racing, ogólnie wszystko oprócz panewek na półce. I emu i brum brum, tydzień pracy zejdzie 2 miesiące myślę :D W międzyczasie przygotowuje drugi engine... głowice wiercę do granic głupoty.

Wstępnie rozwierciłem ssący na 1 cylindrze, odlew i teraz można jechać resztę na wzór, żeby były takie same.
Portingowi "na oko" mówimy nie ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Tak to wygląda wstępnie. Najlepsze ze wstępnie jechałem na oko i tunele wyszły równiutkie do obu zaworów,oczywiście jedyne co mierzyłem średnice wielką suwmiarka.


Pod maska tez już prawie koniec... Znaczy kolektory będą oba czarne, wydech w ceramice, ssący proszek/akryl.
Dekiel zaworów pójdzie w kolor auta. no i usunę w końcu brud :D i niepotrzebne mocowania i tego typu pierdy.
Obrazek


Funo, trochę tego nie rozumiem ;) Z jednej strony piszesz, że robieniu na oko mówisz nie, a na początku o właśnie takiej procedurze piszesz :P

Nie znam w ogóle budowy czapki tego silnika, czy kanały wodne są symetrycznie rozmieszczone?
Bo jeżeli nie, a powtórzysz operację wzorując się na pierwszym kanale, to koncertowo je przerżniesz ;)

Ja bym chyba jedną czapę poświęcił i pociął na plastry – wtedy to rzeczywiście przestanie być robota na "oko" :)

Podziwiam spawanie, ładnie to wygląda – zwłaszcza dolot do sprężarki <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez sebekle » 23 mar 2016, 12:07

po co pierwszą sztukę ciąć jak może przez przypadek się udać? :P a pierwsza pewnie na oko na full ile się da a potem reszta tak samo już nie na oko :D
czekam aż to w końcu poleci bokiem
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 01:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez onyx » 23 mar 2016, 12:44

A chociażby po to, że jak za mocno osłabisz kanał to z czasem może pęknąć. Pomimo, że na pierwszy rzut oka będzie wszystko ok.

Przez przypadek i na oko to chłop w szpitalu umarł ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez AndyFAT » 23 mar 2016, 22:41

To nie jet tak do końca oko,mierze to ile zebrałem wewnątrz itd.o ile poszerzyłem tunele. "na oko" tylko tyle ze nie mam formy do pierwszego kanału.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2013, 21:28
Posty: 41 (0/1)
Skąd: okolice Gorzowa wlkp
Auto: MX-5 NA 1,6 1991

Postprzez onyx » 24 mar 2016, 00:00

Potnij 1 czapkę i będzie bez zgadywanek. Przecież to ile zebrałeś ani pomiary tego nie odpowiedzą na to ile masz mięsa do kanałów. Te czapki można w cenie złomu kupić więc po co eksperymentować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez kamilwlkp » 24 mar 2016, 01:43

Onyx dobrze radzi, i wcale nie myślę tak dlatego, że mam dwie czopki do sprzedania xD spawy pierwsza klasa :)!
Coco Jumbo i do przodu...
Klubowicz
CUP 2015 miejsce 1
 
Od: 10 sty 2011, 23:49
Posty: 263 (11/28)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda mx-6 2.5 v6 1992r.

Postprzez AndyFAT » 16 maja 2016, 10:42

To tak, konczymy .
.
.
.
.
.
.Ten etap:p

Silnik wsadzony z nowymi panewkami king racing, coby boost ich nie zgniótł.
kolejny silnik(tak będzie drugi...pewnie wybuchnie) pomaluje itd pięknie.
odmę muszę skończyć i uszczelki powkładać pod turbo i DP

Obrazek
cały setup gotowy, linka gazu custom, spływ oleju zasilanie , woda do turbo, paliwo itd.wszystko jest, podciśnienia, MAC,wentylatory. i inne pierdy.


Za sterowanie tym utrojstwem bedzie odpowiedzialny ptak nielot..
Obrazek

Obrazek

mój Gruzeł poprawił sie trochę stylistycznie(tak mam zgnite tylne lewe nadkole:p ...ale mam to gdzieś bo musze wyciać pod fendey )
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

brudna, lakier w strasznym stanie... "bikoz rejskar" kiedyś ją pomaluje.. jeśli nie będzie sie psuła:D

Tak zdjęcia robię kalkulatorem... znaczy mój xcover jest po przejściach:D
Tak umyje ja ... po strojeniu :facepalm: pod warunkiem ze przetrwa...

Setup: (jak profi to brzmi)
To tak...
silnik stock , panewki king racing seria XP
wałki 2x 250 wzniosy 8,9 mm( wydech na ssacym.. in jur fejs amerykańce, tylko ja mam taki:p;p;p )
kolektor ssący custom high flow , z trąbkami , alu 5mm, przepustnica 63,5mm(2,5") z opla([tiiit] to takie smutne.. cześci z opla... dobrze ze nie z VW.. uf :roll: )
Sprzegło , spiek 3 łopatki wzmocniony docisk i odchudzony 2,5kg zamach(To ile z amoje 4lopatkowe sprzegło? – jakie 4? chciałeś 3... -jakie 3? chcialem 4.. – byłem pewny ze 3 i zrobilem 3...oo kurrr Ali coś ty zrobił chłopie.. dobra biore!:D bedzie lepiej kleić.. to ile?:D) no i mam 3 łopatki:p
Wydech 3" i screamer 50mm z rezonatorami:D ale będzie głosno
Turbo CT26 z supry mk3 limit 380HP podobno. ( a/r 0,5 trim 0,55 albo odwrotnie :p , no i w muszle mieszczą sie wirniki 500HP+
http://www.ebay.com/itm/Supra-T67-R-Toy ... XQ&vxp=mtr

oo takie kiedys zrobie.

zawias, GAZ GOLD , ktoś ma wydech a ktoś gwint, everyone is happy :kciuk:

chłodnica 50mm china z wentylatorami 2x 12" , rerout wodny ,vmount itd.
IC 450x230x65 dolot ma ze 40 cm rurek łącznie.
Filtr simota 380HP
dolot do filtra.. 56 spawów czy cos takiego:p
Big brejki :D 305mm z zaciskami merecedes w220 przedlift!
tył 256 z opla astry( znowu ten biedny opel) zacisk omega A 2 tłoczki 38 mm( jeste oplarzem... [cenzura])
Reczny mój prywatny MX-5 dedyk na unibalach ..ble ble .. pompa 0,75, zaciski 4 tłoczki kawasaki ( jakies tam 600)i klocki spiek .. bo kawasaki ( wiecie te zielone na dwóch kołach) maja spieki w serii..
wspoma elektro z astry II
chłodzenie oleju, to ten... wyjade bez. skoncze potem,pompa elektryczna , dwie dziury w misce i weze teflonowe fi10 bedą, i bedzie jeszcze chłodnica 25 rzędów chyba.to tyle/

pewnie zapomniałem o jakich pierdołach :p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2013, 21:28
Posty: 41 (0/1)
Skąd: okolice Gorzowa wlkp
Auto: MX-5 NA 1,6 1991

Postprzez sewo » 17 maja 2016, 18:17

opis petarda <lol> jakieś media?
:]
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 18:54
Posty: 2248 (37/52)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez Maksiu921 » 18 maja 2016, 21:19

Supra Krzyska w tle? :D ostatnio jak z nim gadalem to mowil ze tylko trzeba odpalic :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 12:56
Posty: 561 (47/9)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6

Postprzez AndyFAT » 21 cze 2016, 21:31

Jeździ zyje , boost 1.3Bara , DC wtrysków 90%

Bardzo przyjemnie sie odpycha:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2013, 21:28
Posty: 41 (0/1)
Skąd: okolice Gorzowa wlkp
Auto: MX-5 NA 1,6 1991

Postprzez Cr@sh » 23 cze 2016, 12:09

Może jakiś filmik z przejazdu ? ewentualnie 0-100 ? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 lut 2016, 15:03
Posty: 2
Auto: Yellow Neck breaker 94

Postprzez Andrzej24 » 23 cze 2016, 19:12

0-100??? A po co tu się sprawdza 100-200 bo wtedy to jedzie.
Fajna mazda czekam na kreski.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2013, 20:03
Posty: 15
Skąd: Rudnik Mały
Auto: Mazda323f 1.8BP+T BA

Postprzez szymek mx » 24 cze 2016, 07:32

Andrzej24 napisał(a):0-100??? A po co tu się sprawdza 100-200 bo wtedy to jedzie.

+1 u mnie do połowy trzeciego biegu brak trakcji, więc 0-100 szału pewnie nie ma, ale odczucia, gdy tył lata lewo-prawo bezcenne :D
Andrzej24 napisał(a):Fajna mazda czekam na kreski.

Zalicytuję i dam 300Niuta i 270KM ...no chyba, że boost wskoczy na 1.5b <lol>
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 09:46
Posty: 55

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy