Mazda 121 DA '89 BP DOHC
Jesteś pewny że 18? Liczyłeś?
Z tego co pamiętam to każda skrzynia "F" ma 20 zębów więc wrzucenie tarczy z 1.8 SOHC nie powinno być wielkim problemem.
Jeżeli masz tarcze i docisk z 1.3 to wcale się nie dziwię że sprzęgło nie ogarnia. (180mm Vs 200, nie wspominając o sile docisku)
Z tego co pamiętam to każda skrzynia "F" ma 20 zębów więc wrzucenie tarczy z 1.8 SOHC nie powinno być wielkim problemem.
Jeżeli masz tarcze i docisk z 1.3 to wcale się nie dziwię że sprzęgło nie ogarnia. (180mm Vs 200, nie wspominając o sile docisku)
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Tak liczyłem to raz potem już specijalnie w katalogach porównywałem i nie da rady bo to jest właśnie ta skrzynia z 1.3 ale 8v niestety ,zastanawia mnie tylko to czego nei mogę znaleźć iczyli czy półośki z 1.3 8v podejdą do skrzyni z 1,3 16v i wtedy temat sprzegła był by rozwiązany .A i przełożenia bym sobie przedłużył trochę tym bo teraz jest nie ziemsko kruciutko
Dopisano 28 lip 2014, 14:42:
Ech i mam dylemat bo podzwoniłem trochę po zakładach co wzmacniają sprzęgła i gość twierdzi ,że nie uda się nabić mojej tarczy kevlarem ani nabić spiekami bo jest zbyt mała ,mam skrzynię i półosie od 323 gt ale boję się ze jeśli przerobił bym półosie i jeździło by to nie było by takiego przyspieszenia jak na krótkiej skrzyni .
Dopisano 28 lip 2014, 14:42:
Ech i mam dylemat bo podzwoniłem trochę po zakładach co wzmacniają sprzęgła i gość twierdzi ,że nie uda się nabić mojej tarczy kevlarem ani nabić spiekami bo jest zbyt mała ,mam skrzynię i półosie od 323 gt ale boję się ze jeśli przerobił bym półosie i jeździło by to nie było by takiego przyspieszenia jak na krótkiej skrzyni .
a półosie z sohc 1.8 nie podpasowałby?
1i2 w zasadzie mogły by być troszkę dłuższe ale reszty bym nie zmieniał właśnie dlatego ze nie chcę tracić przyspieszenia a na 1i 2 łatwiej z trakcją by było .Właśnie nie wiem jak jest z półosiami ,które pasują do której skrzyni .
KAROLLO121 napisał(a):mam skrzynię i półosie od 323 gt
No t z kolei jest troche przydługawa... ale przynajmniej sprzeglo 215mm
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Dokładnie i musiał bym przerabiac łapy i półosie, dlatego narazie sprzegło wysłałem do Radzikowskiego zobaczymy co im się uda wymodzić .
No i lipa ... sprzęgło nie przerabialne . Czy mógł by mi ktoś wysłać link lub napisać jak jest przy zmianie skrzyni w 323 BG GT na tą z 1.3 ? konkretnie chodzi mi o półosie, czy w GT jest więcej zębów także po stronie zewnętrznej przegubów zewnętrznych ?
Ogółem to wygląda na to, że i tak będe musiał przerabiać półośki, tylko zastanawiam się jakie będą plusy i minusy ,
Rozwiązanie: 1
-skrzynia od GT – jest
-nowe wałki półosi
-przeguby wewnętrzne od GT-są
-przeguby zewnętrzne od 121 DA-są
-nowe sprzęgło
Rozwiązanie: 2
-skrzynia od 1.3 16v
-nowe wałki półosi
-przguby wewnętrzne od tej skrzyni
-zewnętrzne -są
-sprzęgło z dociskiem od 1.8 sohc
I w obu skrzyniach chciał bym zrobić sprzęgło na linkę tak jak miałem ori w mojej DA bo mam wrażenie ze jednak jest spora róznica w szybkości rozsprzęglania. Pierwsza wersja jest dal mnie tańsza może jednak skrzynka od GT jest wytrzymalsza niz od 1.3 moja jeździła w protegu także nie powinna być jakoś mocno zjeżdżona. Masa auta jest w granicach 800 kg i się zastanawiam czy może specijalnie przymulić go przełożeniami by szybciej złąpać trakcję czy jednak na siłę pchać się w ten 2 sposób w usa przekładają zwrotnice z aspire ale wtedy znowu stracił bym na hamulcach tam jest tarcza 240 mm jak dobrze pamietam a u mnie 260 z BF GTX , poza tym jest nie do dostania ta zwrotnica w pl. A w przyszłości i tak myślę o dalszych modach silniczka moze jakieś soft turbo albo coś w tym stylu. Dlatego proszę o rady i dzięki z góry za podpowiedzi.
Rozwiązanie: 1
-skrzynia od GT – jest
-nowe wałki półosi
-przeguby wewnętrzne od GT-są
-przeguby zewnętrzne od 121 DA-są
-nowe sprzęgło
Rozwiązanie: 2
-skrzynia od 1.3 16v
-nowe wałki półosi
-przguby wewnętrzne od tej skrzyni
-zewnętrzne -są
-sprzęgło z dociskiem od 1.8 sohc
I w obu skrzyniach chciał bym zrobić sprzęgło na linkę tak jak miałem ori w mojej DA bo mam wrażenie ze jednak jest spora róznica w szybkości rozsprzęglania. Pierwsza wersja jest dal mnie tańsza może jednak skrzynka od GT jest wytrzymalsza niz od 1.3 moja jeździła w protegu także nie powinna być jakoś mocno zjeżdżona. Masa auta jest w granicach 800 kg i się zastanawiam czy może specijalnie przymulić go przełożeniami by szybciej złąpać trakcję czy jednak na siłę pchać się w ten 2 sposób w usa przekładają zwrotnice z aspire ale wtedy znowu stracił bym na hamulcach tam jest tarcza 240 mm jak dobrze pamietam a u mnie 260 z BF GTX , poza tym jest nie do dostania ta zwrotnica w pl. A w przyszłości i tak myślę o dalszych modach silniczka moze jakieś soft turbo albo coś w tym stylu. Dlatego proszę o rady i dzięki z góry za podpowiedzi.
Zależy do czego auto będzie służyć.
Jak 1/4 to polecam skrzynię z 1,3 – jest krótka i szybka – ale przt yej mocy i masie nie wiem jak to się sprawdzi. Silnik jest z przodu więc dociąży koła. Dobry semi slick i będzie OK. Alu min 15 Cali .
Skrzynia z BG GT jest długa na 2 biegu bez problemu dochodziłem do 110 km / h . – Na Kjs-y za długa skrzynia ale dawała radę . Mazda ma słaby dół obowiązkowo trzeba zebrać pare kilo z koła zamachowego – wtedy rosną niuty i auto szybciej wstaje i zbiera się od dołu.
Jak to Mazda życie zaczyna się po 3600 ob / min i jedzie do odcinki – jak takowa jest
Może trochę pomogłem jak coś to pisz na PW .
pzdr
Jak 1/4 to polecam skrzynię z 1,3 – jest krótka i szybka – ale przt yej mocy i masie nie wiem jak to się sprawdzi. Silnik jest z przodu więc dociąży koła. Dobry semi slick i będzie OK. Alu min 15 Cali .
Skrzynia z BG GT jest długa na 2 biegu bez problemu dochodziłem do 110 km / h . – Na Kjs-y za długa skrzynia ale dawała radę . Mazda ma słaby dół obowiązkowo trzeba zebrać pare kilo z koła zamachowego – wtedy rosną niuty i auto szybciej wstaje i zbiera się od dołu.
Jak to Mazda życie zaczyna się po 3600 ob / min i jedzie do odcinki – jak takowa jest
Może trochę pomogłem jak coś to pisz na PW .
pzdr
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
A jak jest z wytrzymałością obu skrzyń ? i przegubów wewnętrznych ?
onyx napisał(a):odelżenie zamachu nie ma wpływu na moc i moment
Czy nie jest przypadkiem tak, że lżejsze koło zamachowe stawia mniejszy opór pochodzący od bezwładności, co zmniejsza opory wewnętrzne, co w efekcie daje większy moment i moc (mierzone na kole zamachowym)?
the right man in the wrong place...
Ja natomiast mogę napisać jakie są zalety ciężkiego koła, pozwala oszczędzać paliwo bo do utrzymywania prędkości przelotowej wystarczy dosłownie muskać gaz, a w korku można jechać jak automatem, jedynka tryb pełzania 10 kmh dwójka 20 kmh, oczywiście prawa stopa odpoczywa. Czy ma to związek z momentem stratami i hgw czym jeszcze nie wiem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Paweł napisał(a):onyx napisał(a):odelżenie zamachu nie ma wpływu na moc i moment
Czy nie jest przypadkiem tak, że lżejsze koło zamachowe stawia mniejszy opór pochodzący od bezwładności, co zmniejsza opory wewnętrzne, co w efekcie daje większy moment i moc (mierzone na kole zamachowym)?
Nie, nie ma to w ogóle wpływu. Na wykresach wzrostu momentu czy mocy nie widać – bez względu czy pomiar jest na silniku czy na kołach. Jedynie co można zauważyć to delikatne przesunięcia względem obr. na lżejszym zamachu ciut wcześniej się pojawia max. (ale tu też nie ma reguły).
Gib napisał(a):Ja natomiast mogę napisać jakie są zalety ciężkiego koła, pozwala oszczędzać paliwo bo do utrzymywania prędkości przelotowej wystarczy dosłownie muskać gaz
to prawda
dodatkowo zmniejszając masę koła, słabnie nam zdolność "hamowania silnikiem" – ale to chyba zrozumiałe
dodatkowo zmniejszając masę koła, słabnie nam zdolność "hamowania silnikiem"
a nie na odwrot?
lzejszy zamach to szybciej spadajace obroty silnika wiec powinien lepiej hamowac tak mi sie wydaje bynajmniej. przy ogromnym np. 1-tonowym zamachu auto by toczylo sie i toczylo i raczej nie hamowalo silnikiem bo rozpedzony zamach by na to nie pozwolil.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
KAROLLO121 napisał(a):ale wtedy znowu stracił bym na hamulcach tam jest tarcza 240 mm jak dobrze pamietam a u mnie 260 z BF GTX
A co ma piernik do wiatraka? Ja miałem skrzynię od 1.3 i hamulce od GT (257mm średnica tarczy z przodu).
Tak dla jasności co było u mnie: skrzynia od 1.3, koło zamachowe, tarcza i docisk (wzmocniony u Radzika) od 1.8 SOHC, półosie od 1.8 SOHC, zwrotnice, piasty, zaciski i tarcze hamulcowe z GT.
Przeguby zewnętrzne w GT są takie same jak u "reszty" także zwrotnice i hamulce można przełożyć z GT.
Polecam taki setup
Ostatnio edytowano 6 sie 2014, 21:48 przez Jacek176, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
piwo napisał(a):dodatkowo zmniejszając masę koła, słabnie nam zdolność "hamowania silnikiem"
a nie na odwrot?
lzejszy zamach to szybciej spadajace obroty silnika wiec powinien lepiej hamowac tak mi sie wydaje bynajmniej. przy ogromnym np. 1-tonowym zamachu auto by toczylo sie i toczylo i raczej nie hamowalo silnikiem bo rozpedzony zamach by na to nie pozwolil.
tak, walnalem sie myslalem co innego a co innego napisalem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości