Strona 1 z 7

Mazda 121 DA '89 BP DOHC

PostNapisane: 18 mar 2014, 17:17
przez KAROLLO121
Obrazek

Mazda 121 DA B3 '89 GT

Witam wszystkich. Chyba nadszedł czas by zaprezentować swoją Mazdziorę :) . Czekała na mnie z 15 lat , potem były małe pojeżdżawki i po zdaniu prawka przyszedł czas na odbudowę bo była w świetnym stanie technicznym blacharskim jak i mechanicznym. Miała 95tyś. km przebiegu.

Modyfikacje:

Silnik: Tak było
Silnik B3 1.3 8V na gaźniku rozebrany na części pierwsze
planowanie głowicy o 1,5 mm
porting kanałów dolotowych i wydechowych
docieranie i polerowanie zaworów
świece irydowe NGK stopień zimniejsze
przewody zapłonowe 8mm (mm grubsze niż w serii)
wyprzedzony zapłon
wszystkie nowe filtry ,
olej castrol 10w60
wszystkie nowe uszczelki i uszczelniacze
odchudzone koło zamachowe u Otoczaka do 3,2 kg
nowa pompa paliwa

Jest :
swap BP05
przewody NGK
świece irydowe Denso IK20
nowy rozrząd i pompa wody, wszystikie uszczelniacze
olej MOTUL 10w40
czyszczenie miski olejowej
inspekcja panewek
alternator od B3 mniejszy
brak wspomagania
koło pasowe od b3
sportowa chłodnica

Układ dolotowy:
short ram zakończony stożkiem APEXI


Układ wydechowy:
usunięcie kata
cały układ ze stali nierdzewnej
kolektor wydechowy 4-2-1 home made (średnice dobierane wg programu do budowy układów wydechowych) owiniety bandażem bazaltowym
tłumik środkowy przelotowy
końcowy przelotowo komorowy
wyjście z kolektora na 2.25'', ostatni odcinek za zakrętem zwężka na 1,85''

Elektronika:
w trakcie, jest już wywalone to co zbędne ale trzeba to uporzadkować podłaczyc wskaźniki, deske, stacyjke, poskracać przewody i je poukładać
Plany: wskaźniki ciśnienia oleju , temperatury oleju ,temperatury cieczy -kupione
wskaźniki autogauge smoke

Układ napędowy:
inspekcja łożysk wymiana uszczelniaczy
nowy syntetyczny olej Mobil
sprzęgło oem exedy
short shifter home made
Plany:
skrzynia od 1.3 16v
sprzęgło tarcza kevlarowa

Układ hamulcowy:
zaciski z 323 bg gt
tarcza 323 bf gtx 260 mm wentylowana
Plany:
konwersja tarcz i zacisków z tyłu
hydrauliczny ręczny

Zawieszenie:
sprężyny MTS -30
nowe amortyzatory Monroe
nowe wahacze przód Delphi
osłony i odboje Schachs
negatyw z przodu (rozwiercone górne otoworty amortyzatorów)
Plany:
poliuretan przód i tył
przerobiony gwint od golfa II

Wnętrze:
fotele recaro z lancera evo na przerobionych szynach
pasy Takata/Willans
kierownica z nabą MOMO 323 BG GTR
gałka zmiany biegów skunk2
wybebeszka tyłu i przodu zostanie jedynie deska


Plany: rollbar lub pełna klatka, rozpórka na tył, zmiana foteli na jakieś bimarco albo chińskiego BRIDE'a
napewno pełny lekki kubeł

Body:
Buda była w mega dobrym stanie poza przednimi błotnikami nigdzie nie było rudej czy szpachli ,więc karoseria została tylko wyrównana tam gdzie miała jakieś male dołeczki i pomalowana lakierem z palety Toyoty GT86 nr.37J – satynowa biel perłowa metalik
zderzak przód od 323 BG gt
zderzak tylny usdm
konserwacja podwozia
Plany:
poszerzenia, dystanse, wywalenie materiałowego dachu i zastąpnienie go laminatem lub karbonem, lota w stylu sunnego gtira
Koła :
14" z 323 BF GTX z oponami 185/55
plan 15'' z dobrą oponą

Moc: ???
Plany: kończyć to jak najszybciej się da :)

PostNapisane: 18 mar 2014, 17:22
przez Bartg
Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Ależ cudne autko, już się kiedyś Bandit przymierzał do BP w DA i w końcu ktoś tak uczyni :D FAjnie, że ogarnięte od a do z, będzie dobry cichociemny kiler <spoko>

PostNapisane: 18 mar 2014, 17:33
przez KAROLLO121
teraz już tylko na wiązke do BP czekam :) a składam na skrzyni z 1.3 8v :) chociaż teraz są problemy z trakcją na 1 i 2 biegu :)

Re: Mazda 121 DA 89 ' GT

PostNapisane: 27 mar 2014, 19:44
przez KAROLLO121
Rally Sprint na lotnisku w Białej Podlaskiej ,mazdziora dawała radę najlepsze czasy rózniły sie tylko kilka sekund od subarynek :)

PostNapisane: 27 mar 2014, 21:33
przez Bartg
Ja to bym zgłosił temat do projektów, na pewno drugiego takiego auta na forum nie ma, a widać podejście jest profesjonalne :D

Re: Mazda 121 DA 89 ' GT

PostNapisane: 27 mar 2014, 21:41
przez benq323
Świetny projekt <spoko> fajnie ogarnięte autko i naprawdę niepozorny kiler może z niego być :D
Przyczepności i powodzenia w swapie <spoko>

P.S. Jak zajeżdzisz skrzynię to mam na handel od B3 16V <diabełek>

Re: Mazda 121 DA 89 ' GT

PostNapisane: 27 mar 2014, 23:00
przez KAROLLO121
swap skrzyni z 16v myślę zrobić dopiero jak moje się skończą jeszcze 3 są :) hehe ,tylko nie wiem czy się nie odwlecze lub nie nabierze dużego progresu bo UPS prawdopodobnie zgubił paczkę z wiązką do BP a stoi już przygotowany z 2 miesiące ,wszystkie nowe uszczeleczki ,uszczelniacze ,świeczki irydowe ,czyszczenie,malowanie ,rozrząd ,pompa wody i w tym tyg pewnie kupię od kumpla gtxa w którym w zasadzie co zostało dobrego to właśnie instalacja ,turbo,i napędy reszta to trochę gruz ale też mi się marzy odbudować i zaklatkować gtxa z przodem od gtr :) i dlatego nie wiem czy narazie swap się nie odwlecze a motorownia pójdzie do gtxa ale jak bym miał tłoki do silnika do gtxa bo jeden z nich się wykruszył to złożył bym 2 silniczek , bo 121 z BPT to byłby chyba za duży szok :) ale to też przechodziło przez myśl :)

PostNapisane: 7 kwi 2014, 00:12
przez Paweł
Szacunek za cudowny projekt – coś z rodzaju tych marzeń, które wydają się nieprawdopodobne do zrealizowania. Muszę koniecznie zobaczyć Twojego maluszka w rzeczywistości i najlepiej dotknąć ;).

Plus za felgi od rex-a (mogę się mylić, ale moim zdaniem nie były stosowane w innych modelach).

P.S. Gdyby było trzeba, to służę pomocą – wiązkę do BP odbudowałem ze szwagrem z kłębka kabli i wiadra wtyczek 8-).

Re: Mazda 121 DA 89 ' GT

PostNapisane: 7 kwi 2014, 16:59
przez adis555
Świetnie się zapowiada <serduszka>

Re: Mazda 121 DA 89 ' GT

PostNapisane: 7 kwi 2014, 20:04
przez KAROLLO121
super propozycja , bo komp widzę że jest do kupienia ,cewka tak samo , przepływkę mam , sam się zastanawiam czy skrzynki bezpieczników i przekaźników nie udało by się z B3 wykorzystać może by się ruszyło z tematem dalej w końcu . Ale spoon jest mi winien dalej ten osprzęt ... . w maju mam plan z tym BP poganiać typery na civic klubie , i szykuje się na Ułęż we wrześniu .W tym tyg. walka z heblem są już tarcze z 323 BF GTX , zaciski z 323 BG GT i klocki w środę są plany robić adaptery zacisków .

Re: Odp: Mazda 121 DA 89 ' GT

PostNapisane: 7 kwi 2014, 20:40
przez Bo_Lo
Super projekt,w koncu cos innego:–)
Uwielbiam takie tematy,marzy sie DB albo demio z KLem,ale to DA roz...la system pozytywnie;–)
Dwa pytanka
-Jakie odczucia po portingu?
-Czy po odchudzeniu kola zam. w tak malej pojemnosci nie ubylo momentu?,jakie wrazenia po tym zabiegu?
Jakies media jak sie wkreca na obroty?

Wysłane z mojego WT19i

Re: Mazda 121 DA 89 ' GT

PostNapisane: 7 kwi 2014, 21:40
przez KAROLLO121
porting dał mega odczucie teraz 2 bieg na 14 i 185 szerokości boksuje do końca :) zamach raczej mógł troszkę osłabić końcowe obroty bo wcześniej zamykał obrotomierz i wychodził lekko poza czyli było około 9 tyś teraz 7,800 maks, ale ruszam z 2 tyś obr bo powyżej zostaje tylko większa walka z trakcja a tak jest w sam raz krócej boksuje a nie spadają obroty ,tyle ze i głowica była splanowana na sportowo o 1,5 mm :).
Ale ogółem daje rade w ostatnią sobotę mi się 2.8 audi czepiło na pupę to się spinało grubo hehe , mazda 6 3.0 v6 podobnie miała problem potem gościu mnie dogonił i pytał co tam siedzi i nie wierzył hehe i było pytanie -co ty tam masz ? – 1.3 , -ale turbo ? nie na gaźniku hehe :D

Dopisano 7 kwi 2014, 21:42:

https://www.youtube.com/watch?v=Za8vHJrcwGg



niestety tak doskonały telefon ze nic nie widać

PostNapisane: 7 kwi 2014, 21:51
przez zemoj
Fajny projekt, oby było tu na bieżąco dużo info i mediów :)

KAROLLO121 napisał(a):boksuje
<boks>

buksuje ;)

PostNapisane: 7 kwi 2014, 23:16
przez Bo_Lo
a jakie pozytywy dalo odelzenie zamachu przy tak małej pojemności?

Re: Mazda 121 DA 89 ' GT

PostNapisane: 8 kwi 2014, 15:04
przez KAROLLO121
poprawienie momentu z samego dołu :) mam jeszcze jedno nie odchudzone jak czas znajdę zanim miało by BP w końcu trafić co jest uzależnione tylko od wiązki to wrzucę zwykłe dla porównania :) ostatnio skrzynię w godzinę w niej wyjąłem i włożyłem hehe to jakoś się postaram jak bym się nudził to , a tak poza tym zawsze te 3 kg mniej przy masie własnej hehe :)

PostNapisane: 8 kwi 2014, 15:19
przez Bo_Lo
Przez Ciebie znowu myślę o zrobieniu portingu w ZLu :P
jaki koszt w przybliżeniu?

Re: Mazda 121 DA 89 ' GT

PostNapisane: 8 kwi 2014, 17:39
przez KAROLLO121
mnie kosztowało kupienie frezów :) i kończenie kamieniem i grubym papierem

PostNapisane: 9 kwi 2014, 23:09
przez tekkenfan
Fajny mały zapiedralak. Z BPekiem pod maską będzie robił robotę ;)
Ile takie coś w ogóle waży? 700kg?

Re: Mazda 121 DA 89 ' GT

PostNapisane: 10 kwi 2014, 00:03
przez KAROLLO121
na grodzi była nalepa że 635 kg ale aż mi się wierzyć nie chce , teraz jest bez całego tyłu latam w pasach szelkowych i ori wywalone są , brak wzmocnień w zderzakach i rozpura z tyły tylko ,ale czy te 635 jest prawdziwe to nie mam pojęcia w zasadzie cieżko stwierdzic zawieszenia to prostrzego chyba nie ma nigdzie , wygłuszeń żadnych praktycznie ,blachy cieniutkie , zważe to się zobaczy :)

Re: Mazda 121 DA 89 ' GT

PostNapisane: 10 kwi 2014, 19:19
przez adis555
W taki projekt to chyba połowa forum mocno kibicuje. :–)

By L9.