Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez misiak89-89 » 29 cze 2016, 16:55

jak tam temat z przepustnica?
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez mx-3lover » 29 cze 2016, 19:53

Obecnie skupiam się na samym swapie.

Miałem na celowniku przepustnicę z Forda Explorera 4.0 V6 OHV (65mm, tania, łatwodostępna) jako dawcę lub wzornik klapki. Jako dawca odpada, ponieważ ma 2 otwory.
e53c4a1a7ca1bab0gen.jpg

Jako wzornik pewnie teź odpada (w sumie jak i każda inna) ze względu na to, że otwory w przepustnicach 65mm mogą się różnić delikatnie ale już w tym przypadku znacząco.
W temacie większych przepustnic raczkuję i każdy doświadczony doradza mi zakup innej, gotowej. Na razie nie wykluczam innych przepustnic jako dawców/wzorników, ponieważ jest to tania opcja. Jeśli to nie wypali przepustnicę rozwierci i dorobi klapkę osoba znająca się na rzeczy. Generalnie potrzebuję na to czasu.

Póki co kompletuję graty do relokacji akumulatora, info wkrótce.

Zastanawiam się też nad lżejszym zamachem niż 7.5 kg K8, który jest lżejszy o 20% w stosunku do oryginału. Podczas przyspieszania i hamowania silnikiem zachowuje się jak lżejsze felgi, ale ze względu na jego przeznaczenie nie można go za mocno odelżyć, trzeba osiągnąć kompromis. Możliwe, że zamach z K8 właśnie nim jest.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez weede » 29 cze 2016, 22:32

mx-3lover napisał(a):Obecnie skupiam się na samym swapie.
Zastanawiam się też nad lżejszym zamachem niż 7.5 kg K8, który jest lżejszy o 20% w stosunku do oryginału. Podczas przyspieszania i hamowania silnikiem zachowuje się jak lżejsze felgi, ale ze względu na jego przeznaczenie nie można go za mocno odelżyć, trzeba osiągnąć kompromis. Możliwe, że zamach z K8 właśnie nim jest.

Do KLZE lekkie koło zamachowe z K8 to super rozwiązanie.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mx-3lover » 30 cze 2016, 09:55

Jednak będzie lżejsze. Jako ciekawostkę Fidanza ma w swojej ofercie 4,1 kg.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Piotr_ » 30 cze 2016, 13:38

Otoczak zrobi Tobie to koło na 4,5 kg.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez mx-3lover » 30 cze 2016, 17:24

Właśnie Otoczak się tym zajmie.




und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 3 lip 2016, 20:05

Wytargałem dzisiaj zamach z KL-ZE pochodzący z poliftowego K8 z oznaczeniem KF01. Więcej info http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=117&t=165934
Zamach jutro wyrusza w drogę na kurację odchudzającą, cel 4,5kg.

Przy okazji porównałem sprzęgła, 1.8 vs 2.5.
IMG_20160703_132732.jpg

IMG_20160703_140108.jpg
IMG_20160703_133101.jpg

Oczywiście kompletne sprzęgło z 1.8 jest na sprzedaż.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 8 lip 2016, 15:36

Zamach już do mnie dotarł. Polecam Otoczaka, w poniedziałek wysyłasz a w piątek odbierasz.
Masa wg wagi Krzysztofa 4,6XX kg, wg wagi w sklepie 4,595 kg. Cel osiągnięty.
IMG_20160708_150537.jpg
IMG_20160708_150631.jpg
IMG_20160708_150735.jpg
IMG_20160708_150810.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 8 lip 2016, 16:36

Fakt Otoczak spoko gość,jak robiłem do subaru i byly komplikacje to kontakt byl wzorowy.Doradzil,przetoczyl i bylo ok.Szkoda tylko ze to cale odleżenie zamachu nic nie daje ;–).
IMHO kasa wyrzucona w błoto...
Uprzedze-Marius robił pomiary przyspieszenia przed i po(klze w BA) i zero różnicy.Na postoju fakt -szybciej sie wkręca i fajny dźwięk,ale efektów w przyspieszaniu nie ma.Dokladnie to samo zaobserwowalem w subaru.Tam doszlo tez in minus wieksza odzuwalbosc w luzach w napędach.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez mx-3lover » 8 lip 2016, 18:14

Czym Marius robił pomiary?
Zdajesz sobie z tego sprawę, że to co napisałeś przeczy prawom fizyki? Dlaczego wcześniej o tym nie wspomniałeś?
Zamach to masa wirująca, czyli to samo co tarcze hamulcowe i felgi/opony. Wiadome jest, że im więcej momentu obrotowego tym mniejszy efekt. Raczej w turbowozach nikt się w to nie bawi, a w Fiacie CC/SC to podstawa.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Neonixos666 » 8 lip 2016, 18:23

Zamach to akumulator energii było to wałkowane już w niejednym temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bo_Lo » 8 lip 2016, 18:31

Zanim wysłałem zamach do Otoczaka (bylo to kuz dawno ) czytałem opinie różne i wchodzilo pól na pól zwolenników i przeciwników.Takbjak mówisz jest to masa wirujaca ,ale tez rodzaj "akumulatora" energii.Przy zmianie biegu idzie ta różnice wyczuc-przy standardowym kole czuć ze silnik ma mniej roboty po puszczeniu sprzęgła w początkowej fazie.Kurde nie wiem jak to opisać...Nie chce sie wymądrzać bo ani nie jestem wykształcony w odpowiednim kierunku ani nie mam zbyt dużego doświadczenia w tym temacie.Marius robił pomiary chyba g techrm z tego co pamiętam.Silnik sie szybciej wkrecal ale na luzie .Bynajmniej ja drugi raz na to forsy bym nie wydal.Podobne negatywne odczucia miał kolega w mx6 klde.Jednak minusybprzewazyly w codziennych dupowozach,w upalarce przeważać mogą plusy :)
Sam jestem ciekaw Twoich odczuc po montażu.W imprezie na zwykłym zamachu po puszczeniu sprzegla napedy zalaczaly sie niezauważalnie,po odelzeniu czuć bylo specyficzne "walnięcie" i nerwowość-silnik zbyt szybko spadal z obrotów i nie bylo juz tego zgrania z napedami,musiałem daeac więcej gazu niż przed przetoczeniem.Mysle ze przy charakterze Twojego auta nie będzie to miało większego znaczenia ;)
BTW mechanik(dobry mechanik) który bawi sie w motorsport(głównie bmw) i zakladal mi ten zamach tez mowil ze to bez sensu.Robil testy w e36 2.8 i nic wymiernego to nie dawało.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez mx-3lover » 8 lip 2016, 19:23

Neonixos666 w moim przypadku mniejszy 'akumulator' jest potrzebny. Po odpuszczeniu gazu podczas jazdy samochód ma szybciej hamować.

Bo_Lo wiem o co Ci chodzi. Przy zmianie biegów są większe straty, ponieważ gdy puścisz gaz i jeszcze wciśniesz sprzęgło silnik z lekkim zamachem szybciej schodzi z obrotów. Potem gdy puścisz sprzęgło i dodajesz gazu musisz to nadrobić (różnicę w obrotach pomiędzy odchudzonym a ori zamachem). Wszystko zależy od tego jak szybko zmieniasz biegi i jak jeździsz. Fakt lekki zamach w dupowozie to kiepski pomysł, więcej minusów niż plusów. Pół żartem, pół serio – zawsze możesz zmieniać biegi bez puszczania gazu. :D

Wiem też, że jak puszczę gaz jadąc pod górkę to muszę od razu redukować.

Jak dotąd za każdym razem odczułem różnicę podczas przyśpieszania ujmując/dokładając masę wirującą. Felgi z Miaty NB na plus, podczas pierwszego ruszenia już to odczułem (około 2kg mniej na koło). Tarcze z M6 (niedługo porównam, ale 1kg na pewno więcej na tarczę) oczywiście na minus.
Ostatnio edytowano 9 lip 2016, 22:06 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Neonixos666 » 8 lip 2016, 20:03

A ja myślę że lżejsze koło jest szkodliwe dla silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mx-3lover » 9 lip 2016, 10:21

A moja nauczycielka od polskiego zawsze mówiła, żeby argumentować swoje stwierdzenia. Czekam na argumenty by przedstawić swoje na niesłuszność twojej opini. :)
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez piwo » 9 lip 2016, 10:33

podobno panewki szybciej padaja. ciezko wyczuc jak panewka padla co bylo przyczyna. ja mam lekki zamach i bede obserwowal czy szybciej sie zuzywaja. tak na prawde ciezko odczuc lekki zamach. u mnie odchudzajac z 9,5 na 5,1kg niewiele sie zmienilo. ja w kazdym badz razie nie czuje roznicy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Bo_Lo » 9 lip 2016, 14:55

Czy szkodzi?Marius jezdzil klze z lekkim zamachem dlugo ,ten sam silnik dalej kreci kilometry a lekko nie miał.Od montażu zrobil pewnie ok 100kkm i działa .Jesli zle wpkyws na panewki to raczej kwestia dlugofalowa.Mi w subaru po montażu padl nowy uszczelniacz walu po ok miesiącu i to tak ze lało sie jak z cebra.Po wymianie spokój przez rok wiec raczej bez zwiazkuw.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Neonixos666 » 9 lip 2016, 17:56

mx-3lover napisał(a):A moja nauczycielka od polskiego zawsze mówiła, żeby argumentować swoje stwierdzenia. Czekam na argumenty by przedstawić swoje na niesłuszność twojej opini. :)


Im większa liczba cylindrów tym koło zamachowe traci na swojej funkcji, ale analizując silnik 4 cylindrowy bo taki jest najbardziej popularny to koło zamachowe ma na celu ujednolicenia przyrostu lub spadku prędkości obrotowej pomagając wypełniać ,,lukę" między cyklami pracy w cylindrach. Jak wiemy pierwszy cylinder musi nie tylko napędzić wał ale też sprężyć mieszankę w 3 cylindrze, zassać mieszankę w 4 i wydalić spaliny w 2. Jest taki moment gdy w żadnym cylindrze nic się nie dzieje i to w tym momencie koło zamachowe przejmuje rolę pociągnięcia tego dalej. Przypadki gaśnięcia na wolnych obrotach przy lekkim zamachu tylko temu dowodzą. Jeśli nie ma tej siły która to ciągnie to rośnie obciążenie na układ korbowodowy. Szybki spadek obrotów to nic innego jak silniejszy nacisk ciśnienia na tłok bo siła z drugiej strony jest mniejsza (również obciążenie na korby) , a ,,luka gdy nic się nie dzieje w cylindrach jest większa. Zwiększanie prędkości obrotowej to moment w którym zamach jest nie potrzebny bo zapłon jest wcześniej czyli luka się zaciera i silnik nie potrzebuje ,,pomocy".

PS nie jestem wykształcony w tym kierunku a jest to jedynie moje przemyślenie i mogę się mylić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mx-3lover » 9 lip 2016, 21:19

Problem może być tylko na wolnych obrotach. Drgania lub nawet gaśnięcie eliminuje się poprzez podniesienie wolnych obrotów, co wpłynie pozytywnie także przy ruszaniu.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 11 lip 2016, 11:51

Części do relokacji akumulatora skompletowane:
IMG_20160711_111939.jpg

-pojemnik na akumulator Dł:296xSzer:202xWys:240 mm (polecam kupować w innych sklepach niż rallyshop itp. ze względu na ceny)
-przewód 50mm2 o długości 5m tak, żeby wystarczył na przeciwny biegun
-wąż do wentylacji FI 12mm
-płaskownik aluminiowy PA38 30x10mm
-pręty gwintowane M8, wzmacniane
-klema minusowa (plusowa zostaje)
-końcówki przewodów 50mm2 M8
-parę podkładek i nakrętek.

Na pewno wieczko zostanie zmodyfikowane lub zastąpione innym ze względu na filtrację zewnętrzną.
Całość wyszła lekko ponad 200PLN, czyli połowę z tego co gotowe kity na ebay'u.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy