Mazda 121 DA '89 BP DOHC

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez KAROLLO121 » 18 mar 2014, 16:17

Obrazek

Mazda 121 DA B3 '89 GT

Witam wszystkich. Chyba nadszedł czas by zaprezentować swoją Mazdziorę :) . Czekała na mnie z 15 lat , potem były małe pojeżdżawki i po zdaniu prawka przyszedł czas na odbudowę bo była w świetnym stanie technicznym blacharskim jak i mechanicznym. Miała 95tyś. km przebiegu.

Modyfikacje:

Silnik: Tak było
Silnik B3 1.3 8V na gaźniku rozebrany na części pierwsze
planowanie głowicy o 1,5 mm
porting kanałów dolotowych i wydechowych
docieranie i polerowanie zaworów
świece irydowe NGK stopień zimniejsze
przewody zapłonowe 8mm (mm grubsze niż w serii)
wyprzedzony zapłon
wszystkie nowe filtry ,
olej castrol 10w60
wszystkie nowe uszczelki i uszczelniacze
odchudzone koło zamachowe u Otoczaka do 3,2 kg
nowa pompa paliwa

Jest :
swap BP05
przewody NGK
świece irydowe Denso IK20
nowy rozrząd i pompa wody, wszystikie uszczelniacze
olej MOTUL 10w40
czyszczenie miski olejowej
inspekcja panewek
alternator od B3 mniejszy
brak wspomagania
koło pasowe od b3
sportowa chłodnica

Układ dolotowy:
short ram zakończony stożkiem APEXI


Układ wydechowy:
usunięcie kata
cały układ ze stali nierdzewnej
kolektor wydechowy 4-2-1 home made (średnice dobierane wg programu do budowy układów wydechowych) owiniety bandażem bazaltowym
tłumik środkowy przelotowy
końcowy przelotowo komorowy
wyjście z kolektora na 2.25'', ostatni odcinek za zakrętem zwężka na 1,85''

Elektronika:
w trakcie, jest już wywalone to co zbędne ale trzeba to uporzadkować podłaczyc wskaźniki, deske, stacyjke, poskracać przewody i je poukładać
Plany: wskaźniki ciśnienia oleju , temperatury oleju ,temperatury cieczy -kupione
wskaźniki autogauge smoke

Układ napędowy:
inspekcja łożysk wymiana uszczelniaczy
nowy syntetyczny olej Mobil
sprzęgło oem exedy
short shifter home made
Plany:
skrzynia od 1.3 16v
sprzęgło tarcza kevlarowa

Układ hamulcowy:
zaciski z 323 bg gt
tarcza 323 bf gtx 260 mm wentylowana
Plany:
konwersja tarcz i zacisków z tyłu
hydrauliczny ręczny

Zawieszenie:
sprężyny MTS -30
nowe amortyzatory Monroe
nowe wahacze przód Delphi
osłony i odboje Schachs
negatyw z przodu (rozwiercone górne otoworty amortyzatorów)
Plany:
poliuretan przód i tył
przerobiony gwint od golfa II

Wnętrze:
fotele recaro z lancera evo na przerobionych szynach
pasy Takata/Willans
kierownica z nabą MOMO 323 BG GTR
gałka zmiany biegów skunk2
wybebeszka tyłu i przodu zostanie jedynie deska


Plany: rollbar lub pełna klatka, rozpórka na tył, zmiana foteli na jakieś bimarco albo chińskiego BRIDE'a
napewno pełny lekki kubeł

Body:
Buda była w mega dobrym stanie poza przednimi błotnikami nigdzie nie było rudej czy szpachli ,więc karoseria została tylko wyrównana tam gdzie miała jakieś male dołeczki i pomalowana lakierem z palety Toyoty GT86 nr.37J – satynowa biel perłowa metalik
zderzak przód od 323 BG gt
zderzak tylny usdm
konserwacja podwozia
Plany:
poszerzenia, dystanse, wywalenie materiałowego dachu i zastąpnienie go laminatem lub karbonem, lota w stylu sunnego gtira
Koła :
14" z 323 BF GTX z oponami 185/55
plan 15'' z dobrą oponą

Moc: ???
Plany: kończyć to jak najszybciej się da :)
Załączniki
DSC00147.JPG
tak było :)
IMG_1818.JPG
rozbieranie
IMG_1829.JPG
IMG_1965.JPG
IMG_1972.JPG
IMG_1961.JPG
IMG_2024.JPG
IMG_2043.JPG
IMG_2045.JPG
IMG_2049.JPG
1602150_639494669450024_422787494_o.jpg
1537974_639494599450031_600117214_o.jpg
20140226_082903.jpg
to już nie długo :)
Ostatnio edytowano 15 paź 2014, 18:35 przez KAROLLO121, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez Bartg » 18 mar 2014, 16:22

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Ależ cudne autko, już się kiedyś Bandit przymierzał do BP w DA i w końcu ktoś tak uczyni :D FAjnie, że ogarnięte od a do z, będzie dobry cichociemny kiler <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez KAROLLO121 » 18 mar 2014, 16:33

teraz już tylko na wiązke do BP czekam :) a składam na skrzyni z 1.3 8v :) chociaż teraz są problemy z trakcją na 1 i 2 biegu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez KAROLLO121 » 27 mar 2014, 18:44

Rally Sprint na lotnisku w Białej Podlaskiej ,mazdziora dawała radę najlepsze czasy rózniły sie tylko kilka sekund od subarynek :)
Załączniki
DSC00176.jpg
zdj z przejazdu próbnego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez Bartg » 27 mar 2014, 20:33

Ja to bym zgłosił temat do projektów, na pewno drugiego takiego auta na forum nie ma, a widać podejście jest profesjonalne :D
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez benq323 » 27 mar 2014, 20:41

Świetny projekt <spoko> fajnie ogarnięte autko i naprawdę niepozorny kiler może z niego być :D
Przyczepności i powodzenia w swapie <spoko>

P.S. Jak zajeżdzisz skrzynię to mam na handel od B3 16V <diabełek>
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 16:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez KAROLLO121 » 27 mar 2014, 22:00

swap skrzyni z 16v myślę zrobić dopiero jak moje się skończą jeszcze 3 są :) hehe ,tylko nie wiem czy się nie odwlecze lub nie nabierze dużego progresu bo UPS prawdopodobnie zgubił paczkę z wiązką do BP a stoi już przygotowany z 2 miesiące ,wszystkie nowe uszczeleczki ,uszczelniacze ,świeczki irydowe ,czyszczenie,malowanie ,rozrząd ,pompa wody i w tym tyg pewnie kupię od kumpla gtxa w którym w zasadzie co zostało dobrego to właśnie instalacja ,turbo,i napędy reszta to trochę gruz ale też mi się marzy odbudować i zaklatkować gtxa z przodem od gtr :) i dlatego nie wiem czy narazie swap się nie odwlecze a motorownia pójdzie do gtxa ale jak bym miał tłoki do silnika do gtxa bo jeden z nich się wykruszył to złożył bym 2 silniczek , bo 121 z BPT to byłby chyba za duży szok :) ale to też przechodziło przez myśl :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez Paweł » 6 kwi 2014, 23:12

Szacunek za cudowny projekt – coś z rodzaju tych marzeń, które wydają się nieprawdopodobne do zrealizowania. Muszę koniecznie zobaczyć Twojego maluszka w rzeczywistości i najlepiej dotknąć ;).

Plus za felgi od rex-a (mogę się mylić, ale moim zdaniem nie były stosowane w innych modelach).

P.S. Gdyby było trzeba, to służę pomocą – wiązkę do BP odbudowałem ze szwagrem z kłębka kabli i wiadra wtyczek 8-).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez adis555 » 7 kwi 2014, 15:59

Świetnie się zapowiada <serduszka>
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 10:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez KAROLLO121 » 7 kwi 2014, 19:04

super propozycja , bo komp widzę że jest do kupienia ,cewka tak samo , przepływkę mam , sam się zastanawiam czy skrzynki bezpieczników i przekaźników nie udało by się z B3 wykorzystać może by się ruszyło z tematem dalej w końcu . Ale spoon jest mi winien dalej ten osprzęt ... . w maju mam plan z tym BP poganiać typery na civic klubie , i szykuje się na Ułęż we wrześniu .W tym tyg. walka z heblem są już tarcze z 323 BF GTX , zaciski z 323 BG GT i klocki w środę są plany robić adaptery zacisków .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez Bo_Lo » 7 kwi 2014, 19:40

Super projekt,w koncu cos innego:–)
Uwielbiam takie tematy,marzy sie DB albo demio z KLem,ale to DA roz...la system pozytywnie;–)
Dwa pytanka
-Jakie odczucia po portingu?
-Czy po odchudzeniu kola zam. w tak malej pojemnosci nie ubylo momentu?,jakie wrazenia po tym zabiegu?
Jakies media jak sie wkreca na obroty?

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez KAROLLO121 » 7 kwi 2014, 20:40

porting dał mega odczucie teraz 2 bieg na 14 i 185 szerokości boksuje do końca :) zamach raczej mógł troszkę osłabić końcowe obroty bo wcześniej zamykał obrotomierz i wychodził lekko poza czyli było około 9 tyś teraz 7,800 maks, ale ruszam z 2 tyś obr bo powyżej zostaje tylko większa walka z trakcja a tak jest w sam raz krócej boksuje a nie spadają obroty ,tyle ze i głowica była splanowana na sportowo o 1,5 mm :).
Ale ogółem daje rade w ostatnią sobotę mi się 2.8 audi czepiło na pupę to się spinało grubo hehe , mazda 6 3.0 v6 podobnie miała problem potem gościu mnie dogonił i pytał co tam siedzi i nie wierzył hehe i było pytanie -co ty tam masz ? – 1.3 , -ale turbo ? nie na gaźniku hehe :D

Dopisano 7 kwi 2014, 21:42:

https://www.youtube.com/watch?v=Za8vHJrcwGg



niestety tak doskonały telefon ze nic nie widać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez zemoj » 7 kwi 2014, 20:51

Fajny projekt, oby było tu na bieżąco dużo info i mediów :)

KAROLLO121 napisał(a):boksuje
<boks>

buksuje ;)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Bo_Lo » 7 kwi 2014, 22:16

a jakie pozytywy dalo odelzenie zamachu przy tak małej pojemności?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez KAROLLO121 » 8 kwi 2014, 14:04

poprawienie momentu z samego dołu :) mam jeszcze jedno nie odchudzone jak czas znajdę zanim miało by BP w końcu trafić co jest uzależnione tylko od wiązki to wrzucę zwykłe dla porównania :) ostatnio skrzynię w godzinę w niej wyjąłem i włożyłem hehe to jakoś się postaram jak bym się nudził to , a tak poza tym zawsze te 3 kg mniej przy masie własnej hehe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez Bo_Lo » 8 kwi 2014, 14:19

Przez Ciebie znowu myślę o zrobieniu portingu w ZLu :P
jaki koszt w przybliżeniu?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez KAROLLO121 » 8 kwi 2014, 16:39

mnie kosztowało kupienie frezów :) i kończenie kamieniem i grubym papierem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez tekkenfan » 9 kwi 2014, 22:09

Fajny mały zapiedralak. Z BPekiem pod maską będzie robił robotę ;)
Ile takie coś w ogóle waży? 700kg?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez KAROLLO121 » 9 kwi 2014, 23:03

na grodzi była nalepa że 635 kg ale aż mi się wierzyć nie chce , teraz jest bez całego tyłu latam w pasach szelkowych i ori wywalone są , brak wzmocnień w zderzakach i rozpura z tyły tylko ,ale czy te 635 jest prawdziwe to nie mam pojęcia w zasadzie cieżko stwierdzic zawieszenia to prostrzego chyba nie ma nigdzie , wygłuszeń żadnych praktycznie ,blachy cieniutkie , zważe to się zobaczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez adis555 » 10 kwi 2014, 18:19

W taki projekt to chyba połowa forum mocno kibicuje. :–)

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 10:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy