Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mx-3lover » 14 maja 2016, 09:17

Nie odbieram tego jako cwaniakowanie, tylko jako pomoc. ;) Skąd poprowadziłeś podciśnienie do IAC? Jest jakiś wolny, duży króciec w prostym kolektorze? Powierzchnia styku przepustnicy z kolektorem jest identyczna? Pomiędzy przepustnicami KL47 i KL68 są delikatne różnice, ale mimo to stosowane są zamiennie.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 14 maja 2016, 09:30

300v 15w40? To widzę ze fura juz tylko do upalania będzie :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez mx-3lover » 14 maja 2016, 11:48

Tego oleju używam od samego początku i jestem bardzo zadowolony.
Przeznaczenie MX-3 się nie zmieni, bynajmniej nie zanosi się na to.
Zaopatrzyłem się nawet w stopery na dłuższe wyjazdy. :D
Załączniki
IMG_20160514_113244.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Bo_Lo » 14 maja 2016, 19:01

Bardziej chodziło mu o to ze ten olej do jazdy na codzien srednio sie nadaje.Typowy mazut do upalania. :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez mx-3lover » 19 maja 2016, 21:36

Po długich namysłach... Nowy wydech pod KL-ZE będzie składał się z:
-kolektora 6-2-1 TurboWorks, inlet 2", outlet 2,5" owiniętego bandażem termoizolacyjnym, ale bez impregnacji farbą żaroodporną, ponieważ bardzo szybko się kruszy,
-katalizatora sportowego RM Motors MOS 30 EURO 2 100 CPSI,
-tłumika środkowego, przelotowego RM Motors RM01 bez przetłoczenia 500mm x 110mm,
-tłumika końcowego, przelotowego RM Motors RM8XXL 350mm x 150mm z końcówką 89mm.

Liczę, że wydech będzie pięknie brzmiał i nie będzie męczył głośnością.
Ostatnio edytowano 24 maja 2016, 20:15 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez zelka » 19 maja 2016, 21:43

Wyczuwam, że będzie dość głośno, ale jak nie do codziennej jazdy to spoko.
Środkowy mogłeś dać nieprzelotowy, trochę ciszej by było pewnie. :)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez weede » 19 maja 2016, 22:07

Ja uważam, że jeśli chcesz zostać przy N/A 2,25 cala będzie lepsze.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mx-3lover » 20 maja 2016, 08:12

zelka napisał(a):Wyczuwam, że będzie dość głośno, ale jak nie do codziennej jazdy to spoko.
Środkowy mogłeś dać nieprzelotowy, trochę ciszej by było pewnie. :)

Założenie jest takie aby było głośniej niż w serii i układ ma składać się z tłumików przelotowych, które są duże. Obstawiałem jeszcze jeden tłumik zamiast katalizatora, ale bardziej opłaca założyć się reaktor kataliczny, który też wyciszy wydech.
weede napisał(a):Ja uważam, że jeśli chcesz zostać przy N/A 2,25 cala będzie lepsze.

Argumenty?
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez weede » 20 maja 2016, 08:54

Generalnie ten silnik nie lubi odprężania.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez DARO MAZDA 323 » 20 maja 2016, 09:11

weede napisał(a):Generalnie ten silnik nie lubi odprężania.


zgodze się 2,5 do wolnossaka to za duży przelot <spoko>
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Szyna » 20 maja 2016, 21:24

Już dawno chciałem to napisać ale mówię nie będę się wymądrzał :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mx-3lover » 20 maja 2016, 21:58

Powiem Wam więcej dolot będzie miał średnicę 77mm, 3". :]
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 21 maja 2016, 11:30

Ja też chciałem ;–) czas pomyśleć o projektach ;–)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mx-3lover » 21 maja 2016, 16:34

ravo napisał(a):Ja też chciałem ;–)

O i jeszcze jeden :D
Jakby tego było mało przepustnica zostanie rozwiercona z 60 na 65mm lub więcej, ale to dopiero jak będę montował prosty kolektor.
ravo napisał(a):czas pomyśleć o projektach ;–)

Już dawno zgłosiłem swoją EC, ale ponoć czekacie na większe zmiany.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Szyna » 21 maja 2016, 22:05

Dobrze niech przeciera szlaki :P Im więcej będzie kombinował tym bardziej będzie się nadawał do projektów <rotfl>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mx-3lover » 22 maja 2016, 08:05

To żadne przecieranie szlaków, chyba że masz na myśli Polskę. Coś Wam pokażę: :D
PolishedTB02Th.jpg

PolishedTB01Th.jpg

KnifeEdge.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez misiak89-89 » 22 maja 2016, 11:19

Ja też polerowałem dolot w środku i jak ściągasz rury cieszy to oko, tylko nie podłączaj odmy w dolot :D jeżeli chodzi o instalacje krokówki to nie pamiętam, muszę na spokojnie sprawdzić i zrobię foto. A jeśli chodzi o wydech w 2.5 to nie był bym taki pewien tego że ciaśniejszy będzie lepszy, u mnie po zmianie z końcowego komorowego na przelotowy odczułem minimalną różnice w osiągach, więc może coś w tym jest. JarekZE miał również całkowity przelot i po strojeniu pieknie to jechało i na papierze też ekstra.
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Szyna » 22 maja 2016, 12:38

Pożyjemy zobaczymy, niech grzebie :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mx-3lover » 23 maja 2016, 02:10

misiak tu polerka odgrywa najmniejszą rolę. Dla porównania:
919277744.jpg

Un-modified_ZE.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez misiak89-89 » 23 maja 2016, 17:35

Dlatego napisalem ze tylko cieszy oko;)
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy