Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.
PostTen post został usunięty przez Bartg 27 kwi 2017, 08:09.

Postprzez zemoj » 27 kwi 2017, 07:17

marcinowozniako napisał(a):Miałbyś jako 1 klg4 w budzie mx3 :D


viewtopic.php?f=312&t=153237&hilit=eunos

;)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez risto77 » 27 kwi 2017, 09:23

A z ciekawości co to za silnik z oznaczeniem KLg4?
Jaka moca dysponuje i gdzie jeszcze był montowany?
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez marcinowozniako » 27 kwi 2017, 09:54

zemoj napisał(a):
marcinowozniako napisał(a):Miałbyś jako 1 klg4 w budzie mx3 :D


viewtopic.php?f=312&t=153237&hilit=eunos

;)


Nie chcę tutaj robić SPAMU Ani bić piany Ale adis nie miał wcale klg4 to jest bardzo rzadki silnik a po poście adisa z jego tematu na zadane pytanie skąd wie że to klg4 odpowiada:
adis555 napisał(a):to jest kolektor od klg4. Do niego była przymocowana przepustnica która miała numer klg4. Niestety ta przepustnica ma inny tps (również napis klg4) który ma złącze 3 pinowe. Wiec nie pasuje. Założyłem przepustnice kl47 czyli od xedosa do 98 wszystkie złącza pasują ale płaszczyzna styku przepustnicy do kolektora średnio i trzeba było rzeźbić. Także klg4 ma inny kolektor przepustnice tps nawet czujnik od wolnych obrotów. :/

By L9

Tak się składa że wkladalem swojego KL-DE z xedosa 9 poliftowy model 2002 rok i tam miałem dokladnie taką sama przepustnice która opisuje adis z oznaczeniami klg4 Ale silnik wcale nie jest klg4 tylko zwykły klde chociaż po moich kreskach można by właśnie powiedzieć że mam klg4 shamowane ponad 170KM. Klg4 był wkladany tylko i wyłącznie do mazdy 626 po 98 roku i działa tylko i wyłącznie na obd2. Jets to ostatnia rewizja silników KL mazdy najbardziej dopracowany i pozbawiony wad pozostałych dwóch. Moc to niby 170KM dla klg4 i generalnie moc i moment lekko w górę przeniesione.

Poza tym:

viewtopic.php?p=2802945#p2802945

Tak nie wyglada silnik klg4, tzn kolektor dolotowy. W klg4 jest podobny natomiast ma parę różnic.
Tutaj kolektor klg4 vs klde (pobprawej klg4 po lewej klde):
img-387963-2-IMG_4900.jpg
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez zemoj » 27 kwi 2017, 10:53

marcinowozniako napisał(a):Klg4 był wkladany tylko i wyłącznie do mazdy 626 po 98 roku

Czyli zdaje się tylko na Stany...?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez marcinowozniako » 27 kwi 2017, 11:29

Jeżeli po 98 roku 626 była produkowana tylko na rynek USA to tak wszystkie klg4 są w wersjach USA 626.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez zemoj » 27 kwi 2017, 11:38

Ogólnie 626 po 98r. była produkowana także na Europę, ale z 2.5 to już tylko na stany i ogólnie był to już dość mocno różniący się model od tego, co w tym czasie sprzedawano w Europie.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez mx-3lover » 27 kwi 2017, 13:08

Napiszę tylko tyle, brawo dla moderatora. Skasować mój upominający post, a tu taki piękny OT. Spoko, możecie przejąć ten wątek.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 27 kwi 2017, 14:10

Wybacz Bartek Ale jak się czyta stare tematy z projektów to tam też jest masa pobocznych tematów od samego projektu jednak mieszczące się w tematyce. Dzięki temu to są tak wartościowe tematy. Twój też się do nich zalicza więc po raz kolejny, nie przesadzaj ;)
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 12 maja 2017, 20:17

Ok, Mazda złożona. Wleciał nowy zawór OEM, pęknięte talerzyki zostały zastąpione wzmocnionymi z KL-DE. Do tego nowy rozrząd i świece.
Silnik pracuje teraz jak należy, bez żadnych dziwnych odgłosów, nawet nie słychać popychaczy.
Jakby ktoś potrzebował nr zaworów do głowic KL31:
-ssący 32mm KL01-12-111
-wydechowy 27,5mm KL01-12-121
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Szyna » 13 maja 2017, 13:24

To na ryki przyjedziesz :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mx-3lover » 6 lip 2017, 16:30

Dzisiaj skończyła się pewna epoka. <jupi> Mazda idzie na sprzedaż w całości albo na części...

Zatarło się KL-ZE, w trasie po około 200 km zaczęła słabnąć, po chwili usłyszałem stukot a później podczas zjeżdżania zaczęła kopcić. Po zgaszeniu silnika dymiło się z odmy i rurki bagnetu. Oleju zostało około 150 ml poniżej minimum. Po lekkim ostygnięciu i dolaniu oleju nawet nie chciała zakręcić rozrusznikiem. Żadna kontrolka się nie świeciła, nie ma żadnego wycieku. K8 pokonywałem dłuższe trasy jeszcze mocniej cisnąc po 400 km i ubywało po 500 ml a KL-ZE brało olej tylko podczas łomotania pod odcinką. Przychodzi mi do głowy tylko zwiększony apetyt na olej, który nagle się pojawił.

Wątek można zamknąć, a ja najprawdopodobniej zmienię sport. Znudziło mi się już latanie z kluczami co 2 dzień.
IMG_20170706_150102[1].jpg
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez chmielu_KL » 6 lip 2017, 16:59

Widzę, że cierpliwość doszła do granic... no cóż szkoda że się jej pozbywasz. Co następne ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez Szyna » 6 lip 2017, 17:14

Jak już sprzedasz to daj znać to wtedy zamkniemy ;) Może zostanie na forum :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez zemoj » 6 lip 2017, 17:27

Chyba Cię to auto nie lubi :P
Myślę, że faktycznie powinieneś zmienić, ale nie sport a pojazd.
Powodzenia w dalszych zmaganiach z czterema kółkami :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez mx-3lover » 6 lip 2017, 19:13

chmielu_KL napisał(a):Widzę, że cierpliwość doszła do granic... no cóż szkoda że się jej pozbywasz. Co następne ?


Jeśli dalej mam się w to bawić to CRX B18/K20, gotowy projekt na tor. Stety albo niestety bardziej skłaniam się do amatorskiego trenowania jiu-jitsu pod MMA, tymbardziej, że mam już bazę. <faja>

Szyna napisał(a):Jak już sprzedasz to daj znać to wtedy zamkniemy ;) Może zostanie na forum :P


Może kupi ją taki jeden, wrzuci KL'a i będzie śmigał. ;)

zemoj napisał(a):Chyba Cię to auto nie lubi :P
Myślę, że faktycznie powinieneś zmienić, ale nie sport a pojazd.
Powodzenia w dalszych zmaganiach z czterema kółkami :)


Zwyczajny pech, K8 tak samo traktowałem i jeździło do swapu. Bądźmy szczerzy ale ten sport jest mało rentowny, a zawsze mogę się pobujać na gokartach albo wypożyczyć samochód.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 6 lip 2017, 19:43

Do domu schadzek też zawsze można pójść ...
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mx-3lover » 6 lip 2017, 19:50

Rozwiń swoją myśl. <diabełek>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez ravo » 6 lip 2017, 20:09

Chodziło mi o pożyczanie auta :–) lepiej mieć swój
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Bo_Lo » 7 lip 2017, 12:01

Na jakiej oliwie się to stanęło ?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy