Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mx-3lover » 6 cze 2016, 23:16

W temacie rozwiercania przepustnicy:

Kanał główny kolektora KL31 Straight Neck.
IMG_20160606_154256.jpg


Przepustnica KL31.
IMG_20160606_161242.jpg


W związku z powyższym optymalną średnicą przepustnicy jest 65mm.
IMG_20160606_161049.jpg
IMG_20160606_162043.jpg

Pasuje idealnie. Po rozwierceniu zaznaczone 2mm-owe ścianki będą miały grubość włosa lub przestaną istnieć. Najważniejsze by nie naruszyć 3mm-owych.
Ciekawi mnie jak to będzie funkcjonować bez strojenia.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez piwo » 7 cze 2016, 09:06

nowy motylek bedziesz wkladal o srednicy 65mm? czy bedzie dziura i auto nie bedzie miec wolnych obrotow i luzu?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4747 (233/130)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez weede » 7 cze 2016, 09:21

Motylek może zostać ale klapka na pewno do dorobienia i pamiętaj, że to nie jest idealne koło tylko elipsa, która się zakleszcza pod pewnym kontem :)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez piwo » 7 cze 2016, 10:33

kazda szczelina spowoduje ze auto po odpuszceniu gazu zamiast zwalniac na biegu bedzie przyspieszac. ja bym wogole nie dotykal przepustnicy i zajal sie kolektorem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4747 (233/130)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez mx-3lover » 7 cze 2016, 10:48

Piwo przepustnica jest tutaj wąskim gardłem, nie kolektor. Wałek zostaje ori i zbędne fragmenty pomiędzy śrubkami zostaną zeszfliwane. Foto na poprzedniej stronie.
Klapka zostanie dorobiona tak jak piszesz weede. Fotki z twojego tematu na srtb.pl autorstwa Stelmiego:
bb.jpg

Cz_4.jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 7 cze 2016, 15:58

TY – Lover za dużo czytasz fora a rozmawiasz z praktykami którzy zjadli zęby i rozkrecili nie jeden silnik . Moja płęta jest taka po co to wszytsko dla 5 KM ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez witek » 7 cze 2016, 16:34

DARO MAZDA 323 5KM w n/a to już jest całkiem sporo ;)

według mnie chłopak robi dobrze, próbuje zmienić coś co nikt zazwyczaj na to nie zwraca uwagi. A może akurat tutaj odnajdzie dodatkowe konie
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez weede » 7 cze 2016, 17:24

To może "coś" dać bo silniki KL mają właśnie problem z niedoborem powietrza. Oczywiście jakiekolwiek niedociągnięcie czy nieszczelność pogorszy seryjne osiągi :) Nie mniej jednak kibicuje <spoko>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mx-3lover » 7 cze 2016, 18:34

DARO MAZDA 323 napisał(a):TY – Lover za dużo czytasz fora a rozmawiasz z praktykami którzy zjadli zęby i rozkrecili nie jeden silnik . Moja płęta jest taka po co to wszytsko dla 5 KM ?

Darek czemu z Cb zrobił się taki Hejter? Jeśli zadba się o szczegóły będzie tylko lepiej. Przyrosty w granicach 5KM i 10 Nm(info z zagranicznych forów) mnie satysfakcjonują. Do tego dochodzi lepsza reakcja na gaz(najważniejsze) i lepsza elastyczność(odczucia Majki88).

weede napisał(a):To może "coś" dać bo silniki KL mają właśnie problem z niedoborem powietrza.

Głos rozsądku. Dla mnie te 60mm to za mało nawet do KL-DE(potwierdzają to osoby, które dokonywały tej modyfikacji, w USA częściej spotkamy silnik z rozwierconą przepustnicą). Nie chcę tu pisać o silnikach Hondy i ich dolotach i wydechach, bo jednak obroty i VTEC zmieniają postać rzeczy. Weźmy BMW, M50B20 – 60mm, M50B25 – 65mm. ZE różni się od DE tłokami-kompresją, wałkami, głowicami i kolektorem a mimo to dalej mamy 60mm. Za dużo jest niuansów, które udowadniają wyższość większej przepustnicy.

witek <piwo>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Szyna » 7 cze 2016, 18:50

To może jednak pójdź w ITB :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3349 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Piotr_ » 7 cze 2016, 19:06

I to jest dobra droga Szyna <spoko>
Wywal ten badziewny kolektor i przepustnicę.
Capazo chyba ma jeszcze zestaw ITB do v-ki.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Szyna » 7 cze 2016, 19:17

Niedopracowany ale chyba coś tam kiedyś jeszcze leżało ;)
Zrób coś męskiego :P
Pogadaj z Witopem on ma przecież w swojej 121 ITB może podrzuci jakiś pomysł.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3349 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mx-3lover » 7 cze 2016, 21:19

Przez chwilę na poważnie o tym pomyślałem. <czarodziej>
Nie będzie ITB co najmniej z tego powodu dla którego Capazo odpuścił. Chcę jeździć, a nie dłubać w nieskończoność.
Gdybym miał się w to bawić to celowałbym w taki setup http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=179909 <diabełek>
Dźwięk powala:



und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Piotr_ » 7 cze 2016, 21:22

Capazo odpuścił bo dwie korby wyszły bokiem, gdyby nie to, to nie wiadomo czy z tym ITB nie latał by do teraz ;)
Ale masz rację auto ma jeździć a nie wiecznie dłubane stać w garażu.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez mx-3lover » 8 cze 2016, 10:12

Później mu Pati złożył silnik.
Capazo napisał(a):Takich farfocli juz nie szukam. Wlozylem duzo wiecej pracy czasu, nie tylko swojego i pieniedzy w to zeby bg tak jezdzila i skrecala. Nie mam juz czasu na tak dlugie grzebanie. Jedynie male poprawki. Szukam bazy juz prawie gotowej. Po 2 GTi jest starsznie nerwowe. PO 3 sklaniam sie bardziej cos w stylu s2k, ctr, itr, mx-5, lotus elise.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez piwo » 8 cze 2016, 12:03

patrz speedstera nie rozwazal :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4747 (233/130)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez dam92 » 8 cze 2016, 13:24

Czekam z niecierpliwością na efekty :))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez mlody1921 » 8 cze 2016, 16:13

Zapowiada sie latanie mocne zakrętach, pomyśl może o przegrodach w misce jak juz będziesz modził
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mx-3lover » 8 cze 2016, 17:09

Przegrodami zajmie się kolega rajdowiec o ile znajdzie czas. <lol>
Mam problem ze znalezieniem w Polsce stożka Fujity i Apexi. Są na ebay'u ale cena za wysyłkę jest zaporowa. Jest ktoś w stanie mi pomóc? Uprzedzając pytania, nie chcę K&N, zależy mi na suchym filtrze.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez weede » 8 cze 2016, 18:33

Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy