Mazda 121 DA '89 BP DOHC
Napisane: 18 mar 2014, 17:17
Mazda 121 DA B3 '89 GT
Witam wszystkich. Chyba nadszedł czas by zaprezentować swoją Mazdziorę . Czekała na mnie z 15 lat , potem były małe pojeżdżawki i po zdaniu prawka przyszedł czas na odbudowę bo była w świetnym stanie technicznym blacharskim jak i mechanicznym. Miała 95tyś. km przebiegu.
Modyfikacje:
Silnik: Tak było
Silnik B3 1.3 8V na gaźniku rozebrany na części pierwsze
planowanie głowicy o 1,5 mm
porting kanałów dolotowych i wydechowych
docieranie i polerowanie zaworów
świece irydowe NGK stopień zimniejsze
przewody zapłonowe 8mm (mm grubsze niż w serii)
wyprzedzony zapłon
wszystkie nowe filtry ,
olej castrol 10w60
wszystkie nowe uszczelki i uszczelniacze
odchudzone koło zamachowe u Otoczaka do 3,2 kg
nowa pompa paliwa
Jest :
swap BP05
przewody NGK
świece irydowe Denso IK20
nowy rozrząd i pompa wody, wszystikie uszczelniacze
olej MOTUL 10w40
czyszczenie miski olejowej
inspekcja panewek
alternator od B3 mniejszy
brak wspomagania
koło pasowe od b3
sportowa chłodnica
Układ dolotowy:
short ram zakończony stożkiem APEXI
Układ wydechowy:
usunięcie kata
cały układ ze stali nierdzewnej
kolektor wydechowy 4-2-1 home made (średnice dobierane wg programu do budowy układów wydechowych) owiniety bandażem bazaltowym
tłumik środkowy przelotowy
końcowy przelotowo komorowy
wyjście z kolektora na 2.25'', ostatni odcinek za zakrętem zwężka na 1,85''
Elektronika:
w trakcie, jest już wywalone to co zbędne ale trzeba to uporzadkować podłaczyc wskaźniki, deske, stacyjke, poskracać przewody i je poukładać
Plany: wskaźniki ciśnienia oleju , temperatury oleju ,temperatury cieczy -kupione
wskaźniki autogauge smoke
Układ napędowy:
inspekcja łożysk wymiana uszczelniaczy
nowy syntetyczny olej Mobil
sprzęgło oem exedy
short shifter home made
Plany:
skrzynia od 1.3 16v
sprzęgło tarcza kevlarowa
Układ hamulcowy:
zaciski z 323 bg gt
tarcza 323 bf gtx 260 mm wentylowana
Plany:
konwersja tarcz i zacisków z tyłu
hydrauliczny ręczny
Zawieszenie:
sprężyny MTS -30
nowe amortyzatory Monroe
nowe wahacze przód Delphi
osłony i odboje Schachs
negatyw z przodu (rozwiercone górne otoworty amortyzatorów)
Plany:
poliuretan przód i tył
przerobiony gwint od golfa II
Wnętrze:
fotele recaro z lancera evo na przerobionych szynach
pasy Takata/Willans
kierownica z nabą MOMO 323 BG GTR
gałka zmiany biegów skunk2
wybebeszka tyłu i przodu zostanie jedynie deska
Plany: rollbar lub pełna klatka, rozpórka na tył, zmiana foteli na jakieś bimarco albo chińskiego BRIDE'a
napewno pełny lekki kubeł
Body:
Buda była w mega dobrym stanie poza przednimi błotnikami nigdzie nie było rudej czy szpachli ,więc karoseria została tylko wyrównana tam gdzie miała jakieś male dołeczki i pomalowana lakierem z palety Toyoty GT86 nr.37J – satynowa biel perłowa metalik
zderzak przód od 323 BG gt
zderzak tylny usdm
konserwacja podwozia
Plany:
poszerzenia, dystanse, wywalenie materiałowego dachu i zastąpnienie go laminatem lub karbonem, lota w stylu sunnego gtira
Koła :
14" z 323 BF GTX z oponami 185/55
plan 15'' z dobrą oponą
Moc: ?
Plany: kończyć to jak najszybciej się da