Mazda MX-5 NA B6ZE(RS) 1991 by AndyFAT

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez AndyFAT » 23 sie 2015, 18:54

Pokochałem mx-5przez NFSU. Tam była NB, ale dzięki temu odkryłem NA :D I zawsze chciąłem mieć, po sprzedaży poprzedniego projektu. Namierzyłem ten dokładnie egzemplarz kilkanascie km odmojegodomu,gdzie czekała na mnie rok, nikt nie chcial jej porzygarnąc. No i tak trafiła do mnie. Początkowo miała byc stance car'em z większa mocą, jednak po pierwszym boku blizny przestały mieć znaczenie :D

Silnik: W serii
– pojemność 1,6 l rzędowy 4-ro cylindrowy
– moc 114 KM (83 kW) przy 6500 obr/min
– moment 140 Nm przy 5500 obr/min

Modyfikacje silnika
– "custom" ostry wałek by AndyFAT
– regulowane koła rozrządu by AndyFAT
– odchudzony "zamach"

Układ napędowy:
– "custom" sprzęgło i wzmocniony docisk

Układ dolotowy:
– turbo

Układ wydechowy:

Układ hamulcowy:
– ręczny hydro, zacisk ręcznego motocyklowe Tokiko 4 tłoczki.
– zaciski z przodu Mercedes 4 tłoczki + tarcze 305 mm, z tyłu 256 mm.
– zacisk główny Opel 2 tłoczki,

Zawieszenie:

Wnętrze:

Body:

!.JPG

Miatka ma być głownie Drifcarem...

1.jpg


Prototyp skrętu:

2.jpg


3.jpg


Kolektorek:

4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg


Wiedząc, iż wałek wydechowy jest o wiele ostrzejszy (I236° E250°) wpadłem na pomysł, aby wsadzić taki zamiast ssącego. I tu pierwszy problem – usłyszałem od kolegi ( ;) Pozdro :p ), że nie da się, bo napęd impulsatora jest na ssącym. Ale i na to znaleźliśmy z braćmi sposób:

8.jpg


Wałek obrobiliśmy na tokarce – ma wewnątrz gwint. Z wałka ssącego odciąłem napęd impulsatora, gdyż nie chciało nam się toczyć całości od zera:

9.jpg


10.jpg


11.jpg


Już jeździłem. Powiem tak, bez wysterowania zapłonu wolne RPM falują, ale jak tylko delikatnie dotknie się gazu auto reaguje niesamowicie lepiej, a przyrost mocy jest nieziemski. Miata w końcu jakoś jedzie. No jakaś magia. Z efektu jestem bardziej niż zadowolony. Najtrudniejsze to ustawienie rozrządu bo już znaki z kółka na ssącej stronie nie pasują. Ale to też się udało ogarnąć w jakaś godzinkę. Zrobiłem sobie też regulowane koła rozrządu:

12.jpg


13.jpg


Dodatkowo dotarło moje sprzęgło, ze wzmocnionym dociskiem, co ciekawe bez dodatkowej sprężyny. I troszkę odchudzony zamach. Brakuje mi już tylko elektroniki.

14.jpg


Tak sobie sobotami dłubie powoli:

15.jpg


16.jpg


Kolejna sobota z Miatą, bo to jedyny dzień jaki mogę jej poświęcać:

17.jpg


19.jpg


20.jpg


21.jpg


22.jpg

Zrobiłem dolocik do filtra, nigdzie sie skubany nie miescił.

Jest wydech
Załączniki
1.JPG
forum (4).jpg
forum.jpg
forum (1).jpg
forum (2).jpg
forum (3).jpg
Shotgun.jpg
Shotgun (1).jpg
Shotgun (2).jpg
Wydech.jpg
Wydech Jest ! :D kolejny ptaszek na liście modów :D
Wydech (1).jpg
Wydech (2).jpg
Ostatnio edytowano 19 wrz 2015, 14:40 przez AndyFAT, łącznie edytowano 9 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2013, 21:28
Posty: 41 (0/1)
Skąd: okolice Gorzowa wlkp
Auto: MX-5 NA 1,6 1991

Postprzez Piotrek_154 » 25 sie 2015, 08:55

Prośba o wrzucenie jeszcze kilku zdjęć całego auta – więcej info na PW ;)
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
Moderator EC/NM
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 12 lip 2014, 14:21
Posty: 865 (39/14)
Skąd: Łódź
Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE

Postprzez Bartg » 25 sie 2015, 16:42

Widzę potencjał na Projekt, zobaczymy jak się rozwinie, ale zapowiada się dobrze <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez szymek mx » 25 sie 2015, 19:55

Andy, ile planujesz dmuchnąć w ten silnik?
Pytam, bo turbina jest spora ...emiksowe silniki wytrzymają powyżej bara bez zakucia?
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 09:46
Posty: 55

Postprzez AndyFAT » 25 sie 2015, 22:49

Wale bara, potem sie zobaczy,jak wywali korbe,to co mi tam:d silniki sa tanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2013, 21:28
Posty: 41 (0/1)
Skąd: okolice Gorzowa wlkp
Auto: MX-5 NA 1,6 1991

Postprzez Boris86 » 26 sie 2015, 08:51

Swietny projekt. Masz jakieś foto z prac nad hamulcami?|
Nie za poteżne te hamulce do tak lekkiego nadwozia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2004, 23:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez tekkenfan » 26 sie 2015, 12:11

o ja pierdziu, coraz grubsze MXy :D. Bez wątpienia będę śledził postępy.
3 łopatowy spiek to hardcore jak dla mnie

Bartg napisał(a):Widzę potencjał na Projekt

bez jaj jak to jest dla Was "tylko" potencjał to ja nie mam pytań, bo wg. tego połowa aut z tego działu powinna wylecieć ;)
Jak to się nie łapie do projektów to możecie mój wynalazek też z tamtą usunąć :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez AndyFAT » 27 sie 2015, 19:28

Foty z prac nad hamulcami gdzieś mam, poszukam, hamuje idealnie, nie istnieje coś takiego jak zbyt duże hamulce. Przymierzam sie tez do wymiany pompy hamulcowej na coś nieco większego, starcza, ale bardzo na styk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2013, 21:28
Posty: 41 (0/1)
Skąd: okolice Gorzowa wlkp
Auto: MX-5 NA 1,6 1991

Postprzez Bartg » 27 sie 2015, 19:47

Tekken miałem na myśli potencjał tematu, wszyscy są na tak :P Parę szlifów i wiadomo, że tam zaraz wyląduje.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez tekkenfan » 27 sie 2015, 21:55

aa no chyba że, ja to mam musk styrany ostanio i jakoś słabo czytam ze zrozumieniem takie dwuznaczności :P.

AndyFAT napisał(a):nie istnieje coś takiego jak zbyt duże hamulce.

tu się nie zgodzę bo zwiększając hamulce zwiększasz masę nieresorowaną, a nie zawsze jest się w stanie wykorzystać potencjał danego hebla i dla mnie takie heble są właśnie za duże ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Wojtek » 28 sie 2015, 22:18

Gratki pomysłu ;)
Ciekawy jestem jak to będzie dryftować...
Czekam na filmiki :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez _DEXTER_ » 31 sie 2015, 08:21

Andy, to co Wy tam budujecie to mi się w głowie nie mieści ;) Mam nadzieję, że kiedyś obadam na żywo Twojego Mxa ;)

Pozdr.
DEX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2013, 20:29
Posty: 30
Skąd: POZnan*
Auto: Mazda MX-5

Postprzez piwo » 31 sie 2015, 09:11

tu się nie zgodzę bo zwiększając hamulce zwiększasz masę nieresorowaną, a nie zawsze jest się w stanie wykorzystać potencjał danego hebla i dla mnie takie heble są właśnie za duże ;)

dokladnie. i jeszcze oprocz masy dochodzi efekt zimnych hebli. zimne heble beda hamowac zawsze duzo gorzej niz cieple nagrzane (nie mowie przegrzane, ale te 200stopni bedzie lepiej hamwoac niz 30 stopni).
dlatego warto szukac optimum na torze tak by uklad nie puchl przy w miare lekkich heblach.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez AndyFAT » 2 wrz 2015, 16:51

Efektu zimnych hebli nie stwierdzono. Hamuje szalenie skutecznie. Dex w odwiedziny możesz chomikiem waść zawsze:D Najlepiej jak skoncze miate:p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2013, 21:28
Posty: 41 (0/1)
Skąd: okolice Gorzowa wlkp
Auto: MX-5 NA 1,6 1991

Postprzez _DEXTER_ » 2 wrz 2015, 17:12

Pomyślim zobaczym...

PS. dopiero teraz zobaczyłem wydech :|

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2013, 20:29
Posty: 30
Skąd: POZnan*
Auto: Mazda MX-5

Postprzez jacobs » 2 wrz 2015, 18:51

_DEXTER_ napisał(a):PS. dopiero teraz zobaczyłem wydech

a to jest wydech czy screamer? bo wydaje mi się że to drugie :P
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez OddajMiKase » 2 wrz 2015, 19:36

daj sie chlopakowi nacieszyc <lol>
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 22:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez sewo » 2 wrz 2015, 22:41

to jest ryczypipa <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 18:54
Posty: 2248 (37/52)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez AndyFAT » 6 wrz 2015, 09:42

Tak to screamer, chociaż chodzi mi po głowie streight pipe z dwoma takimi rezonatorami zamiast końcowego tłumika. Wczoraj wkoncu znalażłem dla niej chwile i upchałem filtr powietrza, zrób Vmounta mówili, będzie fajnie mówili :D tylko nic sie nigdzie nie mieści:D ale pracy sie nie boje:D

Foty w pierwszym poście
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2013, 21:28
Posty: 41 (0/1)
Skąd: okolice Gorzowa wlkp
Auto: MX-5 NA 1,6 1991

Postprzez tekkenfan » 6 wrz 2015, 10:54

Ja pierdziu genialnie wyszedł ten dolot.

Kiedy odpalasz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy